Gradius Rebirth Wii
Klasyczna, dwuwymiarowa strzelanina. Latając niewielkim statkiem kosmicznym strzelamy do wszystkiego i wszystko strzela do nas.
Gradius Rebirth Premiera Wii
2września2008
Gradius Rebirth stanowi miks znanych z konsol NES i SNES pierwszych części serii Gradius. Każdy kto przegapił lub tęskni za tamtymi tytułami może teraz, za pośrednictwem WiiWare, przypomnieć sobie czasy gier o strzelających statkach kosmicznych lecących w prawo.
Od 1985 roku (gdy Gradius debiutował) założenia gry nie zmieniły się: przemierzając przestrzeń kosmiczną omijamy pociski obcych, starając się zrobić im jak największą krzywdę. Wraz z pokonywaniem kolejnych wrogów, na planszy pojawiają się specjalne gemy (power upy), dzięki którym powiększamy swe możliwości bojowe. Rebirth oferuje graczom 5 plansz, z czekającymi na ich końcu bossami, oraz pięć zestawów uzbrojenia dla naszego statku – Vic Vipera.
Gra jest wymagająca i bardzo mocno osadzona w stylistyce 8 i 16 bitowych platform. Gracz jest bezlitośnie karany za każdy błąd i po porażce powtarza naprawdę niemałe fragmenty poziomu (wszystkie zebrane power upy wtedy przepadają), co uczy pokory i pokazuje jak trudne gry robiło niegdyś Konami. Oczywiście, w Gradius Rebirth nie zabrakło tak charakterystycznego symbolu serii jakim są Moai (posągi z Wyspy Wielkanocnej) kręcące się w przestrzeni kosmicznej i utrudniające nam życie swymi atakami.
Opcja Online oferuje jedynie sprawdzanie swych wyników w ogólnoświatowym rankingu. Zabrakło trybu multiplayer, który zawierały poprzednie części, co może rozczarować fanów. Gra oferuje sterowanie za pomocą Wii Remote’a, Classic Kontrolera, a nawet pada od GameCube’a.
Ostatnia modyfikacja 24 marca 2009
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Gradius Rebirth