Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

34. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 34. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Podbój Rzymu
Podbój Rzymu

Strategiczne 7 listopada 2003

Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w początkowym okresie naszej ery, tj. w latach 200 - 450. Stajemy się przywódcą jednego z prymitywnych plemion barbarzyńskich. Wraz ze swoim ludem najeżdżamy i plądrujemy wrogie osady. W ten sposób rozwijamy się, zdobywamy żywność, broń oraz złoto, a także reputację i sławę.

SpellForce: The Breath of Winter
SpellForce: The Breath of Winter

Strategiczne 25 czerwca 2004

Pierwszy oficjalny dodatek do gry Spellforce: The Order of Dawn. Fabuła rozszerzenia The Breath of Winter koncentruje się na postaci księcia demonów, odpowiedzialnego za przebudzenie Aryna — lodowego smoka, mającego sprowadzić zagładę na świat. Na potrzeby rozszerzenia deweloperzy przygotowali nowe środowisko, wyposażenie i umiejętności dla bohatera, a także dziesiątki zadań głównych i pobocznych. Wszystko to składa się na fabularną kampanię, której ukończenie zajmuje około czterdziestu godzin.

Clash
Clash

Strategiczne 30 czerwca 1998

Clash to przygotowana przez polskie studio deweloperskie Leryx Longsoft strategia turowa, której akcja toczy się w fantastycznej krainie Karkhan. Twórcy położyli duży nacisk na elementy ekonomiczne oraz opcje rozbudowy warowni.

Lords of the Realm III
Lords of the Realm III

Strategiczne 14 marca 2004

Lords of the Realm III jest trzecią odsłoną serii gier strategicznych z elementami RPG, stworzonej i rozwijanej przez studio Impressions Games. Akcja osadzona została w okresie Średniowiecza, a gracz przejmuje kontrolę nad jednym z ówczesnych państw i stara się doprowadzić do jego rozkwitu oraz dominacji. W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon cyklu, rozgrywka w Lords of the Realm III toczy się wyłącznie w czasie rzeczywistym (RTS).

Hogs of War
Hogs of War

Strategiczne 30 stycznia 2001

Hogs of War to utrzymana w humorystycznej konwencji gra strategiczna, wyprodukowana przez ekipę deweloperską firmy Infogrames. Gracze dowodzą oddziałami złożonymi ze świń, które ubrane w mundury i wyposażone w sprzęt wojskowy walczą pod sztandarem jednej z sześciu światowych nacji.

Incubation: Battle Isle - Faza czwarta
Incubation: Battle Isle - Faza czwarta

Strategiczne 15 listopada 1997

Incubation: Time is Running Out jest klasyczną strategią turową, wyprodukowaną przez studio Blue Byte Software. Akcja gry osadzona została na planecie Scayra, której mieszkańcy zainfekowani zostali tajemniczym wirusem zamieniającym ludzi w krwiożercze bestie. Gracz dowodzi oddziałem komandosów wysłanym z misją uratowania resztki ocalałych kolonistów.

SpellForce: Shadow of the Phoenix
SpellForce: Shadow of the Phoenix

Strategiczne 12 listopada 2004

Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.

Joint Task Force
Joint Task Force

Strategiczne 12 września 2006

Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.

War Front: Punkt Zwrotny
War Front: Punkt Zwrotny

Strategiczne 7 lutego 2007

War Front: Punkt Zwrotny jest strategią czasu rzeczywistego opracowaną przez studio Digital Reality, mające na swoim koncie już kilka innych gier z tego gatunku. Tym razem tło produkcji stanowi II wojna światowa, która jednak potoczyła się w sposób alternatywny do tego, jaki znamy z kart historii.

Król Artur
Król Artur

Strategiczne 24 listopada 2009

Połączenie strategii turowej z RTS-em, w której dane nam jest wcielić się w samego legendarnego, tytułowego władcę Brytów i na nowo spisać jego historię. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny.

Civilization III: Złota Edycja
Civilization III: Złota Edycja

Strategiczne 14 września 2004

Sid Meier’s Civilization III: Złota edycja to zbiorcze wydanie turowej strategii Sid Meier’s Civilization III i obu dodatków do niej: Play the World i Conquests. Sid Meier's Civilization III to trzecia odsłona kultowej gry strategicznej, w której mamy sposobność stworzyć największą cywilizację na Ziemi. Dowódcy wojsk zdobywają doświadczenie w boju, dzięki czemu ich umiejętności walki wzrastają.

Gruntz
Gruntz

Strategiczne 5 lutego 1999

Gruntz to wyprodukowana przez studio Monolith Productions strategia z elementami gry akcji i logicznej. Gracz ma za zadanie pomóc sympatycznym stworkom - tytułowym Gruntzom - wydostać się z jamy, do której wskoczyły uciekając przed groźnym Klanem Niezadowolonych i bezpiecznie wrócić do swojego królestwa w krainie Groan.

Sid Meier's Colonization
Sid Meier's Colonization

Strategiczne 23 lutego 1993

Kolejna wielka gra Sid’a Meier’a twórcy takich hitów jak Railroad Tycoon, Pirates czy Civilization. Obejmujemy tu przewodzenie nad grupą osadników przybyłych na nowy ląd w celu osiedlenia się, stworzenia kolonii, a ostatecznie ogłoszenia niepodległości i utworzenia nowego suwerennego państwa.

