2D - Gry PlayStation 2 po premierze - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Gry po premierze o tematyce 2D na platformę PS2 ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
The King of Fighters 2002: Unlimited Match
Bijatyki 26 lutego 2009
The King of Fighters 2002: Unlimited Match to kolejna dwuwymiarowa bijatyka mistrzów gatunku - studia SNK. Produkcja jest podsumowaniem i ukoronowaniem serii z roczników 1999 do 2002, w której po raz kolejny przyjdzie nam toczyć walki w największym turnieju gier wideo.
The King of Fighters Collection: The Orochi Saga
Bijatyki 28 października 2008
Zestaw pięciu wybranych dwuwymiarowych bijatyk, wchodzących w skład serii The King of Fighters. Zostały one przeniesione w niezmienionej postaci w stosunku do swoich oryginałów.
The King of Fighters '98: Ultimate Match
Bijatyki 26 czerwca 2008
Reedycja klasycznej dwuwymiarowej bijatyki. Wybieramy pomiędzy 64 wojownikami, wśród których nie brakuje bohaterów takich gier jak "Fatal Fury" czy "Art of Fighting". Jedną z głównych nowości jest dodanie trybu Ultimate Match.
Arcana Heart
Bijatyki 8 kwietnia 2008
Klasyczna dwuwymiarowa bijatyka, wyróżniająca się tym, iż w walkach biorą udział wyłącznie przedstawicielki płci pięknej. Mogą one ponadto uzyskiwać dodatkowe umiejętności od duchów Arcana.
Guilty Gear XX Accent Core Plus
Bijatyki 27 marca 2008
Kolejna odsłona popularnej serii dwuwymiarowych bijatyk, stworzonej przez japońskie studio Arc System Works. Tytuł jest rozszerzoną i poprawioną wersją gry Guilty Gear XX Accent Core, która ukazała się w 2007 roku.
Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
Logiczne 13 listopada 2007
Puzzle Quest to barwna, oryginalna gra logiczna, zawierająca liczne elementy RPG i osadzona w... Etherii, świecie doskonale znanym każdemu miłośnikowi strategii fantasy. Autorami omawianej pozycji są bowiem ludzie z Infinite Interactive, której założyciel, Steve Fawkner, jest jednocześnie twórcą serii gier ze świata Warlords.
The King of Fighters XI
Bijatyki 6 lipca 2007
Po kilku odsłonach cyklu w nowej, trójwymiarowej oprawie (m.in. King of Fighters: Maximum Impact) popularna seria bijatyk ze stajni SNK powraca do korzeni – The King of Fighters XI tym razem utrzymano w tradycyjnej konwencji 2D.
Guilty Gear XX Accent Core
Bijatyki 30 maja 2007
Kolejna odsłona popularnej serii dwuwymiarowych bijatyk, stworzonej przez japońskie studio Arc System Works. Tytuł jest rozszerzoną wersją gry Guilty Gear XX, która ukazała się w 2002 roku na konsoli PlayStation 2.
Odin Sphere
RPG 22 maja 2007
Odin Sphere to action RPG z ręcznie rysowaną, dwuwymiarową grafiką, choć na pierwszy rzut oka można wnioskować, iż mamy tu do czynienia z chodzoną bijatyką. Biegamy bowiem w bok (w prawo lub w lewo) i rozprawiamy się z kolejnymi przeciwnikami pojawiającymi się na ekranie. Pomiędzy starciami przeżywamy jednak fabułę serwowaną nam przez twórców, rozbudowujemy swoje postacie oraz układamy przedmioty w ekwipunku, więc znalazło się tu wiele elementów składowych z gier typu role playing.
Fate/stay night [Réalta Nua]
Przygodowe 19 kwietnia 2007
Japońska gra przygodowa, należąca do podgatunku visual novel. Akcja tytułu rozgrywa się we współczesnej Japonii. Gracze śledzą losy ucznia liceum, przez przypadek stającego się uczestnikiem turnieju magicznego, w którym stawką jest jego życie, a nagrodą spełnienie wszystkich życzeń.
Grim Grimoire
Strategiczne 12 kwietnia 2007
GRiMgRiMoiRe to strategia czasu rzeczywistego, przygotowana wyłącznie z myślą o posiadaczach konsoli PlayStation 2. Użytkownik otrzymuje w niej szansę na wcielenie się w postać zwaną Lillet Blan, która rozpoczyna naukę w prestiżowej szkole magii. Niestety piątego dnia pobytu w Tower of Silver Star zarówno uczniowie, jak i nauczyciele znikają w niewyjaśnionych okolicznościach.
Metal Slug
Zręcznościowe 27 marca 2007
Pierwsza odsłona popularnego cyklu Metal Slug, która zadebiutowała w 1996 roku na automatach arcade. W miarę upływu czasu produkcja trafiała na kolejne platformy, pozwalając ich użytkownikom stawić czoła żołnierzom dowodzonym przez złowrogiego Generała Mordena.
