Najciekawsze materiały do: Colin McRae Rally 3
Colin McRae Rally 3 - CMR3 HD UI v.1.0.1
modrozmiar pliku: 3,6 MB
CMR3 HD UI to mod do gry Colin McRae Rally 3, którego autorem jest bekoha.
Colin McRae Rally 3
demo gryrozmiar pliku: 121 MB
Trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych na komputery klasy PC firmowanego nazwiskiem Colin’a McRae. Mimo iż seria ta od kilku lat wyznacza standardy w grafice i poziomie odwzorowania detali producent postanowił jeszcze...
Colin McRae Rally 3 - poradnik do gry
poradnik do gry16 lipca 2003
Poradnik do samochodówki Colin McRae Rally 3 to nie jest zwykła nauka jazdy. Znajdziecie w nim za to ważne informacje o rajdach samochodowych, dostępnych w grze rajdówkach oraz właściwych sposobach ich przygotowania do różnych tras.
Colin McRae Rally 3 - recenzja gry
recenzja gry4 lipca 2003
Światowa premiera 25 października 2002. CMR3 to trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych na komputery klasy PC firmowanego nazwiskiem Colin’a McRae. Ta odsłona gry jeszcze wyżej stawia poprzeczkę jeśli chodzi o gry poświecone rajdom samochodowym...
Firma Codemasters wstrząśnięta śmiercią Colina McRae
wiadomość17 września 2007
Firma Codemasters opublikowała dziś oficjalne oświadczenie prasowe, w którym odniosła się do tragicznej śmierci byłego mistrza świata w rajdach samochodowych – Colina McRae. Szkocki kierowca zginął wraz ze swoim pięcoletnim synem i dwójką przyjaciół w katastrofie śmigłowca, w ubiegły piątek.
Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny!
wiadomość30 kwietnia 2004
Korporacja Codemasters przyspiesza na prostej - wczoraj opublikowaliśmy pierwsze informacje nt. piątej odsłony cyklu Colin McRae Rally, dzisiaj zaś pora na dokładniejsze przyjrzenie się owej produkcji. Pełna wersja gry, według ujawnionych planów, ukaże się jesienią bieżącego roku. Wśród docelowych platform sprzętowych wyróżnimy konsole nowej generacji: PlayStation 2 oraz Xbox, aczkolwiek wersja dedykowana komputerom typu PC także wydaje się być pewniakiem (oby!)...
Colin McRae Rally 04 – trailer GRY-OnLine
wiadomość19 lutego 2004
Atmosfera wokół gry CMR04 staję się coraz gorętsza – kolejne zdjęcia i informacje trafiają do spragnionych graczy. Niektórzy, mają to szczęście cieszyć się wersją prasową wspomnianej gry (tak, CMR04 zdominował te wieczory, które spędzam przed komputerem). Dlatego, aby Was jeszcze bardziej zaciekawić przygotowaliśmy nasz własny trailer...
- Tragiczna śmierć Colina McRae 2007.09.16
- Zamiast Colin McRae Rally 2007 będzie (także na PC) DIRT: Colin McRae Off-Road 2006.07.20
- Szósta odsłona cyklu Colin McRae Rally wyłącznie na konsole nowej generacji 2006.05.05
- Colin McRae Rally 2005 w produkcji! 2004.04.29
- Inwazja dem od Codemasters 2004.01.04
- GOL ASY, czyli Najlepsze Gry Roku 2003 – kategoria Wyścigi 2003.12.22
- Colin McRae Rally 04 na PeCecie 2003.12.04
Colin McRae Rally 3 - v.1.1
patchrozmiar pliku: 10,4 MB
wersja: 1.1 Uaktualnienie to wprowadza do gry kilka koniecznych poprawek a wśród nich:
13 wyścigówek, które... rozbudziły we mnie rajdowca
artykuł17 marca 2002
„3 – 2 – 1... Go!” Ileż to razy w ciągu całego życia przyszło mi usłyszeć tę słynną formułkę – tekst, któremu niemal nieodłącznie towarzyszyło olbrzymie napięcie, nie mniejsze skupienie i oczekiwanie na nieuchronnie nadchodzący start...
