Najciekawsze materiały do: Portal
Portal - Floccinauci v.Alpha 7.2.1
modrozmiar pliku: 111,3 MB
Floccinauci to mod do gry Portal, którego autorem jest WonderBox.
Portal - poradnik do gry
poradnik do gry16 listopada 2007
Poradnik do gry „Portal” zawiera garść praktycznych porad dotyczących rozgrywki, szczegółowy opis przejścia kolejnych pomieszczeń w trybie podstawowym oraz dodatek w postaci listy achievementów (osiągnięć) uzupełniony o wskazówki, jak je odblokować.
Portal - recenzja gry
recenzja gry24 października 2007
Światowa premiera 10 października 2007. Bądźmy szczerzy: Portal nigdy nie miał być najważniejszym składnikiem The Orange Box. I mało kto przypuszczał, że będzie tak dobry.
Twórca Portal 64 prosi graczy, by „nie złościli się na Valve”; ma zakusy na oryginalną grę
wiadomość15 stycznia 2024
Twórca skasowanej gry Portal 64 zamierza rozpocząć pracę nad własną, oryginalną produkcją. Jednocześnie poprosił zainteresowaną jego anulowanym projektem społeczność graczy, aby nie miała już pretensji do firmy Valve.
Portal: Prelude - nowa wersja fanowskiego prequela dłuższego niż pierwowzór Valve
wiadomość14 lipca 2023
Po kilkunastu latach ciszy mod Portal: Prelude powrócił z nową wersją. Projekt oferuje obszerną kampanię, będącą prequelem przeboju studia Valve.
Digital Foundry wytypowało gry z najlepszą grafiką w 2022 roku
wiadomość28 grudnia 2022
Digital Foundry wybrało najlepsze graficznie gry 2022 roku. Na pierwszym miejscu znalazł się śliczny exclusive firmy Sony.
- Portal RTX zadebiutował na Steam, nie wzbudził powszechnego zachwytu 2022.12.09
- Portal RTX z datą premiery i wymaganiami, które powalają 2022.12.01
- Portal RTX zapowiedziany, to darmowy quasi-remaster z ray tracingiem 2022.09.20
- Zobacz fanowski remake Portal na Unreal Engine 5 2022.05.08
- Portal - nowa wersja moda Hazmat's Map Pack ze świeżymi wyzwaniami 2022.01.12
- Scenariusz do ekranizacji serii Portal powstaje - zapewnia J.J. Abrams 2021.05.26
- Left 4 Dead 3, Portal VR? Valve rozwiewa wątpliwości 2020.03.24
Portal - Narbacular Drop
grarozmiar pliku: 25,6 MB
Narbacular Drop to darmowa gra logiczna autorstwa grupy studentów z DigiPen. To tutaj po raz pierwszy pojawiła się mechanika portali. Autorzy produkcji zostali potem zatrudnieni przez studio Valve, gdzie opracowali serię Portal.
Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek
artykuł7 kwietnia 2021
„Kiedyś to były gry” jest jednym z ulubionych sposobów narzekania graczy. Gdy zawęzimy to specyficznych przykładów broni ze strzelanek FPP, powodów do nostalgicznych wspomnień i marudzenia na dzisiejsze oklepane pomysły może być jeszcze więcej!
- Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
- Te gry logiczne zrobią wam zakwasy w mózgu - nasze top 14
- Would you kindly, czyli słynne hasła i cytaty z gier komputerowych
- Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni
- Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni
FABUŁA
Zaczynając grę, pojawiamy się w tajemniczym miejscu, które z początku sprawia wrażenie futurystycznego wiezięnia(tak odczułem to ja). Od naszych pierwszych postawionych kroków towarzyszy nam głos, który po części pomaga nam odnaleźć się w tym otoczeniu. Gra ma kilkanaście poziomów, które sprytnie podzielono na pomieszczenia, a w każdym z nich czekają na nas coraz trudniejsze zagadki. Wraz z posuwaniem się do przodu odkrywamy jednak - po części przez wspomniany wcześniej głos - że coś tu nie gra...Fabuła jest naprawdę niecodzienna, im dalej jesteśmy w grze, tym bardziej chcemy dowiedzieć się co nas czeka za rogiem co tylko napędza naszą chęć do dalszej gry. Kilka momentów naprawdę może utknąć nam w pamięci i za to należy się twórcom wielki plus.
