Najciekawsze materiały do: Sid Meier's Civilization IV: Colonization
Sid Meier's Civilization IV: Colonization - Dawn of a New Era v.6.00
modrozmiar pliku: 272 MB
Dawn of a New Era to mod do turowej strategii Civilization IV: Colonization opracowany przez grupę Fratelli Marconi. Gra została przyjęta ciepło, ale pod względem poziomu rozbudowania i głębi wiele brakowało jej do pierwowzoru z 1994 roku. Celem...
Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry
poradnik do gry6 listopada 2008
Poradnik do strategii „Sid Meier's Civilization IV: Colonization” powstał jako zestaw wskazówek. Porusza pięć zagadnień jak podstawy mechaniki gry, etapy eksploracji, rozbudowy kolonii, walki o niepodległość oraz zestawienia i luźniejsze porady.
Sid Meier's Civilization IV: Colonization - recenzja gry
recenzja gry30 września 2008
Światowa premiera 22 września 2008. Klasyczna turowa strategia Sida Meiera powraca na rynek elektronicznej rozrywki. I robi to w wielkim stylu.
Darmowy remake Colonization wypiękniał w wersji 1.2.0
wiadomość8 lipca 2024
Zadebiutowała nowa wersja FreeCol, czyli darmowej fanowskiej strategii pomyślanej jako spadkobierca Sid Meier's Colonization. Aktualizacja poprawia m.in. grafikę, interfejs oraz optymalizację.
Darmowy remake Colonization już dostępny w wersji 1.0
wiadomość9 stycznia 2023
Po dwóch dekadach prac ukazała się wersja 1.0.0 FreeCol, czyli darmowej strategii będącej odświeżoną wersją klasycznego Sid Meier's Colonization.
Najlepsze modyfikacje (17/02/2013) - m.in. gmDoom, Clash of Kings, Unleashed Project i Medieval Conquests
wiadomość25 marca 2013
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy takie projekty przeznaczone do takich gier jak Sonic Generations, Garry’s Mod, Portal 2, Mount & Blade: Warband, Napoleon: Total War czy Sid Meier's Civilization IV: Colonization.
- Powstanie gra na bazie Fall From Heaven, słynnych modyfikacji Civilization IV 2010.04.28
- Najciekawsze modyfikacje (24/02/10) 2010.02.24
- Na facebookowe Civilization jeszcze trochę poczekamy 2010.02.02
- Nowe Civilization dla użytkowników serwisu Facebook 2009.10.22
- Steam: gigantyczny pakiet gier 2K, Fallout 3 za pół ceny, Trine w przedsprzedaży 2009.07.03
- Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (6 maja 2009) 2009.05.06
- Gra Roku 2008 – Prezentacja nominowanych! Cz.7 2009.03.03
Sid Meier's Civilization IV: Colonization - v.1.01f PL
patchrozmiar pliku: 16,1 MB
wersja: v.1.01f PL Patch przeznaczony do polskiej wersji gry Sid Meier's Civilization IV: Colonization. Poniżej opis aktualizacji.
Screen numer 2... wystarczyl aby zachecic mnie do kupna O_o
Gra to odgrzewany kotlet. Nie ma w sobie zadnych ciekawych innowacji, malo tego to co mial pierwowzor, tu jest zpaczone do granic mozliwosci. Wieje nuda i powielanym schematem. Stara colonizacja miala dusze, grywalnosc, cos co powodowalo ze chcialo sie grac.
Po drugim podejsciu do gry stwierdzam ze takiego niewypalu juz dawno nie bylo :(
Wlasnie to mi sie podoba, nie spartolili tego jak Pirates i nie zmainieili w jakas beznadziejna zrecznosciowke. Remake jest wlasnie taki jak mi sie podoba, stara dobra gra w nowej otoczce. Fakt inowacji jest niewiele, ale czy to zle? Stara wersja byla idealna, wiec po co cos psuc? Gdyby na sile wprowadzali innowacje to by dopiero spratolili.
@szef50: sam tutul mowi ze to remake a nie Colonization 2 wiec czego oczekiwales, wysylania misji kosmicznych? Stara Colonization byla produktem idealnym, a to jest bardzo dobre odswierzenie tej super gry. I nic nie stracila na klimacie!~!!
