Halo Online PC
Sieciowa strzelanka FPP w modelu free-to-play, reprezentująca słynną markę Halo i przygotowana głównie z myślą o krajach Europy Wschodniej. Maksymalnie 16 graczy toczy starcia na rozległych arenach z użyciem pojazdów.
Halo Online to swego rodzaju spin-off słynnej serii Halo, znanej przede wszystkim wśród posiadaczy konsol z rodziny Xbox. Omawiana produkcja reprezentuje gatunek sieciowych strzelanek i została przygotowana przede wszystkim z myślą o użytkownikach pecetów – zwłaszcza tych mieszkających w krajach euroazjatyckiej Wspólnoty Niepodległych Państw (Rosja i większość byłych republik Związku Radzieckiego). Tytuł przygotowało studio Saber Interactive, mające na koncie m.in. współpracę z 343 Industries przy opracowywaniu Halo: The Master Chief Collection, a także całkiem udaną własną strzelankę TimeShift z 2007 roku. Halo Online funkcjonuje w modelu darmowym z mikropłatnościami.
Gra została pozbawiona kampanii fabularnej, skupiając zabawę na wieloosobowej rywalizacji. Akcję osadzono w tajemnym ośrodku szkoleniowym UNSC, gdzie żołnierze Spartan-IV rozwijają wspólnie swoje umiejętności, biorąc udział w grach wojennych i testując eksperymentalną technologię.
W meczach bierze udział maksymalnie 16 graczy, toczących starcia pieszo lub z wykorzystaniem pojazdów. Przed rozpoczęciem zabawy wybieramy klasę postaci, ale nie brakuje także specjalnego uzbrojenia rozsianego po mapach, podobnie jak rozmaitych „power-upów”. Wyposażenie – broń i zbroje – występuje w wielu odmianach różniących się statystykami, a ponadto podlega daleko posuniętej modyfikacji. Nasz żołnierz rozwija się z meczu na mecz, zyskując kolejne rangi i odblokowując nowe możliwości w postaci tzw. „perków”. Areny zostały zaprojektowane od podstaw z myślą o Halo Online (nie uświadczymy recyklingu lokacji z poprzednich gier z serii Halo).
Mikropłatności obejmują broń, pancerze i „power-upy” do nabycia. Warto też zwrócić uwagę na implementację systemu codziennych wyzwań, charakterystycznego dla gier free-to-play.
Gra powstała na mocno zmodyfikowanym silniku Halo 3 i oferuje grafikę na poziomie zbliżonym do Halo 4 – innymi słowy, jest to całkiem ładna produkcja, zwłaszcza wśród darmowych FPS-ów.
Ostatnia modyfikacja 30 marca 2015
Tryb gry: multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 4-16
Oczekiwania czytelników: 8.8 / 10 na podstawie 31 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Halo Online: 16+