Six Ages: Ride Like the Wind
Hybryda strategii turowej, przygodówki i RPG-a, osadzona w uniwersum kultowej gry King of Dragon Pass. W Six Ages: Ride Like the Wind dokonujemy wyborów rzutujących na dalsze losy naszego klanu.
producent: A Sharp wydawca: Kitfox Games Strona oficjalna
Six Ages: Ride Like the Wind to następca kultowej gry King of Dragon Pass z 1999 roku. Podobnie jak ona, omawiany tytuł łączy elementy strategii turowej, przygodówki oraz RPG-a. Za jego opracowaniem stoją również ci sami deweloperzy, czyli studio A Sharp.
Fabuła
Akcja gry Six Ages: Ride Like the Wind toczy się na tysiące lat przed wydarzeniami przedstawionymi w King of Dragon Pass, w inspirowanym epoką brązu, fantastycznym świecie Glorantha. Podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad klanem Jeźdźców (ang. Riders), którzy opuścili skute lodem Złote Miasto, by znaleźć nowy dom. Po trzystu latach nasi podopieczni docierają do doliny, gdzie mają nadzieję spotkać bogów i uzyskać pomoc od przyjaźnie nastawionych duchów. Nim jednak tego dokonają, będą musieli stawić czoła licznym niebezpieczeństwom, na czele z barbarzyńskim plemieniem Orlanthi, złowrogimi magami oraz jaszczurami.
Opowiedziana tutaj historia jest nieliniowa, a to, jaką ścieżką podąży, w dużej mierze zależy od dokonywanych przez nas wyborów.
Mechanika
Six Ages: Ride Like the Wind czerpie garściami z rozwiązań wypracowanych na potrzeby King of Dragon Pass. Zabawa toczy się w trybie turowym, a w jej trakcie dokonujemy wyborów związanych z funkcjonowaniem naszego klanu. Decydujemy więc o pozyskiwaniu przydatnych zasobów i produkcji żywności, utrzymujemy mniej lub bardziej przyjazne stosunki z sąsiadami, rozwiązujemy wewnętrzne problemy trapiące naszych poddanych, a także eksplorujemy świat przedstawiony (jest on czterokrotnie większy niż ten z King of Dragon Pass), odkrywamy tajemnice skrywane przez antyczne ruiny czy wreszcie najeżdżamy wrogie terytoria i placówki.
Kwestie techniczne
Niczym w grach paragrafowych, głównym środkiem przekazu w Six Ages: Ride Like the Wind nie jest obraz, lecz tekst. Niemniej, oprócz bogatych opisów w grze pojawiają się szczegółowe ilustracje przedstawiające wydarzenia, w których bierzemy udział w danym momencie; w każdej chwili możemy również spojrzeć na mapę świata, by na przykład wysłać nasze oddziały w określone miejsce. Zabawie towarzyszy soundtrack, którego autorem jest Stan LePard – kompozytor, którego utwory mogliśmy usłyszeć między innymi w grze King of Dragon Pass.
Ostatnia modyfikacja 2 października 2019
Tryb gry: single player
Six Ages: Ride Like the Wind cena w dniu premiery: 71,99 PLN
Wymagania wiekowe Six Ages: Ride Like the Wind: 12+
Six Ages: Ride Like the Wind Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Pentium 4
- 2 GB RAM
- karta grafiki Intel HD lub lepsza
- 1 GB HDD
- Windows 10