Pierwowzor Colonization mialem jeszcze na Amige 500 w latach 90-tych. Trzeba przyznac, ze remake odzwierciedla go idealnie. Dodatkowe polaczenie gry z wykorzystaniem cech Civilization 4 jeszcze bardziej podnosi atrakcyjnosc tej gry (np Holenderski krol to Wilhelm van Orajne z Civ4, tylko ma inna fryzure). Wykorzystanie elementow Civ4 w Colonization jest calkiem naturalne, gdyz oryginal z lat 90-tych tez bazowal na rozwiazaniach Civ1.
gra jest rewelacyjna - z jednej strony faktycznie "odgrzewany kotlet" ale chyba najlepszy jaki do tej pory wyszedł! zachowało się bardzo wiele elementów z pierwowzoru - gra jest udana dla każdego maniaka turówek ekonomicznych :)
W przypadku Sida Meiera nie ma mowy o tym, żeby odgrzewany kotlet był niesmaczny :))
Od wielu lat czekam na remake Colonization i znów się udało - podobnie jak z Civem :) Super!
Dobra poddaje się. Może mi ktos wytłumaczyć jak do kur... nędzy mam wygrać ??
Grałem na najniższym stopniu trudności, na 100 rund przed końcem mam w każdym mieście 100% poparcia, wybudowane drukarnie, i po 3 statesmanów i 2 razy więcej wojska niż król, ale na planszy advisora mam tylko 47% poparcia dla rebelii i przez 100 rund nie skoczyło nawet o 1 % i jak mam kurwa zacząć rebelię ?? Jak on to kuźwa liczy 3miasta po 100% daje mu 47% ??
W grze wcześniej wznieciłem rebelię na 80 rund przed końcem. król miał coś około 35 pieszych 40 konnych i kilka dział i przez 80 rund non stop wysyłał odziały przeciwko mnie, i mimo że mu je masakrowałem to stan jego posiadanie wciąż był taki sam.
Czekam na patcha bo mnie krew zaleje, ehh a tyle nocy spędziłem przy starej colonization.
Już pojawiło się spolszczenie do Colonization .. Chętny zapraszamy na --> www.civ.org.pl
A w starej colonization to niby bylo latwo? Wtedy tez jak krol zaczal naparzac to mega ciezko bylo sie wybronic...
Do tych co mają problem z czcionką w colonization po wgraniu spolszczenia i którym nie pomogły zabiegi w zabawie z rejestrem itp .
Wystarczy ściągnąć te czcionkę :
http://rapidshare.com/files/156467986/sylfaen.ttf.html
Skopiować do katalogu z grą ( tam gdzie instalowała się domyślnie czcionka ze spolszczenia ) a potem do katalogu systemowego z czcionkami.
A ja się zawiodłem. Civilization to zawsze był krok do przodu (mimo, że mi civ3 nie przypadło do gustu). Tutaj po wielu latach nic nie zmieniono. Wykorzystano praktycznie ten sam schemat gry i posiadany aktualnie engine civ4.
W podobnych modach do Civilization 4 mam o wiele więcej jednostek do wyboru, nie wspominając o innych aspektach. AI komputera jest tragiczne. Całość sprowadza się do mikrozarządzania i po krótkim czasie staje się bardzo monotonna.
Oczywiście jak stara Colinization tak i nowa na początku mocno wciąga, ale bardzo szybko ma się jej dosyć.
Zgadzam się z przedmówcą Colonization, jest ciekawę tylko na początku potem jest tylko monotmia, wolał bym by została wznowiona gra Alpha Centauri.
Mam do sprzedania 2 sztuki gry Sid Meier's Civilization IV: Colonization
Zapraszam zainteresowanych --> http://allegro.pl/item499019710_sid_meier_s_civilization_iv_colonization.html
Kicha, to jak nędzny mod do niesamowitej Civilization IV: BTS
to jest to dodatek w końcu czy nie
SST --> Samodzielna gra oparta na enginie Civ 4. Radzę też pobrać jakiegoś mod'a z civfanatics bo bez tego to gra jest straszną kiszką.
Kupiłem sobie ja za 35 zł z wysyłka. Zobaczymy. Mam nadzieje ze będzie tak dobra jak pierwsza cześć w która grałem ostatnio rok temu :]
Bardzo mi się podobają gry z serii "Cywilizacja" dlatego też nie omieszkam zagrać w tą wersję. którą polecam wszystkim, nie tylko zagorzałym fanom tego typu gier!
