Najciekawsze materiały do: Blade of Darkness
Severance: Blade of Darkness - Gorentity Mod 2020 with Random Enemy Creator v.19082021
modrozmiar pliku: 576,9 KB
Gorentity Mod 2016 to modyfikacja do Severance: Blade of Darkness, której autorem jest VomitousPigCunt.
- Severance: Blade of Darkness - mod Blade of Light v.20Anniversary (31012021) - 3,4 MB
- Severance: Blade of Darkness - mod BOD Loader v.05a 2021 - 117,1 KB
- Severance: Blade of Darkness - mod BOD - More Potions & Gadgets & Weapons v.1.0.1 - 382,4 KB
- Severance: Blade of Darkness - mod BOD - Modpack & Configs for Windows 10 v.1 - 46,8 MB
- Severance: Blade of Darkness - mod MBK mmp HD 2019 v.06082019 - 2547,6 MB
Severance: Blade of Darkness
demo gryrozmiar pliku: 102,2 MB
Demo pozwala na ukończenie jednego poziomu gry, którego celem jest ucieczka z więzienia i pokonanie Ragnara.
Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
poradnik do gry31 sierpnia 2001
W poradniku tym znajdziecie wszystko co potrzebne aby wasza przygoda w wielkim świecie Blade of Darkness nie zakończyła się zbyt wcześnie. Opis broni, postaci, przedmiotów, solucja ... broń w dłoń i w drogę.
Severance: Blade of Darkness - recenzja gry
recenzja gry5 kwietnia 2001
Światowa premiera 21 lutego 2001. Blade Of Darkness pojawiło się niczym grom z nieba. Brak większej kampanii reklamowej i jakiegokolwiek rozgłosu nie wpłynął pozytywnie na moje pierwsze wrażenie dotyczące tej gry. Dopiero później miałem się przekonać, jak bardzo się myliłem.
Zamieszanie wokół Rebel Act Studios
wiadomość16 listopada 2001
Jakiś czas temu informowaliśmy, że Rebel Act Studios (twórcy Severance: Blade of Darkness) prawdopodobnie kończy swą działalność. Przedstawiciele firmy zaprzeczyli tym doniesieniom, jednak potwierdzili, że poszukują silnego partnera i prowadzą rozmowy z kilkoma międzynarodowymi wydawcami. Równocześnie doszła do nas wiadomość, że firma Digital Legends założona przez trzech byłych pracowników Rebel Act Studios przedstawiła pierwsze grafiki ze swej nowej produkcji oraz ujawniła jej tytuł - Nightfall Dragons.
Złych informacji ciąg dalszy...
wiadomość8 listopada 2001
Niedawno informowaliśmy o zamknięciu hiszpańskiego wydawcy Dinamic Multimedia, a teraz do listy firm zajmujących się grami komputerowymi, które nie wytrzymały panującego obecnie kryzysu dołączył (jeszcze nie oficjalnie) znany hiszpański producent Rebel Act Studios, twórca Severance: Blade of Darkness.
Blade of Darkness 2 zapowiedziane
wiadomość5 października 2001
Codemasters ujawnił, iż planuje stworzenie sequela gry akcji Blade of Darkness. Wszystko wygląda ładnie i ślinka już cieknie, niestety radość wszystkich posiadaczy sprzętu klasy PC zmąci jeden „mały” szczegół.
- Severance: Blade of Darkness - Poradnik 2001.08.31
- „Krwawa przygoda” - recenzja Severance: Blade of Darkness 2001.04.05
- Edytor leveli do Severance: Blade of Darkness 2001.03.26
- W USA pojawiły się trzy bardzo oczekiwane tytuły 2001.02.22
- Złoty Blade of Darkness 2001.01.19
- Aktualizacja działu Daty Wydania (08/01/01) 2001.01.08
Severance: Blade of Darkness - OpenGL Raster
patchrozmiar pliku: 107 KB
Severance: Blade of Darkness – OpenGL Raster Plik rOpenGL.dll należy umieścić w podkatalogu \bin\raster w katalogu w którym została zainstalowana gra.