ROZGRYWKA
Jeśli chodzi o pomysły rozgrywki zastosowane w grze, największą zaletą jest Portal Gun, o którym słyszeli nawet Ci, którzy nigdy nie grali w Portal. To przede wszystkim dzięki niemu rozwiązujemy większość zagadek lub po prostu się nim bawimy. Mówiąc o rozgrywce, należy również wspomnieć o zastosowaniu praw fizycznych - znaczna część zagadek opiera się głównie na zabawie z grawitacją czy prędkością.
GRAFIKA
Grafika tak naprawdę ma tutaj niewielkie znaczenie. Każde z pomieszczeń wygląda bardzo podobnie i mimo upływu ponad 7 lat nie mam jej nic większego do zarzucenia. Wszystko co mogłoby być upiększone, zostało upiększone w sequelu.
DŹWIĘK
Oprawa muzyczna nie jest szczególnie bogata w dźwięki, lecz nie jest też wykonana byle jak. Po prostu jest taka, jaka powinna być w tego typu grze, dobrze wprowadza nas w klimat tej gry.
OSIĄGNIĘCIA
I tutaj grzechem jest nie wspomnieć o wyzwaniach poza główną fabułą gry. Samą grę ukończyłem w około 4 godziny, natomiast zdobycie wszystkich osiągnięć zajęło mi około 12 godzin gry. Wniosek? 3 osiągnięcia zajmują mniej więcej tyle czasu niż przejście fabuły i zdobycie 12 pozostałych osiągnięć. Te pozostałe nie są już tak trudne, są dosyć przyjemne a połowę z nich zdobywamy podczas przejścia gry.
PODSUMOWANIE
Portal to nietypowa gra logiczna, z naprawdę ciekawą fabułą, w której twórcy idealnie zastosowali wrażenie, że jesteśmy królikiem doświadczalnym jakiejś wielkiej maszynerii. Grze tak naprawdę nie mam nic większego do zarzucenia, ocena w większości pochodzi stąd, iż nie przepadam za grami z tego gatunku, ale jeśli ktoś uwielbia gry logiczne, będzie miał bardzo miłe wspomnienia po ukończeniu jej.
NA PLUS:
* zastosowanie Portal Guna
* naprawdę wciągająca fabuła
* fantastyczne zakończenie(cake!)
NA MINUS:
* całkowita liniowość
Dorwałem Portala na Steamie w czasie kiedy był za darmo. Nie sądziłem, że ta gra dostarczy mi tyle zabawy i emocji (emocji także ze względu na akcenty zręcznościowe). Poziom trudności w sam raz ani za łatwo ani za trudno. Nie zaciąłem się ani razu chociaż przyznam szczerze, że z 2 akcje wyszły mi fuksem. Wielki plus za finalne starcie (to odliczanie czasu na monitorach!) i napisy końcowe. Zabawne były i leciała podczas nich śmieszna piosenka w wykonaniu Jonathan’a Coulton’a pod tytułem „Still Alive”:
Przejście Portala zajęło mi według Steama...
Więcej na Supreme STAMNET: http://supremestamnet.blogspot.com/2015/11/910-when-youre-dead-i-will-be-still.html
Dziś znalazłem się w gronie 1.1% osób, które posiadają wszystkie osiągnięcia. Przyznam szczerze, że jest to gra godna uwagi, jednakże da się ją przejść w ok. 30 min. bez większego problemu (jak już zrobiłem wyzwania przechodziłem grę od nowa, by zdobyć osiągnięcie z kamerami, co zajęło mi ok. 20 minut, ale tylko do końca poziomu 19, bo ucieczka nie ma kamer, więc szacuję na ok. 30 min frajdy).
Warto pobrać fanowske mapki czy coś, bo inaczej będzie to gra na dwa wieczory. Dwójka zdecydowanie lepsza, jednak brakuje mi w niej bunny hopa z jedynki, który jest nieco cięższy do opanowania. 9/10, bo ma nieco błędów, a przy sequelu wygląda tylko "dobrze".
Bardzo fajna gra, szkoda tylko, że taka krótka. Przejście gry zajęło mi jakieś 3 godziny.
Oryginalna oraz zabawna. Humor to znak charakterystyczny tej serii.
Szkoda, że gra nie wykrywa automatycznie optymalnych ustawień, jako że na dobrym sprzęcie musiałem ręcznie ustawiać wszystkie opcje na maksimum.
