MagnaCarta 2 X360
Magna Carta 2
MagnaCarta 2 to kontynuacja japońskiej gry RPG, stworzonej przez SoftMax. Ponownie mamy do czynienia z sytuacją "sam przeciw całemu światu".
MagnaCarta 2 Premiera X360
6sierpnia2009
pudełko PL
11lutego2010
producent: SoftMax wydawca: Bandai Namco Entertainment wydawca PL: Cenega S.A.
Angielskie napisy i dialogi
MagnaCarta 2 to kontynuacja japońskiej gry z gatunku RPG, wydanej w 2005 roku na konsolę PlayStation 2. Za jej stworzenie, podobnie jak w przypadku części pierwszej, odpowiedzialna jest firma SoftMax, tym razem jednak opisywaną produkcję przygotowano z myślą o użytkownikach Xboksa 360. Na potrzeby rozgrywki przygotowano całkiem nową, oryginalną fabułę, w której splatają się ze sobą miłość, nienawiść, polityka, zdrada oraz najważniejsze pytanie, które od zawsze zadawał sobie człowiek – czy tak naprawdę sami kierujemy swoim losem czy też jest on narzucony z góry.
Akcja przenosi nas do świata znanego pod nazwą Lanzheim, który obecnie doświadcza skutków morderczej wojny domowej. Kluczem do zakończenia przelewu krwi i zaprowadzenia pokoju jest młody mężczyzna imieniem Juto, który niestety stracił wszystkie wspomnienia dotyczące swojej przeszłości. Jak można się domyśleć, zadaniem gracza wcielającego się w postać Juto jest zarówno zażegnanie wspomnianego konfliktu jak i dowiedzenie się, kim tak naprawdę jest prowadzona przez niego postać.
Pod względem wizualnym gra prezentuje wysoki poziom – za generowanie grafiki odpowiedzialny jest Unreal Engine 3, natomiast projekty postaci występujących w MagnaCarta 2 są autorstwa koreańskiego artysty Hyung-Tae Kima, który pracował m.in. przy poprzednich projektach z cyklu MagnaCarta i serii War of Genesis. Mangowa grafika wspierana jest renderowanymi przerywnikami filmowymi, które przybliżają nam szczegóły fabuły.
Mocnym akcentem rozgrywki, która według twórców jest w stanie zapewnić nam przynajmniej 40 godzin zabawy, jest rozbudowany system bitewny, łączący w sobie strategiczne elementy gier turowych oraz walki w czasie rzeczywistym. Wszystko rozgrywa się w jednym miejscu – nie ma tutaj miejsca na dodatkowe ekrany ładowania czy przerwy w akcji, gdy bitwa rozpoczyna się bądź kończy. W trakcie walk, elementy otoczenia możemy wykorzystać w dowolny sposób aby rozprawić się w przeciwnikami. Co więcej, zarówno wrogowie jak i samo otoczenie dynamicznie dostosowuje się do naszych akcji (np. czary mogą skutecznie zdeformować teren). Wraz z rozwojem akcji, drużyna gracza powiększa się o napotkanych bohaterów niezależnych, między którymi możemy się przełączać w dowolnym momencie.
Za wygrane walki otrzymujemy tzw. Kamondy, które następnie możemy użyć do ulepszenia posiadanego uzbrojenia bądź też do stworzenia całkiem nowych przedmiotów. Ciekawostką jest również to, iż przy zmianie broni zmienia się także styl walki postaci, dopasowujący się do atrybutów używanego właśnie oręża. Każda postać ma domyślny zestaw uderzeń oraz umiejętności, jednak z biegiem czasu zdobywamy dostęp do specjalnych ciosów. Ich wyprowadzenie nie jest jednak banalne – musimy odpowiednio zgrać w czasie konkretne uderzenia aby wyprowadzić morderczy atak. Dodatkowo podczas walk korzystać możemy z magii, zwanej tutaj KAN, reprezentującej 4 elementy natury. Odpowiednio przygotowane zaklęcia mogą być użyte na różne sposoby – bądź do ataku na wrogów, bądź do leczenia sprzymierzeńców.
Ostatnia modyfikacja 21 września 2009
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 7,2 / 10 na podstawie 57 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI MagnaCarta 2