RPG 2001 - Szczęśliwa Trzynastka
artykuł14 lutego 2001
Być może pamiętacie jeszcze "chude" lata role-play? Czasy, kiedy rocznie ukazywała się jedna, góra dwie gry w tym gatunku. Wszystko jednak zmieniło się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki i w tej chwili wiele firm pracuje nad grami role-play.
Ta gra to protoplasta Dark Souls. Esencja eksterminacji i klimatu rodem z książek Howarda. Szkoda, ze przeszła bez echa. Gdyby się pojawiła reedycja HD (w co wątpię, bo nawet w dniu premiery nie zdobyła rozgłosu) to brałbym w ciemno
Ja znam tą gre bo grałem i w nią i w gothica moim zdaniem gothic 1 lepiej mi pasował lecz ta gierka tez niczego sobie była w swoim czasie lecz teraz już przez granie w coraz nowsze gry nie potrafiłbym w to zagrać jedynie diablo i diablo 2 są ponad czasowe u mnie :P
##HEKY BRAVO.DLA.KENY 18 MASZ DOBRY GUST MISTRZU CHYNA TRENUJESZ.JAKIES.SPORTY WALKI.JAK.KA I LUBISZ BOBRA WALKE.COMBOSY OBRONE:-)!!MAM.37 LAT I.GRALEM W TA GRE 10 LAT TU JAK.I W--- CONANA.THE DARK.ACE I KNIGHT THE TEMPLE.I JEDYNA.POROWNYWALMA.GRA Z TAK.DOBRYMNSYSTEMEM.WALKO.JEST TYLKO.WIEDZMIM 1 I 2 I CIAGLE.SZUKAM!! --COMBOSY UDERZENIA SPECIALNE.MUZYKA PO.PROSTU W DECHE ZAJEBISTA 4 RAZYBW.TO.GRALEM.KAZDA PPSTACIA!!--GRAM TERAZ W BOUND BY FLAME i W LORD.OF.THE FALLEN GRAFIKA SUPER ALENWALKA GRYWALNOSC BEZNADZIEJA MOZE.PRZYKLEKNAC I BLADE.OF.DARKNES LODA ZROBIC!!##SZACUN DLA.GRACZY KTORZY LUBIA WIDOWIKOWA.WALKE PIELNE KOMBOSY I KOMBINACJE A NIE.PROSTACKIE 5 UDERZEN JAK DLA.DEBILA LUB DZIECIAKA##POZDRAWIAM GRACZY Z DOBRYM GUSTEM.I.WYOBRAŹNIĄ.!! :-D I.LOW KICK I BALACHA DLA LESZCZY HHE
Po Dark Souls gra raczej irytująca. Kiepskie hitboxy i tarcze wystarczające na max 2-3 ciosy zwykłych przeciwników (wybrałem rycerza...). Przeszedłem chyba pierwsze 3 miasta i dałem sobie spokój, pewnie wrócę z kodami bo gra naprawdę klimatyczna, ale beznadziejnie poruszająca się postać i kombosy które raz wchodzą a raz nie są zbyt irytujące. W 2001 pewnie by dostał ode mnie 9, ale mamy 2015 więc daję 6.
@mastarops
Twoje logiczne myslenie przeraża kolego.
Gra jest z 2001 roku wiec nie mozesz obniżac jej oceny bo jest 2015. To tak jakbyś mówił, że kobiety w latach 70 były brzydkie bo teraz laski wygladaja lepiej.
Oceniaj grę nie zapominajac o okolicznosciach wydania, np takich ze był 2001 rok i karty grafiki miały 32 mb, procesory pod 1 giga a a pamieci jak miałeś 128 mb to byłes gość.
Wiec wybacz, jak na czasy zrobili majstersztyk.
