3. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 3. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Medal of Honor: Underground
Akcji 23 października 2000
Kontynuacja osadzonej w realiach II wojny światowej strzelaniny FPP studia DreamWorks Interactive, która ukazała się w roku 1999 wyłącznie na konsolach PlayStation. Fabuła Medal of Honor: Underground stanowi swoisty prequel wydarzeń opisanych w poprzedniczce, a podczas zabawy wcielamy się w postać kobiety imieniem Manon Batiste – członkini francuskiego ruchu oporu, zwerbowanej do współpracy przez amerykańskie Biuro Służb Strategicznych.

Harvest Moon: Back to Nature
RPG 22 listopada 2000
Kolejna odsłona popularnej serii nietypowych gier jRPG, w których gracz wciela się w rolę młodego farmera. Jego celem jest przemiana podupadłej farmy w prosperujące gospodarstwo rolnicze. W tym celu należy nie tylko zajmować się sadzonymi roślinami i hodowanymi zwierzętami, ale także dbać o dobre relacje z mieszkańcami okolicznego miasteczka.

Star Wars: Dark Forces
Akcji 30 listopada 1996
Pierwsza gra FPS ze stajni LucasArts, osadzona w świecie Gwiezdnych wojen. Gracz wciela się w rolę byłego żołnierza Imperium, obecnie najemnika, którego zadaniem będzie powstrzymanie Dartha Vadera i jego elitarnej armii: Dark Trooperów.

Quake II (1997)
Akcji 5 października 1999
Kontynuacja przełomowej strzelaniny FPS studia id Software, która - jak wydana rok wcześniej poprzedniczka - ustanawia nowe standardy graficzne za sprawą podrasowanego silnika idTech 2. Akcja gry Quake II rozgrywa się w odległej przyszłości, w której ludzkość nawiązała kontakt z biomechaniczną rasą technologicznie zaawansowanych Stroggów. Kiedy okazało się, że potajemnie planują oni podbój Ziemi, do akcji wysłana została elitarna jednostka kosmicznych marines.

Suikoden II
RPG 17 grudnia 1998
Druga część serii japońskich RPG, która wyróżnia się liczbą dostępnych bohaterów do przyłączenia oraz trudną, poruszającą m.in. problemy niewolnictwa i tyranii, historią. Suikoden II jest uznawany za jeden najlepszych reprezentantów gatunku wszech czasów.

CTR: Crash Team Racing
Wyścigi 19 października 1999
Cyfrowa reedycja czwartej gry o przygodach sympatycznego mutanta Crasha. W odróżnieniu od poprzednich części cyklu, które były trójwymiarowymi platformówkami, tym razem mamy jednak do czynienia ze zwariowanymi wyścigami gokartów. Ekipy Crasha oraz Dr Cortexa stają do wielkiego turnieju, którego organizatorem jest najlepszy rajdowiec we wszechświecie - Nitrous Oxide.

Tony Hawk's Pro Skater 2
Sportowe 20 września 2000
Tony Hawk's Pro Skater 2 jest kontynuacją wydanej w 1999 roku gry sportowej o jeździe na deskorolce, sygnowanej nazwiskiem słynnego skateboardzisty. W stosunku do pierwowzoru tytuł przynosi szereg usprawnień w warstwie audiowizualnej, a także rozbudowuje mechanikę zabawy o nowe elementy.

Dino Crisis
Akcji 1 lipca 1999
Survival horror przygotowany przez ekspertów w gatunku, Capcom, którzy odpowiadają też za słynną serię Resident Evil. Produkcja bazuje na podobnych mechanikach, a jej najważniejszym wyróżnikiem są przeciwnicy, których spotyka na drodze gracz – krwiożercze dinozaury.

Resident Evil 2 (1998)
Przygodowe 21 stycznia 1998
Druga odsłona przebojowego cyklu przygodowych gier akcji, utrzymanych w konwencji survival horroru. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwowzoru, za opracowanie tego tytułu odpowiada japońska firma Capcom. Akcja Resident Evil 2 rozgrywa się po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszej części serii – niemal wszyscy mieszkańcy miasta Raccoon City zostali zarażeni tajemniczym wirusem, który zmienił ich w krwiożercze zombie.

Koudelka
RPG 30 listopada 1999
Japońska gra fabularna w konwencji horroru. Tytuł osadzony jest w uniwersum z czasem rozwiniętym za pośrednictwem cyklu Shadow Hearts. Akcja gry toczy się w roku 1898 i skupia na postaci młodej kobiety badającej tajemnice ponurego klasztoru. Pod względem mechaniki produkcja łączy eksplorację prerenderowanego otoczenia z toczonymi w czasie rzeczywistym na trójwymiarowych arenach walkami.

