ShadowCaster PC
ShadowCaster to gra z gatunku action/adventure, opracowana przez firmę Raven Software.
ShadowCaster Premiera PC
20marca1993
producent: Raven Software wydawca: Origin Systems
Angielskie napisy i dialogi
ShadowCaster to gra z gatunku action/adventure, opracowana przez firmę Raven Software. Pierwotnie miała to być druga odsłona programu o nazwie Black Crypt, który ukazał się w 1992 roku na komputery Commodore Amiga, ale po tym jak autorzy związali się z Origin Systems, postanowiono stworzyć zupełnie nowy produkt.
Fabuła gry koncentruje się wokół postaci młodzieńca, który pewnego dnia dowiaduje się od swojego dziadka, że pochodzi z innego wymiaru. Kirt jest jednym z tzw. „shapeshifterów”, czyli ludzi potrafiących na zawołanie zmieniać swój kształt. Starzec zdradza ponadto chłopcu kulisy historii o wielkiej wojnie, w której zły władca Veste wymordował niemal wszystkich przedstawicieli ich rasy. Teraz Kirt musi wrócić do fantastycznego świata i raz na zawsze pokonać swojego największego wroga, odnajdując wcześniej sześć magicznych obelisków.
Program budzi skojarzenia z produkcjami z gatunku RPG, ale w stosunku do nich jest tak naprawdę maksymalnie uproszczony. ShadowCaster nie tylko nie umożliwia stworzenia własnej postaci, ale również nie posiada opcji rozwoju cech, gdyż takowych po prostu nie zaimplementowano. Jedyne współczynniki określające postać Kirta to energia życiowa oraz magiczna – pierwszą tracimy podczas walk z potworami, drugą w trakcie rzucania zaklęć. Liczne są za to elementy przygodowe: zbieranie przedmiotów, wykorzystywanie ich, interakcja z otoczeniem, itp. Nie obejdzie się również bez zmiany postaci. Kirt potrafi przeobrazić się w sześć innych stworzeń, które posiadają unikalne zdolności. Prawidłowe wykorzystanie ich wszystkich będzie konieczne, żeby pomyślnie ukończyć zmagania.
Gra korzysta z silnika użytego w Wolfenstein 3D – była to pierwsza współpraca pomiędzy Raven Software a id Software (i jak się później okazało, nie ostatnia). Dla potrzeb ShadowCaster wzbogacono go o kilka użytecznych funkcji: nasz bohater może nie tylko chodzić, ale również skakać, chodzić i pływać. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, walka odbywa się w czasie rzeczywistym.
ShadowCaster to gra, która znajduje się w połowie drogi pomiędzy produkcjami z gatunku FPS a RPG. W pierwszym przypadku możemy mówić o zbyt dużej (jak na tradycyjną strzelaninę) liczbie elementów przygodowych, w drugim natomiast o licznych uproszczeniach i większym skupieniu na żywiołowej akcji, co niekoniecznie musi przypaść do gustu fanom takich tytułów jak Eye of the Beholder czy Ishar.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe ShadowCaster: Odpowiednia dla każdego wieku.