Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

62. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 62. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Alliance: Globalny Konflikt
Alliance: Globalny Konflikt

Strategiczne 24 lutego 2006

Alliance: Future Combat to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez firmę developersko-wydawniczą, G2 Games. Podczas prac nad nią, developerom i projektantom przyświecał jeden cel - przenieść nowoczesne zmagania militarne na kolejny poziom i dostarczyć fanom gatunku produkt najwyższej jakości.

Trash
Trash

Strategiczne 20 września 2005

Trash to program kwalifikujący się do gatunku trójwymiarowych strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja gry rozgrywa się w post-apokaliptycznej przyszłości, wzorowanej na filmach takich jak Mad Max i świecie znanym z serii Fallout.

Medieval: Total War - Viking Invasion
Medieval: Total War - Viking Invasion

Strategiczne 6 maja 2003

Oficjalne rozszerzenie do wydanej w połowie 2002 roku strategii Medieval: Total War autorstwa brytyjskiego studia Creative Assembly. Akcja dodatku zatytułowanego Viking Invasion przenosi nas w czasie ponad 1200 lat wstecz, czyli do roku 793, w którym niezwyciężeni skandynawscy wojownicy – tytułowi wikingowie – siali postrach na terenie całej Europy.

Historyline: 1914 - 1918
Historyline: 1914 - 1918

Strategiczne 8 lutego 1993

Turowa strategia osadzona w realiach pierwszej Wojny Światowej. Jest to jedna z pierwszych produkcji niemieckiego zespółu Blue Byte.

Imperium Galactica II: Alliances
Imperium Galactica II: Alliances

Strategiczne 19 kwietnia 2000

Strategia kosmiczna typu 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której celem jest stworzenie galaktycznego imperium jedną z trzech ras do wyboru. Aby zagwarantować dominację naszej frakcji kolonizujemy planety, rozwijamy gospodarkę, opracowujemy nowe technologie i prowadzimy wojny.

Sid Meier's Civilization II: Multiplayer Gold Edition
Sid Meier's Civilization II: Multiplayer Gold Edition

Strategiczne 30 kwietnia 1998

Specjalne wydanie gry Sid Meier’s Civilization II, strategii turowej od studia Microprose. W tej wersji pojawił się długo wyczekiwany tryb wieloosobowy. Cel i zasady rozgrywki w Sid Meier's Civilization II: Multiplayer Gold Edition pozostały bez zmian – nadal prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez rozwój militarny lub podbój ekonomiczny na przestrzeni kilku tysiącleci.

Heaven & Hell
Heaven & Hell

Strategiczne 8 czerwca 2003

Strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się 1500 lat przed naszą erą. Jej bohaterami są cztery odmienne ludzkie nacje zamieszkujące biblijny ląd i oczekujące na nawrócenie z rąk wszechmogącego boga, w którego przyjdzie nam się wcielić.

Gladiators of Rome
Gladiators of Rome

Strategiczne 27 października 2002

Gladiators of Rome to gra akcji z elementami strategii, rozgrywająca się za czasów starożytnego Imperium Rzymskiego. Stajemy się w niej właścicielem grupy niewolników/gladiatorów.

Blitzkrieg: Antologia
Blitzkrieg: Antologia

Strategiczne 27 czerwca 2005

Specjalne, kolekcjonerskie wydanie gier z serii Blitzkrieg. W jego skład wchodzi pierwsza część gry – Blitzkrieg, oraz dwa dodatki do niej: Blitzkrieg: Rolling Thunder i Blitzkrieg: Burning Horizon.

Primitive Wars
Primitive Wars

Strategiczne 30 listopada 2001

Primitive Wars: Jurassic Era jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowaną przez południowokoreańskie studio deweloperskie Wizard Soft. Akcja gry osadzona została na fantastycznej wyspie zamieszkałej przez nacje elfów, demonów, ludzi i gadów, które toczą między sobą zażarte wojny o każdy skrawek ziemi.

The Guild 2: Piraci Starego Świata
The Guild 2: Piraci Starego Świata

Strategiczne 27 kwietnia 2007

Pierwszy dodatek do gry The Guild 2, którego opracowanie wziął na swoje barki zespół 4Head Studios. Jak sugeruje tytuł, add-on pozwala wypłynąć na szerokie wody europejskich mórz, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, by prowadzić rozbudowane transakcje handlowe z największymi portami, budować dobre relacje z innymi kupcami i korzystać z w miarę bezpiecznych szlaków handlowych.

