Turowe - Gry PlayStation 1 po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze o tematyce turowe na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Chrono Trigger
RPG 2 listopada 1999
Odświeżona wersja klasycznej gry jRPG, wydanej pierwotnie w wersji na konsolę SNES. Konwersja przygotowana została przez ekipę deweloperską firmy Square Enix. Gracze kierują poczynaniami chłopca o imieniu Crono, który przemierza fantastyczne krainy w poszukiwaniu zaginionej ukochanej.

Worms: Armageddon
Strategiczne 30 listopada 1999
Kolejna odsłona popularnej serii strategii turowych, w których oddziały uzbrojonych robaków toczą zacięte potyczki na dwuwymiarowych arenach. Armageddon pozostaje wierny założeniom cyklu, ale dodaje nowe tryby, bronie i akcesoria dla walczących stron.

Final Fantasy VII
RPG 31 stycznia 1997
Siódma odsłona niezwykle popularnej serii japońskich gier RPG tworzonych przez firmę Square Enix. Produkcja zasłynęła jako jedna z najbardziej kultowych części cyklu, oferując chwytającą za serce fabułę i wiele rozwiązań przyjętych później na stałe do gatunku. Tytuł opowiada o losach Clouda Strife’a i grupy jego przyjaciół walczących z potężną korporacją Shinra.

Final Fantasy IX
RPG 7 lipca 2000
Dziewiąta pełnoprawna odsłona kultowej serii jRPG fantasy, która pojawiła się pierwotnie w roku 2000 na konsoli PlayStation, a dopiero kilkanaście lat później została przeniesiona na popularne pecety. Po kilku częściach cyklu, utrzymanych w lekko cyberpunkowym klimacie, Final Fantasy IX stanowi powrót do korzeni serii, a podczas zabawy ponownie towarzyszą nam rycerze, księżniczki i smoki.

Sid Meier's Civilization II
Strategiczne 30 stycznia 1999
Kontynuacja niezwykle udanej strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization, którą wielu uznaje za początek współcześnie rozumianego gatunku 4X. Gracz ponownie ma za zadanie stworzyć światowe imperium, rozwijając gospodarkę i armię oraz prowadząc zręczne działania polityczne na przełomie kolejnych wieków.

The Legend of Dragoon
RPG 13 czerwca 2000
Stworzona przez Sony Computer Entertainment Japan Studio gra fabularna, silnie inspirowana cyklem Final Fantasy. Historia skupia się na postaci młodzieńca, który rozpoczyna niebezpieczną podróż w celu uratowania porwanej przyjaciółki z dzieciństwa. W trakcie przygody odkryje on w sobie niezwykłe moce, dzięki którym zdoła zmienić wynik toczącej się w krainie wojny. Mechanizmy produkcji nie różnią się znacząco od innych przedstawicieli gatunku.

Front Mission 3
RPG 2 września 1999
Taktyczny japoński RPG, w którym gracze kierują drużyną pilotów dwunożnych robotów, wanzerów. Produkcja jest uznawana za jedną z najlepszych w historii gatunku.

Worms World Party
Strategiczne 14 grudnia 2001
Kolejna odsłona zabawnej wojny prowadzonej przez uzbrojone robaki, Worms World Party nastawiona jest głównie na rozgrywkę wieloosobową w Internecie, udostępniając wiele trybów gry oraz wbudowany chat.

Arc the Lad
RPG 30 czerwca 1995
Taktyczny jRPG utrzymany w oldskulowej grafice 2D. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydanych na PlayStation 1. Produkcja opowiada o losach grupy bohaterów, którzy starają się uratować świat przed siłami ciemności.

Final Fantasy Tactics
RPG 28 stycznia 1998
Opracowany przez Squaresoft taktyczny jRPG osadzony w realiach fikcyjnego średniowiecznego świata. Tytuł przedstawia historię grupy bohaterów wplątanych w wojenną intrygę.

Magic: The Gathering - Battlemage
Strategiczne 1 listopada 1996
Hybryda strategii turowej i RTS-a, oparta na licencji gry karcianej Magic: The Gathering. Gracz wciela się w jednego z potężnych magów i trafia na kontynent Corondor, gdzie bierze udział w wojnie o wpływy z innymi czarodziejami. Tytuł posiada zarówno multiplayerowy tryb Duel, jak i kampanię fabularną, w której staramy się zdobyć kontrolę nad całą krainą.

X-COM: Terror from the Deep
Strategiczne 1 grudnia 1996
Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.

