autor: Kamil Ostrowski
League of Legends - co nowego w patchu na otwarcie sezonu trzeciego? - Strona 2
Testy nowej łatki do LoLa trwają w najlepsze. Fani mogą spodziewać się przemodelowanego interfejsu, licznych zmian w jakości przedmiotów oraz nowych drzewek specjalizacji.
League of Legends jest obecne na rynku od ponad trzech lat. Jego popularność wciąż rośnie, szczególnie za sprawą modelu finansowego free-to-play. Chociaż sedno zabawy pozostaje niezmienne, firma Riot Games, twórcy gry, stara się stale udoskonalać swój produkt. Zazwyczaj wypuszczane są małe uaktualnienia, poprawiające balans rozgrywki bądź wprowadzające nowego bohatera. Co jakiś czas pojawiają się jednak większe łatki, przynoszące sporo istotnych innowacji. Na serwerach PBE trwają obecnie testy patcha, wraz z wejściem którego w życie rozpocznie się trzeci sezon gry. Co nas czeka?
Przemodelowane specjalizacje
Wielkie zmiany objęły system specjalizacji (masteries). To nie pierwszy raz, kiedy drzewka zostały solidnie przebudowane. Również ze startem drugiego sezonu przeżyły one małą rewolucję. Minie chwila, zanim nauczymy się ich odpowiednio używać.
Pojawiły się bowiem zupełnie nowe specjalizacje, usprawniono stare, a część usunięto. W założeniach aktualny system powinien być przyjaźniejszy dla czempionów, niezależnie od ich roli w grze. Starano się także uniknąć sytuacji, kiedy gracz musiałby zainwestować punkty w nieprzydatne dla niego umiejętności, aby odblokować te, na których mu zależy. Ulepszono również drzewko użytkowe, które w opinii wielu osób było praktycznie zbędne.
Buszujący w dżungli
Poprawki w dżungli mogą wydać się kosmetyczne, ale to iluzja. Niektóre potwory nieco zmieniły swoje położenie. Wszystkim podniesiono też trochę ilość życia i zadawanych obrażeń. Buffy, czyli bonusy, które otrzymujemy po zabiciu każdego z dwóch dużych stworów, ulokowanych po każdej stronie mapy, przeszły mały lifting. Poprawiono również skalowanie się tych przeciwników, którzy nie oferują specjalnych bonusów (małych golemów, wilków i upiorów). Im dłuższa gra, tym będą oni mocniejsi, a my otrzymamy za ich zabicie więcej złota.
Co jednak najważniejsze, wprowadzono modyfikację działania sztucznej inteligencji potworów w dżungli, która będzie mieć duży wpływ na grę. Do tej pory skupiały się one na bohaterze, który rozpoczął walkę, atakując je jako pierwszy. Goniły go, aż do kresu zasięgu, a następnie przełączały się na kolejną postać. Wraz z nadejściem nowego patcha stwory zawsze będą atakować postać najbliższą. Oznacza to koniec tzw. „pullowania”, elementu ważnego w pierwszej fazie gry.
Pokaż kotku, co masz w ekwipunku
Lista zmian w przedmiotach jest tak długa, że nie sposób wymienić wszystkich. Przy wprowadzaniu nowości kierowano się jednak w dużej mierze pewnymi ogólnie przyjętymi zasadami:
- Przedmioty dające siłę ataku są od 5% do 10% tańsze. Ekwipunek przyspieszający atak zdrożał o 10% do 20%, podobnie jak pancerz i odporność na magię.
- Końcowe, najdroższe, high-endowe przedmioty nie są już tak potężne albo kosztują jeszcze więcej niż do tej pory.
- Zasięg aur ofensywnych został nieznacznie zwiększony (do 700), natomiast zasięg aur defensywnych zunifikowany (1100).
- Zmniejszono cenę przedmiotów gwarantujących penetrację pancerza bądź odporność na magię.
- Efekty spowolnienia zostały nieco osłabione.