Szkoda, że dopiero teraz dowiaduję się o tym tytule. Wygląda ciekawie po opisie i komentarzach, jednak uważam, że za późno dla mnie by się za nią zabierać nie psując sobie efektu. :)
Po prostu kocham tę grę.W owym czasie powalała grafiką.Cienie,fizyka,rozległość map czy realistyczne ruchy bohaterów...szczególnie rycerza.Klimat niesamowity.Znam ją na pamięć,ale wracam do niej dla samych choćby wspomnień,chwil które w tym samym czasie miały miejsce.Sama gra wciąż wzbudza emocje..."przekazałem" ją mojemu synowi i mimo potężnych,dzisiejszych produkcji chłopak gierczy w Severance: Blade of Darkness z zapartym tchem.Pękające tarcze,czy butelka po eliksirze nie znikająca i wciąż tkwiąca w tym samym miejscu po wsze czasy :))))Odgłosy i piękna muzyczka w tle,szczególnie podczas (nazwijmy) wzniosłych chwil.Poza tym gra jest długa...sporo godzin zajebistej rozrywki.
Bardzo dobra gra której przydałby się remaster HD.
Po zaliczeniu Rune Classic chciałem zapoznać się z tą gierką... i smutek :( Bo nigdzie nie można jej kupić na chwile obecną, oprócz egzemplarzy używanych których też jest jak na lekarstwo. Kiedyś była dostępna na gog.com ale już nie ma, z niewiadomych przyczyn. Oby znowu się pojawiła. Kolega wyżej dobrze mówi, przydałby się remaster. Albo chociaż to co zrobili z Rune: dodanie obsługi dla wyższych roździałek i obsługa nowych systemów operacyjnych. To tak dużo?
WITAM FANÓW TEJ GRY.GRA SUPER, MUZYKA, KLIMAT, SYSTEM WALKI REWELACJA!!--DRODZY TWÓRCY BIERZCIE SIĘ ZA TWORZENIE DRUGIEJ CZĘŚCI ZAJEBISTEJ POŁĄCZONEJ W 4K!! --TWÓRCY WIEDŹMINA POWINNI SIĘ ZA TO WZIĄĆ I OCZYWIŚCIE OTWARTY ŚWIAT ZROBIĆ PIĘKNY BYCZY I.JESZCZE WIĘCEJ KOMBOSOW DLA.KAŻDEJ POSTACI I ROZBUDOWA POSTACI!! --BRAĆ SIĘ DO.ROBOTY I ROBIĆ 2 CZEŚĆ. PIĘKNI.TWÓRCY GIER!! HEHE!!POZDRO
Przyznam, że zawsze Severance mnie interesowało, bo w GOLowej Encyklopedii (jeszcze tej, która była sprzedawana na płytach) widniało jako gra podobna do Gothica. Screeny były też niczego sobie. Obecnie gry nie można znaleźć nigdzie w dystrybucji cyfrowej, na allegro jest co prawda kilka aukcji, ale postanowiłem zawitać do zatoki by sprawdzić czy gra w ogóle będzie działać. Dobrze zrobiłem, bo na Windows 10 nie udało mi się sprawić by gra działała poprawnie. Jeśli działał dźwięk to gra wywalała do pulpitu, jeśli działała to nie było dźwięku. Musiałem zainstalować OpenGL by w ogóle zagrać. Dźwięków otoczenia i efektów nie było, a myszka chodzi jakoś tak ciężko i skokowo, troszkę jak w pierwszym Dark Soulsie na PC bez DSfixa. Mało płynne działanie gry i spadki płynności też są na początku dziennym. Na tym gameplayu na przykład wszystko działa i wygląda normalnie: https://www.youtube.com/watch?v=qoLgRznpUBA. U mnie stan gry był daleki od tego, a sama gra wyglądała toporniej.
Mimo tych wszystkich bolączek i niedogodności postanowiłem mimo wszystko troszkę pograć. Doszedłem gdzieś do Tombs of Ephyra grając barbarzyńcą. Pomijając samo działanie gry u mnie to system walki wywarł na mnie dobre wrażenie. Składa się z combosów i opiera się na kierunkach, które wybieramy klawiszami kierunkowymi, czyli podobnie jak w Gothicu. Tutaj oczywiście system walki jest znacznie, znacznie bardziej rozbudowany, a przeciwnicy mają świetne AI, jak na tamte czasy. Wrażenie robią też niektóre aspekty oprawy graficznej jak woda czy dynamiczne oświetlenie. Ogólnie gra ciekawa, choć szkoda, że nie powstały stosowne patche, które poprawiałyby działanie gry na nowszych systemach.
