Najciekawsze materiały do: Chrome
Chrome - Nixos Improvements Mod
modrozmiar pliku: 31,8 MB
Nixos Improvements Mod to modyfikacja do Chrome, której autorem jest nayoz.
Chrome - SP v.1.1.1.0 ENG
demo gryrozmiar pliku: 317,1 MB
Po sukcesie wydawniczym gry Crime Cities, jej producent, firma Techland, postanowiła stworzyć grę FPS z prawdziwego zdarzenia. Chrome jest taktyczną grą FPP/TPP rozgrywającą się w przyszłości, w dopiero co kolonizowanym systemie planetarnym Valkyria....
Chrome - poradnik do gry
poradnik do gry24 lipca 2003
Ilustrowana solucja gry akcji Chrome, w całości wykonanej przez polskich programistów. Mimo iż sama gra nie jest zbyt skomplikowana, to ciekawa fabuła rodem z science-fiction gwarantuj e wiele godzin doskonałej rozgrywki.
Chrome - recenzja gry
recenzja gry25 czerwca 2003
Światowa premiera 16 czerwca 2003. Chrome jest taktyczną grą FPP/TPP rozgrywającą się w przyszłości, w dopiero co kolonizowanym systemie planetarnym Valkyria. Gracz wciela się w rolę Bolta Logana, międzygalaktycznego najemnika, który wykonuje kolejną, zdawałoby się, rutynową misję...
Techland pracuje nad kolejną grą z cyklu Chrome
wiadomość14 marca 2006
Polska firma Techland opublikowała wczoraj oficjalne oświadczenie prasowe, w którym poinformowała, że trwają już prace nad kolejną odsłoną cyklu Chrome – taktycznego FPS-a, który w czerwcu 2003 roku narobił sporo zamieszania na rodzimym rynku elektronicznej rozrywki.
SpecForce – pierwsze informacje i screenshoty związane z następcą Chrome!
wiadomość19 stycznia 2005
To wisiało w powietrzu już od jakiegoś czasu... W dniu dzisiejszym, Techland opublikował pierwsze informacje odnośnie fabuły nowej, ciągle opracowywanej futurystycznej strzelanki pierwszoosobowej (gry akcji/FPS), zatytułowanej SpecForce. Nie zabrakło również porcji trzech pierwszych screenshotów.
Advanced Battlegrounds = specjalna edycja Chrome?
wiadomość9 grudnia 2004
Wygląda na to, że Chrome, jeden z dwóch mocnych akcentów naszych rodzimych developerów w gatunku strzelanek FPS (obok Painkillera), najprawdopodobniej doczeka się złotej edycji. Na zachodzie całość miałaby ukazać się dzięki firmie Dreamcatcher Games, pod zmienianą nazwą, tj. Advanced Battlegrounds: The Future of Combat.
- Techland pracuje nad sequelem Chrome! 2004.10.13
- Techland zrywa ze Strategy First; Xpand Rally bez wydawcy w USA 2004.08.03
- GOL ASY, czyli najlepsze gry roku 2003 - kategoria Polskie Produkcje 2004.01.12
- Gwiazdkowy prezent związany z Chrome 2003.12.20
- Łatania Chrome ciąg dalszy 2003.12.10
- Bonusowa misja single-player do gry Chrome 2003.11.30
- Chrome dostanie multiplayerowe demo 2003.09.29
Chrome - v.1.1.3.0_v2 - v.1.2.0.0
patchrozmiar pliku: 43,8 MB
wersja: v.1.1.3.0_v2 - v.1.2.0.0 Nowa aktualizacja do gry Chrome dedykowana uatrakcyjnienia rozgrywki sieciowej. Patch 1.2.0.0. zawiera:
Krytykowane, ale lubiane – część II rankingu nisko ocenionych gier, które chwalą gracze
artykuł10 lutego 2017
Pierwszym artykułem ledwie otarliśmy się o ten temat, więc do niego wracamy. Przed Wami kolejne zestawienie gier, o których krytycy nie mają zbyt wysokiego mniemania, a mimo to gracze bardzo dobrze je oceniają.
