8-bit Armies
Strategia czasu rzeczywistego z barwną oprawą graficzną opartą na wokselach. Za powstanie 8-bit Armies odpowiada doświadczone studio Petroglyph, twórcy m.in. Star Wars: Empire at War i Universe at War: Earth Assault.
producent: Petroglyph wydawca: Petroglyph Strona oficjalna
Gry podobne do 8-bit Armies
Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch
Command & Conquer: Tiberian Sun
Grey Goo
8-bit Armies to strategia czasu rzeczywistego, łącząca mechanikę klasyków gatunku pokroju Dune II czy serii Command & Conquer z barwną, opartą na wokselach oprawą graficzną, nawiązującą do ery komputerów 8-bitowych. Za powstanie gry odpowiada doświadczone na gruncie strategii RTS studio Petroglyph, mające na swoim koncie takie produkcje, jak Star Wars: Empire at War, Universe at War: Earth Assault oraz wydane w 2015 roku Grey Goo.
Mechanika
8-Bit Armies wykorzystuje typową dla gatunku mechanikę, a podczas zabawy zajmujemy się pozyskiwaniem surowców, rozbudową i rozwojem bazy oraz szkoleniem wojska, które zapewni nam ochronę i pozwoli stawić czoła siłom przeciwnika. Dostęp do nowych struktur i jednostek odblokowujemy sukcesywnie wraz z postępami w grze, w miarę wznoszenia odpowiednich budynków i opracowywania coraz to nowszych technologii. Jednocześnie gra studia Petroglyph zawiera kilka rozwiązań, których nie znajdziemy w klasycznych RTS-ach. Wśród nich wyróżnić warto m.in. brak limitu liczby jednostek oraz zniszczalne środowisko, które możemy wykorzystać na swoją korzyść w trakcie potyczek.
Mimo że pierwotna wersja gry zawierała wyłącznie jedną „retro-militarną” frakcję, w kolejnych aktualizacjach wprowadzono także szereg dodatkowych stron konfliktu, wzorowanych na zaczerpniętych z klasycznych gier RTS, ulubionych stronnictwach twórców.
Tryby gry
Produkcja studia Petroglyph oferuje możliwość zabawy w kilku typowych wariantach rozgrywki. W grze znalazło się początkowo 25 map przeznaczonych do rozgrywki jednoosobowej w trybie offline, 10 – do walki w trybie kooperacji, oraz kolejne 10 do gry w trybie skirmish (przeciwko komputerowej AI) lub w klasycznym multiplayerze PvP dla maksymalnie 8 osób. W zależności od preferencji, celem zabawy wieloosobowej może być zniszczenie bazy przeciwnika, tylko budynków produkcyjnych, lub wszystkich struktur i jednostek innego gracza. 8-bit Armies to produkcja przyjazna modderom, tak więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaprojektować własne mapy oraz misje do gry.
Kwestie techniczne
Jak sugeruje tytuł gry, cechą charakterystyczną 8-bit Armies jest stylizowana na epokę komputerów 8-bitowych oprawa graficzna, która – choć stworzona na bazie wokseli – jest jednocześnie niezwykle barwna i przejrzysta. Całość okraszona została sporą dawką humoru i nawiązań do klasycznych przedstawicieli gatunku. Na wyróżnienie zasługuje także ścieżka dźwiękowa gry, za której powstanie odpowiada Frank Klepacki – twórca oprawy muzycznej do słynnej serii Command & Conquer.
Ostatnia modyfikacja 21 kwietnia 2016
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1 - 8
Ocena użytkowników: 7,7 / 10 na podstawie 38 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI 8-bit Armies
8-bit Armies Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Dual Core 2.6 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce GTS 250/Radeon HD 3870 lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows Vista SP2
- Zalecane:
- Intel Quad Core 2.6 GHz
- 6 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce 550 Ti/Radeon HD 6800 lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows 7