Jest też dość krótka, na kilka godzin, kilkukrotnie krótsza od części drugiej.
Zagadki o dość prostym poziomie trudności, raczej nikt przy żadnej nie zablokuje się na dłuższą chwilę.
No i niestety liniowość.
W każdym razie dla samego humoru i historii oraz rozgrzewki przed częścią drugą warto zagrać.
Rzadko się spotyka że tego typu FPP jest grą logiczną w 80%w 20% zręcznościową,Fajnie cieszy każda wychwycona zagadka ,trzeba dużo główkowac spokojna Gierka godna uwagi,aczkolwiek w niektórych momentach szlak ! mnie trafiał bo były Chwile że pot po łapach szedł szczególnie jak coś trzeba szybko zrobic.
VALVE ma swój silnik graficzny sprawdzony od 2004 roku Half--Life 2,w dodatku Half-Life 2 episode trhee który wtchodzi w tym roku tez będzie leciał na silniku sprzed 13 laty.
Portal 2 tosamo ! No niewiem jak Portal 3 ! dlamnie może pozostac tak jak jest !
Gry lepsze niż Portal i Portal 2:
CS 1.6
CS SOURCE
HL2
HL1
TF CLASSIC
FT2
CS:GO
GMOD
Portal ma wiele spólnego z wydanym wcześniej Half-Life 2: Episode One:
Gra Valve
silnik Source
naprawdę fajna
naprawdę krótka
No naprawdę, kogo obchodzi ostatni punkt?
W Portalu chodzi o portale. Portale te zapewniają rozgrywkę fabularną do 3,5 h (w moim przypadku), plansze bonusowe dadzą jakieś 1,5 h, a wyzwania to już atrakcja na tu wstaw zdolności intelektualne i możliwości przetwarzania danych twojego ośrodka myślowego i koordynacji ruchowej przetworzone na czas h. Więc gra może starczyć na 3 może 5 albo na 20 h. W zależności od tego czy będziemy chcieli/zdolni ukończyć plansze bonusowe.
Fabuła to liniowy splot poziomów i zagadek do rozwiązania przy użyciu fizyki i portali, komentowany przy użyciu czarnego humoru GlaDos. Liniowość tej produkcji nie jest jej wadą. Dobrze poprowadzona i utrzymująca zainteresowanie gracza fabuła to plus.
A teraz bohaterowie. Bohaterka, która ma w sobie mniej charyzmy niż Gordon Freeman, ale nadrabia to wdziękiem, bo jest zgrabną kobietą.
GlaDos to jeden z największych atutów gry i powodów, dla których warto zagrać. Jej ironiczne, sarkastyczne, wredne i zwyczajnie pełne czarnego humory komentarze w wykonaniu elektronicznego głosu, to element przynajmniej tak dobry jak sama mechanika portali.
Są jeszcze wieżyczki o słodkim głosie i skierowanymi w nas lufami. Przeurocze.
A sama mechanika gry? Ponoć kiepskim jest łączyć FPS'a z grą logiczną i jeszcze platformową, ale tutaj te połączenia wychodzą dobrze i jakiekolwiek odczucie, że owe elementy do siebie nie pasują można poczuć co najwyżej w wyzwaniach.
Wyzwania:
Zawarte w grze trofea są OK. Nie wymagają jakiś ciekawych akcji. No może oprócz znalezienia i ustawienia w odpowiednim miejscu wszystkich radyjek, ale reszta nie jest jakoś motywująca, ani ciekawa.
Dodatkowe mapy są trochę przekombinowane i bardziej wymagają spostrzegawczości małych plotformek niż intelektu. To są bardziej elementy zręcznościowe.
Wyzwania zaś to plansze, gdzie musimy z ograniczonym zasobem np. portali ukończyć dany poziom. Wyzwania z ograniczoną ilością portali są dobre, ale reszty nie chciało mi się ruszać. To ten element gry sprawi, że nie odinstalujecie gry po 5 h.
