Najciekawsze materiały do: Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
poradnik do gry4 czerwca 2007
Poradnik do gry „Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific” przeznaczony jest dla początkujących miłośników symulatorów łodzi podwodnych. Obejmuje opis przebiegu rozgrywki przewidziany dla pojedynczego gracza w trybie kampanii i misji pojedynczych.
Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - recenzja gry
recenzja gry2 maja 2007
Światowa premiera 20 marca 2007. Silent Hunter IV: Wolves of the Pacific to Mercedes Benz klasy S w gatunku symulatorów. Tradycji stało się zadość. Kolejna część słynnego podwodnego cyklu okazała się mistrzowską kontynuacją.
Ubisoft zapowiada Silent Hunter 5
wiadomość17 sierpnia 2009
Firma Ubisoft ujawniła plany odnośnie wydania piątej odsłony serii, którą na pewno dobrze znają miłośnicy symulatorów morskich. Mowa oczywiście o Silent Hunterze. Następna część jest tworzona przez rumuńskie studio wydawcy i zostanie wypuszczona tylko na komputery osobiste. Po raz kolejny zanurzymy się pod wodę i zapolujemy na wrogie statki już na początku przyszłego roku.
Silent Hunter 5 w planach Ubisoft Romania
wiadomość23 października 2008
Miłośnikom marki Silent Hunter nie trzeba przedstawiać historii tego niezwykle udanego cyklu symulatorów morskich. Produkcja, w ostatnim czasie opracowywana przez rumuńskie studio koncernu UbiSoft, wraz z trzecią i czwartą odsłoną zaczęła przeżywać swoją drugą młodość (nasz ekspert od symulatorów, PIRX, ocenił tę ostatnią na 87%). Już teraz możemy być niemal pewni, że czwarty odcinek nie będzie ostatnim.
Zapowiedziano dodatek do gry Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
wiadomość31 października 2007
Ubisoft zapowiedział rozszerzenie do symulatora morskiego, Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific. Nosić ono będzie tytuł U-Boat Missions i, jak sama nazwa wskazuje, skoncentruje się na misjach przeznaczonych dla niemieckich łodzi podwodnych.
- Pomarańczowa Kolekcja Klasyki wzbogacona o 8 tytułów 2010.04.16
- Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) 2010.03.15
- Październikowe Szaleństwo Cenowe - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific z dodatkiem U-Boat Missions za 69,90 zł 2008.10.16
- Noworoczna obniżka cen gier 2008.01.07
- Symulatory okrętów podwodnych - Część IV 2007.08.03
- Poradnik: Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific 2007.05.28
- Patch 1.3 do Silent Hunter 4 ukaże się dzięki staraniom fanów 2007.05.28
Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - v.1.4
patchrozmiar pliku: 219,7 MB
wersja: v.1.4 Poprawka systemowa przeznaczona do gry Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific. Poniżej znajduje się oryginalny (angielskojęzyczny) opis patcha:
Witam mam pytanie. Otóż nie grałem jeszcze w żadnego symulatora ale chciałbym spróbowac swoich sił. Czy ta gra ma jakiś dobry samouczek, można się przy niej dobrze bawic przy niewielkich umiejętnosciach i czy to dobry zakup czy jednak lepiej abym nie kupywał ? Będe wdzięczny za odpowiedź.
kokoju - z tego co wiem, na początku jest samouczek w grze i jest możliwość wyłączenia wielu opcji, które zwiększają realizm ;) Ja sam teraz się zastanawiam nad kupnem, zwłaszcza, że cena to tylko 25zł za złotą edycję (PK) ;D
Tak dokładniej to 29 :) Rzeczywiście, teraz można ją już wszędzie znaleźc (i to ze wszystkimi patchami!!!!)
w premiere kupilem za 129.99 z mapa
bedzie w cda z dodatkiem !!!!!!!!!!!!!! :)
Już instaluje. Posiadam wersje z CDA. ciekawe czy naprawdę ta gra jest taka nudna jak piszą. Gdzieś przeczytałem że przy SH 4 szachy toczą się z prędkością światła.
Czy ta gra działa pod Win. 7 64 bit?
Pozdrawiam
Witajcie. Mam pytanie do znawców tej gry.... czy da się walczyć łodzią podwodną przeciw drugiej łodzi podwodnej?
lub na nią zapolować ,może jest taka misja?
Proszę Was o odpowiedź.
Pozdrawiam
Ludu Forumowy! Mam pytanie! W jaki sposób można zwiększyć kompresje czasu w Hamerykańskiej kampani? Bo to x8 czy x12 jest troche wkurzające. Na przykład U-Botami można skompresować do kosmicznych wartości a tu nic. @ godziny można płynąć i się nie dopłynie. Pomocy.