Jak na ten 2003 rok i to że nie równi się szczególnie dużo od 4 i 5 colina to gra zasługuje na ocene 8/10 Nie jest wyjątkowa ale fajna :)
Mi ta gra się też bardzo podoba, ale niestety mam do tej części i dwóch następnych Colin McRae Rally 04 i Colin McRae Rally 2005 PECHA. Ponieważ w każdej z tych części na początku jest wszystko ok. wygrywam wyścigi na 1 miejscu ale po przejechaniu tras w 1 kraju mam, taki problem że źle mi podlicza czasy odcinków, mogę się zatrzymać na parę minut potem potem jadę i przy bramkach podlicza mi czasy na zielono po dojechaniu do mety jestem oczywiście daleko od 1 miejsca. Nawet jeśli zasuwam na maxa a umiem w takie gry grać to i tak po dojechaniu do mety nawet na najłatwiejszym poziomie nie jestem 1. I dodam że mam wszystkie te części oryginalne nie mam pojęcia co jest nie tak.
@bialypc
Poszukaj może jakiegoś patcha ?
Co do gry, to jak dla mnie prezentuje się całkiem nieźle, ale do klasyki- czyli dwójki, się nie umywa.
Jak dla mnie najlepsza gra rajdowa jaka wyszła.
Ta gra poprostu sie nie nudzi, jest ponadczasowa i urzeka swoja prostota.
Gra bardzo dobra ale: dziwne sterowanie - cały czas mam wrażenie, że nie skręcam przednimi kołami tylko "zarzucam" tyłem i w taki sposób kieruję autem. Tryb kariery trochę skopany - gdy jesteś pierwszy nie znasz czasów innych uczestników a gdy już się dowiadujesz - jest za późno bo gra zapisuje stan rozgrywki i gdy to ostatni etap rajdu - musisz zaczynać od nowa, jeśli chcesz być pierwszy.
Dobra gra 7/10
Gdyby można było wybrać sobie samochód do mistrzostw byłoby 9 a tak daję tej grze 8,5 gdzie Colin McRae 2 9.0
Stary dobry colin McRae:))
Dobry ale gorszy od 04 i 2.0 :p
Wczoraj nabyłem oryginalną wersje od koleszki z jeszcze nie wykorzystanym kodem do cenegi ale już nie aktualnym a szkoda hehe... niebawem założe kanał na YT z filmikami z mojej jazdy także nie bawem poleci tutaj link do niego;)
Gra według mnie nie jest zła lecz mam zastrzeżenia co do mistrzostw . W grze podoba mi się model zniszczeń a także trasy :)
Wie ktos moze skad moge sobie collina 3 skolowac na pc? Gdzies kupic, pobrac Kiedys dawno gralem i chcialbym sobie poprzypominac stare czasy :D
Colin 3 - gorszy od 2.0, na podobnym poziomie co 04. Tutaj nie mozna wybrac samochodu - mamy tylko Focusa z najladniejszym jak do tej pory malowaniem. Poza tym w 04 bylo wiecej aut (gr. B) oraz bardziej rozbudowana kariera - wlasnie chocby dla aut z grupy B, czyli potworow.
Zainstalowałem na Win.10, ale nie działa. Jak by ktoś znał sposób jak uruchomić, to prosiłbym o pomoc.
Dawno temu grałem w tę część, ale wtedy po bardzo dobrej drugiej części, trzecia nie bardzo mi się spodobała. Naszła mnie ochota na rajdy, bo te nowe już mnie znudziły. Colin 3 to niezła arkadówa szczególnie po drogach gruntowych jeździ się przyjemnie. Trasy bardzo krótkie, choć w sumie może to i zaleta. W mistrzostwach można wybrać tylko Ford Focus, ale mnie akurat ten samochód odpowiada. Gra jest przyjemna bardzo prosta i myślę, że można śmiało polecić komuś, kto jeszcze nie grał.
Pamiętam jak kiedyś kupiłem ją na bazarze za 5 zł. Niestety nie sprawdziłem jakości płyty i teraz gdy chcę uruchomić jakiś rajd to gra mówi że dywk uszkodzony co mam robić??? Szkoda bo za pierwszym razem się uruchomiło i było zajebiście
P.S. Dacie jakieś rozwiązanie problemu ?
Naprawdę potrzebuje płytę? Ja mam z cd action i nie potrzebuje płyty do działania. Może spróbuj zainstalować pełną wersje bez wymaganej płyty do grania, chyba że nie ma takiej opcji do wyboru
Po legendarnej CMR 2.0 (w która gram po dzis dzień) nadeszła część trzecia i mnie oczarowała i jednocześnie rozczarowała.
