66. Gry PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 66. Najpopularniejsze gry na platformę PC.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.
998: Pogromcy Ognia
Strategiczne 13 czerwca 2003
Kompleksowy symulator pracy dowódcy remizy strażackiej. Gracz musi zająć się szkoleniem podległych mu drużyn strażackich, utrzymaniem wozów i sprzętu w należytym stanie technicznym oraz dowodzeniem w akcjach gaśniczych.
Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.
Twierdza HD
Strategiczne 1 listopada 2012
Odświeżona wersja pierwszej odsłony popularnej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w średniowieczu. Wcielamy się w jednego z pretendentów do tronu i rozbudowujemy tytułową twierdzę starając się zapewnić dobrobyt poddanym oraz wyeliminować wszystkich rywali dzięki liczebnej armii. W porównaniu z pierwowzorem znacznie zwiększono obsługiwaną rozdzielczość oraz usprawniono pracę kamery.
Rise & Fall: Civilizations at War
Strategiczne 13 czerwca 2006
Rise & Fall: Civilizations at War to najnowsze dzieło programistów i projektantów ze Stainless Steel Studios, znanych graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World.
Wolfenstein 3D
Akcji 5 maja 1992
Kultowa strzelanina z 1992 roku nazywana często „pradziadem” trójwymiarowych FPS-ów. Wolfenstein 3D jest dziełem słynnego studia id Software, odpowiedzialnego również za markę Doom i Quake. Gracz wciela się w Williama „B.J.” Blazkowicza, agenta alianckich sił specjalnych, który wykonuje najbardziej niebezpieczne misje na terenie wroga. Blazkowicz zostaje wysłany do nazistowskich Niemiec w celu spenetrowania zamku Hollehammer, w którym przygotowywany jest tajny projekt superżołnierza.
Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned
Akcji 13 kwietnia 2010
Pierwszy duży dodatek do sandboksowej gry akcji Grand Theft Auto IV studia Rockstar Games, wymagający do działania podstawowej wersji gry. Podobnie jak główny wątek czwórki, historia z The Lost and Damned rozgrywa się na terenie Liberty City. Tym razem gracz wciela się w Johnny’ego Klebitza, lidera gangu motocyklowego The Lost. Oprócz zmagań z konkurencyjnym gangiem Angels of Death, musi on poradzić sobie z wewnętrznymi walkami o władzę oraz rozprawić z niezrównoważonym byłym przywódcą The Lost.
Doom (1993)
Akcji 10 grudnia 1993
Osadzona w realiach science fiction pierwszoosobowa strzelanina firmy id Software, znanej wcześniej głównie za sprawą cyklu zręcznościówek Commander Keen oraz przełomowego Wolfensteina 3D. Akcja Dooma toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracze wcielają się w postać kosmicznego marine, który za niesubordynację zostaje wysłany do tajnej placówki badawczej korporacji UAC na Marsie.
Shift 2: Unleashed
Wyścigi 29 marca 2011
Kontynuacja wydanej w 2009 roku gry Need for Speed Shift, stanowiącej nieco bardziej realistyczny spin-off tej typowo zręcznościowej serii. Za powstanie tytułu odpowiada ponownie zespół Slightly Mad Studios, zaś mechanika rozgrywki kontynuuje w prostej linii założenia swej poprzedniczki, wprowadzając do zabawy niewielką ilość zmian. W grze zastosowano ten sam model jazdy, łączący elementy symulatora z prostotą wyścigów zręcznościowych.
FlatOut 2
Wyścigi 30 czerwca 2006
Kontynuacja brutalnej gry wyścigowej studia Bugbear Entertainment, łączącej elementy klasycznej rywalizacji samochodowej z możliwością nieograniczonej destrukcji – zarówno rywali, jak i otoczenia. W grze FlatOut 2 autorzy skupili się na jeszcze większym wyeksponowaniu elementu demolki, wskutek czego samo dojechanie do mety w jednym kawałku może okazać się tu sporym wyzwaniem.
Bulletstorm
Akcji 22 lutego 2011
Osadzona w realiach science fiction zwariowana strzelanina FPS, wyprodukowana przez rodzime studio deweloperskie People Can Fly. Akcja Bulletstorm przenosi nas do XXVI wieku, w którym jedną z największych potęg stanowi Konfederacja Planet pod przywództwem okrutnego generała Sarrano.
Kajko i Kokosz: Szkoła Latania
Przygodowe 11 kwietnia 2005
Kolejna po Kajko i Kokosz w Krainie Borostworów gra przygodowo-zręcznościowa przeznaczona dla dzieci (od czterech lat), w całości oparta na kultowym komiksie Janusza Christy, a ściślej mówiąc – na tomie „Szkoła latania”.
