
Data wydania: 30 maja 2025
Spin-off bestsellerowego Elden Ring, zrealizowany w formie RPG-a akcji z elementami gry ekstrakcyjnej pokroju Dark and Darker. Elden Ring: Nightreign przygotowano głównie z myślą o co-opie dla trzech osób, a naszym celem jest tutaj przetrwanie trzydniowego cyklu starć z bossami.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Elden Ring: Nightreign jest spin-offem bestsellerowego Elden Ring. Tytuł został opracowany przez studio FromSoftware, zaś jego wydaniem zajęła się firma Bandai Namco Entertainment. Tym razem autorzy zaserwowali nam RPG-a akcji, który pod względem pomysłu na przebieg rozgrywki przywodzi na myśl gry ekstrakcyjne pokroju Dark and Darker czy Dungeonborne.
W Elden Ring: Nightreign wydarzenia oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja oddaje nam do dyspozycji postacie zróznicowane pod kątem umiejętności bojowych.
Podczas zabawy przemierzamy Limveld i walczymy z przeciwnikami, po drodze gromadząc coraz lepsze wyposażenie. W miarę postępów mapa ulega stopniowego mniejszeniu, z kolei gdy noc zaczyna zmierzać ku końcowi, przychodzi nam stanąć oko w oko z potężnym bossem.
Wygrana umożliwia nam kontynuowanie cyklu, aż do wieńczącej go potyczki z wybranym Panem Nocy. Jeśli natomiast polegniemy na polu walki, tracimy zdobyte łupy. Zarówno wygląd krainy, jak i czyhający na nas wrogowie oraz nagrody przygotowane dla naszych postaci nieustannie się zmieniają. Choć śmierć wymusza na nas gromadzenie ekwipunku od nowa, pojawiają się tutaj również trwałe ulepszenia w postaci relikwii.
W Elden Ring: Nightreign można grać w pojedynkę. Niemniej opisywaną produkcję przygotowano przede wszystkim z myślą o multiplayerowej rozgrywce w trybie współpracy przez Internet w trzyosobowych drużynach.
Akcja Elden Ring: Nightreign toczy się w uniwersum równoległym do świata głównej gry. Wcielamy się tutaj w tak zwanych Mroczników, którzy zapuszczają się z Twierdzy okrągłego stołu do krainy Limveld. Tam muszą przetrwać trwający trzy dni cykl, w trakcie którego pod koniec każdej nocy przychodzi im mierzyć się z potężnym bossem. Gra jest warta świeczki, gdyż kolejne zwycięstwa przynoszą nie tylko chwałę, lecz również nagrody pozwalające im stawiać czoła coraz silniejszym Panom Nocy.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Ostatnia aktualizacja opisu: 13 grudnia 2024


2GRY
Cykl bestsellerowych gier RPG akcji typu soulslike, wykreowany przez deweloperów ze studia FromSoftware, uznawanych za mistrzów tego gatunku. Wydawcą produkcji spod tego szyldu jest firma Bandai Namco Entertainment.
Recenzja GRYOnline
Nightreign to nie jest gra dla fanów Elden Ringa, którzy pokochali przede wszystkim eksplorację i klimat. To nie jest gra dla ludzi, którzy chcą odpalić coś na chwilę po pracy. To jest gra dla ludzi, którzy lubią być sprawdzani na każdym kroku. Dla tych, którzy naprawdę chcą grać i się angażować. I choć nieraz miałem ochotę rzucić padem i odpalić coś bezstresowego, to zawsze wracałem.
5 grudnia 2025
Elden Ring: Nightreign - The Forsaken Hollows zadebiutowało w nocy ze środy na czwartek; po kilku godzinach spędzonych z dodatkiem i liźnięciu nieco jego sekretów mogę podzielić się z Wami pierwszymi wrażeniami.
29 kwietnia 2025
W maju będzie w co grać - i nie chodzi tylko o dwa najgłośniejsze tytuły, które pewnie zagoszczą na dyskach większości z Was. Poza nimi w tym miesiącu pojawi się kilka innych hiciorów.