Pamiętam jak dziś dorwałem Colina 3 od znajomego który kupił gre na bazarze.
Odpalilem ją i zachwyciłem się grafiką. Skok jakosciowy był bardzo duży, modele samochodów wyglądały super, model zniszczeń również trasy też były ładne i już nie tak płaskie jak w dwójce. Fizyka wg mnie trudniejsza niz w dwójce i nie tak przyjemna co mnie rozczarowało najbardziej ale plus za model zniszczeń zwłaszcza to ze mogliśmy zedrzeć opony na asfalcie do gołych felg...wtedy to było coś nowego,co prawda już w Mobil 1 Rally Championship byłą opcja zgubienia koła i były bardzo rozbudowane zniszczenia ale zgubienie opony nie było spotykane w grach rajdowych. Dzwięk był dość przeciętny a pierdzenie niektórych aut wręcz wkurzało.....Taki Focus czy Xsara wydają dźwięk drażniacy moje uszy jak szuranie widelcem po talerzu. Nie podobała mi się takze kamera zza samochodu,która byla zdecydowanie zbyt blisko auta. W dwójce mieliśmy 2 kamery z zewnątrz w tym ta druga bardziej oddalona miała opcję regulacji zoom i sprężystości. Do tej pory uważam tą kamerę z CMR 2.0 za wzór dla innych rajdówek i ogólnie gier samochodowych.
Widok z wnętrza samochodu również był biedniejszy niż wczesniej ale krople deszczu wyglądały wtedy super....Nawet teraz prezentują się bardzo dobrze.
Kariera mi się podobała jednak szkoda ograniczenia tylko do Focusa. Mogli zrobić taką samą karierę dla każdego auta bo ani wczesniej ani później nie mieliśmy takich fajnych animacji ze strefy serwisowej w Colinach jak w trójce.
Wybór samochodów ok,jednak zabrakło mi tam kilku waznych aut i tych które były w dwójce. Ogólnie Trzeci Colin był grą udaną ale dla wyjadaczy przyzwyczajonych do części pierwszej i drugiej była to gra zupełnie inna nie mająca prawie nic wspolnego z poprzednimi cześciami.
To byłaby druga najlepsza część po Colinie 2,
gdyby mieli licencję i w mistrzostwach szłoby jeździć innymi autami niż Fordem Focusem. Wtedy dałabym 9/10
A tak tylko 8/10
Plus:
-Model jazdy wymagający. Najtrudniejszy z pięciu pierwszych Colinów. Ale bardziej podoba się mi z 2 części.
-Wygląd tras
-Wygląd samochodów. Ford Focus najlepiej wygląda w 2 i 3 części. W 4 i 5 dużo słabiej wygląda.
Colin McRae Rally 1998 - 9
Colin McRae Rally 2.0 2000 - 10
Colin McRae Rally 3 2002 - 8
Colin McRae Rally 04 2003 - 8,5
Colin McRae Rally 2005 2004 - 8
Mobil 1 Rally Championship 1999 - 7,5
Rally Trophy 2001 - 8
Richard Burns Rally 2004 - 10
Dirt Rally 2015 - 9
Koszmarne sterowanie na klawiaturze, ale się zawzięłam i udało mi się pierwszy raz w życiu osiągnąć 2 miejsce w jednym odcinku mistrzostw! Zawsze byłam na kilkunastym miejscu. Przez co ciepło ostatnio patrzę na grę, nienawidziłam jej przez system sterowania, gdyż nie dało się nic osiągnąć.
Jednak ma taki duży minus, mianowicie nie można naprawić zniszczeń, przez co ściąga cię na lewa stronę i opóźnia czas jazdy. A zawsze po każdym z odcinków jest popsute trochę zawieszenie i tak idziesz z tym dalej, więc przez to w drugim, trzecim i kolejnych odcinkach mistrzostw idziesz z zepsuciami samochodu, więc w ostatnich nie da się w ogóle grać!
W Colin McRae Rally 2015 można naprawić ręcznie, a tu... ani ręcznie, ani w serwisie nie naprawiają. Koszmar.
