Najciekawsze materiały do: Close Combat III: The Russian Front
Najlepsza gra wojenna swoich czasów. Close Combat III skupiało się na psychologii żołnierza na froncie wschodnim
wiadomość21 września 2024
Oceny na poziomie 90% sprawiły, że Close Combat 3 było jedną z najlepiej ocenianych strategii w 1999 roku. Nic dziwnego – był to szczytowy moment popularności serii, która chciała pokazać pikselowych żołnierzy jako coś, co może się wystraszyć i spanikować.
Matrix Games odświeży drugą, trzecią i czwartą odsłonę cyklu Close Combat
wiadomość23 października 2006
Carriers at War nie jest jedyną grą strategiczną, która zostanie odświeżona przez Matrix Games. Amerykańska firma zamierza przywrócić także blask serii Close Combat, a dokładniej jej drugiej, trzeciej i czwartej odsłonie.
Gathering zapowiada wydanie dwóch nowych produktów z serii Close Combat
wiadomość2 kwietnia 2004
Seria Close Combat będzie kontynuowana – taką oto wiadomość przekazano opinii publicznej z obozów Gathering i Destineer Publishing Corp. Co ciekawsze, w krótkim odstępie czasu ukażą się od razu dwie gry: jedna będąca strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym, druga FPS-em.
Cóż - może i Niemcy mogą zdobyć Moskwę, lecz nasze starania nie mają żadnego znaczenia dla całego frontu; innymi słowy - wszystko i tak kończy się "kryterium ulicznym" w Berlinie...
Inaczej niż w "Close Combat II" pomimo naszych starań i zwycięstw nie mamy wpływu na przebieg wojny.
Wyraźnie poprawiono AI naszych oddziałów (szczególnie czołgów) które w lepszy sposób kierują się do wyznaczonych rejonów. Oddziały starają się przebyć wyznaczony dystans po możliwie najkrótszej drodze. W Close Combat II zdażały się sytuacje gdzie oddziały "biegały" po otwartym terenie, który nie wiedząc czemu akurat im odpowiadał do przebycia danej trasy.
Nie ma już sytuacji (lub zdażają się rzadko), że oddziały pancerne ustwiają się do przeciwnika pancerzem bocznym, lub kręcą się w miejscu.
Również AI komputera uległo poprawie. Wraży oddział pancerny wykrywający naszą piechotę stara się ją wyeliminować ogniem na dystans, a nie jak we wcześniejszej części pędzi "na łeb, na szyję" w ramiona naszych piechociarzy.
Dźwięk w grze jest osobnym tematem. Wiernie oddano odgłosy wszelkiego uzbrojenia używanego przez Armię Czerwoną i jednostki armi niemieckiej. Wykonanie rozkazu kończy się jej "głosowym" potwierdzeniem przez dany oddział; oczywiście w rodzimym języku (!) danej formacji.
Dzięki dźwiękowi klimat gry jest naprawdę niepowtarzalny. Żołnierze krzyczą, wpadają w panikę, radośnie obwieszczają o odniesionych zwycięstwach, czy rzucają się w szał bitewny - oczywiście z okrzykiem na ustach!
Pomimo wspomnianego braku możliwości wpływu na sytuację całego wschodniego frontu gra jest jak najbardziej godna polecenia. Stanowi znakomitą "szkołę taktyki" nie tylko dla miłośników zmagań z okresu II wojny światowej.
Jest poza tym świetnym kompendium wiedzy o rodzaju używanego uzbrojenia przez armię niemiecką i radziecką w latach 1941 - 1945.
wybacz mi, ale czy jest to twoja propozycja wpisu do tej gry, czy tylko prywatne zdanie?
Sorry to jeszcze raz ja. Koledzy upomnieli mnie, że moja wypowiedź może mieć wydźwiek negatywny, choć nie maiała taka być. W związku z tym pytam - czy możemy użyć tego tekstu jako wpisu do tej gry.
Jeżeli jeszcze masz uwagi do iinych wpisów to zapraszamy do komentowania ich w ten właśnie sposób, nie omieszkamy wykorzystać tego i poprawić niekompletne bądź błędne wpisy.
Ostatni komentarz 18 lat temu, ech to były czasy.
Mam nadzieje że przez nową część CC która wyjdzie za 2 tygodnie seria odzyska siły, choć trudno bo grafika spartańska będzie dla wielu.
Tak czy inaczej seria życia dla mnie.
Bo gram w to już bardzo długo :)