Pierwsze recenzje dodatku do Elden Ring: Nightreign nie napawają optymizmem. Gracze narzekają na zbyt skromną zawartość, a Polacy dodatkowo muszą płacić najwięcej na świecie.
gry
Marcin Bukowski
7 grudnia 2025 14:14
Do premiery dodatku Elden Ring: Nightreign – The Forsaken Hollows będzie on niedostępny do kupienia na Steamie. Gra otrzymała także aktualizację 1.03, która wprowadza kilka nowych funkcji.
gry
Marcin Bukowski
3 grudnia 2025 13:15
Poznaliśmy cenę i zawartość dodatku The Forsaken Hollows do Elden Ring: Nightreign. Gracze otrzymają dwie nowe postacie, dwóch potężnych bossów i dodatkowe wydarzenie zmieniające mapę.
gry
Marcin Bukowski
12 listopada 2025 08:42
Elden Ring: Nightreign okazał się dużym sukcesem dla twórców i otrzyma dodatek. Planowane DLC ukaże się jeszcze w tym roku.
gry
Maciej Gaffke
11 listopada 2025 23:42
Elden Ring: Nightreign jest dla Was zbyt łatwe? Jeśli tak, to zapewne ucieszycie się z zapowiedzi nowego, hardkorowego trybu Deep of the Night.
gry
Adrian Werner
10 września 2025 16:45
Elden Ring: Nightreign wreszcie doczeka się trybu zabawy dla dwóch graczy — funkcji, na którą fani czekali jeszcze przed premierą.
gry
Kamil Kleszyk
30 lipca 2025 09:46
Studio FromSoftware pochwaliło się wysoką sprzedażą Elden Ring: Shadow of the Erdtree oraz Elden Ring: Nightreign. Sony ogłosiło natomiast dużą inwestycję w ramach współpracy z firmą Bandai Namco.
gry
Zuzanna Domeradzka
24 lipca 2025 19:08
Mierzące ponad 3 kilometry olbrzymy z Elden Ring: Nightreing skrywają w sobie parę tajemnic, a mimo to nie zostały wspomniane w grze ani razu.
gry
Marcin Bukowski
14 lipca 2025 12:14
Let Me Solo Her, nieustraszony pogromca Malenii, powraca jako zapalony fan Elden Ring: Nightreign. W swoim najnowszym Q&A zdradził, co sądzi o nowym tytule od FromSoftware, i uchylił rąbka tajemnicy na temat swoich planów na przyszłość.
gry
Danuta Repelowicz
4 lipca 2025 17:48
Zarządzanie ekwipunkiem w Elden Ring Nightreign może z początku sprawiać kłopoty, mamy dla was zatem kilka porad dotyczących przedmiotów wartych waszej uwagi.
Porady
Filip Melzacki
9 czerwca 2025 15:22
Popularne pliki do pobrania do gry Elden Ring: Nightreign.
Wymagania sprzętowe gry Elden Ring: Nightreign:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-10600 / AMD Ryzen 5 5500, 12 GB RAM, karta graficzna 3 GB GeForce GTX 1060 / 4 GB Radeon RX 580, 30 GB HDD, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-11500 / AMD Ryzen 5 5600, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56, 30 GB HDD, Windows 11.
Lista dodatków do gry Elden Ring: Nightreign:
Dodatek
4 grudnia 2025
RPG
Pierwszy dodatek do gry RPG akcji z elementami produkcji ekstrakcyjnej od studia FromSoftware. Elden Ring: Nightreign - The Forsaken Hollows przynosi dwie nowe grywalne postacie (Uczonego i Grabarkę), dwóch bossów, a także nową Ruchomą ziemię, czyli Wielką Pustkę.
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 99 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 159598 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Paweł Woźniak
Recenzent GRYOnline.pl
2025.05.28
Początkowo miałem co do Elden Ring: Nightreign wątpliwości. Obawiałem się, że nowa pętla rozgrywki będzie monotonna, a cały pomysł szybko straci impet. Po kilkudziesięciu godzinach rozgrywki widzę, że FromSoftware zaryzykowało – i to się opłaciło.