Trochę niełatwo ocenić mi trzecią część tej niezwykle wówczas popularnej serii gier rajdowych. Jest słabsza od poprzednika, a jednak miała potencjał by być nawet lepszą. Postaram się wyjaśnić, dlaczego tak sądzę.
Zaczynając od plusów, widać ogromny przeskok czasowy między obiema grami i grafika po prostu musiała być dużo lepsza. I jest. Myślę, że jak na swój rok prezentowała się naprawdę ładnie. Jak na swój rok miała również rewolucyjny model zniszczeń auta w tego typu grach. Trasy również wyglądają naprawdę ładnie, niemalże każdy odcinek dopracowany jest z zauważalną starannością. Na niektórych z nich mamy zmieniającą się pogodą czy wyzwanie w postaci jazdy pod słońce. W końcu czuć nieco wpływ otoczenia na jazdę.
Mnie osobiście model prowadzenia auta podobał się bardziej niż w poprzedniku. Choć faktycznie można odczuć wrażenie, że polegał on właściwie trochę podejrzanie na jednym - właściwym manewrowaniu, czy też inaczej, właściwym rzucaniu tyłem auta żeby prawidłowo wejść w zakręt. Nie jestem ekspertem w temacie, nigdy za kółkiem rajdówki nie siedziałem, więc nie będę oceniał realizmu. Ale i tak jeździło mi się najzwyczajniej w świecie przyjemniej niż w dwójce i to się dla mnie liczy. Na uwagę zasługuje również warstwa audio, poruszanie się auta po różnych rodzajach nawierzchni daje w efekcie różne dźwięki i zazwyczaj trafione są one w punkt. Ogólnie nie miałem problemu z udźwiękowieniem w tej części. Podsumowując, cała oprawa audiowizualna stanowi mocny plus tej części, pewnie najmocniejszy.
Niestety, gra się "uwsteczniła" w stosunku do Colina 2 w pewnych względach. Wycięto tryb zręcznościowy. Może nigdy nie byłem jego super fanem, bo dla mnie gra rajdowa, to przede wszystkim gra rajdowa i na tym aspekcie powinna się skupiać. Ale z drugiej strony dodając to do kolejnych negatywnych elementów, o których za chwilę wspomnę, nie trudno odnieść wrażenie, że gra jest po prostu niedopracowana, jakby pośpiesznie wydana, nie najlepiej przetestowana.
Największym minusem trójki jest niestety tryb kariery, który w pewnym momencie zaczyna nużyć i męczyć. Jeszcze gdy kończysz pierwszy sezon i zaczynasz drugi, nie jest najgorzej. Choć już wtedy może cię zastanowić różnica między pierwszym a drugim sezonem (poza poziomem trudności), która jest niemal niedostrzegalna (dodany jest jeden nowy rajd). Kiedy kończysz drugi, a zaczynasz trzeci i widzisz kolejność rajdów, gdzie zostaje dodana Grecja, ale cała reszta się nie zmienia, zastanawiasz się: co jest?! Dlaczego nie pokuszono się choćby o jakieś zamieszanie kolejnością rajdów? Jeśli potrafisz jeździć i nie stanowi dla ciebie większej trudności najwyższy poziom, to trzeci sezon uznasz za powtórkę z rozrywki...
Dalej, tak jak odrobinę narzekałem na poziom trudności w dwójce, tak po trójce stwierdzam, że chyba nie powinienem. Tutaj ten poziom jest jeszcze bardziej niewyważony. Są odcinki, które nawet na najwyższym poziomie można mimo niejednego błędu podczas jazdy i tak wygrać. Z drugiej strony są odcinki, które jadąc przez całą ich długość w pełnym skupieniu nie popełniając większych błąd strasznie trudno osiągnąć coś lepszego niż piąte, szóste miejsce. Podobnie jak w drugiej części, Wielka Brytania znów króluje pod tym względem (ale i Japonia jest wymagająca). Poza tym, jeśli chodzi o te teoretycznie łatwiejsze rajdy, to miałem jakieś dziwne wrażenie, że praktycznie nie odczuwam różnicy między trudnym a bardzo trudnym poziomem.
