autor: Konrad Kruk
Diablo III w wersji 2.4.0 – król rozsiada się na tronie - Strona 3
Nadchodzi kolejna duża i darmowa aktualizacja do wydanego trzy lata temu Diablo III. Nie ma co ukrywać – zaostrza ona apetyt na kolejny duży dodatek!
- nową lokację o nazwie Wyspa Szarej Pustki;
- powiększenie lokacji Ruiny Seszeronu o Wieczną Knieję;
- powiększenie posiadłości króla Leoryka;
- nowe zadania w postaci Podziemi Zestawów;
- wzmocnienie przedmiotu legendarnego – nowy schemat w Kostce Kanaiego;
- znacznie większy repertuar zleceń w trybie przygody;
- wzmocnione Głębokie Szczeliny;
- zmianę wyglądu elementów interfejsu i fiolek z Oddechem Śmierci;
- odrodzenie sezonowe;
- dynamiczny system walki;
- przeprojektowane niektóre zestawy legendarne;
- około 50 nowych przedmiotów legendarnych.
W świecie Sanktuarium nie zdążył jeszcze dobrze opaść kurz po zmianach, jakie wprowadziła aktualizacja 2.3.0, gdy tymczasem Blizzard postanowił uraczyć entuzjastów swego flagowego tytułu kolejną porcją modernizacji i urozmaiceń. Tym razem świeża łatka 2.4.0 kładzie nacisk przede wszystkim na kreację świata, zwiększenie areału jego eksploracji, stawiając kwestie stricte militarne na drugim planie. Oczywiście nie oznacza to, że i tutaj nie czekają gracza miłe niespodzianki. Na Diablo III w wersji 2.4.0 warto czekać!
Szerszy świat
Największą nowością aktualizacji 2.4.0 jest bez wątpienia zupełnie nowa lokacja aktu piątego – Wyspa Szarej Pustki. To niezwykle przerażające miejsce, stanowiące idealne uzupełnienie całości niepowtarzalnego klimatu Zachodniej Marchii i okolic. Mroczny las, skąpany w nieustającym burzowym deszczu, do tego zupełnie nowe stwory z piekła rodem (16 typów niespotykanych wcześniej kreatur) oraz tajemniczy mieszkańcy, których historia jest równie mroczna jak cała wyspa. Dane nam będzie natknąć się na oszalałego szamana, przeczytamy dramatyczne zapiski rozbitków, poznamy wreszcie przyczyny istnienia makabrycznego kultu, związanego z Duchem Najwyższego Kapłana bogini Nerezy oraz nieszczęsnego Rayelda, dla których zamieszkujące wyspę zło stało się tym, co ongiś opętało okolice Tristram i samego króla Leoryka. Wyspa Szarej Pustki swym charakterem, kreacją, a przede wszystkim ciekawą warstwą fabularną stanowi niemal obowiązkowy przystanek każdej sesji w Diablo III. Jak dla mnie to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Smaczku całości dodaje fakt, że jak na razie na wyspie natrafiamy na więcej znaków zapytania niż jednoznacznych odpowiedzi.
Kolejną nowość stanowi Wieczna Knieja. Następna, moim zdaniem, bardzo udana lokacja. Jest ona uzupełnieniem znanych z aktu trzeciego Ruin Seszeronu. Aby dostać się do tego mroźnego lasu, wystarczy skorzystać z punktu nawigacyjnego Ruin, a następnie udać się w przeciwnym kierunku niż do legendarnej siedziby barbarzyńców. Wieczna Knieja jest pierwszą tego typu lokacją w świecie Diablo III. Wszak wcześniej nie mogliśmy wyrzynać dziesiątków potworów w gęstym lesie podczas śnieżycy. Szkoda tylko, że nie skrywa ona tylu tajemnic co Wyspa Szarej Pustki. Niemniej ta pierwsza idealnie spełnia funkcję jeszcze większego urozmaicenia całego aktu trzeciego.
Pulę nowych lokacji zamyka dość mocno rozbudowana posiadłość króla Leoryka w akcie pierwszym. Z pewnością każdy entuzjasta Diablo III doskonale pamięta rozwidlające się schody w królewskiej rezydencji, której prawe skrzydło było kompletnie zdewastowane. Teraz się to zmieniło. Co więcej, nowe miejsca wskazuje duch królowej Asylli, żony Leoryka, zamordowanej przez niego samego na polecenie Lazarusa. Odwiedzamy królewską sypialnię (tutaj znajduje się przejście do tajemnego pomieszczenia, w którym odnajdziemy Tarczę Burzy Lahdanana – tzw. „biały przedmiot”, ale uzupełniający indeks transmogryfikacji), a także zbrojownię, kilka innych komnat oraz bibliotekę. Warto zatrzymać się tu na chwilę, gdyż na pulpicie leżą zapiski dotyczące tajemniczych portali rozsianych po całym Sanktuarium. To z kolei stanowi preludium do następnej nowości w aktualizacji 2.4.0.