

Project Borealis PC
Fanowska interpretacja Half-Life’a 2: Episode Three, oparta na scenariuszu opublikowanym w 2017 roku przez Marca Laidlawa. Project Borealis to strzelanka FPP, która choć korzysta z silnika Unreal Engine 5, to jednak jest dystrybuowana jako mod do drugiego Half-Life’a.
Project Borealis Premiera PC
data nieogłoszona
producent: Icebreaker Industries wydawca: Icebreaker Industries Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Project Borealis to strzelanka stanowiąca fanowską wizję tego, jak mógłby wyglądać Half-Life 2: Episode Three, gdyby opublikowany w sierpniu 2017 roku scenariusz autorstwa Marca Laidlawa, zatytułowany Epistle Three, został wcielony w życie. Opracowaniem tego projektu zajął się niezależny zespół Icebreaker Industries.
Gameplay
Pod względem mechaniki Project Borealis opiera się na schemacie wypracowanym na potrzeby oryginalnego Half-Life’a 2 i dwóch dodatków do tej produkcji. W trakcie rozgrywki wcielamy się zatem w Gordona Freemana, a przygoda wiedzie nas między innymi przez Ravenholm (które tym razem odwiedzamy w zimowej scenerii) oraz Arktykę, gdzie czeka na nas tytułowy statek badawczy.
Na przestrzeni kolejnych misji realizujemy stawiane przed nami zadania, mierzymy się z przeciwnikami, a także rozwiązujemy zagadki środowiskowe, z których lwią część oparto na fizyce. Oprócz standardowego arsenału obejmującego broń palną i charakterystyczny łom, na naszym podorędziu znajduje się ikoniczny Gravity Gun, czyli specjalne narzędzie do manipulacji grawitacją, dzięki któremu możemy przenosić w powietrzu nawet cięższe przedmioty i ciskać nimi w nieprzyjaciół.
Fabuła
Project Borealis stanowi bezpośrednią kontynuację Half-Life’a 2: Episode Two. Opowiedziana w grze historia koncentruje się na tytułowym statku badawczym, na którego pokładzie znajduje się potężna broń mogąca zdecydować o losach Ziemi. Jako że Gordon Freeman i Alyx Vance muszą zdecydować, czy zostanie ona użyta do pokonania najeźdźców, czy też zniszczona, to w ich rękach leży przyszłość całego świata.
Warto odnotować, że choć fabuła omawianej gry została spisana przez Marca Laidlawa, czyli scenarzystę dwóch pierwszych odsłon cyklu Half-Life oraz dwóch dodatków do drugiej części serii, to jednak nie wchodzi ona w skład kanonu. Od momentu powstania zdążyła bowiem ulec dezaktualizacji za sprawą gry Half-Life: Alyx.
Kwestie techniczne
Pomimo że Project Borealis działa w oparciu o silnik Unreal Engine 5, a nie technologię Source 2, to jednak jest dystrybuowany jako modyfikacja do Half-Life’a 2, którego wymaga do działania.
Project Borealis: Prologue
W listopadzie 2024 roku Project Borealis doczekał się krótkiego, choć grywalnego prologu zabierającego graczy do Ravenholm i pozwalającego przetestować podstawowe mechaniki, sprawdzić jakość oprawy graficznej, a także usłyszeć utwory z nowego soundtracku.
Ostatnia modyfikacja 19 marca 2025
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Project Borealis: 18+
Project Borealis Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-8500 / AMD Ryzen 5 1600
- 8 GB RAM
- karta graficzna DirectX 12
- 6 GB HDD
- Windows 10 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i5-12600K / AMD Ryzen 7 5700X3D
- 16 GB RAM
- karta graficzna DirectX 12
- 6 GB HDD
- Windows 11 64-bit