8. Gry Bijatyki PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 8. Gry z gatunku bijatyki na platformę PC ułożone według daty premiery.
Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
KwonHo
Bijatyki 31 maja 2007
KwonHo to trójwymiarowa bijatyka, stworzona przez studio NHN Games z myślą o rozgrywkach sieciowych. Treścią produktu są potyczki wirtualnych wojowników, korzystających ze wschodnich sztuk walki.
Underground Fighting
Bijatyki 10 stycznia 2007
Underground Fighting to trójwymiarowa bijatyka, będąca dziełem studia deweloperskiego firmy Play-publishing. Gracze mają okazję wcielić się w jednego z 12 wywodzących się z różnych subkultur wojowników i wziąć udział w pełnych nieczystych zagrań pojedynkach, toczonych na 6 urozmaiconych wyglądem miejskich arenach.
Metal Combat
Bijatyki 26 grudnia 2006
Metal Combat to wyprodukowana przez zespół deweloperski Solar Studios zręcznościowa bijatyka. Akcja gry osadzona została na radioaktywnym wysypisku, na którym walki toczą m.in. mutanty, zombie, szkielety i roboty. Twórcy wykorzystali autorski silnik SubaZ, odznaczający się dużą złożonością modelu fizyki.
Legend of the Dragon
Bijatyki 9 września 2006
Legend of the Dragon to gra akcji stworzona na bazie serialu animowanego, który w ciągu kilkunastu miesięcy swojej egzystencji zdobył dużą popularność w ponad stu krajach na całym świecie.
Toribash
Bijatyki 1 marca 2006
Rozgrywana w systemie turowym taktyczna bijatyka, w której wykorzystano popularną technologię rag-doll. W grze kierujemy trójwymiarowymi modelami postaci, wykonując kolejne ruchy poprzez zginanie, prostowanie, napinanie bądź rozluźnianie ich mięśni i stawów. Pozwala to na całkowitą swobodę ruchu. Produkcja cechuje się wyjątkowo ascetyczną oprawą, ograniczającą się do walczących na białym tle rywali i prostych, lecz sugestywnych dźwięków zadawanych ciosów.
Rag Doll Kung Fu
Bijatyki 12 października 2005
Rag Doll Kung Fu to nietypowa pod każdym względem bijatyka stworzona przez Marka Healey’a, developera z zespołu Lionhead Studios. Można ją nabyć za pośrednictwem systemu dystrybucji online’owej „Steam” firmy Valve za kwotę 12,95$.
Guilty Gear X2 #Reload
Bijatyki 13 lipca 2004
Kolejna odsłona serii Guilty Gear, cyklu dwuwymiarowych bijatyk popularnych wśród fanów tego typu rozrywki. Do rywalizacji staje 20 wojowników i wojowniczek. Guilty Gear X2 #Reload jest pierwszą bijatyką umożliwiającą rozgrywkę przez internet.
MTV Celebrity Deathmatch
Bijatyki 15 października 2003
Zrealizowana z przymrużeniem oka bijatyka, w której w szranki stają popularni aktorzy, piosenkarze i sportowcy. Gra bezpośrednio bazuje na wyświetlanym przez MTV serialu komediowym o tym samym tytule. Gracz ma do dyspozycji ponad dwudziestu fighterów.
Bikini Karate Babes
Bijatyki 12 stycznia 2003
Dwuwymiarowa bijatyka, w której walczą ze sobą kobiety odziane w bikini. Twórcy przygotowali 19 zawodniczek i 10 trybów rozgrywki. Każda z wojowniczek dysponuje unikalnym zestawem ciosów. Produkcja zawiera też parę ukrytych dodatków i animacji. Gra skierowana do starszych odbiorców.
Virtua Fighter 2
Bijatyki 15 września 1998
Virtua Fighter 2 to druga część cyklu zręcznościowych bijatyk 3D, rozwijanego przez firmę Sega. Gracz kieruje poczynaniami jednego z 10 mistrzów sztuk walki, uczestniczących w widowiskowych pojedynkach rozgrywanych w zróżnicowanych sceneriach. Twórcy gry przygotowali aż 1200 kombinacji ciosów, jakie wyprowadzić mogą bohaterowie, w tym wiele unikatowych, przypisanych do konkretnych postaci.
Mortal Kombat 4
Bijatyki 4 lipca 1998
Czwarta odsłona popularnej serii bijatyk i jednocześnie pierwsza, w której starcia toczą się na trójwymiarowych arenach. Tytuł zachował wszystkie elementy charakterystyczne dla cyklu, na czele z brutalnymi finisherami na pokonanych przeciwnikach.
Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams
Bijatyki 14 czerwca 1998
Kontynuacja słynnej serii bijatyk firmy Capcom, zrealizowana w tradycyjnym widoku 2D. Do rywalizacji staje tym razem 10 wojowników, w tym zarówno ci znani z poprzednich odsłon cyklu, jak i całkiem nowi. W grze znacznie poprawiono oprawę graficzną i wprowadzono kilka modyfikacji w modelu walki, takich jak możliwość blokowania w powietrzu i specjalne kombinacje ciosów tzw. Alpha Combos.
Street Fighter Alpha 2
Bijatyki 12 marca 1998
Druga odsłona sub-serii Street Fighter Alpha, stanowiącej kontynuację bestsellerowego cyklu dwuwymiarowych bijatyk firmy Capcom. W grze powraca galeria postaci, znanych z pierwszej części serii, choć pojawia się też kilka nowych. Twórcy wprowadzili także szereg modyfikacji do znanej z pierwowzoru mechaniki walki.
Last Bronx
Bijatyki 15 lutego 1998
Drużyna wyszkolonych w walce wręcz wojowników musi przeciwstawić się przemocy na ulicach Nowego Tokio, którym całkowicie zawładnęły gangi.
X-Men: Children of the Atom
Bijatyki 31 maja 1997
X-Men: Children of the Atom to zręcznościowa bijatyka 2D z udziałem bohaterów popularnego cyklu komiksów wydawnictwa Marvel. Pierwotnie tytuł ukazał się w 1994 roku wersji na automaty do gier firmy Capcom (CP System II). Pecetowy port przygotowany został przez studio Probe Entertainment.
Iron & Blood: Warriors of Ravenloft
Bijatyki 7 stycznia 1997
Bijatyka opracowana przez firmę Take-Two Interactive, która przenosi nas do tytułowego świata Ravenloft. W Iron & Blood: Warriors of Ravenloft trafiamy w sam środek konfliktu pomiędzy siłami porządku i chaosu, których celem jest zdobycie pradawnych artefaktów. Tytuł posiada fabularną kampanię, którą można ukończyć w pojedynkę lub współpracując z drugim graczem.
Theatre of Pain
Bijatyki 31 października 1996
Theatre of Pain to klasyczna, dwuwymiarowa bijatyka (w stylu Street Fighter II), wyprodukowana przez studio Mirage Technologies. Gracze mogą wcielić się w postaci historyczne oraz bohaterów rzymskiej mitologii i toczyć pojedynki na starożytnych arenach.
Mortal Kombat Trilogy
Bijatyki 10 października 1996
Kolejna odsłona brutalnej serii dwuwymiarowych bijatyk, w których starcia na śmierć i życie toczą digitalizowane modele aktorów.
Virtua Fighter
Bijatyki 31 sierpnia 1996
Jedna z pierwszych bijatyk skonstruowanych w pełnym trójwymiarze. Gra początkowo ukazała się na automaty. Później skonwertowano ją na Segę Saturn, gdzie stanowiła bezpośrednią konkurencję dla równocześnie wydanego „Tekkena” (PlayStation). Posiadacze komputerów osobistych swoją konwersję otrzymali najpóźniej.
Battle Arena Toshinden 2
Bijatyki 23 maja 1996
Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki japońskiego studia Tamsoft. W grze bierzemy udział w kolejnej edycji turnieju Toshinden, zorganizowanej przez tajemniczą organizację Secret Society. Tytuł oferuje 3 nowych wojowników, nowe ciosy, nowy system combosów oraz garść poprawek na gruncie mechaniki.
Battle Arena Toshinden
Bijatyki 22 kwietnia 1996
Trójwymiarowa bijatyka, w której gracze spotykają się na wytyczonych, trójwymiarowych arenach, tocząc ze sobą pojedynki przy użyciu broni i rozmaitych ataków specjalnych. Tłem rozgrywki jest legendarny turniej Toshinden, zorganizowany przez tajemniczego sponsora imieniem Gaia.
Mortal Kombat 3
Bijatyki 6 października 1995
Mortal Kombat 3 to trzecia część jednej z najpopularniejszych serii zręcznościowych bijatyk, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski firmy Midway Games. Twórcy pozostali wierni zasadom rozgrywki znanym z wcześniejszych odsłon cyklu, zwiększając liczbę dostępnych wojowników, aren, specjalnych ataków i ciosów kończących walkę.
Brutal: Paws of Fury
Bijatyki 31 lipca 1995
Brutal: Paws of Fury to klasyczne mordobicie, powstałe na fali popularności Mortal Kombat. W przeciwieństwie jednak do tamtego tytułu, walka jest całkowicie bezkrwawa i co najważniejsze – potraktowana z dużą dozą humoru.
WWF Wrestlemania: The Arcade Game
Bijatyki 23 lipca 1995
Znakomite mordobicie, symulujące amerykańskie zapasy w stylu wolnym, zrealizowane w podobnym stylu co pierwsze odsłony Mortal Kombat.