Sir klesk
Ekspert
2025.07.12
Takze tak. Okolo 70h na liczniku i jednak zrobilem troche wiecej niz ubicie kazdego z Night Lordow. Dzisiaj wpadla platyna i musze przyznać, ze dawno w zadnej grze nie przyszlo mi to tak naturalnie. Na początku rage quitowalem po porazkach, kląłem i zarzekalem się ze nie bede wiecej gral ale w pewnym momencie cos kliknelo i zaczalem logować się na mecz-dwa nawet jak nie było online mojego kuzyna. Kolejkowalem się z randomami i pare razy zagrałem solo. Przetestowalem wszystkich bohaterow i szybko znalazłem swoich ulubionych. Poduczylem się mapy, zapamietalem layout każdego POI oraz po raz enty opanowałem Eldenowe sterowanie na padzie i proporcje zabawy do frustracji w końcu zaczely się gwałtownie odwracac. Na wstepie szybko wyrzucę z siebie to co krytyczne. Podtrzymuje to co napisałem w poprzednich postach na temat silnika, jego limitach i obecności roznych bugow. Sterowanie jest przesadnie skomplikowane, a postac klinuje sie w trakcie sprintu w roznych glupich miejscach. Zdarzylo mi się tez np. zginac wpadając pod tekstury mapy albo np. gra po drugiej nocy wrzucala nas bezpośrednio do walki z final bossem uniemozliwiajac regeneracje estusow przy ostatnim ognisku. Pare razy miałem tez klasycznego disconnecta także od strony technicznej nie jest idealnie.No i to by było na tyle. Reszta uwag to jakies moje wyobrażenie o tym co moznaby jeszcze poprawić albo jakos rozbudowac ale calosciowo uważam, ze Nightreign bardzo ladnie się obronil. Jak na rogalika to mogloby być trochę więcej różnorodnych perkow/boonow i jakiś system lepszego dopasowania ich pod wybrana klase. Rozumiem tez ze jednym z zalozen byl brak znaczacego meta-progressu naszych postaci ale ze mnie jest prosty gracz - lubie miec jakas marchewke na kiju, która w swoim tempie będę sobie gonił. Te losowe Relikwie to troche za malo i tez fajnie jakby dalo się cos z nimi zrobić oprócz sprzedaży. Jakis crafting i ulepszanie/rerollowanie statystyk pasowaloby jak ulal. Brakuje tez sporo bossow z innych gier From Soft bo szybko zniknal ten element zaskoczenia i mysl "co sie teraz wylosuje?". Tak jak na początku nie byłem fanem tego zabiegu tak teraz zyczylbym sobie wrzucenia wszystkiego jak leci. Im wieksza roznorodnosc tym lepiej. :) Licze tez na to, ze dodadzą za jakiś czas nowa mape albo chociaż kolejne eventy Shifting Earth. Ciesze sie, ze nie zawiodlem sie na Night Lordach. Niektore walki sa lepsze, inne troche gorsze ale wszystkie (oprocz jednej) sa bardzo charakterystyczne. Zapadly mi w pamięć nie tylko ze wzgledu na efektowność (wybuchy, lasery, epicka muzyka), a ich unikalne mechaniki. Ogromnym zaskoczeniem i mila niespodzianka było pojawienie sie ulepszonych wersji Lordow - Everdark Sovereign. Imho swietny kierunek tylko szkoda, ze po trzech pierwszych postanowili zrobic przerwe. A i tak najbardziej jestem chyba zadowolony z roznorodnosci grywalnych bohaterow. Bardzo spodobal mi się Raider, Wylder i Recluse. Iron Eye tez fajny ale nie zawsze udaje mi się go rozbudowac tak żeby zadawal duże obrażenia ale trzeba przyznać, ze w końcu granie lucznikiem jest sensowne i sprawia frajde. :) Dodanie Umiejetnosci Postaci oraz Umiejetnosci Ostatecznej to byl odswiezajacy strzal w dziesiatke. W trakcie wykonywania animacji mamy sporo klatek niewrazliwosci i pilnując timingu latwo o epickie momenty. Oczywiście czekam z zaciekawieniem na kolejnych bohaterow.Podsumowujac powtorze, ze Nightreign pięknie sie obronil i odziwo okazal calkiem udanym ekspetymentem. Ma zdecydowanie najwyższy prog wejścia ze wszystkich gier From Softu ale zdecydowanie warto jeżeli ktoś jest glodny tego gameplayu. :) To taki fajny randomizer zachecajacy gracza do przetestowania całego arsenalu z Elden Ringa. Będę do tej gry wracal pewnie jeszcze nieraz.