Na koniec zostawiam jednak coś, co chyba najbardziej mnie wkurzało. A mianowicie sposób komunikacji graczowi jego osiągnięć... a właściwie jego brak. Poza końcowymi cutscenami, gdzie pojawia się podium i widać jak Colin zdobywa trofeum, poza kolejnymi odblokowanymi usprawnieniami do auta czy samymi autami nie dostajemy w zamian... praktycznie nic. Gdy wejdziemy w Opcje żeby podejrzeć Najlepsze wyniki, widzimy tylko... najlepsze wyniki osiągane tylko gdy jedziemy w trybie pojedynczych odcinków (być może i rajdów, nie wiem, nie testowałem), ale nie pokazują się te osiągane podczas mistrzostw. Dla mnie to bez sensu, bo graniem na pojedynczych odcinkach nigdy zainteresowany nie byłem. Można podejrzeć najlepsze wyniki osiągnięte w mistrzostwach, ale tam widniała u mnie tylko informacja, że mój najlepszy wynik to brązowy i dana ilość zdobytych punktów. No ok, ale w jaki sposób zdobyć złoto, co miałbym zrobić? Dlaczego gra mi tego nie chce powiedzieć? Kompletnie nie czułem jakiejkolwiek satysfakcji z tego, że ukończyłem karierę... Aha, z kolei podczas samej jazdy jakoś dziwacznie rozwiązano sposób pokazywania czasu. Nawet jak pokonuję wszystkie etapy danego odcinka i zaznaczają się na zielono, to nie gwarantuje to mi niczego, bo jak dojadę do mety, to dowiaduję się, że nie prowadzę. I czasem pojawi mi się informacja, ile sekund tracę do lidera, ale z reguły nie... A że gra zapisuje się automatycznie po każdym odcinku, to mogę jedynie zaryzykować dojeżdżając do mety z tylko wrażeniem, że pojechałem dobrze - później zostaje to poddane weryfikacji czasowej, ale wtedy już nie mam odwrotu, bo gra się zapisała. Może i realistyczne, ale w gruncie rzeczy niepraktyczne i denerwujące.
Na osłodę dodam, że całkiem fajnie prowadzi się wszystkie te nowo odblokowane pojazdy. Doceniam to, że praktycznie każdy z nich wymaga nieco innego sposobu prowadzenia. Każdy inaczej jeździ i nawet inaczej brzmi jego silnik. Niestety można je sprawdzać tylko i wyłącznie w trybie wolnej gry, bo w karierze jesteśmy "zdani" tylko na Focusa.
Mówiąc, że gra miała w sobie potencjał miałem na myśli głównie całą oprawię audiowizualną, ładne trasy i na ogół przyjemny model prowadzenia auta (szczególnie na szybkich asfaltach), a przecież to powinno być esencją gry rajdowej. Niestety ona sama strzeliła sobie w kolano dziwnymi, niezrozumiałymi decyzjami w kwestii kariery, sposobu prezentowania informacji graczowi, dziwną "otoczką", o której wspomniałem wyżej. Mam nadzieję, że w czwórce wyeliminowano te błędy.
23 Listopada rusza 5 edycja CLC CMR Masters, to prawdopodobnie jedyne miejsce w polskim internecie gdzie aktualnie można rywalizować z innymi graczami, kultowymi samochodami WRC w jakże szanowanej serii gier - Colin McRae Rally. W obecnym sezonie objeżdzamy wersję 04 - zapraszamy każdego kto czuje sentyment widząc tę grę w obecnych czasach i lubi się pościgać z innymi przez internet. Jeżeli wśród społeczności gry-online.pl są fani tej serii gier, zachęcamy do odwiedzenia naszego fanpejdża na facebooku - CLC CMR Masters i w wiadomości prywatnej poinformowaniu nas o chęci wzięcia udziału w zabawie, w odpowiedzi otrzymacie komplet informacji jak dołączyć do naszej ligi.
Zasady rozgrywki są proste - kto zgromadzi najwięcej punktów po 8 rajdach, zostaje mistrzem. Wśród rywalizujacych graczy, są zawodnicy między innymi z Grecji, USA, Kanady, Łotwy, Estonii, Szwecji czy Litwy. Spotykamy się wirtualnie co 2 tygodnie, jedyne czego potrzebujesz do wzięcia udziału w zabawie, to komputer z zainstalowaną grą Colin McRae Rally 04 i dostępem do internetu.