To dosyć dziwne pytanie, zważywszy że robi się to identycznie jak w przypadku poprzedniego silent huntera, z którym jak widzę miałeś do czynienia. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi w tej chwili do głowy, to sytuacja w której wypływasz z PH lub jesteś zbyt blisko wybrzeża. Wówczas kompresja ograniczona jest do 8x lub nawet 4x. W każdym razie ustawienia kompresji czasu można ustawić manualnie w którym z plików *.cfg. Tylko nie pytaj w którym bo nie pamiętam.
Kurcze. Nawet jak jestem na "pełnym morzu" to mogę max razy 8 kompresje czasu. Ale co dziwne tylko u amerykanów, u "Szfabów" mogę kompresować nawet do 100 paru zaraz sprawdzę ilu
Dobra, już po problemie ale mam następny. W 2 misji U bootami w porcie na P(nie pamiętam)... trzeba zatopić dany tonaż okrętów. No i tu zaczynają się schody, otóż na mapie są zaznaczone konwoje to ustawiam taki jako cel i daje kompresje (żeby szybciej było), ale jak zbliżam się do konwoju to go nie ma. Normalnie pusto a pisze jak wół że tu ma być jakiś konwój. Jestem zielony jeżeli chodzi o Sh ale w 3 troche grałem, nie za dużo, ale grałem. Pomocy.
Chodzi o misje z Penang? Mała podpowiedź: konwoje prawdopodobnie nie stoją w miejscu.
W SH III też tak było - jeśli dostawałeś meldunek o konwoju to trzeba było sprawdzić jego szybkość i kurs, potem wyliczyć optymalny kurs na przechwycenie i na ogół się udawało.
No i tu zaczynają się schody, otóż na mapie są zaznaczone konwoje to ustawiam taki jako cel i daje kompresje (żeby szybciej było), ale jak zbliżam się do konwoju to go nie ma.
To są tylko raporty gdzie konwój jest w danej chwili.Zanim do niego dopłyniesz to on będzie już gdzieś indziej.
Sprawdź w którą stronę płynie konwój i płyń na jego "przód".Mówiąc prościej_jeśli płynie na dół ,to TY powinieneś być na dole i płynąć do góry w stronę konwoju.
Dobra jakoś mi się udało bez wyliczania kursu, wystarczyło że popłynąłem na przód konwoju. A i jeszcze jedno, Hayabusa mógłbyś mi jakoś wytłumaczyć jak wyliczyć kurs na przechwycenie konwoju?
Jasne.
Weź pod uwagę że w grę grałem dość dawno ( zarówno III jak i IV część ) i w wersji zmodyfikowanej więc u Ciebie może wyglądać to nieco prościej.
Tak czy inaczej:
1. Otrzymujesz meldunek o konwoju. Z reguły podana jest jego prędkość oraz kurs lub przybliżony kurs.
2. Bierzesz linijkę i oznaczasz na mapie jego kurs - trasę, po której zmierza (po prostu przedłużenie obecnego kursu, jeśli np. idzie kursem E to wyznaczasz kierunek prosto na wschód).
3. Sprawdzasz jaką odległość konwój pokonuje w danym czasie, najlepiej ile jest w stanie przepłynąć w ciągu godziny, czterech, sześciu - jak Ci wygodniej.
4. Sprawdzasz, gdzie konwój będzie za kilka czy kilkanaście godzin.
5. Sprawdzasz gdzie w tym czasie może znajdować się Twój okręt. Ja z reguły robiłem tak że brałem cyrkiel i wyznaczałem okrąg oznaczający gdzie mogę się pojawić powiedzmy za 6 godzin.
6. Wiedząc gdzie mogę dopłynąć i w jakim czasie, staram się znaleźć taki kurs dzięki któremu z odpowiednim wyprzedzeniem znajdę się PRZED konwojem.
7. WAŻNE: Konwój może zmienić kurs ( w końcu poruszają się po trasach ), warto też przyjrzeć się mapie żeby nie okazało się że możemy go przechwycić na płyciznach tuż przy brzegu. Idealnie wygląda to tak, że starasz się wytyczyć kurs tak by wylądować przed konwojem w nocy, w miejscu gdzie jest dostatecznie głęboko i jednocześnie jest to np. cieśnina - wówczas ryzyko że rozminiesz się z konwojem albo będzie Cię łatwo wykryć jest mniejsze. Oczywiście atak na pełnym oceanie też jest OK - generalnie kiepskim pomysłem jest atak na płyciznach, blisko brzegów, albo tam gdzie masz pola minowe.
8. Jak już masz pojęcie co i jak wyznaczasz dokładnie kurs - jaki kierunek, jaka prędkość i tego się trzymasz.
Podpowiedź: fajnie jest mieć cyrkiel i wyznaczyć sobie gdzieś obok tych wszystkich bazgrołów okrąg wyznaczający zasięg Twoich sensorów - zarówno radaru, jak i sonaru. W ten sposób będziesz wiedział, z jakiej odległości jesteś w stanie wykryć konwój.