North & South (1989)
North & South (1989)

Strategiczne 25 maja 1989

North & South to zabawna gra strategiczna, stworzona przez Infogrames na bazie słynnego, francuskiego komiksu „Les Tuniques Bleues”, opowiadającego o perypetiach żołnierzy podczas wojny secesyjnej. Gracz może wybrać jedną ze stron konfliktu (Unia i Konfederacja) i za jej pomocą przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.

Total Annihilation: Kingdoms
Total Annihilation: Kingdoms

Strategiczne 22 czerwca 1999

Total Annihilation: Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez deweloperów ze studia Cavedog Entertainment. Akcja gry osadzona została w fantastycznej krainie Darien, w której toczy się wojna pomiędzy czterema frakcjami. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, starając się pokonać przeciwników. Twórcy przewidzieli 48 zróżnicowanych misji w trybie zabawy solowej oraz możliwość zmagań z żywymi przeciwnikami w sieciowych rozgrywkach multiplayer.

Starmageddon
Starmageddon

Strategiczne 30 kwietnia 2002

Starmageddon to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez firmę Lemon Interactive. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy to trzy międzygalaktyczne rasy toczą ze sobą wyniszczającą wojnę o panowanie we Wszechświecie. Gra znana jest również pod tytułem Project Earth: Starmageddon.

Chariots of War
Chariots of War

Strategiczne 11 czerwca 2003

Kontynuacja całkiem udanej, aczkolwiek nie przełomowej gry strategicznej Legion, osadzonej w czasach panowania Imperium Rzymskiego. Tym razem przenosimy się 4000 lat wstecz, w okres, gdy ówczesne imperia toczyły zacięte boje o tereny bogate w surowce naturalne, połacie urodzajnej ziemi, wodę, itp.

Homeworld 2
Homeworld 2

Strategiczne 16 września 2003

Kontynuacja przełomowej gry studia Relic Entertainment z 1999 roku, która przeniosła popularny gatunek strategii czasu rzeczywistego w trzeci wymiar. Akcja Homeworld 2 rozgrywa się 100 lat po wydarzeniach, znanych z jedynki i opisuje desperacką walkę rdzennych mieszkańców planety Hiigary z rasą wojowników Vaygr, która wiele wieków temu doprowadziła do wygnania ich w nieznane rejony kosmosu.

Shadow Vault
Shadow Vault

Strategiczne 22 grudnia 2004

Shadow Vault to taktyczna strategia turowa z elementami RPG. Fabuła gry przedstawia alternatywną wizję świata, w którym żyjący w latach 40. i 50. ubiegłego stulecia ludzie toczą wojnę z wysłannikami przyszłości, chcącymi zapobiec zniszczeniu ekosystemu Ziemi.

Silent Storm: Sentinels
Silent Storm: Sentinels

Strategiczne 4 września 2004

Silent Storm: Sentinels to oficjalne rozszerzenie pełnej wersji popularnej strategii turowej, której premiera miała miejsce pod koniec października 2003 roku. Po raz kolejny gracz staje się dowódcą elitarnego oddziału żołnierzy, wykonującego bardzo niebezpieczne zadania bojowe.

Emergency: Fighters for Life
Emergency: Fighters for Life

Strategiczne 21 sierpnia 1998

Gra strategiczno-symulacyjna w której możecie spróbować swych sił jako koordynator działań trzech niesłychanie istotnych dla działania aglomeracji miejskich służb, czyli policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.

Gangsters 2: Vendetta
Gangsters 2: Vendetta

Strategiczne 6 czerwca 2001

Druga odsłona taktycznej strategii czasu rzeczywistego o gangsterskich klimatach, wyprodukowana przez Hothouse Creations. Jako Joey Bane wykonujemy misje i zadania w celu odnalezienia morderców naszego ojca. Pomiędzy zadaniami zarządzamy też zasobami gangu i przemierzamy wirtualne miasto New Temperance. Dwuwymiarowa, izometryczna grafika prezentuje się całkiem nieźle. W grze zaimplementowano tryb multiplayer dla 4 graczy.

Jagged Alliance 2.5: Unfinished Business
Jagged Alliance 2.5: Unfinished Business

Strategiczne 1 grudnia 2000

Samodzielny dodatek do turowej gry taktyczne Jagged Alliance 2. Oferuje on zupełnie nową kampanię, w której rozegramy 20 ekscytujących misji. Do boju możemy poprowadzić postacie zaimportowane z podstawki, lub zatrudnić nowych najemników. Nie zabrakło też nie widzianych dotąd rodzajów uzbrojenia.

Playboy: The Mansion
Playboy: The Mansion

Strategiczne 25 stycznia 2005

Pierwsza gra na dużą skalę, powstała na zlecenie wydawcy chyba najsłynniejszego magazynu dla mężczyzn – Playboy Enterprises, Inc, który postanowił poszerzyć swoją ofertę i wejść z nią również na rynek gier video.