fajny, wkurzające jest to że w mistrzostwach można jechać jedynie Fordem Focusem żal
Kolejna, 3 odsłona Colina.Co prawda gorsza od poprzednich 2 czesci ale nadal potrafi wciągnac.Grafika jest lepsza,model jazdy łatwiejszy i bardziej zrecznosciowy.Trasy są dopracowane i szczegółowe.Mamy znowu 8 rajdów przy tym czesc jest nowa.Samochodów jest sporo ale połowe jak nie wiekszosc trzeba odblokowac.Szkoda ze w mistrzostwach mozna grac tylko 1 samochodem.Kamera zza pojazdu jest osadzona za blisko samochodu przez co zajmuje on pół ekranu.Ogólnie gra jest lepsza technicznie i ma wiekszą zawartosc niz poprzedniczki ale posiada sporo uproszczen w tym bardziej zręcznosciowy model jazdy i mały wybór kamer.
Standardowy Colin, Do przejścia na 1x, i można przejść do 2004, 2005, gdzie to 1000x lepsze Coliny, a to przeleci helikopter, a to skuter śnieżny koło przejedzie. mapki są spoko, JAK SIE ZWYCIĘŻY MISTRZOSTWA FAJNE LASKI NA PODJUM XD, PO BOKACH, podoba mi sie też to że ludzie po bokach widownia to kartony, lubiłem zawsze ten styl xd Pytacie co mi sie nie podobało? nie podoba mi sie że jest tylko Ford Focus w mistrzostwach żenada żalu, nie lubie tego samochodu i na pewno bym go nie wybrał nigdy, żal, doczytywanie na bieżąco z przodu w oddali tekstur, mimo że dałem detale na najwyższe, żal, trudna Hiszpania, mimo że jechałem najlepiej jak sie dało to cały czas miałem odcinki na czerwono, żal, cringe, w mistrzostwach w 3 sezonie robią sie poziomy za trudne, beznadziejny hud, za duży licznik po prawo, i pasek boczny odcinków nieciekawy, menu gry żałowe, filmiki wyglądają średnio i są średnio ciekawe, porażka, mało sie dzieje podczas rajdu, jak np zwierzyna przebiegnie droge, gdzie w ogóle tego nie widziałem ani 1x, beznadziejne odcinki pokazowe, które nic nie wnoszą :/, po przejściu mistrzostw 1x można zapomnieć o tej grze i przejść do fajniejszych Colinów, tak jak ominąć TOCA Race Driver1 i przejść do TOCA Race Driver2 I TOCA Race Driver3
Colin McRae Rally 3 to gra rajdowa wydana jesienią 2002 roku na konsolach, a w połowie 2003 roku na Pc. Codemasters osiągnęli dokładnie to do czego dążyli czyli dopracowali fizykę i model jazdy prowadzenia aut, by stało się to jak najbardziej realistyczne. Spędzili niezwykłą ilość czasu współpracując z mechanikami i inżynierami Forda, aby odtworzyć możliwości Forda Focusa, a wynik jest naprawdę imponujący. Świetnie zaprojektowane odcinki, szczegółowe modele samochodów, wspaniały model jazdy, rewelacyjna fizyka, wygodna obsługa i wspaniała grafika to olśniewające, najwyższej klasy aspekty, które wystrzeliły tę grę na sam szczyt pod tym względem. Natomiast ogromnymi wadami okazały się bardzo ubogi zestaw trybów rozgrywki oraz fakt, że tylko Fordem Focusem można jeździć w trybie Championship i brak możliwości modyfikowania pojazdów w trybie etapowym.
