Descent 3 PC
Trójwymiarowa gra akcji z kamerą z perspektywy pierwszej osoby, która daje graczom swobodę ruchu w stanie nieważkości. Pracujący dla korporacji PTMC strażnik zasobów próbuje powstrzymać nanowirus, który zmienia roboty w zabójców.
Descent 3 Premiera PC
16czerwca1999
pudełko PL
4listopada1999
producent: Outrage Entertainment wydawca: Interplay Entertainment wydawca PL: CD Projekt SA Strona oficjalna
Polskie napisy i dialogi
Ostatnie sceny z gry Descent 2 wyraźnie wskazywały, że twórcy futurystycznej strzelaniny planują kontynuację serii. Po rozpadzie firmy Parallax Software prace nad projektem podjęło studio Outrage Entertainment. Spowodowało to, że gra Descent 3 ukazała się dopiero po upływie trzech lat, ale za to wykorzystano w niej autorski silnik graficzny Fusion.
Fabuła futurystycznego FPS-a stanowi rozwinięcie wątków z poprzednich części serii. Głównemu bohaterowi – Strażnikowi Zasobów o numerze 1032 udaje się w ostatniej chwili uciec przed wybuchem na planetoidzie, którą w drugiej części gry eksplorował na zlecenie korporacji PTMC. Niestety, jego myśliwiec Pyro GX2 ulega awarii i obiera kurs wprost na Słońce. Z opresji ratuje go jednak statek organizacji badawczej Czerwony Akropolis. Jej członkowie ujawniają Strażnikowi, że jego były pracodawca zamieszany jest w rozprzestrzenienie groźnego nanowirusa, który posłuszne ludziom roboty przekształca w śmiercionośne machiny. Główny bohater dowiaduje się też, że awaria myśliwca była sprawką korporacji PTMC. Za sterami nowego statku - Pyro GL Strażnik wyrusza, by zniszczyć niebezpieczny wirus i rozliczyć się z byłymi zwierzchnikami.
Twórcom Descent 3 udało się zachować specyficzny klimat serii, który wyróżnia ją z tłumu „doomopodobnych” produkcji. Gra zyskała jednak większy rozmach. Lokacje na 17 dostępnych poziomach zostały solidnie rozbudowane. Zwiększono także liczbę i różnorodność przeciwników sterowanych przez udoskonaloną komputerową SI. W przeciwieństwie do dwóch pierwszych części serii gracz nie jest skazany na pilotowanie jednego typu myśliwca przez całą grę. Wraz z postępem fabuły odblokowywany zostaje dostęp do coraz potężniejszego uzbrojenia oraz nowych statków kosmicznych. Zastosowany silnik graficzny Fusion umożliwił nie tylko płynne renderowanie otoczenia 3D, ale również zastosowanie sześciostopniowej, pełnej swobody ruchu.
Poza kampanią dla pojedynczego gracza Descent 3 oferuje rozbudowany tryb multiplayer. W zabawie za pośrednictwem sieci LAN lub Internet może uczestniczyć nawet 16 graczy. Obok dobrze znanych opcji rozgrywki jak Anarchy (każdy przeciw każdemu) i Team Anarchy pojawiło się kilka nowych, w tym Capture the flag, Observer, Entropy, Hoard i Monsterball, a także możliwość gry w kooperacji w misje z kampanii solowej.
Ostatnia modyfikacja 13 sierpnia 2010
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 16
Nośnik: 2 CD
Ocena użytkowników: 8,4 / 10 na podstawie 191 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Descent 3: 12+
Descent 3 Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium II 233MHz
- 32MB RAM
- akcelerator 3D + wykorzystuje joystick