Breath of Fire: Dragon Quarter PS2
Kolejna odsłona słynnego japońskiego cRPG-a. Po raz kolejny wcielamy się w młodzieńca o imieniu Ryu. Piąta część gry wprowadza wiele interesujących innowacji, między innymi zupełnie nowy system walki.
Breath of Fire: Dragon Quarter Premiera PS2
18lutego2003
producent: Capcom wydawca: Capcom Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Breath of Fire jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem cenionych japońskich cRPG-ów. Saga ta zapoczątkowana została jeszcze w 1993 roku, wydanym na konsolę SNES tytułem. Kolejne odsłony serii trafiały na najróżniejsze platformy. Co ciekawe, Breath of Fire doczekał się premiery nawet na komputerach osobistych czy przenośnych konsolkach (PSP, GBA). Dragon Quarter stanowi piątą część kultowej sagi. Tytuł ten ukazał się wyłącznie na PS2. Podobnie jak w przypadku poprzednich pozycji, za produkcję i wydanie tej gry odpowiedzialny jest koncern Capcom.
Przygotowany przez producentów gry wątek fabularny tym razem nie jest zbyt złożony, aczkolwiek miłośnicy japońskich produkcji w dalszym ciągu powinni natrafić na wiele interesujących rozwiązań, obejmujących między innymi nieoczekiwane zwroty akcji. Właściwa zabawa przebiega jednak w bardzo liniowy sposób. Po raz kolejny mamy okazję wcielić się w młodzieńca o imieniu Ryu. Tym razem nie jest on już jednak podrzędnym złodiejaszkiem, tylko obdarzonym unikalnymi zdolnościami i mocami potężnym wojownikiem.
Breath of Fire: Dragon Quarter pod wieloma względami stanowi rewolucyjny dla całej serii produkt. Jedno z podstawowych usprawnień dotyczy samych walk, toczonych przez głównego bohatera oraz towarzyszących mu wojowników. Dragon Quarter proponuje dość innowacyjny system, w którym walki łączą w sobie elementy systemu turowego z czasem rzeczywistym. Do dyspozycji gracza oddana zostaje określona ilość punktów akcji (Action Points – AP), które może wykorzystać na wykonywanie różnorakich czynności. Warto jednocześnie dodać, iż w opisywanej grze wszystkie pojedynki są dokładnie zaplanowane w scenariuszu (nie ma walk losowych). Co więcej, gracz nie musi koniecznie przystępować do wszystkich starć.
Kolejna ciekawa innowacja związana jest z utratą całej drużyny. W tym przypadku musimy dokonać istotnego wyboru. Pierwszy wariant zakłada rozpoczęcie gry od samego początku, zachowując jednak zdobyte do tej pory przedmioty oraz doświadczenie. Druga opcja daje natomiast możliwość powrócenia do ostatniego savepointu. Wiąże się to jednak z utratą wszystkich posiadanych aktualnie obiektów. Należy jednocześnie dodać, iż Dragon Quarter jest stosunkowo trudnym cRPG-iem. Większość walk wymaga bezbłędnego rozplanowania czynności, a także umiejętnego odpalania kolejnych ataków. Inna ciekawostka związana jest z rangą przyznawaną głównej postaci gry. Jej wysokość w bezpośredni sposób wpływa na otrzymywane w danej lokacji questy.
Wizualnie Breath of Fire: Dragon Quarter wypada bardzo dobrze. Grafika omawianego cRPG-a pod wieloma względami przypomina efekty wykorzystywane przy użyciu technologii cell-shading. Warto jednocześnie dodać, iż odwiedzane przez drużynę lokacje są bardzo zróżnicowane. W grze zabrakło niestety znanej z poprzednich odsłon serii globalnej mapy całego regionu.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 6,1 / 10 na podstawie 29 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Breath of Fire: Dragon Quarter
Breath of Fire: Dragon Quarter Wymagania sprzętowe
PlayStation 2
- Wykorzystuje:
- karta pamięci