Gameplay i zawartość. Rajdówka firmy Codemasters jest pełna subtelności. Sposób prowadzenia i reagowania samochodów jest pełen niuansów i złożoności. Potrzeba więcej niż kilku przejażdżek, aby naprawdę zrozumieć płynne prowadzenie auta i przekonać się jak doskonale płynnie jeżdżą samochody. To co działa jeszcze lepiej niż w kultowej dwójce to fizyka. Masa każdego samochodu jest równomiernie wyważona i precyzyjnie dostrojona co powstrzymuje przed nadmierną sterownością. Te drobne szczegóły dotyczące fizyki i prowadzenia robią ogromną różnicę. Prowadzenie pojazdu również znacznie się zmienia zależnie od rozdzaju nawierzchni. Nawet na tej samej trasie różnice w nawierzchni drastycznie zmieniają sposób jazdy. Na przykład prawy zestaw kół może w rzeczywistości obracać się wolniej, jeśli są w ciężkim żwirze podczas gdy dwie lewe opony, które są na płaskim, suchym asfalcie obracają się znacznie szybciej. Czujemy różnicę i ma to wpływ na sposób jazdy. Poczucie prędkości to jedno, ale poczucie przyspieszenia i mocy to zupełnie inna sprawa. Kiedy zmodernizujemy Forda Focusa do Forda Focusa RS WRC 04 czeka nas prawdziwa uczta. Prowadzi się go niemal jak prawdziwy samochod rajdowy zachowując całą moc, moment obrotowy i inne właściwości do jakich są zdolne samochody rajdowe. Prowadzenie jest wymagające, bo naprawdę można poczuć prędkość i moment obrotowy pracujący w tych wielokątnych samochodach, a to uczucie jest po prostu ekscytujące. System kolizji w Colin McRae Rally 3 jest rozbudowany i wyrafinowany. Zbite, pękające i wylatujące przednie i tylnie szyby oraz urwane maski, bagażnik, panele boczne, błotniki to normalka. Silniki, tłumiki, amortyzatory i koła ulegają uszkodzeniom, które wpływają na osiągi samochodu. Można doprowadzić samochód do takiego stanu, że wygląda jak kawałek złomu. Można majsterkować w ustawieniach hamulców, skrzyni biegów, opon, silniku, podwoziu, zawieszeniu i układzie kierowniczym. Opcje silnika oferują możliwość zmiany balansu mocy, turbosprężarki lub kontroli startu. Natomiast opcje zawieszenia obejmują wybór sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów. Tutaj jest całkiem duży wybór opcji. Colin McRae Rally 3 sprawia, że jest to łatwe dla początkujących i wystarczająco złożone dla ekspertów. Z mniej pozytywnych punktów tej produkcji to fakt, że gra oferuje zaledwie dwa skromne tryby rozgrywki: Mistrzostwa i Etapy. Mistrzostwa umożliwiają wcielenie się w Colina McRae i dołączenie do zespołu Forda. W trakcie tej kadencji jeździmy Fordem Focusem RS WRC. W miarę postępów i zwycięstw w każdym sezonie mamy nowe samochody, ale jak na ironię nie możemy prowadzić tych samochodów w trybie mistrzostw. Można jeździć tylko Fordem Focusem. Do prowadzenia innych samochodów służy inny tryb Etapy. Tryb ten umożliwia graczom ściganie się na dowolnej trasie, która jest od początku lub która została odblokowana. Gra oferuje osiem krajów w których można się ścigać: Wielką Brytanię, Szwecję, Grecję, USA, Australię i Finlandię, a nowymi są Hiszpania i Japonia. W każdym kraju ścigamy się tylko przez sześć etapów oraz dodatkowym odcinku specjalnym będącym bezpośrednim wyzwaniem jak w dwójce. Wszystko to daje w sumie 56 torów czyli dużo mniej niż w CM2. Każdy kraj ma swój własny, wyjątkowy klimat. Japonia jest szczególnie trudna ze względu na wiele podjazdów podczas gdy Anglia naprawdę sprawdza nasze umiejętności pokonywania zróżnicowanego terenu. Seria po raz kolejny pokazała, że nie ma sobie równych pod względem modelu jazdy. Sterowanie zapewnia niemal idealną równowagę między realizmem, a rozgrywką łącząc imponująco realistyczną fizykę samochodu i przyjemne prowadzenie, które daje dużo frajdy. Trzysezonowy tryb mistrzostw stanowi spore wyzwanie. Gra nie jest tak wymagająca jak Colin 2 pod względem modelu jazdy, ale same trasy są równie atrakcyjnie zaprojektowane, a do wygrywania potrzeba tu dość często prawie bezbłędnych przejazdów. W danym kraju mamy też bardziej ograniczone możliwości w kwestii dokonywania napraw i przeróbek samochodu co trzy wyścigi zamiast co dwa. Taktyka garażowa ma więc jeszcze większe znaczenie niż przy poprzednikach. Gra zapisuje się automatycznie co odcinek co sprawia, że nie można w dowolnym fragmencie mistrzostw załadować sobie ręczny zapis jak w CM2, by spróbować jeszcze raz pojechać lepiej. Oczywiście istnieje sprytny sposób na powtórzenie odcinka podczas mistrzostw bez konsekwencji. Gdy wiemy, że popełniliśmy kosztowny błąd i straciliśmy zbyt wiele cennych sekund wystarczy wyjść do menu i załadować zapis, ponieważ gra nie nadpisała zapisu, gdy nie dojechaliśmy do mety.