Port Royale
Strategiczne 14 czerwca 2002
Strategia przenosząca graczy na tereny Karaibów, do czasów największego rozkwitu piractwa, tj. od XVI do XVII wieku. Łączy ona cechy Patrician II oraz dawnego przeboju Pirates, przy czym główny nacisk kładzie na przygodę, bitwy morskie i walkę.
Codename: Panzers - Faza Druga
Strategiczne 22 lipca 2005
Kontynuacja popularnego RTS-a osadzonego w realiach II wojny światowej. Podobnie jak w poprzedniej części nacisk położono na taktyczną stronę starć. Gra pozwala wciąć udział w największych bitwach w Afryce oraz uczestniczyć w operacji „Husky”, czyli lądowaniu Aliantów na Sycylii i późniejszym marszu w stronę Rzymu.
7 Sins
Symulacje 13 maja 2005
Klon takich gier jak The Singles czy The Sims przeznaczony dla dorosłych odbiorców. W grze prowadzimy własną postać i staramy się zaspokoić jej potrzeby zawodowe oraz towarzyskie. Jak sama nazwa wskazuje, nie brakuje w niej nieco pikantniejszych akcentów, w tym możliwości podrywania innych bohaterów. Produkcja cechuje się dużą swobodą działania.
Blood II: The Chosen
Akcji 12 listopada 1998
Mroczna strzelanka pierwszoosobowa, stworzona przez autorów takich hitów jak Shogo i F.E.A.R. Bohaterem gry jest Caleb, nieśmiertelny wojownik, który podejmuje walkę z korporacją zagrażającą ludzkości. W produkcji nie brakuje wielu wymyślnych rodzajów broni, zróżnicowanych przeciwników i zaskakujących lokacji. Gra zawiera też sporą dawkę czarnego humoru i parodystycznych akcentów.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Gorky Zero: Fabryka Niewolników
Akcji 9 września 2003
Prequel znanej taktyczno-przygodowej gry Gorky 17, stworzonej przez polskie studio developerskie Metropolis Software. Akcja tego tytułu toczy się kilka lat przed wydarzeniami znanymi z Gorky 17, a jego głównym bohaterem jest kanadyjski komandos Cole Sullivan, członek sił specjalnych NATO.
Blood
Akcji 24 stycznia 1997
Gra akcji/FPS powstała w oparciu o engine Build, ten sam, z którego pomocy korzystano przy opracowywaniu słynnego Duke Nukem 3D. Gracz wciela się w rolę Caleba, diabelskiego pomiotu, szukającego zemsty na złym bóstwie Tchernobogu i hołdującej mu podziemnej organizacji Cabal.
Thief 2: The Metal Age
Akcji 23 marca 2000
Kontynuacja bestsellerowej pierwszoosobowej skradanki studia Looking Glass Technologies z 1998 roku. W grze wcielamy się ponownie w postać złodzieja Garretta, który skłonny jest dokonać każdej, nawet najbardziej zuchwałej kradzieży, byle tylko na tym zarobić. Dzięki swojej działalności protagonista zdołał jednak dorobić się nie tylko pokaźnego majątku, ale także wielu zaciekłych wrogów, reprezentujących trzy rządzące miastem frakcje.
State of Decay
Akcji 5 listopada 2013
Sandboksowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), wyprodukowana przez niezależne studio Undead Labs. Gracz kieruje poczynaniami sklepikarza Marcusa Campbella i dowodzonej przez niego niewielkiej grupki ocalałych ludzi, którzy starają się przetrwać w świecie opanowanym przez zombie. Deweloperzy przygotowali łącznie kilkadziesiąt grywalnych postaci, z których każda obdarzona została unikalnymi umiejętnościami.
Anno 1404: Wenecja
Strategiczne 25 lutego 2010
Oficjalny dodatek do wydanej w 2009 roku strategii ekonomicznej Anno 1404, będącej czwartą odsłoną serii zapoczątkowanej ponad dekadę wcześniej przez studio Max Design. Rozszerzenie wprowadza do gry tytułową kulturę wenecką, a wraz z nią nowe statki handlowe, możliwość sabotowania postępów przeciwnika oraz instytucję rady miejskiej, którą możemy manipulować i kupować w niej miejsca, aby bez rozlewu krwi przejąć kontrolę nad cudzą metropolią.
Sacred: Złota Edycja
RPG 13 października 2005
Sacred: Złota Edycja to specjalne wydanie gier z serii Sacred. W jego skład wchodzi ulepszona wersja części pierwszej tego cyklu Sacred Plus oraz dodatek do niej, pt. Sacred: Podziemia.
Amnesia: A Machine for Pigs
Przygodowe 10 września 2013
Druga gra z cyklu przygodowych survival horrorów Amnesia. Amnesia: A Machine for Pig zrealizowana została przez ekipę deweloperską The Chinese Room pod nadzorem studia Frictional Games (twórcy Amnesia: The Dark Descent).