Może kiedyś była fajna ale teraz nie ma nic specjalnego do zaoferowania. Po prostu średniak. Nie widzę powodu (poza nostalgią) aby dawać jej tak wysoką ocenę.
świetna jak na tamte czasy gra, niedoceniona nie wiadomo czemu
Jak dla mnie najlepsza gra w historii którą pamiętam za niesamowity system walki z wyjątkowymi kombosami, odcinaniem kończyn itp .
Taki faktycznie protoplasta w pewnym sensie Dark Souls czy Sekiro a i tak powiedziałbym że walka w Severance to był Miód poprostu..
Olafek07
Nawalanki, które mocno wyróżniły się to np:
Golden Axe 1989 2d, Knight of the Round 1991 2d, a następnie w erze 3d :
Drakan-Order the Flame 1999, Severance-Blade of Darkness 2001, Devil May Cry 3 2005,
Dark Messiah of Might and Magic 2006, Demon's Souls 2009, Dark Souls 2011, Nioh 2017.
Nie mam jeszcze ps5, ale słyszałem, że Demon's Souls remake jest też porządnym odświeżeniem i sprawdza się, ale stracił trochę na tym, że jest jeszcze łatwiejszy od Dark Souls 3, który przecież już był przystępniejszy od Demon's Souls i Dark Souls 1. Przynajmniej tak dwie osoby mi mówiły, które przeszły.
Co do Severance: Blade of Darkness to do gry warto wrzucić fanowskie tekstury upscale. Po rozpakowaniu 3,5gb. Na gry-online i moddb są w plikach do pobrania. Wystarczy po rozpakowaniu skopiować do gry i mamy lepsze tekstury. Jest też fanowskie spolszczenie jakby ktoś chciał.
Severance: Blade of Darkness jest trudniejsza od poprzedników jak Drakan-Order the Flame 1999 i Rune 2000. Przynajmniej dla mnie. Pewnie czułem się zawsze dopiero mając 15-20 poziom, ale wtedy też mieliśmy trudniejszych przeciwników. Przechodziłem rycerzem i barbarzyńcą. Gra klimatyczna z dobrym systemem walki.
Gra zniknęła z GOGa lata temu, teraz pojawiła się wieść o powrocie w odświeżonej wersji
Wsparcie 4k i szerokich ekranów, stabilność etc.
Pamiętam że było trochę grzebania z odpaleniem oryginału, nawet wersja GOG nie pomagała za wiele w tej kwestii.
Karta Steam już jest: https://store.steampowered.com/app/1710170/Blade_of_Darkness/
Ma być też na GOG.
Ogólnie screeny fajnie się prezentują. Pewnie kupię jak tylko się pojawi na GOGu. Wydawcą jest SNEG, które wcześniej wrzuciło odświeżone Siege of Avalon, w które teraz gram i bezproblemowo hula na szerokim ekranie, choć napisy nieco za małe są wtedy, ale ogólnie jest OK, więc liczę, że i z Blade of Darkness też tak będzie.
Nastąpiła premiera dziś nowej wersji na Steam i GOG. Identyczna cena 43zł.
Bardzo pozytywne recenzje na Steam więc musi być porządna kompatybilność z Windows 10 :)
https://store.steampowered.com/app/1710170/Blade_of_Darkness/
Grałem w Severance ok. 15 lat temu, ale po początkowym zachwycie klimatem, ta gra coraz bardziej zaczęła mi się nie podobać. Nie ukończyłem jej, przestałem w nią grać po ok. 10 godzinach i nie zamierzam do niej wracać, bo dość dobrze pamiętam z jednej strony nudę, a z drugiej strony irytację, jakie mnie ogarniały z każdą godziną (pewnie dlatego, że się na niej zawiodłem, bo jeszcze przed zagraniem w nią, byłem na tę grę napalony), więc teraz, w roku 2021, pewnie bym się od niej odbił jeszcze bardziej. Widocznie już wtedy nie podchodziły mi wszelkie gry spod znaku "soulslike".