Ach Chrome, jeden z FPSów które darze szczególnym sentymentem, a odnoszę wrażenie że jest niemal całkowicie zapomniany i niedoceniany, właśnie jestem świeżo po przejściu, oczywiście nie pierwszy raz bo grę przeszedłem już niejeden raz, gra ukazała się w 2003 roku i moim zdaniem była to pierwsza Polska produkcja na światowym poziome która śmiało mogła konkurować z produkcjami z zachodu, powiem więcej, według mnie była to najlepsza Polska produkcja do 2011 roku czyli roku w którym wyszedł bulletstorm, dlaczego stawiam ją aż tak wysoko? Jak na 2003 rok była to niesamowicie zaawansowana i nowatorska produkcja, która moim zdaniem wtedy miała najlepszą grafikę ze wszystkich wypuszczonych gier, tak wszystkich, dopiero 2004 rok przyniósł nam dwójkę gier która na dobre zrewolucjonizowała grafikę w grach komputerowych, natomiast jeśli chodzi o całokształt ta gra bardzo mi przypomina Far Cry'a , Half-Life2 i Deus Ex Human Revolution, a przecież wszystkie te gry wyszły później, a ten ostatni nawet o wiele wiele później! Dlaczego tak sądzę? Po pierwsze gra w sporej mierze dzieje się w dżungli zmieszanej z nowymi technologiami. Tak przecież to pierwszy Far Cry czyż nie? Klimatycznie gry są niesamowicie podobne i wcale nie różnią się tak bardzo graficznie, sam feeling strzelania jest także bardzo podobny do Far Crya, nie wiem czy Crytek wzorował się na naszej produkcji, ale jest to cholernie prawdopodobne. W czym ta gra przypomina mi drugiego Half-life'a? Przede wszystkim wyposażeniem tych nowoczesnych kompleksów, bo te są bardzo podobne do technologii kombinatu, a w szczególności te niebieskie monitory, natomiast jeśli chodzi o Human Revolution to przede wszytkim implanty oraz protezy rąk, naprawdę podobne do tych z Deus Exa, czyżby tak wysoko postawieni twórcy gier wzorowali się naszym polskim tworem o którym nikt nie pamięta? Według mnie wysoce prawdopodobne.
Ale kończąc z porównaniami na czym skupia się gra? Otóż ludzkość opanowała podróże międzygalaktyczne na nowe planety, jak to zwykle bywa nie zakończyło się to dobrze, najważniejszym surowcem w nowych realiach stał się tytułowy Chrome który gromadzili górnicy, jak jednak wszystko to ogarnąć na nowych planetach? Rząd wpadł na pomysł aby wspierać korporacje, które jak się później okazało mają więcej mocy niż rząd i wyszły spoza jego jarzma, doprowadziło to do wojny między korporacjami, na które rząd nie miał wpływu, tworzył jedynie specjalne oddziały do opanowywania sytuacji w krytycznych sytuacjach z którymi jednak te korporacje nie miały problemu. Kim my jesteśmy w całej tej machinie? Zwykłym najemnikiem, na dodatek zdradzonym i oszukanym na którym ciąży list gończy, trzeba przyznać że taki zarys fabuły brzmi bardzo dobrze, niestety jednak dialogi w cutscenkach są drętwe a nasz bohater mało wyrazisty (typowy madafaka do którego nikt nie podskoczy).
Jeśli chodzi natomiast o sam gameplay to jak na obecne czasy jest dość nietypowy i to taki misz masz wszystkiego po trochu, nie uświadczymy tu przyblżenia z muszki typowego dla późniejszego okresu, ponadto nasz bohater gromadzi ekwipunek (czasami można znaleźć ciekawe lecz nieużyteczne przedmioty jak np. walkman), zabrakło mi w tym wszystkim jakiejś ekonomii bo taki system ekwipunku aż prosi się o możliwość handlu, po za tym nasz bohater ma wszczepione implanty poprawiające dany atrybut, np. celność, szybkość biegu, defense, jednak zostało to słabo przemyślane i szczerze prawie nigdy z tego nie korzystałem, a szkoda bo potencjał był.
Gra rzuca nasz na różne planety, co ciekawe każda misja dzieje się na innej które w znaczny sposób różnią się od siebie, jest to bardzo ciekawe i za takie urozmaicenie ogromny plus, zwiedzimy dżunglę, obszary pustynne a nawet ogromny statek bardzo podobny do cytadeli z Mass Effect. Szkoda tylko że przeciwnicy są durni jak but, a misje skradankowe niesamowicie źle zorganizowane, fajnie też przedstawiono nowoczesną technologię jak np. przekozackie łaziki czy mechy.