Podpowiedź nr 2: jeśli kurs konwoju jest podany jako kierunek ( np. E, SSW et c. ) to wyznaczasz kurs wg podanego kierunku po czym dodatkowo robisz widełki wg kompasu.
Jeśli np. podany jest kierunek SSW to wyznaczasz linijką kreskę w kierunku SSW. Następnie wyznaczasz kreskę w kierunku SW oraz drugą w kierunku S. W ten sposób masz podany ZAKRES, w którym mieści się kurs konwoju. Dobrze jest w tym momencie nanieść na te kreski okrąg wyznaczający zasięg Twoich sensorów - w ten sposób będziesz wiedział, do którego momentu będziesz mógł w miarę pewnie wykryć konwój. Im większe widełki, tym większe ryzyko że konwój przepłynie gdzieś obok.
Podpowiedź nr 3: jeśli z obliczeń wynika że powinieneś np. pędzić 2 dni na pełnym gazie - odpuść. Spalisz masę wachy której może brakować Ci potem a ryzyko że rozminiesz się z konwojem który np. mógł zmienić kurs jest spore. Poza tym w grze jest dużo celów, więc jeśli nie ten, to inny.
Podpowiedź nr 4: konwoje pływają po określonych trasach - wiadomo na przykład że ileś ich MUSI przepłynąć przez Cieśninę Bungo. Ergo, najlepszym miejscem do czatowania będą okolice takich miejsc bo jest spora szansa że dostaniesz namiar na konwój znajdujący się niedaleko.
PS Przypomniało mi się jak lata temu w SHIII zanurzyłem się dla nasłuchu gdzieś na Środkowym Atlantyku, licząc na jakiegoś samotnika.
Za chwilę okazało się że idealnie przede mną, w odległości 20 mil prosto na mnie idzie wielki konwój. Wystarczyło zwiększyć zanurzenie, poczekać... :D :D :D
PS II Jeśli potrzebujesz jeszcze informacji daj znać.
Widzę, że jesteś doświadczonym "domorosłym" podwodniakiem :). Jako że jestem noob w tej grze to mam 2 pytania (mam nadzieje, że ostatnie). Pytanie nr.1- Jak mam sprawdzić ile konwój przepłynie w ileś tam godzin? Pytanie nr.2- Co to SSW? South,South,West?? Nie wiem...
Masz jakiś link z filmikiem obrazującym to co powiedziałeś, bo rozumiem "fifty,fifty", hehe. Najbardziej nie rozumiem jak ustalić gdzie będzie konwój po kilku godz.
Ahh w to się kiedyś grało ;) Dzięki gol'owi przypomniałem sobie w ogóle o tej grze, chyba do niej aktualnie wrócę...
Giermuś1972 -->
Prędkość konwoju podawana jest w węzłach tj. milach morskich na godzinę. W związku z tym, jeśli dostajesz info o konwoju poruszającym się z prędkością 6 węzłów to znaczy że w ciągu godziny pokonuje on 6 mil, w ciągu 6 pokonuje 36 i tak dalej. Możesz użyć linijki albo cyrkla by odmierzyć dany dystans.
S i tak dalej to kierunki kompasu. N, S, W, E są dość oczywiste, jak sądzę. Idąc dalej: SE to południowy wschód, NW północny zachód i tak dalej.
Kierunki typu SSW oznaczają pójście jeszcze dalej - to jest południowy zachód ku południu, czyli patrzysz na kompas i kierunek SSW będzie dokładnie POMIĘDZY S oraz SW.
A więc jeśli np. dostajesz meldunek że konwój znajduje się w danym miejscu, ma kurs NNE i prędkość 8 węzłów to znaczy to że musisz wykreślić na przedłużeniu jego pozycji kreskę w kierunku NNE. Wiesz, że np. w ciągu 4 godzin pokona odległość 36 mil. Oznaczasz ten dystans czy to linijką, czy cyrklem i w tym momencie powinieneś wiedzieć plus minus gdzie konwój znajdzie się za 4 godziny. W ten sposób możesz określić kurs konwoju i czas potrzebny na znalezienie się w danym miejscu.
W tym momencie możesz sprawdzić gdzie TY możesz dopłynąć i jaki kurs oraz jaka szybkość będzie najlepsza by przechwycić cel w idealnym miejscu.
Witam wszystkich użytkowników Silent Hunter 4 i zwracam się z prośbą o pomoc ściągnąłem sobie moda Typhoon submarine mam też program JSGME, ale mimo to po włączeniu gry nie widać typhoona w na liście wyboru okrętów, może ktoś z was wie jak go zainstalować.