Muzycznie nie ma szału. Jeden utwór na zbudowanie napięcia, jeden na poczucie, że coś odkryliśmy i jeden dla spokojnego rozwiązywania jednej z łamigłówek. Jest również Still Alive, ale ten utwór występuje tylko w napisach końcowych, co sprawia właściwie, że Portal powinien dostać jakąś nagrodę za najprzyjemniejsze obcowanie z napisami końcowymi.
https://www.youtube.com/watch?v=zkyPYEpdO7E
Stylistycznie świat gry jest monotonny. W większości czyste i białe pomieszczenia testowe, trochę ciemnych ścian, kwas zamiast podłogi i zakulisowe pomieszczenia równie czyste co te testowe. Najbardziej od tego odbiegają przestrzenie techniczne, ale one to po prostu pełno rdzy, tłoków i zdewastowanych elementów.
Poziom skomplikowania zagadek początkowo nie przekracza tych z serii Half-Life, ale jako, że jest to gra logiczna, to będzie kilka momentów, gdzie zmuszeni zostaniemy do większej aktywności procesów przeliczeniowych w naszym ośrodku mózgowym. Im dalej w las tym ciekawej.
Reasumując:Portal do krótkich gier należy i to jego głw. i być może jedyna wada. Stoi ona zagadkami logicznymi i komentarzami GlaDos. Więc jeżeli nie jesteś polakiem cebulakiem i nie szkoda ci 5 zł na 3 h gry, to zagraj!
Super gierka. Świetne połączenie klimatu mrocznego laboratorium z grą logiczną, gdzie trzeba trochę pogłówkować. Jedyny minus to, że do przejścia w pół dnia :)
Portal to znakomita gra. To coś nowego czym warto się zainteresować. Zamiast strzelać do kolejnych oponentów w CoD czy BF warto usiąść na te kilka godzin i pomyśleć jak tu przejść dany etap.
Pomieszczenia nie są zbyt skomplikowanie i przejście danej komory testowej to zaledwie dwie może trzy minuty na rozwiązanie zagadki.
Gdy dostaniemy się po za komory testowe mamy możliwość zobaczenia tego co powinno być ukryte przed naszymi oczami a i nawet można spojrzeć na komory testowe przez te okienka w ścianach.
Warto wydać pieniądze na Portal a nawet lepiej kupić od razu Portal 2 bo po przejściu jedynki chcemy więcej.
Polecam mod Portal Pro jak i fanowską modyfikację Portal: Stores Mel.
Logiczno-platformowa gra wyprodukowana i wydana przez Valve. Gra jest wspaniała. Bardzo dobra grafika, ciekawe i niekiedy trudne zagadki, które się nie nudzą. Nie ma się co rozwodzić. Łap za portfel i kupuj!
Bardzo przyjemna gierka na jeden,dwa wieczory. Koncepcja i założenia proste więc ciężko doszukać się wad.
Genialna gra! Jej wadą jest to, że jest zbyt krótka ;-( No cóż, zabieram się za Portal 2.
Najgorsza Gra ever City car driving chciałem zagrać ale nie mozna bo gra oczywisćie Jest zle zoptymalizowana pod windows 10 i graficznie i musuz grać na najniszej grafice a jak nacisniesz N to gra wywala i juz jak chesz od nowa to nie dziala i trzeba re-install i gra jest bardzo wymagająca i zle przetłumaczona NIE POLECAM!!!
fantastyczna gra wciągająca rozrywkowa i inteligentna za jednym zamachem, wiara z velve potrafi tworzyć nie tylko bezmózgie shootery, ale i grę przygodową połączoną z zręcznościówka.. ograłem co prawda portal 1 obecnie tylko 2x ale na pewno nie raz jeszcze przechadzam się po salach testowych..
Znakomita gra, która bawi i daje mnóstwo frajdy. Ciekawy jest sam pomysł na tę grę. Nie mówię o samym tworzeniu portali, ale o tym jak podzielono poziomy i w jaki sposób robimy progres w grze. Przypomina to te bardziej old-schoolowe gry. Przechodzimy po prostu planszę za planszą, czekając na to, co przyniesie nam kolejny poziom. Brzmi znajomo, ale to wszystko oglądamy w widoku FPS. To fajny zabieg, bo można czuć zdecydowanie większą interakcję z otoczeniem. Gdyby to wszystko działo się w 2D bądź wciąż w 3D, ale jednak z widokiem TPS, to wydaje się, że gra nie osiągnęłaby już takiego sukcesu. Samo to, że widzimy wszystko z oczu bohaterki tak jakby nam przyszło grać w rasowego FPS, robi tu robotę.