Grafika i udźwiękowienie. Colin McRae Rally 3 prezentowała się w czasach swej świetności niezwykle okazale. Zaczynając od eleganckiego, minimalistycznego menu, które jest funkcjonalne, a jednocześnie przyjemne dla oka. Mamy okazję zobaczyć kilka przerywników filmowych, gdzie widzimy załogę pracującą nad pojazdem oraz tłumy czekające na wyścig co dodaje adrenaliny. Modele samochodów są bogate w szczegóły. Można zajrzeć przez tylną szybę do wnętrza samochodu i zobaczyć mnóstwo szczegółów takich jak pałąk, koło zapasowe, kierowce i nawigatora. Każdy z samochodów ma na swoim nadwoziu wybrany zestaw naklejek i materiałów promocyjnych, które w trakcie wyścigu brudzą się. Pojazdy zbierają kurz, błoto i inne zanieczyszczenia podczas wyścigów z dużą różnorodnością. Po wyścigu w Anglii nasz samochód jest mocno zabłocony, ale jeśli właśnie ukończyliśmy wyścig w Grecji poziom brudu i kurzu tworzy zupełnie inną warstwę kolorystyczną. Tekstury są wyraźniejsze niż w CM2, a oświetlenie ostrzejsze. Możemy zobaczyć nawet drobne cząsteczki brudu i kamieni wylatujące z kół. Przełączenie się w tryb widoku z kokpitu daje możliwość zobaczenia w czasie rzeczywistym deszczu i śniegu wycieranych z przedniej szyby podczas, gdy gromadzą się tuż poza zasięgiem wycieraczek. Kiedy pada deszcz w oddali widać uderzenie pioruna i deszcz spływający po każdym kole. Po deszczu na przemoczonych drogach nadal mamy plamy wody, gdy się po nich przejeżdża. Kiedy jest słonecznie i bezchmurnie patrzenie w stronę światła słonecznego faktycznie oślepia nas i uniemożliwia widzenie. Niestety powtórki nie są tak dobre jak w CM2. Odległe kąty i puste sceny po prostu nie zapewniają tego samego dreszczyku emocji. Gra działa jako pierwsza odsłona serii w 60 FPS. Efekty dźwiękowe są kolejny raz porządnie zrealizowane. Słuchanie silnika w przypadku manualnej skrzyni biegów jest niezwykle istotne. Duże wrażenie robi dźwięk przyspieszającej turbosprężarki; odgłos kół ślizgających się po żwirze lub lodzie, przy przebiciu opony i spalaniu gumy podczas odrywania się od asfaltu.
Podsumowanie. Colin McRae Rally 3 może pochwalić się gamą doskonałych cech. Wyraźna, szczegółowa grafika, niemal doskonała fizyka i rewelacyjny model jazdy, a także wybornie przygotowane trasy na których można się ścigać. Natychmiast podbija serce każdego komputerowego rajdowca. Ale jest też zaskakująco mało trybów gry, a duża zależność gry od Forda Focusa w trybie mistrzostw budzi ogromne wątpliwości. Colin McRae Rally 3 jest potężnie odchudzony w porównaniu do Colin McRae Rally 2.0 stąd znacznie niższa ocena niż perfekcyjnej dwójki mimo, że trójka jest jeszcze bardziej imponująca technicznie. Zapewne ten ryzykowny manewr Codemasters, by w trybie mistrzostw można było jeździć tylko Fordem Focusem był podyktowany tym, że nim jeździł Colin McRae i ten wóz był ulubionym dla graczy w CM2, bo najłatwiejszy do opanowania na początek zabawy. W każdym razie to niestety wpłynęło negatywnie na status tej odsłony. Fani najbardziej lubią wracać do dwójki, a za nią do czwórki i piątki, które co prawda nie zaimponowały technicznie jak dwójka i trójka, bo nie poczyniły żadnych znaczących postępów od trójki, ale przynajmniej powrócił znany z dwójki szeroki wachlarz trybów rozgrywki i duży wybór aut w trybie mistrzostw.
https://www.youtube.com/watch?v=ryDIQm-RN-M&ab_channel=FirstPlaysHD