Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGSwitchPCXONEXSXPS5PS4
Okładka Sea of Stars (PC)
OkładkaSea of Stars (PC)

Sea of Stars

Oldskulowa gra RPG będąca prequelem ciepło przyjętego The Messenger. Choć Sea of Stars czerpie garściami z kultowych dzieł z epoki 8 i 16 bitów, wnosi do gatunku powiew świeżości w postaci elementów zręcznościowych czy różnych mechanik urozmaicających turowe potyczki.

RPG | fantasy | turowe | 2D | na 2 osoby | crowdfunding | indie | kooperacja | jRPG | podzielony/wspólny ekran | Xbox Play Anywhere | Game Pass | singleplayer

Sea of Stars Premiera

29sie2023

PC PS4 XONE Switch PS5 XSX

producent: Sabotage wydawca: Sabotage Strona oficjalna

Sea of Stars to oldskulowa gra RPG, która choć czerpie ze schematu wypracowanego przez kultowe pozycje z epoki ośmiu i szesnastu bitów, wzbogaca go o zupełnie nowe rozwiązania zaczerpnięte z gier akcji, a nawet platformówek. Produkcja jest przy tym prequelem ciepło przyjętego The Messenger, a została opracowana przez jego autorów, czyli niezależny zespół Sabotage Studio. Projekt powstał dzięki udanej kampanii crowdfundingowej.

Fabuła

Akcję gry Sea of Stars osadzono na długo przed wydarzeniami przedstawionymi w The Messenger. W trakcie rozgrywki przejmujemy kontrolę nad duetem tak zwanych Dzieci Przesilenia. Protagoniści władający Magią Zaćmienia jako jedyni dysponują mocą, która będzie w stanie powstrzymać złowrogiego Mięsomantę (ang. The Fleshmancer) i jego armię potworów zagrażających zamieszkiwanej przez nich krainie.

Mechanika

Zabawę w Sea of Stars rozpoczynamy od wyboru dwójki herosów spośród szóstki dostępnych postaci. Każdy z bohaterów dysponuje unikalnymi zdolnościami, a także zestawem indywidualnych mocnych stron. Następnie nie pozostaje nam nic innego, jak przystąpić do właściwej rozgrywki, podczas której akcję obserwujemy z lotu ptaka.

Na rozległy świat przedstawiony składają się różnorodne wyspy, pomiędzy którymi przemieszczamy się na pokładzie łodzi. Stanowi ona nie tylko środek transportu, lecz również naszą bazę wypadową, w której możemy na przykład uciąć sobie pogawędkę z towarzyszami. Po dotarciu na brzeg oddajemy się natomiast swobodnej eksploracji urozmaicanej przez sekcje platformowe wymagające przeskakiwania nad przepaściami i unikania pułapek. Ponadto podczas zabawy napotykamy liczne postacie (wybrane mogliśmy poznać w The Messenger, podczas gdy inne są zupełnie nowe), dla których wykonujemy rozmaite zadania popychające fabułę do przodu oraz misje poboczne. W miarę postępów zdobywamy punkty doświadczenia i awansujemy na kolejne poziomy, stopniowo rozwijając umiejętności naszych podopiecznych, a co za tym idzie – zwiększając ich potencjał bojowy.

Walka z przeciwnikami odgrywa bowiem ważną rolę w Sea of Stars. Starcia toczą się w trybie turowym, a w ich trakcie liczy się nie tyle poziom postaci, co obrana przez nas taktyka. Jeśli więc nie radzimy sobie w danej potyczce, rozwiązaniem nie będzie grind, lecz zmiana podejścia i wypróbowanie nowych rozwiązań. Walki rozgrywają się przy tym w miejscach, w których napotykamy oponentów.

Mechanikę starć autorzy wzbogacili o szereg elementów wnoszących do niej powiew świeżości. Pierwszym z nich jest system tzw. Synergii, pozwalający łączyć ataki w efektowne (i efektywne) kombinacje, a następnym – konieczność odpowiedniego wymierzenia ciosów w czasie (co zwiększa ich siłę). Poza tym w miarę postępów w walce siła standardowych ataków stopniowo rośnie, a określone ciosy można „ładować” przez kilka tur, co skutkuje zadaniem wrogowi potężnych obrażeń. Warto pamiętać, że taką samą możliwość mają również oponenci, a chcąc ich jej pozbawić, musimy zadawać im określone rodzaje obrażeń (nierzadko kilka razy z rzędu). Należy też wspomnieć, że na naszej drodze stają zarówno szeregowi nieprzyjaciele, jak i znacznie potężniejsi od nich bossowie, którzy dysponują większą siłą i odpornością na obrażenia. Pojedynki z nimi często są długie i podzielone na kilka faz, a w ich pokonaniu pomaga uważna obserwacja ich ruchów oraz znajdowanie ich słabych punktów.

Kwestie techniczne

Gra Sea of Stars działa w oparciu o technologię Unity. Pomimo że jej oprawę graficzną utrzymano w stylistyce retro i wykonano w technice pixel art, wzbogacono ją o szereg współczesnych efektów, na czele z dynamicznym oświetleniem. Zabawie towarzyszy klimatyczny soundtrack, pod którym podpisał się Eric W. Brown, znany również jako Rainbowdragoneyes.

Ostatnia modyfikacja 30 września 2024

Tryb gry: single player  

Ocena użytkowników: 7,5 / 10 na podstawie 93 głosów czytelników.

Sea of Stars cena w dniu premiery: 161,99 PLN

Wymagania wiekowe Sea of Stars: 12+

Sea of Stars Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core 2 Duo E8600 3.33 GHz / AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce GT 520 / Radeon R5 230 lub lepsza
  • 5 GB HDD
  • Windows 7/10
  • Zalecane:
  • Intel Core i3-2120 3.3 GHz / AMD FX-4300 3.8 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 2 GB GeForce GTS 450 / Radeon R5 340X lub lepsza
  • 5 GB HDD
  • Windows 7/10
PC
Switch
PS4
PS5
XONE
XSX