Najciekawsze materiały do: Dune: Spice Wars
Dune Spice Wars - poradnik do gry
poradnik do gry26 maja 2022
Dune Spice Wars poradnik to najlepsze porady na start, do walki, polityki, pozyskiwania surowców. Opisujemy wszystkie mechaniki, misje, operacje, frakcje, waluty, badania, Fremen Raids, Landsraad, warunki zwycięstwa, wymagania sprzętowe, sterowanie.
Dajcie mi w końcu Diunę RPG! Ten świat to kapitalny materiał na inne gry niż strategie
wiadomość12 marca 2024
Zarówno Diuna Franka Herberta, jak i filmy Denisa Villeneuve’a to dzieła pobudzające wyobraźnię. Zapraszają do obcego, szalonego świata SF, tymczasem my dostajemy tylko strategie i survival MMO.
HoI4 i Dune: Spice Wars dostaną dzisiaj duże dodatki
wiadomość7 marca 2024
Dzisiaj na Steamie obrodzi nam dodatkami. Za kilka godzin zadebiutują DLC do gier Dune: Spice Wars oraz Hearts of Iron IV.
Premiera pełnej wersji Dune: Spice Wars - sprawdzamy, co oferuje strategia z elementami 4X [Aktualizacja: gra dostępna]
wiadomość14 września 2023
Po ponad roku strategia Dune: Spice Wars opuszcza Wczesny Dostęp i dziś zadebiutuje w pełnej wersji. Jak prezentuje się gra Shiro Games w wersji 1.0?
- Nowości na Steam. Pełna wersja strategii Dune: Spice Wars i coś dla fanów RPG 2023.09.11
- W strategię Dune: Spice Wars można bawić się w zupełnie nowy sposób z trybem Podboju 2023.06.25
- Strategia Dune: Spice Wars dostanie masę nowości, fani będą zadowoleni 2023.04.27
- Dune: Spice Wars się rozrasta, aktualizacja dodaje i poprawia kluczowe funkcje 2023.01.25
- Dune Spice Wars już w PC Game Pass; w grze pojawiły się jednostki latające 2022.11.18
- Strategiczna Diuna wkrótce w PC Game Pass 2022.11.02
- Dune: Spice Wars z rodem Corrino; Imperator dołączył do walk o Arrakis 2022.09.23
Najlepsze gry w Xbox Game Pass - 2024
artykuł30 sierpnia 2024
„Netflix dla gier”, czyli abonament Xbox Game Pass pozwala wybierać wśród setek świetnych tytułów. Czasem od przybytku aż głowa boli, więc prezentujemy najciekawsze produkcje dostępne w usłudze Microsoftu na PC i na konsole Xbox.
Wygląda ciekawie, trzymam kciuki za tę produkcje bo ostatnio brakuje gier w tym uniwersum.
https://store.steampowered.com/app/1605220/Dune_Spice_Wars/
jedyne 69.90zł, podejrzanie tanio
Ale i tak wątpię by to powstrzymało komentarze, że za drogo.
Nie w kraju gdzie piracono Painkillera który na premierę kosztował 19zł...
Na Steam juz ok 350 recenzji i 84/100 aktualnie. Przejrzalem pare negatywnych i wiekszosc narzeka ze to nie jest remake Dune 2/Dune 2000 (i chwala ci Imperatorze (tzn mnie) za to!).
Kazda gra tego studnia jak dotad byla conajmniej dobra (Northgard jest wrecz zaj...y), nie widze powodow zeby ta byla slabsza.
Jako wieloletni gracz RTS, grałem w gry:
Dune 2 1992 < grałem w 1992, Matka RTS
Syndicate 1993 < grałem w 1993, jako jedyny z moich kolegów skończyłem całą grę z misjami dodatkowymi, gra wyprzedzała swój czas.
