Dragon Raja PC
Dragon Raja to orientalna gra typu MMORPG, oparta na powieści o tym samym tytule, autorstwa popularnego, koreańskiego pisarza Lee Yeongdo.
Dragon Raja Premiera PC
7maja2006
producent: Alea Interactive wydawca: G4Box Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Dragon Raja to orientalna gra typu MMORPG, oparta na powieści o tym samym tytule, autorstwa popularnego, koreańskiego pisarza Lee Yeongdo. Chociaż oprawa audiowizualna omawianej produkcji z pewnością nie jest światowego formatu, to program nadrabia braki w tej sferze charakterystycznym, wschodnim klimatem, rozbudowaną warstwą fabularną oraz przystępnością – klienta w wersji międzynarodowej możemy bezpłatnie ściągnąć ze strony głównej, zaś sama rozgrywka również jest darmowa (z możliwością dokupowania dodatkowego ekwipunku za prawdziwe pieniądze, korzystając z opcji Item Mall).
Fabuła pozycji jest w pewnym stopniu związana z opowieścią znaną z papierowego oryginału. Historia, opowiedziana w wielkim skrócie, zaczyna się od inicjatywy starożytnego boga Zebusa, stworzyciela wielkiego kontynentu o nazwie Dragoon, obfitującego w różnorodną florę i faunę, zamieszkującą zróżnicowane obszary lądowe (od wysokich gór po suche pustynie). Do najważniejszych mieszkańców owej krain z pewnością należy zaliczyć osiem potężnych klanów, wśród których wyróżniamy ten najsilniejszy, władający całym terytorium – klan Smoków. Wszystko się jednak z czasem zmienia, nie inaczej było także i w tym przypadku. Narodził się bowiem człowiek o nieprzeciętnym potencjalne – Lutanius. Jako przyszły król ludzkiej rasy, szybko dojrzał do czekających go obowiązków. Wkrótce, z pomocą potężnego maga Handrake'a i we współpracy z ośmioosobową drużyną wojowniczych bohaterów, rozprawił się z siłami Smoczego Władcy, stając przed realną szansą objęcia władzy nad całym królestwem. Niestety, zaślepiony swą dumą i pychą, zbyt szybko zaczął działać na własną rękę – nie pytając się Handrake'a o zdanie, zniszczył siedem magicznych kamieni runicznych. Czarodziej, dostrzegając butę i zuchwałość Lutaniusa, postanawia skontaktować się z przywódcą smoczej rasy, pragnąc zakończenia krwawej, ludzko-smoczej wojny. Przy użyciu ostatniej ze starożytnych run, czarnoksiężnik stworzył magiczny, smoczy wywar o wielkim potencjale. Tak przygotowany napój został następnie podany ówczesnemu baronowi klanu Smoków, tytułowego Dragon Raja. Wskutek tego doszło do podziału krainy na dwie, wiecznie zwalczające się krainy: Bias i Jaipun, zamieszkałe przez najpotężniejsze rasy planety – smoków i ludzi.
Jak się łatwo możemy domyślać, jest to doskonały czas dla wszelkiego rodzaju poszukiwaczy przygód. Mogą oni reprezentować jedną z pięciu dostępnych, unikatowych profesji. Każda postać opisana jest szeregiem parametrów (siła, wytrzymałość, inteligencja itp.), które definiują jej mocne i słabe strony – przy czym każda profesja posiada pewne wbudowane założenia. Warrior to silny i bardzo wytrzymały żołnierz preferujący walkę na bliskim dystansie i mogący nosić ciężkie pancerze, nie należy jednak do specjalnie uzdolnionych magicznie lub ofensywnie klas. Wizard z wielką sprawnością posługuje się sztukami tajemnymi i dysponuje zaklęciami zadającymi znaczne obrażenia wielu przeciwnikom jednocześnie, jest jednak słaby fizycznie i wrażliwy na ciosy. Priest potrafi świetnie leczyć i chronić swych sprzymierzeńców z drużyny, wielce podnosząc ich możliwości bojowe, choć sam posiada niewielki potencjał ofensywny. Archer jest specem od walki dystansowej, zadaje największe obrażenia pojedynczemu wrogowi spośród wszystkich dostępnych klas, ale może nosić jedynie lekkie pancerze i nie jest specjalnie żywotny. Thief zaś to rewelacyjny zwiadowca, jest zdecydowanie najszybszy ze wszystkich profesji, posiada także wachlarz ciekawych umiejętności (np. kradzież, ustawianie i rozbrajanie pułapek) i trudno go trafić, nie powinien jednak samodzielnie stawiać czoła silniejszym przeciwnikom. Każda klasa posiada dziesięć stopni wtajemniczenia (wojownik przechodzi drogę od skromnego giermka aż po potężnego warlorda, kapłan zaś zaczyna karierę od akolity, marząc by stać się w przyszłości papieżem).
Zanim jednak osiągniemy najwyższe stopnie zaawansowania naszej postaci, nie ominie nas przyjemność wycinania w pień setek różnego rodzaju potworów, np. krów, szczurów, golemów, gargulców, a nawet smoków. Walczymy korzystając z szerokiej gamy przedmiotów śmiercio-nośnych (miecze jedno- i dwuręczne, buławy, kostury, łuki i przedmioty miotane, broń drzewcowa, rękawice i kastety) i śmiercio-uodparniających (zbroje skórzane i płytowe, tarcze, czarodziejskie szaty i peleryny, kapłańskie togi, metalowe hełmy i kapelusze). Nie samą walką jednak żyje człowiek – w wolnym od zabijania czasie możemy zająć się rzemiosłem i rozpocząć społeczną karierę np. farmera, rzeźnika, drwala czy kucharza – w sumie ponad 13 zajęć.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007