Sea of Stars
Oldskulowa gra RPG będąca prequelem ciepło przyjętego The Messenger. Choć Sea of Stars czerpie garściami z kultowych dzieł z epoki 8 i 16 bitów, wnosi do gatunku powiew świeżości w postaci elementów zręcznościowych czy różnych mechanik urozmaicających turowe potyczki.
producent: Sabotage wydawca: Sabotage Strona oficjalna
Sea of Stars to oldskulowa gra RPG, która choć czerpie ze schematu wypracowanego przez kultowe pozycje z epoki ośmiu i szesnastu bitów, wzbogaca go o zupełnie nowe rozwiązania zaczerpnięte z gier akcji, a nawet platformówek. Produkcja jest przy tym prequelem ciepło przyjętego The Messenger, a została opracowana przez jego autorów, czyli niezależny zespół Sabotage Studio. Projekt powstał dzięki udanej kampanii crowdfundingowej.
Fabuła
Akcję gry Sea of Stars osadzono na długo przed wydarzeniami przedstawionymi w The Messenger. W trakcie rozgrywki przejmujemy kontrolę nad duetem tak zwanych Dzieci Przesilenia. Protagoniści władający Magią Zaćmienia jako jedyni dysponują mocą, która będzie w stanie powstrzymać złowrogiego Mięsomantę (ang. The Fleshmancer) i jego armię potworów zagrażających zamieszkiwanej przez nich krainie.
Mechanika
Zabawę w Sea of Stars rozpoczynamy od wyboru dwójki herosów spośród szóstki dostępnych postaci. Każdy z bohaterów dysponuje unikalnymi zdolnościami, a także zestawem indywidualnych mocnych stron. Następnie nie pozostaje nam nic innego, jak przystąpić do właściwej rozgrywki, podczas której akcję obserwujemy z lotu ptaka.
Na rozległy świat przedstawiony składają się różnorodne wyspy, pomiędzy którymi przemieszczamy się na pokładzie łodzi. Stanowi ona nie tylko środek transportu, lecz również naszą bazę wypadową, w której możemy na przykład uciąć sobie pogawędkę z towarzyszami. Po dotarciu na brzeg oddajemy się natomiast swobodnej eksploracji urozmaicanej przez sekcje platformowe wymagające przeskakiwania nad przepaściami i unikania pułapek. Ponadto podczas zabawy napotykamy liczne postacie (wybrane mogliśmy poznać w The Messenger, podczas gdy inne są zupełnie nowe), dla których wykonujemy rozmaite zadania popychające fabułę do przodu oraz misje poboczne. W miarę postępów zdobywamy punkty doświadczenia i awansujemy na kolejne poziomy, stopniowo rozwijając umiejętności naszych podopiecznych, a co za tym idzie – zwiększając ich potencjał bojowy.
Walka z przeciwnikami odgrywa bowiem ważną rolę w Sea of Stars. Starcia toczą się w trybie turowym, a w ich trakcie liczy się nie tyle poziom postaci, co obrana przez nas taktyka. Jeśli więc nie radzimy sobie w danej potyczce, rozwiązaniem nie będzie grind, lecz zmiana podejścia i wypróbowanie nowych rozwiązań. Walki rozgrywają się przy tym w miejscach, w których napotykamy oponentów.
Mechanikę starć autorzy wzbogacili o szereg elementów wnoszących do niej powiew świeżości. Pierwszym z nich jest system tzw. Synergii, pozwalający łączyć ataki w efektowne (i efektywne) kombinacje, a następnym – konieczność odpowiedniego wymierzenia ciosów w czasie (co zwiększa ich siłę). Poza tym w miarę postępów w walce siła standardowych ataków stopniowo rośnie, a określone ciosy można „ładować” przez kilka tur, co skutkuje zadaniem wrogowi potężnych obrażeń. Warto pamiętać, że taką samą możliwość mają również oponenci, a chcąc ich jej pozbawić, musimy zadawać im określone rodzaje obrażeń (nierzadko kilka razy z rzędu). Należy też wspomnieć, że na naszej drodze stają zarówno szeregowi nieprzyjaciele, jak i znacznie potężniejsi od nich bossowie, którzy dysponują większą siłą i odpornością na obrażenia. Pojedynki z nimi często są długie i podzielone na kilka faz, a w ich pokonaniu pomaga uważna obserwacja ich ruchów oraz znajdowanie ich słabych punktów.
Kwestie techniczne
Gra Sea of Stars działa w oparciu o technologię Unity. Pomimo że jej oprawę graficzną utrzymano w stylistyce retro i wykonano w technice pixel art, wzbogacono ją o szereg współczesnych efektów, na czele z dynamicznym oświetleniem. Zabawie towarzyszy klimatyczny soundtrack, pod którym podpisał się Eric W. Brown, znany również jako Rainbowdragoneyes.
Ostatnia modyfikacja 30 września 2024
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 7,5 / 10 na podstawie 93 głosów czytelników.
Sea of Stars cena w dniu premiery: 161,99 PLN
Wymagania wiekowe Sea of Stars: 12+
Sea of Stars Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Duo E8600 3.33 GHz / AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GT 520 / Radeon R5 230 lub lepsza
- 5 GB HDD
- Windows 7/10
- Zalecane:
- Intel Core i3-2120 3.3 GHz / AMD FX-4300 3.8 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTS 450 / Radeon R5 340X lub lepsza
- 5 GB HDD
- Windows 7/10