Wesołe Ranczo
Wesołe Ranczo

Strategiczne 8 września 2006

Pony Ranch to symulacja życia na rancho. Gra należy do gatunku strategii ekonomicznych, wobec czego można w niej dostrzec podobieństwo chociażby do Wildlife Park. Zabawa w głównej mierze polega na zbudowaniu własnego gospodarstwa i opiekowaniu się zwierzętami, mieszkającymi na jego terenie.

WorldShift
WorldShift

Strategiczne 8 maja 2008

WorldShift to strategia czasu rzeczywistego utrzymana w klimatach cyber-fantasy. Osobami odpowiedzialnymi za jej stworzenie są programiści z grupy Black Sea Studios, posiadający już w swym elektronicznym dorobku jedną pozycję z gatunku RTS, grę Knights of Honor.

Sudden Strike: The Last Stand
Sudden Strike: The Last Stand

Strategiczne 20 marca 2009

Sudden Strike: The Last Stand to historyczna strategia czasu rzeczywistego wydana przez CDV jako kontynuacja trzeciej części kultowej serii Sudden Strike, zatytułowanej Arms of Victory. Tak jak w przypadku poprzednich odsłon za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Fireglow.

Empire Earth: Sztuka Podboju
Empire Earth: Sztuka Podboju

Strategiczne 18 września 2002

Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.

Blitzkrieg: Pomruk Zagłady
Blitzkrieg: Pomruk Zagłady

Strategiczne 9 listopada 2004

Rolling Thunder to drugie, oficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) z akcją osadzoną podczas II Wojny Światowej, pt. Blitzkrieg, której rynkowy debiut miał miejsce w połowie 2003 roku. W przeciwieństwie do innych wydawnictw tego typu, omawiany dodatek nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawany jest jako w pełni samodzielny produkt.

Close Combat: Modern Tactics
Close Combat: Modern Tactics

Strategiczne 15 listopada 2007

Close Combat: Modern Tactics to kolejna odsłona uznanej serii realistycznych gier strategicznych czasu rzeczywistego. Po raz pierwszy w historii tego cyklu mamy do czynienia z wykorzystaniem tylko i wyłącznie współczesnych teatrów działań wojennych.

Cezar
Cezar

Strategiczne 15 czerwca 1993

Pierwsza gra strategiczno ekonomiczna z bardzo popularnej serii budowania i zarządzania starożytnymi miastami. W grze Caesar zaczynając od małej prowincji Imperium Rzymskiego, pniemy się w hierarchii aż po tytuł Cezara.

HotDogs HotGirls
HotDogs HotGirls

Strategiczne 9 marca 2006

Strategiczna symulacja zaproponowana przez Fuzzyeyes Studios. Naszym głównym zadaniem jako właściciela sieci fast foodów jest odpowiednie nią zarządzanie i zdominowanie krajowego rynku. Nieocenioną pomocą w osiągnięciu tego celu służą przesympatyczne i przeurocze kelnerki zatrudnione w naszych barach.

Z Moskwy po Berlin
Z Moskwy po Berlin

Strategiczne 24 października 2005

Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.

Laser Squad
Laser Squad

Strategiczne 23 kwietnia 1992

Laser Squad to gra strategiczna zaprojektowana przez Juliana Gollopa, późniejszego twórcę słynnego produktu firmy MicroProse, zatytułowanego UFO: Enemy Unknown. Gracz wcieli się tu w rolę dowódcy oddziału komandosów, który będzie musiał wykazać się umiejętnościami taktycznymi podczas wykonywania przewidzianych przez autorów misji.

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu
Galactic Civilizations II: Władcy Strachu

Strategiczne 21 lutego 2006

Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy.

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm
Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm

Strategiczne 29 kwietnia 2005

Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).

Prison Tycoon
Prison Tycoon

Strategiczne 30 czerwca 2005

Prison Tycoon to rozbudowana strategia ekonomiczna, w której gracze zarządzają wirtualnym więzieniem. Zadaniem osób siedzących przed monitorami komputerów jest tutaj stworzenie prywatnego, pilnie strzeżonego, a przede wszystkim - rentownego kompleksu dla wszelakiej maści przestępców, skazanych na odsiadkę.