StarCraft 2 < 6 lat grałem, Królowa RTS
DoTA 2 < 3 lata gram
Gra Dune: Spice Wars jest:
- przeciążona informacjami
- pozbawiona dynamiki
- muzyka słaba
- wymagania graficzne karty to jakieś oszustwo
- gra wygląda jak gra z mikropłatnościami
Grałem 2h w DSW
Zapowiada się bardziej niż fantastycznie. Jest to ciekawy mariaż pomiędzy 4X a RTSem, w którym nacisk został położony na złożoności łańcuchów dostaw okraszonych świetnym settingiem, klimatyczną muzyką i wieloma ograniczeniami, na które musimy zwracać uwagę, aby po dłuższej rozgrywce nie znaleźć się w ślepym zaułku. Zdecydowanie POLECAM!
Bardzo obiecująca gra. Dużo opcji i zależności. Więcej 4X niż RTS. Jak na wczesny dostęp jest bardzo dobrze.
Jako wielki fan Diuny, oprócz nowego filmu, czekałem na następcę gier z tego uniwersum ponad 20 lat. A grałem we wszystkie gry poczciwego Westwood Studios z Dune w tytule: Dune II, Dune 2000 i Emperor: Battle for Dune. Pytanie tylko: czy dla osoby wychowanej na klasycznych rts-ach, ale niemającej dużego doświadczenia z grami 4X, nie będzie za skomplikowana? No cóż, z uwagi na Duniverse, chyba dam sobie szansę...
zajebista gra trzeba trochę posiedzieć zanim ogarnie się co i jak ogólnie czekam na premiera pełnego dostępu pozdro
Szykuje się zajeb!@#$ RTS , klon Supreme Commander , gra wygląda na prawdę niesamowicie , nie macie jej jeszcze w bazie danych !!! https://store.steampowered.com/app/1699050/Sanctuary_Shattered_Sun/
A ja liczylem na cos z fabula w stylu "Dune I" i rowniez sie zawiodlem. Czas rzeczywisty, a dlubaniny tyle co w grach Paradoxu. Do gier 4x tury o wiele lepiej pasuja. Samouczek nie uczy jak grac, a jedynie przeszkadza. Niewiele przyjemnosci z gry. Ciekawsze tytuly czekaja w kolejce...
Shiro Games podczepiło się pod kultowe Universum, pod pierwszego RTSa w Historii Gier Komputerowych.
Liczyłem na godną kontynuację kultowej gry Dune II z 1992, a jest dewastacja.
Powinna być jakaś instytucja, która zabrania takich profanacji.
Fantasy General II ta sama historia.
OPINIA GRACZA KTÓRY NIE GRA W STRATEGIE !
Nigdy nie byłem wielkim fanem tego typu gier. Dziś strategie/rts'y są niszą, dla mainstreamowego gracza ten gatunek niemal wyginął. Ja grałem w kilka strategii ale ukończyłem tylko dwie. Army Men RTS na PS2/PC oraz Dune 2000 na PSX. Były to proste RTS'Y w porównaniu z Dune: Spice Wars. Ogólnie mam wielki sentyment do Army Men RTS w sumie jest to jedyny RTS który lubię pograć od czasu do czasu. Ale nie mam potrzeby grania w inne strategie, bo ten gatunek mnie nie ciekawi. Jest to wyjątek od reguły.
Dune: Spice Wars wydaje się na początku skomplikowaną grą. I gra wcale nie pomaga w zrozumieniu mechanik. Problem pierwszy jaki napotykamy w grze to ubogi tutorial który uczy nas może 1/3 mechanik. I fajnie że gra pokazuje jak wybudować budynek, zaatakować wroga, wydobywać przyprawę czy brać udział w głosowaniu. Ale o innych mechanikach nawet nie wspomina.
