Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Elden Ring: Nightreign
Elden Ring: Nightreign
Elden Ring: Nightreign Game Box

Najciekawsze materiały do: Elden Ring: Nightreign

„Po prostu rób, jak uważasz
„Po prostu rób, jak uważasz". Reżyser Elden Ring udzielił szefowi nowego spin-offu Nightreign doskonałej rady w pięciu słowach

wiadomość17 grudnia 2024

Reżyser Elden Ring: Nightrein zdradził, co usłyszał od Hidetaki Miyazakiego, kiedy objął stery nad produkcją nowej gry FromSoftware. Miyazaki nie był zbyt wylewny.

Elden Ring: Nightreign zmieni jedną z mechanik, która zdefiniowała serię Souls. Szczegóły przedstawił nowy reżyser gry
Elden Ring: Nightreign zmieni jedną z mechanik, która zdefiniowała serię Souls. Szczegóły przedstawił nowy reżyser gry

wiadomość16 grudnia 2024

Plamy krwi po graczach w Elden Ring: Nightreign będą źródłem dodatkowego sprzętu. Wyjaśnił to reżyser gry, którym o dziwo nie jest Hidetaka Miyazaki.

Elden Ring: Nightreign to „krótkie RPG” z najważniejszymi elementami gier From Software. Twórcy tłumaczą obecność gości z innych gier
Elden Ring: Nightreign to „krótkie RPG” z najważniejszymi elementami gier From Software. Twórcy tłumaczą obecność gości z innych gier

wiadomość13 grudnia 2024

Projektant poziomów Dark Souls i Bloodborne wytłumaczył intencje From Software przy tworzeniu Elden Ring: NightReign (a także to, jak pogodzić gości z innych serii z tłem fabularnym Ziemi Pomiędzy).

Elden Ring: Nightreign przynosi nowe spojrzenie na markę FromSoftware. To survivalowa gra akcji nastawiona na tryb multiplayer
Elden Ring: Nightreign przynosi nowe spojrzenie na markę FromSoftware. To survivalowa gra akcji nastawiona na tryb multiplayer

wiadomość13 grudnia 2024

Na The Game Awards 2024 studio FromSoftware zapowiedziało grę Elden Ring: Nightreign. Niekoniecznie jest to jednak produkcja, której spodziewała się społeczność.

PC
PS5
XSX
PS4
XONE
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
13.12.2024 10:33
Whisper_of_Ice
😊
Whisper_of_Ice
100
Prawo i Sprawiedliwość

Czyli to nie jest dodatek do Elden Ringa a sama rozgrywka według opisu na GoL'u przypomina tryb Walhalla z GoW'a połączona z returnalem.

15.12.2024 18:09
xandon
odpowiedz
xandon
43
Generał
Wideo

VaatiVidya zebrał do kupy wszystko co wiadomo o NIGHTREIGN z dotychczasowych materiałów oraz doświadczeń PCGamer i IGN z ogrywania tego spin-offa. Powiem szczerze, że o ile dotychczas byłem "tylko" zainteresowany to teraz jestem nawet podjarany :-) VV też jest podekscytowany dokładnie z tego samego powodu co ja. Kolejne przejścia czy speedruny w Elden Ring to był zawsze ten sam znajomy świat i sporo samego biegania. NIGHTREIGN pozwoli na speedruny, ale za każdym razem jakby w innym świecie i z innymi przeciwnikami, co może zapewnić nową świeżość na długi czas i wiele przejść. Zobaczymy w praniu. Szybkie streszczenie poniżej. Zacznijmy od oficjalnej definicji gatunku i próby zaszufladkowania, he he, powodzenia w rozkodowaniu:

"NIGHTREIGN is a PvE co-op survival roguelike soulslike with some battle royale and extraction elements."

https://www.youtube.com/watch?v=sckrqddGOUY

Jak wyglądają sesje NR:

* Wybór jednej z 8 predefiniownych postaci jako podstawy do dalszego rozwoju swojego unikalnego builda, z broniami, statami itp. VV omawia poznane dotychczas klasy: 4 bardziej szczegółowo, 3 tylko z obrazka i 1 tajemnicza nieznana, której nikt jeszcze nie widział. Każda z tych klas-postaci ma unikalne cechy w kategoriach: 1) passive traits, 2) unique ability, 3) ultimate attack, 4) favoured stats. Przykładowo Nightfarer, to ten podstawowy z trailera, ma taki profil:

1. Passive traits: sidestep dodge (a'la Bloodborne)
2. Unique ability: wylder's claw shot
3. Ultimate attack: wylder's explosive shot
4. Favoured Stats: higher HP

* Postaci są dość różnorodne. Jeden ma towarzysza (prochy ducha). Jeden ma natywną mechanikę deflect, ale inną od tej Deflecting Hardtear z DLC (widać w akcji na zwiastunie i wygląda kozacko). Jeden może wznosić elementy podłoża. Łucznik ma jakiś oryginalny tryb strzelania z 3 osoby. Itp. Itd.

* Po wybraniu własnej postaci, z wszystkimi pozostałymi bohaterami możemy wejść w interakcje i pogadać przy Okrągłym Stole. Każdy z bohaterów ma swoje unikalne story line i backstory.

* Grać możemy ze znajomymi na hasło, samemu lub z randomami online. Gra podobno wymaga strategii i synergii drużyny, więc trochę się obawiam o tą walkę solo czy jej atrakcyjność. Zwłaszcza split bossów sugeruje projektowanie pod co-op.

* Jedna sesja gry to 3 dni po 15 min. Po ustawieniach przy Okrągłym Stole zaczyna się lotem i lądowaniem w "Limveld". Znane komponenty świata Elden Ring są tu pomieszane w każdej sesji, z bardzo różnymi elementami, każda wersja świata daje bardzo różny feel. Biegamy z 150% prędkością ER, ale bez Torrenta, ale z większymi możliwościami wspinaczki i poruszania wertykalnego, w tym latanie. Startujemy z LV1 i początek każdego dnia to dość szybkie levelowanie i zbieranie lootu, który zawiera unikalne bronie z różnym poziomem, rzadkością i właściwościami, pasywne skille i affinities. Ulepszanie broni to duża część rozwoju. 3 sloty broni na każdą rękę, ale nie przejmujemy się ciężarem. Bronie mają pasywne buffy aplikowane do postaci. Generalnie różnorodność . Śmierć nie powoduje śmierci tylko tzw. stan upadku, towarzysze mogą nas wtedy przywrócić do życia przez uderzenie bronią - ciekawe. Śmierć w dzień i śmierć w nocy mają inne konsekwencje. Wszystko znika po śmierci, zostaje tylko tzw. "murk" będący walutą do zakupu reliktów i innych itemów w Twierdzy Okrągłego Stołu. W trakcie dnia możliwe są dodatkowe inwazje wrogów typu Margit, a ich pokonanie daje tzw. favor of the night.

* W Twierdzy Okrągłego Stołu dostępna jest Sala Treningowa do wypróbowania builda.

* Gra posiada Codex z lore postaci i wrogów.

* W grze nie można zostawiać wiadomości dla innych graczy.

* Do levelowania postaci nie trzeba siadać w Punkcie Łaski, wystarczy się do niego zbliżyć. Możliwa opcja automatycznego levelowania z rekomendowanymi statmi lub ręcznie.

* Formuła gry zapewnia stopniowe budowanie napięcia każdego dnia. Każdy dzień to mini cykl eksploracja - looting - wyzwania walki. To jakby kondensacja doświadczenia ER w jednej krótkiej sesji.

* Koniec 3-go dnia to walka z jednym z Night Lordów, jest 8 różnych, z czasem rosną w siłę, jeden z nich - Gladius został pokazany w zwiastunie - to te 3 wilki.

* Spodziewane spore replayability - różnorodność wariacji lokacji i przeciwników.

* Przeciwnicy i postaci z Dark Souls - Centipede Demon z DS1, pajączek z DS2, Fire Keeper i Nameless King z DS3. Kontrowersyjne. VV dokonał z dużą rezerwą pierwszej karkołomnej próby wytłumaczenia i połączenia uniwersum Dark Souls i Elden Ring ;-) Przeciąganie między światami przez Night Lordów :-)) Ogólnie NIGHTREIGN to osobna historia, świat równoległy do ER, ale może dać nowe klucze do lore ER.

* Oficjalne z kanału Dark Souls, czyli jest coś na rzeczy :-))

"In the Night, ancestral foes await - remnants of a fire that once burned bright"