Worms (1995)
Strategiczne 29 listopada 1995
Rozgrywana w systemie turowym gra strategiczno-zręcznościowa, w której naprzeciw siebie stają dwie drużyny tytułowych robali, a celem każdej z nich jest pokonanie przeciwnika poprzez eliminację wszystkich członków jego drużyny. Zabawa toczy się na losowo generowanych, dwuwymiarowych mapach, a podczas bitew robale korzystają z masy zróżnicowanych broni i akcesoriów.

Wild Arms
RPG 20 grudnia 1996
Pierwsza odsłona serii japońskich RPG-ów, które wyróżniają się nietypową, nawiązującą do Dzikiego Zachodu i czasów średniowiecznych stylistyką. Wild Arms powstało za sprawą studia Media.Vision, zaś wydawcą zostało Sony.

SaGa Frontier
RPG 31 marca 1998
Pierwsza wydana na platformę PlayStation i siódma w ogóle odsłona popularnego cyklu gier jRPG. Akcja produkcji rozgrywa się w uniwersum składającym się z kilku planet, pomiędzy którymi gracz może się swobodnie przemieszczać. Historia rozbita została na siedem oddzielnych opowieści, zaprezentowanych z perspektywy różnych protagonistów.

Grandia
RPG 24 czerwca 1999
Konwersja japońskiej gry RPG wydanej wcześniej na Segę Saturn. Produkcja wyróżnia się autorskim systemem rozwoju postaci i wprowadzającą nieco świeżości do tradycyjnego turowego modelu mechaniką prowadzenia starć.

Ogre Battle: The March of the Black Queen
Strategiczne 27 września 1996
Hybryda jRPG-a i gry strategicznej, w której przemierzamy kontynent Zetegenia, by obalić krwawe rządy imperatorki. Podczas gdy po mapie taktycznej poruszamy się w czasie rzeczywistym, starcia, w których biorą udział rozmaite jednostki (od ludzi, aż po mityczne istoty pokroju gryfów czy wampirów), toczą się w trybie turowym. W zależności od naszych poczynań historia może się zakończyć na jeden z trzynastu sposobów.

Rhapsody: A Musical Adventure
RPG 30 lipca 2000
Kolejna gra z gatunku muzycznych RPG, w której wcielamy się w dziewczynę wyruszającą w niebezpieczną podróż. Tytuł oferuje niezwykłą, bajkową stylistykę oraz urocze rozśpiewane i roztańczone postacie.

Monster Rancher 2
Strategiczne 25 lutego 1999
Druga część serii gier strategicznych z elementami RPG i symulacji życia, w której wcielamy się w początkującego trenera tytułowych potworów. Naszym zadaniem jest zdobywanie nowych okazów i stopniowe zwiększanie ich potencjału bojowego, by mogły odnosić kolejne zwycięstwa w trakcie turowych potyczek na arenie.

Vandal Hearts II
RPG 8 lipca 1999
Wprowadzająca liczne zmiany w systemie zabawy oraz oferująca udoskonaloną oprawę audiowizualną kontynuacja turowego japońskiego RPG-a. Produkcja Konami ponownie opowiada trudną, poruszającą wątki polityczne historię.

Carnage Heart
Strategiczne 31 stycznia 1997
Futurystyczna strategia turowa, w której gracz wciela się w rolę dowódcy oddziału robotów. W przeciwieństwie do innych gier tego typu, w Carnage Heart użytkownik nie ma bezpośredniej kontroli nad swoimi maszynami. Zamiast tego musi on je zawczasu zaprogramować tak, by w starciach radziły sobie bez niczyjej pomocy.

Vandal Hearts
RPG 25 października 1996
Turowy japoński RPG przygotowany przez Konami. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydany na PlayStation 1. Produkcja bazuje na sprawdzonych mechanikach i stara się wyróżniać poruszającą trudne tematy historią.

Monster Rancher Battle Card: Episode II
Logiczne 23 marca 2000
Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym toczymy pojedynki na karty z udziałem innych sympatyków gry Battle Cards, istniejącej w uniwersum serii. Naszym celem w Monster Rancher Battle Card: Episode II jest zdobywanie nowych kart, co uskuteczniamy, wygrywając kolejne starcia lub wykorzystując funkcjonalność pozwalającą na generowanie nowych elementów kolekcji, na podstawie danych zapisanych na płytach CD.

Monster Rancher
Strategiczne 24 lipca 1997
Gra strategiczna z elementami RPG i symulacji życia, w której gracz wciela się w trenera potworów. Kreatury, którymi się opiekuje, są wystawiane do walki z innymi monstrami – dzięki temu mogą zdobyć doświadczenie i stopniowo stawiać czoła coraz silniejszym przeciwnikom.