Na początku oswajamy się z fizyką gry. Ale nie potrzeba na to szczególnie dużo czasu, bo w przyjemny i płynny sposób jesteśmy zmuszani do coraz to śmielszego kombinowania w szukaniu rozwiązań zagadek. Tu faktycznie czuje się, że poziom trudności rośnie. Niektóre poziomy są zaprojektowane tak, że po prostu trzeba wykorzystywać zasadę prób i błędów, ale satysfakcja z tego, że w końcu nam się udaje jest bardzo duża.
To, co pokochałem w tej grze niemal od razu to poczucie humoru i duuuuża dawka ironii. GLaDOS czyli system (sztuczna inteligencja) sterujący obiektami Aperture i jego (a raczej jej) narracja pomiędzy i w trakcie poziomów jest kapitalna. Idealnie trafia w moje poczucie humoru więc z wielka frajdą słuchałem tych monologów.
O ile można się do czegoś przyczepić, to może do bardzo prostej, prostolinijnej fabuły i mimo wszystko prostej konstrukcji scenariusza, pozbawionego większych zwrotów akcji czy choćby cutscenek. Natomiast samo zakończenie jest świetne, przezabawne (napisy końcowe) i bardzo dobrze podsumowujące luźny charakter tej gry. Właśnie, luźny to słowo klucz. Tej grze na pewno tego nie brakuje.
Liczyłem trochę dłużej zabawić na mapach zaawansowanych (czyli przejście wybranych poziomów w najkrótszym czasie, z najmniejszą ilością stworzonych portali lub z najmniejszą ilością kroków), ale już pierwszy poziom ukończyłem z największymi możliwymi trudnościami i wiedziałem, że te kolejne, trudniejsze będą dla mnie nie do przeskoczenia. Więc ostatecznie zadowoliłem się główną fabułą nie osiągając wszystkich achievementów.
Moja ocena: 9/10.
Krótka, przyjemna gra logiczna z satysfakcjonującą mechaniką. Potrafi wciągnąć jak cholera, świetna dla kogoś szukającego rozrywki na 1/2 wieczory.
Niewiarygodna rzecz! Portal został stworzony na Nintendo 64!
Posiada polski język, wsparcie dla rumble, widescreen.
https://www.youtube.com/watch?v=r4KGm7ixcqI
To nie moja bajka przeszedłem, ale nie podoba mi sie, co jedyne klimat jest ok, takiej nutki horroru i niepokoju eksperymentalnego, że musimy sie wydostać, takiej adrenaliny wydostania sie z kolejnych pomieszczeń do kolejnych xd
Portal to urocza logiczna gierka. Plusy... Sam pomysł na rozgrywkę zasługuje na uznanie. Formuła z wykorzystaniem portali pozwala na mnóstwo kreatywnych działań. Poziomy są ciekawie zaprojektowane. Bardzo przypadły mi do gustu sterylne, przemysłowe wnętrza kompleksu. W połączeniu ze skromnymi odgłosami otoczenia oraz spokojnym ambientem w tle, tworzy się naprawdę mistyczna atmosfera. W kontraście do tego stoją robotyczne polecenia wydawane przez GLaDOS oraz przesympatyczna piosenka Still Alive. Same łamigłówki są przyjemne. Doceniam fakt, że program automatycznie zapisuje najdrobniejsze postępy. Bardzo dobrze wygląda warstwa techniczna produkcji – świetny silnik fizyczny, estetyczna oprawa graficzna, zgrabna animacja, wzorowe sterowanie i klasyczne menu w stylu Half-Life. Nie uświadczyłem też żadnych błędów. Ponadto cieszą przeróżne nawiązania. Minusy... Czuć niedosyt, bowiem gra jest króciusieńka i dość łatwa. No i może troszkę za mało urozmaicona. To tyle. Moja ocena – 7.5/10
Totalnie zajebista gierka w której ciężko znaleźć jakikolwiek minus. Zagadki są na odpowiednim poziomie naprawdę przyjemnie się je rozwiązuje. żadna z nich nie jest na tyle skomplikowane że trzeba szukać po poradnikach, tylko po jakimś czasie uda się wpaść na odpowiednie rozwiązanie. Gra jest bardzo lekka szybko się ładuje i płynnie działa. Do tego wszystkiego dodali jeszcze interesującą fabułę a szczególnie zakończenie. Jest w niej sporo elementów humorystycznych a szczególnie najbardziej rozczuliły mnie te gadające wieżyczki.
szkoda ze jest taka krótka.