Soulbringer PC
Gra typu RPG stworzona przez zespoły Infogrames i Gremlin Entertainment, a wydana przez firmę Interplay. Soulbringer osadzone jest w fantastycznym świecie Rathenna, pogrążonym w konflikcie z demonicznymi siłami.
Soulbringer Premiera PC
1lipca2000
producent: Gremlin Interactive wydawca: Atari / Infogrames
Angielskie napisy i dialogi
Soulbringer jest grą cRPG stworzoną przez studio Gremlin Interactive — zespół mający na swoim koncie między innymi ciepło przyjęte Litil Divil. Produkcja trafiła na platformę PC.
Fabuła
Akcja Soulbringer rozgrywa się w fantastycznym świecie. Tysiące lat przed opowiedzianymi w grze wydarzeniami, rządy twardej ręki nad całym terytorium sprawowało sześciu demonicznych królów, zwanych Upiorami — przejmując ciała śmiertelnych wasali, byli zdolni do wiecznego życia. Czoła stawił im niezwyciężony bohater — czarownik Harbinger, który zdołał obejść kwestię ich nieśmiertelności, zamykając ich w Studni Dusz. Przez wieki, jakie upłynęły od tych pamiętnych scen, świat zdołał podnieść się z kolan. Mroczne istoty nie zostały jednak ostatecznie unicestwione, toteż nad krainą wisi groźba ich powrotu — na domiar złego stała się ona areną walk toczonych przez zwaśnione imperia.
Gracz wciela się w rolę młodzieńca, który po śmierci ojca udaje się w podróż, by odnaleźć swego wuja. Sprawy komplikują się w momencie, gdy wplątuje się on w intrygę o nieprzewidywalnych rozmiarach i znaczeniu — przeznaczenie zabiera go bowiem na wyznaczoną przez legendarnego Harbingera ścieżkę, a jako wcielenie nieustraszonego pogromcy Upiorów musi stawić czoła siłom zła, raz na zawsze posyłając je w otchłań zapomnienia. Fabuła wzbogacana jest w toku rozgrywki o nowe wątki i liczne zwroty akcji, a o kolejnych wydarzeniach dowiadujemy się przede wszystkim poprzez dialogi prowadzone z postaciami niezależnymi, a także zrealizowane na silniku gry przerywniki filmowe.
Mechanika
Jeden z filarów rozgrywki w Soulbringer na platformie PC stanowi eksploracja świata przedstawionego. Przygoda wiedzie protagonistę przez miasto Madrigal, zrujnowane królestwa Horath i starożytne imperium Thardolin, aż po zagubione miasto Talendrah. Fantastyczna kraina jest zróżnicowana, a opowieść prowadzi zarówno przez piaszczyste pustynie, jak i skute lodem pustkowia. Obok wykonywania rozmaitych zadań fabularnych i misji pobocznych, trzon zabawy stanowi jednak walka z przeciwnikami i rozwój herosa.
Starcia opierają się na rozbudowanym systemie walki, który możemy dostosować do własnych preferencji. Do każdej broni możemy przypisać predefiniowaną listę ataków i combosów, a ich nowe rodzaje poznajemy poprzez przydzielanie zdobytych punktów do odpowiedniej umiejętności. Co ciekawe, gra uwzględnia profil poszczególnych ataków — przykładowo, pokonanie pająka wymaga zastosowania niskich ciosów, z kolei postawniejsi oponenci mogą zostać powaleni jedynie przy użyciu ataków o wysokim profilu. Ponadto, w omawianej produkcji znalazł się bogaty wachlarz zaklęć — system magii, zwany Seculorum, pozwala na wykorzystanie 60 opartych na żywiołach czarów. Całość skonstruowano na zasadzie „kamień-papier-nożyce”, gdyż poszczególne szkoły (powietrza, ziemi, ducha, wody oraz ognia) stanowią kontrę na jedną, zaś są szczególnie słabe przeciwko drugiej. Kluczem do sukcesu jest zatem specjalizacja w jednej lub dwóch dziedzinach.
Kwestie techniczne
Soulbringer charakteryzuje się trójwymiarową oprawą graficzną, prezentującą się niezbyt okazale nawet na tle ówcześnie wydanych gier.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8 / 10 na podstawie 62 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Soulbringer: 12+
Soulbringer Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium II 266MHz
- 64MB RAM
- akcelerator 3D