Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Hopetown (PC)
OkładkaHopetown (PC)

Hopetown PC

Gra RPG od studia Longdue, założonego m.in. przez byłych pracowników firmy ZA/UM, znanej z projektu Disco Elysium. W Hopetown wcielamy się w dziennikarza, którego decyzje i historie kreują rzeczywistość, a także odbijają się na nim samym.

RPG | indie | eksperymentalne/artystyczne | singleplayer

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Hopetown Premiera PC

data nieogłoszona

producent: Longdue wydawca: Longdue

Hopetown jest grą określaną przez twórców jako „psychogeograficzne” bądź dziennikarskie RPG. Produkcja została opracowana przez Longdue – niezależne studio założone między innymi przez byłych pracowników firmy ZA/UM (współautorów bestsellerowego Disco Elysium) oraz deweloperów mających w CV takie miejsca pracy jak Rockstar Games, Bungie czy Brave at Night.

Fabuła

Hopetown czerpie z Disco Elysium (z którego zapożycza „emocjonalną głębię i psychologiczną zawiłość”) oraz Planescape: Torment (inspirując się jego „filozoficznym bogactwem i narracyjną złożonością”). Produkcja przenosi nas do tytułowego miasteczka górniczego, gdzie rozkład ściera się z transformacją, zaś ambicje z wyzyskiem.

W trakcie rozgrywki wcielamy się w postać nieuczciwego dziennikarza wykazującego autodestrukcyjne cechy i lubiącego patrzeć, jak świat dookoła niego płonie. Od nas zależy, jak potoczą się jego losy w tym miejscu, jakie decyzje podejmie i jakie historie zdecyduje się opowiedzieć w ramach wykonywanego zawodu. Przy tych ostatnich warto mieć na względzie, że mogą one w dużym stopniu wpłynąć na otaczającą go rzeczywistość.

Gameplay

Rozgrywka w Hopetown toczy się niejako na dwóch płaszczyznach. Podczas gdy świat na powierzchni stanowi fasadę mającą reprezentować postęp, a w istocie jest zdominowany przez walkę o władzę i korupcję, kopalnie odzwierciedlają ukryty (prawdziwy?) obraz rzeczywistości, opanowany przez zepsucie. Obie płaszczyzny ukazują nie tylko konflikt społeczny, którego areną stało się Hopetown, lecz również wewnętrzną walkę toczoną przez głównego bohatera.

Eksplorując miasteczko, prowadzimy rozmowy z mieszkańcami i stopniowo dowiadujemy się coraz więcej na jego temat.

Psychogeografia i dziennikarskie RPG

Opracowany przez twórców na potrzeby tego projektu system w pewnym sensie zastępuje rozwiązania znane z większości gier przygodowych. Zamiast szukać kluczy i przedmiotów, zagadki rozwiązujemy, a opowieść popychamy do przodu poprzez rozmowy oraz określone emocje czy wspomnienia; w ten sposób wpływamy również na wygląd całego świata przedstawionego.

Innym terminem ukutym przez deweloperów podczas pracy nad opisywaną pozycją było „RPG oparte na dziennikarstwie”. Opisując otaczającą nas rzeczywistość, możemy postawić na przyciąganie uwagi i snucie szalonych opowieści pełnych teorii spiskowych lub wręcz przeciwnie – zdecydować się ujawnić całą, niekiedy brutalną prawdę.

Nie należy przy tym zapominać, że każdy wybór niesie ze sobą określone konsekwencje, a opowiadane przez nas historie mogą zarówno wywołać samozadowolenie, jak i doprowadzić do buntu. Ponadto podejmowane decyzje odbijają się na protagoniście, kształtując jego osobowość.

Ostatnia modyfikacja 29 stycznia 2025

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe Hopetown: 16+