MoonBase Commander PC
Utrzymana w klimacie science-fiction gra strategiczna, łącząca w sobie gameplay klasycznych turówek z elementami zręcznościowymi. Zadaniem gracza jest obrona księżycowej bazy, zajmującej się wydobyciem złóż mineralnych.
MoonBase Commander Premiera PC
13sierpnia2002
producent: Humongous Entertainment wydawca: Atari / Infogrames Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
MoonBase Commander to utrzymana w klimacie science-fiction strategiczna gra turowa, prezentująca nieco inne spojrzenie na ten popularny gatunek. Produkcja łączy w sobie gameplay klasycznych turówek pokroju serii Battle Isle z elementami zręcznościowymi, przypominającymi kultowe Scorched Earth oraz serię Worms. Tytuł opracowany został przez amerykańskie studio Humongous Entertainment, będące częścią koncernu Infogrames. Po blisko 12 latach od swej premiery – w lutym 2014 r. staraniem firmy Rebellion gra doczekała się odświeżonej wersji cyfrowej, dystrybuowanej za pośrednictwem Steam.
Akcja przenosi nas w odległą przyszłość, kiedy to zasoby naturalne Ziemi bliskie są całkowitego wyczerpania. Stojąca na krawędzi surowcowej wojny ludzkość gorączkowo poszukuje więc nowych złóż mineralnych, eksplorując niezbadane wcześniej zakamarki kosmosu. W grze przejmiemy kontrolę nad własną księżycową bazą, a naszym celem będzie przekształcenie jej w prawdziwe gwiezdne imperium. Aby tego dokonać, będziemy musieli jednak stawić czoła rozmaitym frakcjom, dążącym do przejęcia kontroli nad zarządzanym przez nas terytorium. MoonBase Commander koncentruje się właśnie na tej rywalizacji.
Zabawa polega na wyeliminowaniu przeciwnika przy użyciu odpowiedniej strategii oraz osiemnastu różnych narzędzi podzielonych na trzy kategorie. Mamy więc struktury typowo ofensywne, takie jak wyrzutnie bomb, czy defensywne – jak pola siłowe i artyleria przeciwlotnicza. Trzecią grupę stanowią urządzenia pomocne w ocenie sytuacji taktycznej, w tym m.in. wieże wartownicze czy balony obserwacyjne. Obie strony rywalizacji korzystają z tych samych środków, różniących się między sobą jedynie wyglądem. Autorzy zrezygnowali też z typowego dla gier strategicznych drzewka rozwoju, dzięki czemu wszystkie wspomniane struktury dostępne są od samego początku rozgrywki, co znacznie wyrównuje szanse przeciwników.
Swoistym nowum jest brak możliwości poruszania się jednostek. Rozbudowę bazy prowadzimy poprzez wystrzeliwanie kolejnych elementów z naszej struktury macierzystej, zwanej hubem w sposób znany z takich gier jak Scorched Earth czy Worms. Te z kolei mogą produkować następne, tworząc w ten sposób swoisty łańcuch powiązań. Co ciekawe zniszczenie przez przeciwnika jednego z elementów drzewka, skutkuje zagładą połączonych z nią struktur co wymusza od gracza myślenie zarówno w kategoriach ofensywnych jak i defensywnych. Rozgrywka toczy się w systemie turowym z określonym limitem sekund na wykonanie ruchu. Swobodę rozbudowy oraz walki ogranicza nieco limit punktów ruchu, który możemy zwiększać eksplorując napotkane po drodze złoża.
Główna kampania MoonBase Commander składa się z szesnastu misji, ale twórcy przygotowali także tryb skirmish, pozwalający na toczenie szybkich potyczek z komputerowym AI. Nie zapomniano również o możliwości rywalizacji z żywym graczem. Możemy to uczynić zarówno w trybie lokalnym, bądź za pośrednictwem Internetu i sieci LAN (w odświeżonej wersji cyfrowej tylko sieci LAN). Zdominowana oprawa graficzna gry jest dosyć oszczędna, lecz dobrze spełnia swoje zadanie. W warstwie dźwiękowej rozgrywce towarzyszy miły głos lektorki oraz spokojna muzyka, pasująca do niezbyt dynamicznego charakteru zabawy.
Ostatnia modyfikacja 13 marca 2014
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 2
Nośnik: 1 CD
Wymagania wiekowe MoonBase Commander: 12+
MoonBase Commander Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium II 266 MHz
- 32 MB RAM
- 600 MB HDD
- Windows 98/ME/2000/XP