Shadow Realms PC
Sieciowe RPG akcji autorstwa doświadczonego studia BioWare – twórców takich serii, jak Baldur’s Gate, Dragon Age czy Mass Effect. Akcja gry rozgrywa się w fantastycznym uniwersum, w którym połączono ze sobą współczesną Ziemię oraz magiczną krainę Embra.
Shadow Realms Premiera PC
anulowana
producent: BioWare wydawca: Electronic Arts Inc. Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Shadow Realms to pierwsza nowa marka w dorobku firmy BioWare od czasu wypuszczenia Dragon Age: Początek w 2009 roku. Mamy tu do czynienia z sieciową grą RPG akcji z widokiem TPP, w której podczas zabawy czworo graczy (w kooperującej drużynie) zmaga się z piątym uczestnikiem rozgrywki - przeszkadzającym im Shadowlordem (potężną demoniczną istotą). Omawiany tytuł jest dziełem studia BioWare Austin.
Historia opowiadana przez grę rozpoczyna się w magicznej krainie zwanej Embra – klasycznym świecie fantasy, równoległym do naszej rzeczywistości. Pewnego dnia pada on ofiarą inwazji ze strony demonicznych bytów, znanych jako Shadow Legions. Twierdze i miasta Embry padają jedno po drugim, a wtedy jej mieszkańcy zwracają się ku ostatniej desce ratunku - nam. Ustanowione zostaje połączenie między oboma światami, a wśród wybranych Ziemian zaczynają budzić się magiczne moce. W tym samym czasie potworne legiony otwierają sobie drogę do naszego uniwersum. Jak nietrudno się domyśleć, sterowanym przez nas bohaterom przychodzi wykonywać rozmaite misje – zarówno na Ziemi, jak i w Embrze – mające na celu odparcie zagrożenia.
Fabuła odgrywa kluczową rolę w Shadow Realms. Opowieść jest popychana do przodu poprzez regularnie wypuszczane epizody (na modłę seriali telewizyjnych), kształtowane przy udziale społeczności graczy.
Celem, jaki przyświecał twórcom z BioWare przy opracowywaniu omawianej gry, było przeniesienie na ekrany komputerów zasad „papierowych” gier RPG (z Dungeons & Dragons na czele). Gracz wcielający się w Shadowlorda w pewien sposób przypomina Mistrza Podziemi. Choć jego zadaniem jest powstrzymanie drużyny ludzkich bohaterów przed wypełnieniem ich misji, bezpośrednie angażowanie się w walkę i korzystanie z własnych mocy nie jest najlepszą drogą do osiągnięcia sukcesu. „Pan cieni” otrzymał bowiem wiele innych narzędzi, takich jak możliwość nawiedzania herosów, rozstawiania pułapek, przyzywania i kontrolowania potworów etc. Co istotne, nie postrzega on przy tym wydarzeń z oddalenia, w rzucie izometrycznym, lecz korzysta ze standardowej perspektywy TPP. Niemniej, pozostaje przy tym niewidoczny – przynajmniej do czasu, aż zechce być widziany albo wykona jakąś akcję, np. przejmie kontrolę nad stworem lub rzuci zaklęcie.
Rozgrywka po stronie ludzi jest bliższa temu, co znamy z innych gier sieciowych. Każda z czterech postaci w drużynie reprezentuje jedną z sześciu klas – są to Warrior, Assassin, Wizard, Cleric, Ranger i Warlock. Bohaterowie otrzymali do dyspozycji szereg umiejętności, mocy, ataków itp., a także zróżnicowane wyposażenie (zarówno ekwipunek typowy dla fantasy, jak i współczesny sprzęt, z bronią palną na czele). Nie zabrakło również bogatego systemu rozwoju postaci, i dla ludzi, i dla Shadowlorda. Zabawa jest dynamiczna i oferuje unikatowe doznania w każdej rozgrywce.
Ostatnia modyfikacja 13 sierpnia 2014
Oczekiwania czytelników: 5.4 / 10 na podstawie 122 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Shadow Realms: 18+