Jeśli chodzi o warstwę audio wideo to jak na 2003 rok jest po prostu genialnie, o grafice pisałem na początku, po prostu miażdży(ła), szkoda że muzyka w grze jest sztampowa i często się powtarza, po za tym podłożone pod postacie głosy nie są ciekawe, jednak muszę pochawlić grę za niesamowicie fajne dźwięki w tle, jak np. odgłosy dżungli, odgłos przeładowania broni, sam odgłos wystrzału i inne takie pomniejsze które niesamowicie trzymają poziom i budują klimat.
Podsumowując mamy tu do czynienia z grą naprawdę dobrą, szkoda tylko że gra ma sporo bugów (nie mogłem ukończyć ostatniej misji bo gra wywalała mnie na pulpit) i pod niektórymi względami także zawodzi, jeśli chodzi o długość gry to jak na obecne czasy gra jako FPS jest po prostu długa, mi zajęła 7,5h aczkolwiek ZAZNACZAM że z pominięciem 3 misji (2 skradankowe i ostatnia, dwie pierwsze za beznadziejność, ostatnia bo wywalała na pulpit), myślę że z tymi misjami gra by oscypulowała w okolicach 10h co jak na FPSa jest wynikiem na piątkę z plusem, szczególnie że gra jest urozmaicona i nie nudzi. Nasuwa się smutna puenta że ogromna szkoda że gra została od tak zapomniania i najprajwdopodobniej kontynuacji się nie doczekamy (Chrome 2 został skasowany) bo prezentowała jak na swoje czasy naprawdę wysoki poziom, nie była wolna od bugów, ale i tak była świetna!
Plusy:
+grafika !
+urozmaicenie zwiedzanych terenów
+miszmasz różnych gatunków
+ciekawe uniwersaum
+dosyć długa
+dźwięki
Minusy:
-drętwy bohater
-dialogi i muzyka
-durnowaci przeciwnicy
-misje skradankowe
-sporo bugów
Najlepsza gra Techlandu moim zdaniem. Do tego naprawdę świetny FPS z takim typowo polskim przekombinowaniem, ale w dobrym tego słowa znaczeniu. Bardzo podobał mi się ekwipunek wzorem tego z X-COM, czy Diablo. Układanie przedmiotów w plecaku wzbogacało rozrywkę. Zawsze trzeba było pamiętać, by poukładać rzeczy, aby było dosć miejsca na zabranie z ziemi czegoś istotnego będąc np. pod ostrzałem.
Świetna grafika jak na ten rok. Na plus zasługuje też bardzo wysoki poziom trudności nawet na najniższym poziomie. I w ogóle rewelacyjna gra, do tego polska.
Ta gra jest znakomita. Grałem w to i mocno mnie wciągnęło. Grafa jak na 03 rok, Dźwięk itp. na duży plus. Moja ocena to...
Spoko gra a na dodatek w biedzie jest za dyche :-)
Ja też cenię sobie Chrome. Głównie za pomysł oraz fabułę. Spora lista bugów oraz kilku technicznych niedopracowań obniża moje notowania, ale mimo tego ciepło wspominam tę produkcję.
SpecForce niestety był już znacznie słabszy. Poprawiono w nim technikę, ale wszystko inne leżało.
9,5/10
Taka sobie mmmmmmmmmmmm...5/10
Jedna z najlepszych gier mojego dzieciństwa. Do dziś pamiętam, jak wiele razy zagrywałem się w Chrome'a na moim starym blaszaku, który był nawet słaby na tą grę, i wieszało, długo ładowało.. ale się grało i przechodziło :) a nigdy nawet nie miałem okazji by ocenić tę grę. Moim zdaniem również jedna z najlepszych gier Techlandu. Ciekawy pomysł na fabułe, wciągająca, jak na 2003r bardzo ładna, dająca jak na tamte czasy duże pole manewru dla gracza. Właśnie znowu sobie ją przeszedłem i jestem zachwycony. W porównaniu do dzisiejszych FPS'ów, które są upraszczane jak dla ułomnych, w tej grze nawet przy skradaniu się i próbie cichej eliminacji, trzeba było się nakombinować. Nie zrobili z oponentów takich debili co nie widzą przeciwnika (gracza) z odległości 10m. Wiele wspomnień, sentyment i dziś także się miodnie w Chrome'a gra. Pozostaje tylko niedosyt i żal, że póki co nawet nie ma słychu o kolejnej części. I nie oszukujmy się - część z nas pewnie się domyśla, ze raczej "dwójki" nie będzie.. a jeśli nawet to w odległej przyszłości. Ode mnie jak na dzień dzisiejszy, po tylu latach, mocne 9/10. Jeden punkcik raczę sobie odjąć, ze względu na pomniejsze bugi, niedoróbki i (czasami) niezrozumiałe zachowania sztucznej inteligencji.