Ukończyłem ponownie tego przodka Dark Souls po blisko 20 latach. Całość zajęła mi ok 24 godzin. Wybrałem barbarzyńcę. Kiedyś całość przeszedłem rycerzem i każdą postać prolog, który jest różny dla każdej z czterech postaci. Całość oceniam na 9/10.
Plusy:
-Klimat
-Level design i trzynaście rozbudowanych lokacji
-Grywalność
-System walki z świetnym systemem uderzeń, bloków, uników i ciosów specjalnych
-AI wrogów i ich balans ciała w zależności jak uderzamy z lewej, prawej czy z góry oraz grupowanie się
-Fizyka na 2001 rok całkiem niezła
-Wyśmienita muzyka
-Trudność gry
-Cztery klasy postaci mocno różniące się stylem i używaną bronią. Przykładowo barbarzyńca mocniej rani, ale rycerz jest znacznie szybszy.
-Grafika na 2001 rok całkiem niezła. Modele stoją na dobrym poziomie podobnym do Gothicowego ciesząc oko gracza. Na uznanie zasługuje oświetlenie zmieniające się w zależności od źródła światła.
Minusy:
-Fabuła dość oklepana
-Zbyt często trzeba grę ładować, bo mimo opanowania systemu stylu walki łatwo o błąd, gdy wróg sparuje cios tarczą. Polecam obowiązkowo zainstalować na SSD, a już zwłaszcza z dograniem fanowskich tekstur.
Do gry dograłem fanowskie tekstury dzięki temu trochę lepiej wyglądała niż po zainstalowaniu czystej wersji odświeżonej niedawno, która wylądowała na GOG/Steam.
Blade of Darkness 2001 wypada dobrze też w konfrontacji z dwoma grami hack&slash, które wyszły przed nim.
Rune 2000 jest zdecydowanie słabszy i zbyt długo rozkręca się.
Drakan-Order the Flame 1999 dość porównywalny z Blade of Darkness, ale mają inne zalety, bo przy Drakan mieliśmy grę inspirowaną serią Tomb Raider, bardziej zróżnicowane lokacje oraz najlepszą grę, gdzie mogliśmy latać smokiem. Klimat, grywalność i system walki też super.
Zawsze mnie bawiło, że zarówno w Drakan i Blade of Darkness fizyka działa tak, że wrogowie mogą sami siebie uderzyć i można to sprowokować :)
Z tego typu gier najmocniej spodobały się mi te:
Drakan-Order the Flame 1999 - 9/10
Severance-Blade of Darkness 2001 - 9+/10
Rune 2000 - 7,5/10
Dark Messiah of Might and Magic 2006 - 9,5+/10
Demon's Souls 2009 - 8,5/10
Dark Souls 2011 - 9,5/10 (a już zwłaszcza zremasterowana)
Dark Souls II 2014 - 7,5/10
Dark Souls III 2016 - 9/10
Demon's Souls remake 2020 nie przechodziłem jeszcze, bo nie mam Ps5, ale to dla mnie pewniak.
Wróciłem do gry w odświeżonej wersji (posiadacze oryginału na GOGu dostają taką wersję za darmo).
Jako Barbarzyńca dla klimatów około-Conanowych. Grało się nim nieźle ale jego mobilność pozostawiała trochę do życzenia. Do tego brak obuchów (poza jedną pałką pod koniec gry) sprawia, że starcia ze szkieletami - których w grze jest niemało - się przeciągają.
Niektóre bronie miały tak proste do wykonania i skuteczne kombosy, że dłużej nosiłem niektóre (niby przestarzałe) egzemplarze.
Topory okazały się słabe i przechodziły przez przeciwników jeśli trafiliśmy ich trzonkiem, częsty widok przy wywijaniu kombosów. Mocno irytujące jak omijasz tarczę przeciwnika ale trzonek nie zada mu obrażeń. Także wielkie miecze górą.