Przykład:
W grze jest tryb podboju, w którym są misje. Gra mówi np: przeprowadź zamach na ród lidera rodu Harkonnenów. Problem jest taki że gra nie wytłumaczyła jak to zrobić. Trzeba szukać po menu na własną rękę albo wpisać w Internet. Nawet jak uda się przygotować zamach to nie widomo czy on się powiedzie, bo gra nie mówi co mamy zrobić alby nasz zamach był skuteczniejszy.
Takich zagrywek ze story twórców jest więcej, gra rzuca jakąś mechanikę i nie wyjaśnia jak z niej korzystać. A nie jest to jedyny problem w tej grze.
Przejdę teraz do głównego dania czyli trybu Podbój. Gracz może sobie wybrać 1 z 4 frakcji i podbić nią Arrakis. W grze ogólnie jest 6 frakcji ale w trybie podboju można grać tylko czterema. Sam podbój to gra na 20h+. Fajne jest to że gra w tym trybie jest różnorodna. Nie trzeba cały czas budować jednostek i niszczyć głównej bazy wroga. Np: Wystarczy zając określoną ilość terenu czy posiadać 30% udziałów na giełdzie i momentalnie wygrywamy starcie i przejmujemy teren. Tylko znów nasuwa się ten problem co opisywałem. Gra rzuca jakaś mechanikę a my nie wiemy jak do tego podejść.
W grze jest 6 frakcji jak już wspominałem. Zagrałem tylko 3 i przyznam że każdą frakcją gra się inaczej. Więc nie jest to tylko inna skórka, a faktycznie trzeba podejść do rozgrywki inaczej to wielki plus.
Sama gra jest dosyć spora. W rozgrywce mogą brać udział nawet 4 frakcje i starcie może trwać nawet powyżej 5 godzin SZOK. W Army Men RTS starcie marytalnie trwało do 1,5h.
Nie będę opisywał gameplayu bo to gra dla konkretnej niszy która wie o co chodzi w tego typu grach. Budowa bazy, zbieranie surowców itp... .
Przejdę teraz do optymalizacji i przyznam że jest ******. Grałem na XSX. Im dłużej gramy, im bardziej się rozrastamy tym FPSY zaczynają spadać i dochodzi do takich sytuacji w grze że mamy na oko 15-20 FPS, zwykły pokaz slajdów. Partactwo niesamowite... .
Mam jeszcze jeden problem. Nie podoba mi się skala postaci. Nasze wojsko jest wielkości budynków. Kiczowato to wygląda. Fajniej by było jak by skala była normlana, a jednostki transportowało by się głownie drogą powietrzną. Arrakis przecież to niebezpieczna planeta. W grze jest mechanika podróży. Im dłużej żołnierze idą przez pustynie tym tracą wytrzymałość i HP. Ale mogło by to być bardziej hardcorowe.
Reasumując ogólnie grało się fajnie. Gra nie jest przestępna dla nowicjuszy. Za ubogi tutorial, wiadomo że im dłużej się gra tym bardziej się zna grę ale tutaj to przesada. Skala wojsk nie taka. No i ta optymalizacja. Mam nadzieje że jakiś patch to naprawi bo chciałbym wrócić jeszcze na Arrakis. Sterowanie na padzie jest wygodne. Miałem tylko jeden mankament z tym. Przyśpieszanie czasu mogło by być przypisane do jakiegoś klawisza na padzie np: do krzyżaka. Dał bym tej chce 7/10 ale dam 8/10 bo lubię uniwersum. Polecam sprawdzić na XSX ale za jakiś czas. Może naprawią tą optymalizacje bo co do tutoriala to raczej nie sądzę żeby go rozbudowali.
Gatunek RTS umarł dawno temu. Diuna może i spoko tak jak Age of Empries 4. Ale to już nie te same produkcje co za dawnych czasów.
z dzisiaj:
Strategy/Simulation Game of the Year at the 27th DICE Awards :)
Jakby ktoś nie wiedział to jest świetna adaptacja planszówki Diuna Imperium i jest tak samo świetna jak wersja oryginalna !