tak jak kolega rafq4 napisal,dla mnie tez jedna z najlepszych gier dziecinstwa.Mam do niej syntyment,pamietam ja dosc dobrze po tylu latach.Zlego slowa o niej bym niepowiedzial.Ładna oprawa graficza,fajne lokacje,dzungle itp.itd.Gra na tamte czasy byla swietna rozrywka.Nie wiem jak teraz po tylu latach,ale gra ma miejsce w moim sercu.
Moim zdaniem nie doceniają tej gry wystawiając ją za 6 zł w Tesco XDD [zresztą tam ją nabyłem]. Jak na 2003 rok to naprawdę mocne 9/10 . Min. wymagania sprzętowe : - Windows98/ME/2000/XP -PIII 800MHz -256 MB RAM -32MB karta graficzna kompatybilna z DX 8.1 -Karta dźwiękowa kompatybilna z DX 8.1 -1,7 GB wolnego miejsca na dysku twardym -DirectX 8.1 - DVD-ROM - I necik do multiplayera
No i z sentymentu znowu powróciłem do Chroma. To napewno jeden z najlepszych i niestety niedocenionych rodzimych FPSów.
Silnik który napędza grę czyli pierwsza edycja Chrome Engine, był jednym z najlepszych jak na rok 2003.
Duże tereny porośnięte gęstą roślinnością i to przed słynnym Far Cry i Crysisem.
Ogólnie silnik przypomina mi takie skrzyżowanie silnika z Project IGI i IGI 2 Covert Strike i wspomnianym Far Cry.
Szkoda ze Chrome nie odniósł większego sukcesu komercyjnego jak Dead Island, czy Call of Juarez, bo może dzisiaj dostalibyśmy np czwartą częśc na najnowszej wersji Chrome Engine użytej w Dying Light.
No i mogę jeszcze niestety dodać że Chrome ma całkowice zabugowane misje skadankowe. Nasza towarzyszka informuje gracza ze został wykryty pomimo że nic takiego nie miało miejsca i oczywiście misja kończy się niepowodzeniem.
Super gierka. Grafika jak i rozgrywka miodzio.
Gdyby jeszcze działała na Windows 7, na której się jej nie da nawet zainstalować, byłoby dobrze. A tak...
No i wreszcie jest widescreen fix do Chrome. Czas znowu powrócić i zagrać w panoramie.
http://www.wsgf.org/dr/chrome/en
http://www.moddb.com/games/chrome/downloads/chrome-and-chrome-specforce-unofficial-patch
Opis:
Gra przypomina Far Cry: duże mapy, wymagający poziom trudności, lornetka namierzająca wrogów.
Inteligencja wrogów jest przeciętna. Dobrze strzelają, słabo się ruszają.
Niewidzialne ściany na otwartych planszach pojawiają się trochę za blisko. Gdyby producenci ustawili je 3 metry bliżej krawędzi mapy, byłyby prawie niedostrzegalne.
Panel ekwipunku ma ograniczoną pojemność, gracz musi zdecydować, jaką broń zachować.
Dwóch broni nie warto wybierać przed misją:
– Karabin elektryczny, do którego amunicja szybko się skończy, bo wrogowie jej nie posiadają.
– Granatnik. Jeśli będzie coś do zniszczenia, to granatnik będzie w pobliżu.
Błędy jakie zauważyłem:
– w menu zapisu gry okno dialogowe usunięcia zapisu czasem nie reaguje – żeby okno zniknęło, trzeba powrócić do gry i z powrotem włączyć pauzę.
– u graczy na Windowsie 10 może pojawić się problem ze skalowaniem czcionek i teksturą minimapy.
– niekiedy zapis gry nie wczytuje się po dwukrotnym kliknięciu na miniaturę – trzeba kliknąć przycisk „load”.
– przy dłuższych tekstach wypowiedzi postaci zostają pod koniec ucięte.
Zalety:
– grywalność.
– ciekawe dialogi.
Wady:
– ubogie animacje.
– kilka błędów.
– skromne otwarte lokacje.
