9. średniowiecze - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 9. Gry o tematyce średniowiecze ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Twierdza: Krzyżowiec HD
Strategiczne 1 listopada 2012
Odświeżona wersja znanej gry strategicznej z 2002 roku stworzonej przez studio FireFly. Na potrzeby tego wydania zwiększono maksymalną obsługiwaną rozdzielczość oraz dodano opcję przybliżania i oddalania widoku izometrycznego. Stronghold Crusader HD oferuje całą zawartość oryginalnego wydania wzbogaconą o dodatkowe jednostki, scenariusze i opcje taktyczne wprowadzone w edycjach Stronghold Warchest oraz Stronghold Crusader Extreme.

Twierdza HD
Strategiczne 1 listopada 2012
Odświeżona wersja pierwszej odsłony popularnej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w średniowieczu. Wcielamy się w jednego z pretendentów do tronu i rozbudowujemy tytułową twierdzę starając się zapewnić dobrobyt poddanym oraz wyeliminować wszystkich rywali dzięki liczebnej armii. W porównaniu z pierwowzorem znacznie zwiększono obsługiwaną rozdzielczość oraz usprawniono pracę kamery.

Kingdom Quest
Strategiczne 25 października 2012
Facebookowa gra społecznościowa kładąca główny nacisk na aspekty ekonomiczne. Władamy królestwem dbając o jego szybki rozwój. W tym celu pozyskujemy surowce, stawiamy budynki, produkujemy towary oraz sprzedajemy je z zyskiem w lokalnych sklepach, zdobywając tym samym środki na kolejne inwestycje.

Stronghold Kingdoms
Strategiczne 17 października 2012
Poboczna odsłona popularnego cyklu Stronghold, stworzonego i rozwijanego niezmiennie przez studio Firefly. Stronghold Kingdoms został zrealizowany w konwencji darmowej gry MMO z mikropłatnościami i tradycyjnie dla serii przenosi graczy w realia mrocznego średniowiecza.

Crusader Kings II: Legacy of Rome
Strategiczne 16 października 2012
Drugie rozszerzenie do Crusader Kings II: Mroczne Wieki, udanej strategii z 2012 roku od firmy Paradox Interactive. Zgodnie z nazwą, Crusader Kings II: Legacy of Rome koncentruje się na spuściźnie pozostawionej przez Imperium Rzymskie. Rozszerzenie pozwala wcielić się we władcę Cesarstwa Bizantyjskiego lub jego części.

Chivalry: Medieval Warfare
Akcji 16 października 2012
Przeznaczona wyłącznie do zabawy w trybie wieloosobowym gra akcji autorstwa niezależnego studia Torn Banner. Chivalry: Medieval Warfare pozwala graczom wcielić się w role średniowiecznych wojowników i wziąć udział w krwawym konflikcie pomiędzy Zakonem Masońskim a Rycerzami Agathiańskimi. Sednem rozgrywki są widowiskowe potyczki dla maksymalnie 32 uczestników.

Empire: Four Kingdoms
Strategiczne 10 października 2012
Mobilna adaptacja popularnej przeglądarkowej strategii o tytule Goodgame Empire z 2012 roku. Rozgrywka koncentruje się na budowaniu miast oraz rywalizowaniu i/lub zawieraniu sojuszy z innymi graczami. Jest to dzieło studia Goodgame.

Sword & Glory
RPG 9 października 2012
Sword & Glory to mobilne RPG. Produkcja osadzona jest w realiach średniowiecznej Skandynawii i autorzy położyli nacisk na historyczny realizm. Gracz ma pełną swobodę w tworzeniu bohatera, a następnie sam decyduje o tym, jak spędzi on swoje życie.

War of the Roses
Akcji 2 października 2012
War of the Roses to nastawiona na rozgrywkę multiplayer drużynowa gra akcji, której fabuła osadzona została w realiach XV-wiecznej Anglii. Gracze mają okazję przenieść się na pola bitew słynnej "Wojny Dwóch Róż", toczonej pomiędzy rodami Lancasterów i Yorków. Deweloperzy ze studia Fatshark położyli główny nacisk na rozgrywkę w trybie multiplayer.

Crusader Kings II: Sword of Islam
Strategiczne 26 czerwca 2012
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej Crusader Kings II: Mroczne Wieki od studia Paradox Interactive. Dodatek, podobnie jak wersja podstawowa, zawiera liczne mechanizmy będące adaptacją tych znanych z serii Europa Universalis. Crusader Kings II: Sword of Islam pozwala graczom objąć przywództwo nad narodami muzułmańskimi i poprowadzić je do zwycięstwa w czasach wypraw krzyżowych.

Kingdoms of Camelot: Battle For The North
Strategiczne 1 marca 2012
Społecznościowa strategia ekonomiczna, w której musimy zbudować potężne imperium. Gracze rozwijają swoje wojsko, podbijają okoliczne osady, korzystają z pomocy słynnych średniowiecznych rycerzy oraz zawierają sojusze z innymi uczestnikami zabawy.

Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Strategiczne 14 lutego 2012
Kontynuacja wydanej w 2004 roku rozbudowanej gry strategicznej Crusader Kings, stanowiącej osadzoną w realiach średniowiecznych spin-offową odsłonę popularnej serii Europa Universalis, rozwijanej od ponad dekady przez studio Paradox. Akcja gry osadzona jest w XI wieku, a my wcielamy się w dobrze sytuowanego chrześcijańskiego szlachcica, którego celem jest przeprowadzenie swojej dynastii przez mroczne czasy średniowiecza.