xandon
Ekspert
2025.06.02
Recenzja dla SOLONo i FS jednak pozamiatał. Brawo za odwagę eksperymentowania i bezkompromisowość podążania za własnymi intuicjami bez perfidnego marketingowego kalkulowania i schlebiania preferencjom "OGÓŁU". Ocena dla SOLO z patchem 1.01.1. Bez tego patcha -2 do oceny dla SOLO. Dla multi z ogarniętymi graczami lub znajomymi estymowane +1 do oceny. Dla multi z nieogarniętymi randomami estymowane -2 do oceny.Najnowszy patch zmienił diametralnie moje postrzeganie gry dla SOLO. Jedno auto wskrzeszenie na bossa nocy. Czyli jak gram Wylderem to +1. A z możliwością zakupu itemków do auto wskrzeszania to oznacza 3-4 wskrzeszenia ze śmierci na bossa końcowego. :-) :-) No i teraz mamy więcej run z ubijania przeciwników. Różnicę widać od razu. Nie liczyłem tego z kalkulatorem, ale w internecie mówią około +50%. Tak czy inaczej to czuć i SOLO stało się PRZYJEMNE!PLUSY:+ genialna choć specyficzna formuła nie dla każdego!+ genialna ścieżka poboczna dla Elden Ring+ wiedza, wiedza, wiedza, strategia, strategia, strategia+ liczy się zdobyta wiedza a nie ilość wbitych godzin+ liczy się "levelowanie" gracza a nie postaci w grze+ symulator ogarniania chaosu+ symulator zarządzania czasem+ super postaci, z którymi można się zżyć+ super klasy, różne, różniące się, znaczy inne, znaczy inne style walki+ każda klasa choć inna jest super mocna na swój indywidualny sposób+ super randomizacja+ super wariacje bossów z Elden Ring i portfolio FS+ całkiem fajni nowi bossowie NR których widziałem+ duża regrywalność, jak dla mnie minimum 8x8 godzin, ale chyba znacznie więcej+ to jak super alternatywa dla tegorocznego genialnego Monster Hunter Wilds+ na coś takiego po prostu czekałem po 1000+h w Elden RingMINUSY:- początek był BRUTALNY! dla SOLO przed ostatnim patchem- pośpiech, chaos, panika na początku- śmieszne, ale szybki bieg pod L3 - to trzeba było od razu zmienić w ustawieniach - totalny game changer uff !!!FS rozwijacie to dalej PLS! Wrzućcie tam po prostu wszystkich bossów z wszystkich Waszych gier :-) :-)
Dark Star
Gracz
2025.09.25
Gram od trzech miesięcy. Baza fanów ciągle spora, wychodzą nowe update, nowe tryby i ulepszone wersje bossów. Gra na pewno nie jest martwa i na pewno nie będzie przez dłuższy czas. Został mi jeden nightlord do ubicia i potem sam Aspekt Nocy. Próg wejścia jak to w grach FS, wysoki jak inflacja, bez znajomości podstawowego ER musi być jeszcze ciężej. Początkowo to bieganie niczym kórw
Filip Melzacki
GRYOnline.pl Team
2025.09.24
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (159 598)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
83% rekomendacji (164)
Gamer Social Club
Andrew Cooper
Game Rant
Matt Karoglou
COGconnected
Mark Steighner
WellPlayed
James Wood
Life is Xbox