Pozdrawiam
Niestety rozczarowanie i tyle.Piękna grafika i nic więcej.Realizmu tyle co kot napłakał.Powiedzcie mi jak to możliwe żeby okręt podwodny na głębokości 160 metrów został rozwalony bombą głębinową która jest w wodzie może 2,3 sekundy? A z boku mimo że jestem głęboko pod wodą wygląda to tak jakbym był tuż pod powierzchnią.Zęby bolą jak się na to patrzy!!! I kolejny babol- Yamato dostał 5 piguł prawie z przyłożenia i żadna nie raczyła wybuchnąć!!!
Następny babol- niszczyciel odporny na torpedy jak pancernik!!! Dostał dwie i dalej sobie pływał w najlepsze!!!
Nie wiem czy któryś zwrócił uwagę na to jak wyglądają dziury w kadłubie po eksplozji torpedy.Przebicia żadnego natomiast jest tam takie dziwne okrągłe "coś" przyczepione do kadłuba udające dziurę.Masakra.Następne.Kadłub jak zatonie to na dnie nie siedzi w piasku tylko jakoś tak dziwnie unosi się nad dnem.Pierwszy raz w życiu widziałem pancernik w roli łodzi podwodnej :)) Kolejny babol- tonący kadłub obracając się wokół osi gubi różne rzeczy -wyposażenie itp.Ok. To rozumiem.Ale dla czego ciężkie wieże pancerników i innych wielkich okrętów idąc na dno siedzą sobie w barbetach w najlepsze ?:))) O ile znam się na budowie pancerników to wieże ważące tak np na Yamato jakieś 2,300 ton ( więcej niż nasza Błyskawica) siedziały na barbetach swoim ciężarem i wypadały z łoża podczas tonięcia.A tu nic.Są i już.Tak po prostu:)Zobaczcie jak wygląda wrak Yamato i gdzie są wieże.
Takie same babole jak w Battlestation Midway. Tam Yamato sterowało się jak motorówką:) widać było wrogie okręty przez lornetkę ale potężne działa Yamato nie mogły trafić bo poprostu nie widziały wroga:)
Wniosek jeden.Seria dla dzieciaków które łykną każdego babola.Na miano dobrej gry to coś na pewno nie zasługuje i długo chyba trzeba będzie poczekać aż ktoś zrobi coś naprawdę dopracowanego.Ubi Soft tak jak Eidos to zwykli dyletanci pazerni na kasę.I tyle w temacie.
Yamashita -->
mistrzu ... a jakim to okretem schodzisz na glebokosc 160m? Balao? 400 stop granica bezpiecznego zanurzenia (100 stop wieksza od Gato ze wzgledu na wykorzystanie innego rodzaju stali przy budowie, w realu schodzily na 500 i wiecej ale bylo to nieslychane ryzyko i znamy niewiele takich przypadkow - co prawda nawet przy okretach z jeszcze nitowanym kadlubem :) - nie jest to bezpieczne gdy wrog Ciebie namierzyl wczesniej:)
1 stopa = 30,48 centymetra
400 stop = 121,92 metra
500 stop = 152,4 metra
nie spotkalem sie nigdy w SH4 z takim przypadkiem jaki opisujesz (zeby bg wystrzelona/zrzucona 2-3 sec wczesniej zatopila okret na maxymalnym zanurzeniu )
grasz z modami? bez nich gra nie ma sensu i fakt - wtedy to gra dla dzieci. Oczywiscie zakladam ze masz wersje 1.5 gry a nie inna? W przeciwnym razie oceniasz tak naprawde "beta wersje gry" :)
Yamato - ale masz swiadomosc ze okret ten nie zostal zatopiony przez op. USN a samoloty z TF58 (coz z 12 torped i 10 bomb - mozna sprawdzic - wszystkie ciosy lub wiekszosc w jedna burte)?
Jasne - SHIV nie symuluje uszkodzen realnych - takie znalazlem jedynie w Rise of Flight (gdybys chcial polatac zamiast poplywac - no i w Wielkiej Wojnie a nie IIWS :) jednak gwarantuje - z modelu uszkodzen w Rise of Flight bedziesz zadowolony jak w zadnej innej grze typu sim:)
czesc wie ktos jak pobrac przez neta ta gre?>?
Mam wersje z CD-Action Silent Hunter 4 Gold 1.5 [PL] i moja wersja gry nie posiada opisów urządzeń/torped/broni... w trybie kariery podczas ulepszania statku. Jedynie co w okienku pisze to Mark10Info i Mark10Notes lub okienko jest puste, to samo z radarami, działkami, sonarami itp.
Doceniam stopień rozbudowania tego symulatora, ale niestety jest on przeznaczony tylko dla fanatyków łodzi podwodnych, kompletni laicy nie mają tu czego szukać i nie pomagają nawet dostępne w grze misje treningowe.