Ta gra jest wyśmienita bo zachowała dużo z pierwowzoru i nie zniszczono jej podstawowej koncepcji.
Różnice:
- Brakuje fajnych obrazków.Np: odkrycia londu , budowy pierwszej koloni.
- brakuje Fontanny życia
- brakuje odkrycia oceanu spokojnego
- brakuje wykrzykników nad wioskami . Obrazowały narastanie napięcia.
- Indianie nie proszą o pomoc
- Wolny Kolonista nie nabywa umiejętności po długiej pracy w zawodzie
- jednostki zostają zabite a nie zredukowane do braku koni bądź muszkietów
- Konie nie rozmnażają się same ( w jedynce rozmnażały się gdy tylko były 2 )
- dodano granice
Wielka wada :
Nie wiem czy to było zamierzone czy to bug ale duża ilość kolonistów całkowicie destabilizuję grę i powoduje ze jest nierealna.
- przyspieszenie na przykład SKAZANCA kosztuje niebotyczne sumy 10 000 złota podczas gdy specjalistę od dzwonów kupimy za 2 000 złota . Wynika z tego ze czym bardziej rozwinięty nowy świat tym ludzie mniej chcą do niego jechać...
- szkolenie wydłuża sie w nieskończoność . Powyżej 150 kolonistów na mapie szkolenie drwala zajmuje mi około 100 tur mimo ze mam ojców przyspieszających szkolenie ... To powoduje ze mamy mnóstwo niewyszkolonych kolonistów - całkowicie gra sie rozkłada.
Jednak gra jest OK. Myślę ze jest taka ponieważ nie ingerowano zbyt wiele w stosunku do gry z 1993 roku . Podejrzewam tez ze gra w tą starą grę dała by mi tyle samo radości co gra w "remejk" . Skoda tylko ze zrezygnowano z kilku fajnych pomysłów z pierwszej części :(
Super, grałem we wszystkie dodatki civ-a 4 i w podstawe. Boskie. Musze kupić ten nowy dodatek. PZDR All
kohorta ==> jesteś upośledzony???
w co 2 grze pisze : to jest szajs..
szajs to ty masz w głowie...
CIVILIZATION 4: Colonization to wciąż świetna turówka
Remake gry z 1994 roku a gra bardziej złożona niż Civilization można powiedzieć oldschool w nowym wydaniu.
Witam, jesten nowicjuszem w tej grze wiec prosze o wyrozumialosc. Mam problem przy transporcie. Jak zrobiz zeby zaladowac na woz okreslona ilosc towaru a nie caly. Mam 66 narzedzi i nie wiem jak zaladowac np: 20. Zawsze zaladuje mi sie calosc. Z gory thx za info
Colonization (1993) uwielbiam do dziś . Ma swój klimat.
Ta najnowsza też jest fajna bo prawie nic w niej nie zmienili ! Rozwala mnie tylko fakt żę ta z 1993 i ta z 2008 różnią się tylko grafiką. W zasadzie wszystko inne pozostaje bez zmian a dzieli je co najmniej z 40.000 % pojemności :P
Ok wracając do Colonization (2008) - denerwuje mnie fakt żę coś nie gra ze zbieraniem krzyży i szkoleniem kolonistów. W późniejszej fazie gry , gdy ma sie sporo miast - to zebranie krzyży na stworzenie emigranta zajmuje 300 tur ! To samo z wyszkoleniem kolonisty w szkole. Gdzie tu logika ?
Gdy ma się dużo kolonistów pod koniec gry to można zapomnieć o funkcji szkół i kościołów - moim zdaniem to jest sklepane do bólu.
Jest jakiś mod na to ?
Mam wrazenie, ze teraz jest duzo trudniej niz kiedys. Pamietam, ze w 93r grajac w "Colonization" na Amidze po raz pierwszy - oglosilem niepodleglosc angielskiej kolonii i kiedy juz dostawalem ostrego lupnia od krolewskich wojsk przyplynela z odsiecza francuska flota i udalo sie pbronic USA.
W tej wersji w wymaganej licznie tur trudno zbudowac preznie dzialajaca gospodarke, nie mowiac juz o budowie armii i floty. Chyba nie da sie wygrac bez jakiegosc trainera czy innych cheatow.
Olbrzymi minus za brak jakiegokolwiek samouczka, a przecież logicznym dla "nowych" jest sięgnięcie po odświeżoną część pierwszą.