HeadLander
Osadzona w realiach science fiction side-scrollowa platformówka autorstwa doświadczonego studia Double Fine Productions Tima Schafera. HeadLander łączy elementy klasycznej serii Metroid z kilkoma autorskimi rozwiązaniami.
producent: Double Fine Productions, Inc. wydawca: Adult Swim Games Strona oficjalna
Headlander to utrzymana w stylistyce science fiction dwuwymiarowa, side-scrollowa platformówka, łacząca elementy klasycznej mechaniki kultowej serii Metroid ze świeżymi i dość oryginalnymi, autorskimi rozwiązaniami. Za stworzenie gry odpowiada doświadczone studio Double Fine Productions, pod wodzą weterana branży Tima Schafera. Deweloper ma na swoim koncie kilka bardzo udanych tytułów, takich jak Psychonauts, Brutal Legend, Broken Age, seria Costume Quest oraz odświeżoną wersję kultowego Grim Fandango. Gra została zapowiedziana pod koniec wakacji 2015 roku.
Fabuła
Warstwa fabularna gry jest dość uboga, ale jednocześnie niezwykle oryginalna – do czego przyzwyczaili nas już twórcy z Double Fine. Bohater budzi się w świecie żywcem wyjętym z kiczowatych filmów science fiction lat 70. ubiegłego wieku i dość szybko odkrywa, że składa się wyłącznie z... ludzkiej głowy, umieszczonej w specjalnym hełmie z napędem rakietowym. Na dodatek wydaje się być najbardziej „ludzkim” elementem otoczenia w metropolii, opanowanej przez różnego rodzaju roboty. Tak oto rozpoczyna się przygoda, podczas której nasz protagonista spróbuje odzyskać utraconą pamięć i dowiedzieć się co właściwie stało się z resztą ludzkości.
Mechanika
Pod względem mechaniki, HeadLander czerpie inspiracje z klasycznych, scrollowanych platformówek w typie wspomnianego Metroida czy też Flashbacka. Generalnie zabawa sprowadza się więc do eksploracji kolejnych lokacji, gdzie czeka na nas masa przeciwników do pokonania oraz zróżnicowane zagadki logiczne. W przeciwieństwie do wymienionych tytułów, to właśnie na zagadki – a nie na elementy zręcznościowe – położony został główny nacisk.
Tym, co najbardziej wyróżnia HeadLandera spośród wielu podobnych gier, jest nietypowy sposób przemieszczania bohatera. Przystępując do rozgrywki, jesteśmy bowiem tylko głową, która może poruszać się do góry i na boki dzięki wbudowanemu w hełm napędowi. Metoda ta szybko okazuje się jednak tyleż zabawna, co szalenie niepraktyczna, a istotą zabawy staje się możliwość osadzenia głowy bohatera na dowolnym korpusie robota i zyskania w ten sposób jego unikalnych możliwości.
Każdy z występujących w grze robotów (poczynając od psów, poprzez zwykłych obywateli, aż po strażników-ochroniarzy) odznacza się indywidualnymi zdolnościami, pozwalającymi np. na odbijanie promieni laserów i niszczenie w ten sposób działek, przeciwników i zamkniętych drzwi. Każdy uzbrojony robot posiada też broń, która opisana jest przez dwa główne parametry - sposób strzelania oraz ilość rykoszetów, jakie może zaliczyć pocisk przed osiągnięciem celu. Wybór docelowego korpusu robota nie jest jednak bez znaczenia zarówno dla walki, jak i dla samej fabuły. Poszczególne maszyny posiadać mogą bowiem różny status oraz różne poziomy dostępu, tak więc pod postacią szeregowego robota nie dostaniemy się w wiele niedostępnych miejsc i nie wzbudzimy zaufania postronnych obywateli.
Kwestie techniczne
Pod względem oprawy, HeadLander łączy klasyczną, oldskulową stylistykę z szeregiem nowoczesnych rozwiązań technicznych. Grafika gry jest więc niezwykle kolorowa, a podczas zabawy towarzyszą nam efektowne wybuchy i spektakularne efekty świetlne. Warto także dodać, że choć istotę rozgrywki stanowi ciągłe pozbawianie głów kolejnych robotów, całość przedstawiona została w sposób umowny i ze sporym poczuciem humoru, tak więc produkcja studia Double Fine w żadnym momencie nie emanuje niepotrzebną brutalnością.
Ostatnia modyfikacja 24 listopada 2016
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 1 / 10 na podstawie 10 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI HeadLander
HeadLander Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Dual Core 2 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB Radeon HD 7750 lub lepsza
- 4 GB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Quad Core 3 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 750 lub lepsza
- 4 GB HDD
- Windows 7 64-bit