Technicznie jest lepiej ale nie idealnie. Wróciła mgła która w oryginale, na nowych systemach podobno nie była obecna?
Ekrany ładowania krótsze. Granie w dopasowanym, nierozciągniętym 1920x1080 (w starej wersji krasnolud i barbarzyńca byli szerocy jak szafa albo baba ze Śląska) ale i tak miałem parę niespodzianek. Raz posypały mi się tekstury w jednym pomieszczeniu (albo karta graficzna mi pada?), czasami głośność muzyka była podbijana na krótko i bardzo mocno, do tego z basami. Przez to granie w nocy przyprawiało o zawał.
Ale i tak największą niespodzianką były dziwne teleportacje podczas wspinaczek. Nawet chodzenie po schodach je powodowało. Efektem było przerzucanie mnie po całym poziomie, nawet do miejsc normalnie niedostępnych. Sprawdzałem w Google i na forach (Gog, Steam, Gamefaqs) ale nikt tego nie miał.
Obie wersje mają swoje plusy i minusy, o których inni też mogą coś powiedzieć bo ja od swojej ostatniej przygody z grą (więcej jak dekadę temu) niewiele pamiętam i za bardzo nie mam jak porównać.
Drakan, Blade of Darkness, Rune, Enclave to niesamowite gry z dawnych czasów. Szkoda, że już takich nie robią. Gry miały w sobie taką urokliwą prostotę, świetny klimat i element przygody, niesamowicie wciągały. Coś chyba zmieniło się w mentalności współczesnych twórców jak i odbiorców, bo niczego podobnego do tych gierek nie można się doczekać. Może Hellblade Senusa Sacrifice z nowszych by jeszcze podpadała choć.
Natomiast cała ta seria Dark Souls i wszystkie klony mi kompletnie nie leżą, za bardzo nastawione na mechaniczne pokonywanie wrogów i przechodzenie od przeciwnika do przeciwnika, no ale to kwestia gustu.
Gra wyprzedziła swoje czasy, do dziś gra się super, ciekawe czy ktoś podejmie sie zrobienia dwójki
powiedzcie mi proszę, jak mogę w nią teraz zagrać? PC/ konsola?
Remaster jeszcze lepszy i aktualizowany. Jedna z nich usuwa bujającą się kamerę i daje sterowanie postacią z lekka podobną do tego z Dark Souls.
W katalogu z grą jest plik CharData.py
Można w nim znaleźć różne dane - zarówno gracza (i jego klasy) i przeciwników. Ci drudzy mnie nie interesowali, ale dałem swoim postaciom większą odporność. Mogłem też zmienić wymagane XP na poziom i ile miałem HP na poziom.
Raz już grę przeszedłem a tak mam możliwość siekania na luzie oraz trenowania kombosów.
Można je skrócić klawiszem skoku ====>
https://youtu.be/kc9Xv9DvvUA
Jedno z osiągnięć jest absurdalne - przejść grę w max 8 godzin bez zapisu. Zgon = restart poziomu. Myślałem że przestali takie dawać od czasów X360/PS3 ale jednak...
Bardzo brutalna gra pod wieloma względami wygląda jak inspiracja dla Demon's Souls, jednak w przeciwieństwie do soulsów po kilku godzinach zakończyłem swoją przygodę z Blade of Darkness. Drętwe poruszanie się postaci, słaba praca kamery i niesamowicie toporne sterowanie na PC z nieintuicyjnym interfejsem miało na to największy wpływ. Do tego miałem wrażenie że gram na autopilocie i gra nie wywołuje u mnie najmniejszego zainteresowanie, a często czułem wręcz znużenie. Mimo że lubię stare gry(i poznając po latach wiele starszych od Blade of Darkness bawiłem się świetnie) to tutaj zwyczajnie czuję że gra nie jest dla mnie.
Jest w sam raz. grafika średnia, sterowanie toporne i siermiężne że żal, po czasie sie robi za trudno żal