Tales of Berseria
Szesnasta odsłona popularnego cyklu jRPG od Bandai Namco, zapoczątkowanego w 1995 roku przez Tales of Phantasia na konsoli SNES.
producent: Bandai Namco Entertainment wydawca: Bandai Namco Entertainment wydawca PL: Cenega S.A. Strona oficjalna
Tales of Berseria na platformie {PLAT} to szesnasta odsłona popularnego cyklu jRPG, który narodził się w 1995 roku na konsoli SNES. Za stworzenie tytułu odpowiada niezmiennie japońska firma Bandai Namco. Jest on ostatnim projektem, który został przygotowany z okazji dwudziestolecia marki. Po raz pierwszy w historii Tales of... gra porzuca tradycyjnego męskiego głównego bohatera na rzecz protagonistki. Studio eksperymentowało z tą ideą wcześniej, w wydanej w 2011 roku Tales of Xillia, ale w tamtej produkcji mieliśmy do czynienia z parą grywalnych herosów, na których w równym stopniu spoczywał ciężar przedstawionej historii. Tales of Berseria jest pierwszym tytułem z cyklu, który powstawał równocześnie na trzech różnych platformach sprzętowych.
Fabuła
Tales of Berseria rozgrywa się na tysiąc lat przed wydarzeniami przedstawionymi w Tales of Zestiria. Warto jednak zaznaczyć, że oba tytuły mają niewiele punktów wspólnych i fabuła nie wymaga od nas znajomości poprzedniej odsłony z serii. Podczas zabawy gracze przenoszą się do królestwa Midgand, które składa się z kilku dużych skrawków lądu oraz szeregu mniejszych wysp rozsianych po bezkresnym oceanie.
W królestwie szaleje choroba zwana daemonblight, która przemienia ludzi w potwory. Trzy lata przed głównymi wydarzeniami gry, podczas szkarłatnej nocy, miał miejsce Advent – rytuał przeprowadzony przez Artoriusa Collbrande, którego celem było danie ludzkości szansę na walkę z zarazą. Główna bohaterka, 19-letnia Velvet Crowe, która w wyniku Adventu poniosła straszliwą stratę, poprzysięga zemstę na Artoriusie. Pomaga jej w tym grupa barwnych postaci, w której prawie każda ma swoje, nie do końca szlachetne, motywacje.
Mechanika
Tales of Berseria eliminuje część problemów z rozgrywką i zmian, które nie spodobały się fanom w Tales of Zestiria. Tytuł nie odbiega jednak znacząco od klasycznej formuły cyklu. Gracze obserwują akcję z perspektywy trzeciej osoby, eksplorując w pełni trójwymiarowy świat gry, podzielony na osobne lokacje. W trakcie przygody rozmawiamy z postaciami niezależnymi oraz wykonujemy pomniejsze zadania, które są dodatkiem do głównego i linearnego wątku fabularnego.
Po mapie poruszają się widoczni przeciwnicy, z którymi wchodząc w kontakt inicjujemy pojedynek. W przeciwieństwie do Tales of Zestiria, gracze walczą ponownie na wydzielonych trójwymiarowych arenach, z jakich od zawsze była znana ta seria. Podczas potyczek w czasie rzeczywistym możemy kontrolować bezpośrednio wszystkich członków drużyny. Tales of Berseria oferuje kompleksowy, zręcznościowy system walki, oparty na unikalnych zdolnościach oraz kombosach. Tym razem gracze mogą przypisać specjalne ataki (artes) do kilku różnych przycisków, świadomie budując najbardziej skuteczne kombinacje ciosów.
Kwestie techniczne
Ponieważ gra została przygotowana również z myślą o PlayStation 3, tytuł nie oferuje znaczących nowości w oprawie graficznej. Nadal mamy więc do czynienia z niezbyt szczegółowo przedstawionym otoczeniem i bardzo prostymi modelami przeciwników. Produkcja działa z prędkością sześćdziesięciu klatek na sekundę w wersji na PC oraz PlayStation 4. Za przygotowanie animowanych przerywników fabularnych ponownie odpowiada utytułowane studio Ufotable.
Ostatnia modyfikacja 20 grudnia 2016
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 4 / 10 na podstawie 207 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 9,7 / 10 na podstawie 112 głosów czytelników.
Tales of Berseria cena w dniu premiery: 259,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Tales of Berseria
Tales of Berseria Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Duo E8400 3.0 GHz/AMD Phenom II X2 550 3.1 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce GTX 9800/Radeon HD 4850 lub lepsza
- 15 GB HDD
- Windows 7/8/10 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i5-750 2.66 GHz/AMD Phenom II X4 3.2 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560/Radeon HD 7870 lub lepsza
- 15 GB HDD
- Windows 7/8/10 64-bit