PS
Wstawiłem BB kod.
Pomysł na grę bardzo ćiekawy.Ćiekawe lokacje,implanty,muzyka,jak i grafika to jest na plus.Na minus niestety sporo błędów które przeszkadzają ukończyć grę.Niewiem jak dla innych ale dla mnie strasznie ciemne tekstury są,rozjasnialem monitor i w ustawieniach gry i dalej tak samo było,co mi strasznie przeszkadzalo przy szukaniu przećiwników oraz strzelaniu do nich,wiem że jest radar,ale jak gołym okiem cięzko zobaczyc przećiwnika z daleka,pierwszy raz z czymś takim śię spotkałem w grze.Niewiem może mi tylko to przeszkadzało.Ogolnie szacunek dla polskiego studia Techland,wiem że początki są najgorsze i z tąd masa błędów w grze,choćiażby niesamowita celność przeciwników,normalnie elita snajperska z kazdej broni.Widać że gra ma troche z Far Cry i z Crysisa,a to dlatego że od Chrome zaczerpnięto pomysły.Szkoda że gra ma tyle błędów ponieważ naprawde ciekawie w nią śie gra,niesposób wymieniać trzeba zagrać i samemu ocenić.Moge na koniec dodać ze Polacy potrafią tworzyc dobre gry,ale poczatki sa najgorsze wiadomo,kazdy uczy sie na bledach,a to jest wybaczalne.(Painkiller,Call of Juarez,Chrome,Wiedzmin,Bulletstorm).
Grałem w tę grę naprawdę wiele lat temu, nie ukończyłem jej co prawda, ale zachwycił mnie podobny do Far Cry klimat, grafika i świat. Dobrze wspominam tę grę, jak tylko ukaże się w wersji cyfrowej online to napewno zakupię i powrócę do niej, by zdecydowanie dłużej przy niej zabawić :D
Moja ulubiona gra nawet aż 3 razy grałem. Fajnie implanty i zwiększone siły bojowe i szybkie pojazdy. Oj To było dawno temu jakiś 2004 roku. Szacun "Techland". ;-)
Fajne: Grafika, rozgrywka, inventory, bronie, jazda pojazdami, fajna dupa Carrie. Niefajne: Żałosna misja skradankowa irytująca że ŻAL
Chciałem sie rozpisać o tej grze gdyż jest tego warta. Zaczynając silnik gry techlandu, coś wspaniałego, płynny, mało bugów, ładny. Fajna dupa Carrie, inventory, bronie bardzo fajne, przemyślane, prócz jednej broni w ostatniej misji, nie wiem po co została dodana, nie dość że słaba, to jeszcze sie ładuje wieki ahahaha, Strzelanie w tej grze to mistrzostwo. W grze są również pojazdy jak ścigacz kołowy z działkiem u góry, ścigacz z odrzutem z tyłu, mech, i również przyjemne sterowanie. Teraz o wadach, jak dla mnie wada jest jedna, 2 misje skradankowe, włączamy urządzenie maskujące co wygląda jak piłka do koszykówki i musimy sie przekraść, i w którymś niewyczuwalnym momencie poprzez hackowanie komputera, np odcięcie komunikacji, możemy s powrotem nawalać w wrogów.
Gra jest nie do skończenia. Napewno najtrudniejsza ze wszystkich
Chciałem sie rozpisać o tej grze gdyż jest tego warta. Zaczynając silnik gry techlandu, coś wspaniałego, płynny, mało bugów, ładny. Fajna dziewczyna Carrie, inventory, bronie bardzo fajne, przemyślane, prócz jednej broni w ostatniej misji, nie wiem po co została dodana, nie dość że słaba, to jeszcze sie ładuje wieki lol, Strzelanie w tej grze to mistrzostwo. W grze są również pojazdy jak ścigacz kołowy z działkiem u góry, ścigacz z odrzutem z tyłu, mech, i również przyjemne sterowanie. Pytacie co mi sie nie podobało?, 2 misje skradankowe, włączamy urządzenie maskujące co wygląda jak piłka do koszykówki i musimy sie przekraść, i w którymś niewyczuwalnym momencie poprzez hackowanie komputera, np odcięcie komunikacji, możemy s powrotem nawalać w wrogów. mój komentarz jakby co xd
Los chciał że byłem testerem tej gry. Jak na te czasy była naprawdę dobrą grą. Mile wspominam i granie i grę.