Król Artur II
Strategiczne 27 stycznia 2012
Epicka strategia, w której wcielamy się w samego legendarnego króla Artura. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny. Zarządzanie imperium odbywa się na turowej mapie Wysp Brytyjskich, a olbrzymie bitwy z udziałem tysięcy jednostek toczone są w czasie rzeczywistym.

Field of Glory: Decline and Fall
Strategiczne 13 grudnia 2011
Siódmy dodatek do strategii turowej Field of Glory. W Decline and Fall możemy pokierować wojskami Imperium Bizantyjskiego oraz innymi armiami od roku 493 n.e. do XI wieku. Studio Slitherine Strategies ponownie zaoferowało graczom szereg misji historycznych, jak i możliwość generowania własnych starć z pomocą D.A.G. (Digital Army Generator).

Real Warfare 2: Northern Crusades
Strategiczne 18 listopada 2011
Kontynuacja strategii czasu rzeczywistego Real Warfare: 1942 (znanej też jako XIII Century: Blood of Europe) opierającej się na historycznych wydarzeniach rozgrywających się w XIII wieku.

Twierdza 3
Strategiczne 25 października 2011
Trzecia odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 2001 roku. Po cechujących poprzednie tytuły cyklu eksperymentach w zakresie mechaniki, tym razem twórcy ze studia Firefly zdecydowali się na powrót do korzeni. Zadaniem gracza jest więc rozbudowa średniowiecznej osady wraz z tytułową twierdzą i systemem fortyfikacji, zapewniającym bezpieczeństwo mieszkańców. Wzorem części pierwszej rozgrywkę podzielono na część ekonomiczną oraz militarną.

The Cursed Crusade: Krucjata Asasynów
Przygodowe 7 października 2011
Gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby i historycznym kontekstem. Templariusz Denz i najemnik Esteban przemierzają dwunastowieczną Europę starając się ocalić swe przeklęte dusze przed wiecznym potępieniem.

King Arthur: Fallen Champions
Strategiczne 17 września 2011
Samodzielne rozszerzenie gry King Arthur stanowiące pomost pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną cyklu. Tak jak wersja podstawowa jest to gra strategiczna oferująca turowe zarządzanie imperium i rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy, a wszystko to doprawione solidną porcją elementów RPG.

The Sims: Średniowiecze - Piraci i Bogaci
Symulacje 30 sierpnia 2011
Rozszerzenie do gry The Sims: Średniowiecze, pobocznej odsłony bardzo popularnego humorystycznego symulatora życia. Zgodnie z tytułem, The Sims: Średniowiecze - Piraci i Bogaci wprowadza do zabawy nowe średniowieczne typy postaci: korsarzy i szlachtę. Historia rozpoczyna się w momencie, gdy w naszym królestwie pojawiają się Piraci z Korsarzynu i Bogaci z Kupczyc, co niechybnie zwiastuje pojedynki na miecze, afery miłosne, wielkie przygody oraz liczne tajemnice.

Field of Glory: Eternal Empire
Strategiczne 14 sierpnia 2011
Field of Glory: Eternal Empire to dodatek do strategii turowej Field of Glory, traktujący o imperium osmańskim na przestrzeni ponad dwustu lat (od roku 1299 do 1500). Rozszerzenie oferuje 20 starć historycznych takich jak bitwa pod Luceną czy Stoke Field.

King Arthur's Gold
Akcji 4 maja 2011
King Arthur's Gold to ukierunkowana na zabawę wieloosobową dynamiczna gra akcji, za której powstanie odpowiada Michał Marcinkowski oraz kierowany przez niego zespół deweloperski studia TransHuman Design. Gracze budują własną twierdzę oraz wznoszą fortyfikacje, a następnie próbują obronić się przed atakami przeciwników i jednocześnie zdobyć ich warownię. Produkcja utrzymana jest w stylistyce 16-bit.

The Sims: Średniowiecze
Symulacje 22 marca 2011
The Sims: Średniowiecze to spin-offowa odsłona popularnego cyklu symulacji życia The Sims. Produkcją gry zajęło się studio Maxis. Zgodnie z sugestią zawartą w tytule, akcja The Sims: Średniowiecze toczy się w epoce Średniowiecza, która jednak prezentowana jest z przymrużeniem oka. Podobnie jak w pozostałych grach z serii The Sims, gracz musi zatroszczyć się o potrzeby wirtualnej postaci. Zależnie od wybranej profesji (np.

Król Artur: Druidzi
Strategiczne 18 stycznia 2011
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3
Strategiczne 7 grudnia 2010
The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3 to dodatek do wydanej w 2010 roku strategii czasu rzeczywistego The The Settlers 7: Paths to a Kingdom autorstwa studia Blue Byte. Rozszerzenie wzbogaca rozgrywkę w trybie dla jednego gracza o 2 nowe kampanie i 7 map, zapewniając około 20 godzin zabawy. Twórcy dodatku zdecydowali się wprowadzić kilka modyfikacji w rozgrywce, w tym nowe opcje handlu i rozwoju technologicznego.