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft
Akcji 20 listopada 1998
Trzecia część przebojowego cyklu przygodowych gier akcji studia Core Design, opowiadającego o perypetiach nieustraszonej archeolog Lary Croft. Tym razem wyrusza ona na poszukiwania potężnych artefaktów stworzonych z części meteorytu, który uderzył w Ziemię przed milionami lat.

Tony Hawk's Pro Skater 3
Sportowe 30 października 2001
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych traktujących o niesamowitych ewolucjach wykonywanych przy użyciu deskorolki. Tony Hawk's Pro Skater 3 przynosi kilka nowości w mechanice i znacznie usprawnioną oprawę audiowizualną.

Command & Conquer: Red Alert
Strategiczne 9 listopada 1996
Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

Duke Nukem 3D
Akcji 30 września 1997
Jedna ze słynniejszych pierwszoosobowych strzelanek i jednocześnie trzecia odsłona serii opowiadającej o przygodach aroganckiego herosa. Tytuł stawia na dynamikę i efektowność, przy okazji serwując sporo humoru.

Broken Sword II: The Smoking Mirror
Przygodowe 10 grudnia 1997
Druga z serii gier przygodowych, w których bohaterami są poszukiwacze przygód. Tym razem fabuła tytułu nawiązuje do motywu demonicznych mocy i starożytnych cywilizacji z Ameryki Środkowej.

Nightmare Creatures II
Akcji 23 maja 2000
Kontynuacja survival horroru z 1997 roku, w której gracz raz jeszcze staje naprzeciw Adama Crowleya oraz jego armii potworów. Protagonista zwiedza mroczne poziomy, na których walczy z hordami wrogów za pomocą broni białej oraz palnej. W porównaniu do pierwszej odsłony sagi, uproszczony został system tworzenia kombinacji ataków. Usunięto także pasek adrenaliny, w zamian dając głównemu bohaterowi możliwość wykonywania efektownych ataków wykańczających oponentów.

Clock Tower (1996)
Przygodowe 13 grudnia 1996
Clock Tower jest kontynuacją survival horroru, który ukazał się w 1995 roku tylko na terenie Japonii. Jednym z najważniejszych atutów gry jest mroczna historia, przygnębiająca i uznawana za jedną z najstraszniejszych w dziejach wirtualnej rozrywki.

Parasite Eve II
Akcji 16 grudnia 1999
Kontynuacja nietypowego połączenia horroru i gry akcji z elementami kojarzonymi do tej pory z produkcjami RPG. Tytuł opowiada o dalszych losach funkcjonariuszki Ayi Brei, która tropi potwory zagrażające ludziom.

Suikoden
RPG 15 grudnia 1995
Japoński RPG stworzony przez Konami, w którym charakterystyczne mechaniki gatunku zostały wymieszane z nowatorskimi elementami. Produkcja opowiada o losach młodego chłopaka, który na skutek zbiegu okoliczności dołącza do rebeliantów i wkrótce staje na czele sił mogących oswobodzić imperium z rąk tyranów.

Mortal Kombat Trilogy
Bijatyki 10 października 1996
Kolejna odsłona brutalnej serii dwuwymiarowych bijatyk, w których starcia na śmierć i życie toczą digitalizowane modele aktorów.

Tomb Raider: Chronicles
Akcji 17 listopada 2000
Piąta odsłona cyklu trójwymiarowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, w którym główną rolę gra piękna archeolog Lara Croft. Chronicles przypomina jej przygody w różnych częściach świata.

Colin McRae Rally (1998)
Wyścigi 30 lipca 1998
Firmowana nazwiskiem mistrza świata Colina McRae gra wyścigowa, pozwalająca sprawdzić się za kierownicą precyzyjnie odwzorowanych samochodów rajdowych końca XX wieku. Produkcja bazuje na sezonie 1998 zmagań WRC.

Command & Conquer (1995)
Strategiczne 15 października 1995
Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.

Heart of Darkness
Akcji 4 lipca 1998
Wyróżniająca się oprawą audiowizualną i specyficznym, nieco mrocznym klimatem gra platformowa z elementami logicznymi. Za projekt odpowiada francuskie Amazing Studio pod wodzą Erica Chahiego, autora kultowego Another World.