Higurashi When They Cry
Przygodowe 22 lutego 2007
Higurashi When They Cry to w japońska przygodówka należąca do kategorii określanej mianem visual novel. Produkcja utrzymana jest w klimacie horroru i opowiada historię niewielkiej wioski Hinamizawa, która w czerwcu 1983 roku staje się miejscem serii brutalnych mordów. Zabawa sprowadza się przede wszystkim do biernego śledzenia fabuły prezentowanej w formie tekstowej wzbogaconej prostymi obrazkami.
Utawarerumono
RPG 26 października 2006
Połączenie taktycznej gry RPG z visual novel. Gracze wcielają się w cierpiącego na amnezję zamaskowanego mężczyznę, który trafia do niewielkiej wioski. Wkrótce staje się on przywódcą rebelii, mającej na celu obalenie reżimu złego imperatora. Akcja gry rozgrywa się w świecie fantasy czerpiącym inspiracje z kultury Japonii, zwłaszcza ludu Ajnów.
The King of Fighters NeoWave
Bijatyki 13 października 2006
The King of Fighters jest serią dwuwymiarowych bijatyk, rozwijaną od 1994 roku. The King of Fighters NeoWave to pierwsza odsłona, przeniesiona z salonowych automatów bezpośrednio wyłącznie na nowoczesne konsole - PlayStation 2 i Xboxa.
Raiden III
Zręcznościowe 6 października 2006
Trzecia część bardzo popularnej futurystycznej strzelaniny, zapoczątkowanej na automatach do gier. Zasiadamy za sterami tytułowego myśliwca, likwidując napotykane po drodze oddziały wroga. Producent przygotował w sumie siedem poziomów, rozgrywanych w różnych zakątkach kosmosu.
King of Fighters: Maximum Impact 2
Bijatyki 28 kwietnia 2006
King of Fighters 2006 (alias King of Fighters: Maximum Impact 2) to sequel głośnego tytułu z przełomu 2004 i 2005 roku. Jest to zarazem kolejna gra z popularnej serii bijatyk, mającej swój początek w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku.
Clannad
Przygodowe 23 lutego 2006
Clannad to przygodówka typu visual novel. Pozwala ona prześledzić dwa okresy z życia młodego Japończyka – ostatnie miesiące szkoły oraz kilka lat wczesnej dorosłości. Oba etapy wypełnione są licznymi dramatami i elementami fantastycznymi. Rozgrywka sprowadza się głównie do śledzenia fabuły i podejmowania decyzji.
Namco Museum 50th Anniversary
Zręcznościowe 30 sierpnia 2005
Namco Museum 50th Anniversary to zestaw czternastu hitów japońskiej firmy Namco pochodzących z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku.
Garou: Mark of the Wolves
Bijatyki 30 czerwca 2005
Garou: Mark of Th Wolves to kolejna odsłona słynnej bijatyki 2D, w której spotykają się ze sobą mistrzowie różnorodnych sztuk walki. Akcja nawiązuje do serii Fatal Fury, przywracając jednak jedynie jedną postać z poprzedników.
Namco x Capcom
RPG 26 maja 2005
Namco x Capcom jest grą, stanowiącą swoiste miejsce spotkania ponad dwustu bohaterów, pochodzących m.in. z sagi Street Fighter, Soul Calibur, Darkstalkers, Tekken i Ghosts ‘N Goblins. Obok pewnego słynnego duetu karateków (Ken i Ryu) w wirtualnej rzeczywistości widzimy więc np. perfekcyjnie władającego samurajskim mieczem Mitsurugiego, zakutego w zbroję rycerza Arthura, ponętną wampirzycę Morrigan Aensland, potężnego Kinga oraz zwinną i seksowną Cammy.
SVC Chaos: SNK vs. Capcom
Bijatyki 15 kwietnia 2005
SVC Chaos: SNK vs. Capcom to bijatyka 2D w klimacie rodem z dawnych lat. Stanowi tzw. crossover, w którym autorzy dali nam możliwość kontroli nad postaciami z gier obydwu tytułowych firm.
The King of Fighters 02/03
Akcji 8 lutego 2005
Zestaw, w skład którego wchodzą dwie gry - The King of Fighters 2002 oraz The King of Fighters 2003. Każdy z tych tytułów oferuje kilkadziesiąt grywalnych postaci oraz wyjątkowo szeroki wachlarz możliwych uderzeń.
Metal Slug 3
Akcji 12 listopada 2004
Reedycja klasycznej dwuwymiarowej strzelaniny, która pierwotnie zadebiutowała na konsoli NeoGeo. Do pokonania mamy kilkanaście różnych plansz. Zajmujemy się wyłącznie likwidacją pojawiających się na ekranie przeciwników.