Steven Universe: Save the Light
Steven Universe: Save the Light to sequel wydanej jedynie na urządzenia mobilne gry Attack on Light. Produkcja ponownie korzysta z uniwersum stworzonego na potrzeby serialu stacji Cartoon Network, oferując jednak oryginalną historię.
producent: Grumpyface Studios wydawca: Cartoon Network Interactive
Gry podobne do Steven Universe: Save the Light
South Park: The Fractured But Whole
Octopath Traveler
Lost Sphear
Steven Universe: Save the Light to gra RPG autorstwa Grumpface Studios, oparta na animacji pod tytułem Steven Universe stworzonej przez stację Cartoon Network. Save the Light jest drugą pozycją, po wydanej jedynie na platformy mobilne Attack on Light, osadzoną w tym kreskówkowym świecie. Tym razem producent przygotował większy i ambitniejszy tytuł, który łączy elementy RPG oraz sporą liczbę eksploracji i zagadek. Przy tworzeniu fabuły czynny udział brała scenarzystka odpowiedzialna za stworzenie całego kreskówkowego świata – Rebecca Sugar.
Fabuła
Mimo oparcia gry na wcześniej stworzonym uniwersum, historia jest zrozumiała również dla tych osób, które nie miały dotychczas styczności z telewizyjnym dziełem ze stajni Cartoon Network. Jednak fani znajdą tutaj wiele odniesień do pierwowzoru i spotkają znane z ekranu postacie.
Fabuła gry rozpoczyna się w momencie, gdy w Beach City, mieście tytułowego bohatera, pojawia się tajemnicza wojowniczka. Wykrada ona potężną bron, którą ma zamiar wykorzystać do zniszczenia magii i zdobycia władzy nad światem. Powstrzymać ją mogą jedynie Steven oraz jego dzielne towarzyszki, noszące miano Klejnotów. Sam Steven jest pół-człowiekiem, pół-klejnotem, na każdym kroku zmuszonym, by udowadniać swoją wartość. Bohater wraz z drużyną w pogoni za złodziejką opuszczają Beach City i z dala od bezpiecznego domu walczą z jej poplecznikami. Gra toczy się o wysoką stawkę, bowiem zgodnie z tytułem, głównym zadaniem bohaterów jest ocalić światło.
Mechanika
Mechanika Steven Universe: Save the Light łączy elementy typowe zarówno dla turowych gier RPG, jak i tych rozgrywających się w czasie rzeczywistym. Bez podziału na tury odbywa się eksploracja lokacji. Bohater spotyka rozmaite postacie, z którymi wchodzi w różne interakcje, takie jak rozmowy i zakupy. W trakcie podróży można również natrafić na proste zagadki wymagające chwili namysłu i odpowiedniego wykorzystania otoczenia.
Walki z kolei rozgrywane są w systemie turowym. Przed konfrontacją postacie przenoszone są na oddzielną arenę, skąd wracają dopiero gdy wroga drużyna zostanie pokonana. W trakcie starć konieczne jest korzystanie z różnorodnych umiejętności posiadanych przez członków ekipy; możliwe są również ataki drużynowe zadające więcej obrażeń. Sposób, w jaki prowadzone są starcia oraz wykorzystanie towarzyszy przypomina South Park: Kijek Prawdy czy nieco starsze Paper Mario wraz z kontynuacją o podtytule The Thousand-Years Door.
W walce drużyna kierowana przez gracza składa się maksymalnie z czterech bohaterów znanych z filmowego uniwersum, których możemy swobodnie dobierać spośród ośmiu postaci o zróżnicowanym wyglądzie, umiejętnościach, zaletach i wadach.
Kwestie techniczne
Save the Light oferuje rysunkową grafikę, wyglądającą niemal identycznie jak kreskówka znana z ekranów telewizyjnych. Zarówno postacie, jak i środowisko zostały przedstawione w sposób typowy dla produkcji ze stajni Cartoon Network. Nieco uproszczone modele budynków i całego otoczenia, dość karykaturalne postacie oraz ciepłe barwy sprawiają, że ciężko jest odróżnić grę od serialu.
Ostatnia modyfikacja 10 sierpnia 2018
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Steven Universe: Save the Light
Steven Universe: Save the Light Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5
- 8 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GT 730 lub lepsza
- 9 GB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i5-2300 2.8 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza
- 9 GB HDD
- Windows 10 64-bit