Najciekawsze materiały do: Wartales
Wartales - Cheat Table (CT for Cheat Engine) v.17112023
modrozmiar pliku: 16,5 KB
Cheat Table to skrypt do programu Cheat Engine do wykorzystania w Wartales. Autorem moda jest Zanzer.
Takich bitew w Wartales jeszcze nie było. Dodatek The Pits jest już dostępny i pozwala toczyć nielegalne walki
wiadomość9 sierpnia 2024
Do taktycznego RPG-a Wartales trafiło nowe rozszerzenie, skupione wokół starć toczonych na nielegalnych arenach.
Znakomite taktyczne RPG otrzymało drugi duży dodatek. Wartales: The Tavern Opens pozwala otworzyć własną karczmę
wiadomość14 kwietnia 2024
Wartales dostało dziś drugi dodatek. Studio Shiro Games zaserwowało graczom DLC o nazwie The Tavern Opens.
Uwielbiane taktyczne RPG Wartales dostało duży dodatek, dziś premiera [Aktualizacja]
wiadomość30 listopada 2023
Wartales otrzymało pierwszy duży dodatek. Pirates of Belerion dodaje nowy, ogromny region oraz interesującą mechanikę.
- Xbox Game Pass na listopad 2023 [Aktualizacja #3: gry na drugą połowę miesiąca potwierdzone] 2023.10.31
- Wartales dostało hełmy, jest pierwsza duża aktualizacja do gry 2023.06.21
- Duże plany twórców Wartales, taktyczne RPG doczeka się wielu nowości 2023.06.12
- Taktyczne RPG Wartales podbiło Steama i wciągnęło graczy na długie godziny 2023.05.25
- Wartales skazane na sukces, świetny odbiór RPG-a na Steam [Aktualizacja: sprzedaż] 2023.04.17
- Wartales - poradnik i mapa 2023.04.12
- Premiera Wartales - znakomite taktyczne RPG w końcu opuszcza wczesny dostęp [Aktualizacja] 2023.04.12
Najlepsze gry w Xbox Game Pass - 2024
artykuł30 sierpnia 2024
„Netflix dla gier”, czyli abonament Xbox Game Pass pozwala wybierać wśród setek świetnych tytułów. Czasem od przybytku aż głowa boli, więc prezentujemy najciekawsze produkcje dostępne w usłudze Microsoftu na PC i na konsole Xbox.
Rano jeszcze nie bylo. Pisalem o tym. Osiagniecie dotyczace sprzetow obozowych naprawione. Nazywa sie All modern comforts. Ma je 0,3% graczy. To moje 109-te.
Zrobilem juz wszystko co moglem zrobic w grze. 500 godzin! Dopiero dzis znalazlem ostatnie 3 przepisy dla kucharza i kowal zrobil wszystkie helmy lvl 12. Pora zwolnic miejsce na dysku.
Ostatnie 2 bugi, ktore zglosilem:
spoiler start
1. W Marheim dostalem misje dostarczenia wiadomosci informatorowi w karczmie w Gosenbergu. Po dotarciu na miejsce nie bylo mozliwosci jak przekazac wiadomosc. Pare osob buga potwierdzilo. Wczorajszy patch to naprawil.
2. Pojawil mi sie w ekwipunku przedmiot z wykonanej misji - korkociag. W Drombach w czasie wykopalisk na boisku do Przewalanki naukowcy dali nam czesci przedmiotu do poskladania. Po zlozeniu okazalo sie, ze to nie zaden antyk, tylko korkociag - studencki zart. Po ukonczeniu misji przedmiot przepadal. A tu nagle dzis sie pojawil w bagazu i nic nie mozna z nim zrobic: ani oddac naukowcom, ani sprzedac, ani wyrzucic. Ciekawe czy ktos jeszcze dostal jakies zbedne przedmioty fabularne...
spoiler stop
Zla wiadomosc: wycofali mozliwosc zdobycia w walce lub kupna u kupca pancerzy ze slotami. Teraz mozna juz tylko takie wykonac samodzielnie w kuzni.
W Wartales pograłem ok 10-15h - jak dla mnie wystarczy, żeby coś tu napisać. Nie jest to do końca mój typ rozgrywki, bo wolę gry z konkretną fabułą i celami do zrobienia. Niemniej muszę przyznać, że swoboda rozgrywki daje możliwość wczucia się w postacie, którymi gramy. Jesteśmy przecież bandą wolnych strzelców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę na własny rachunek. Sami dokonujemy wyborów, które powoli budują naszą reputację. Jednak, jak już wspominałem - cenię sobie z góry wytyczone cele do których mogę dążyć, więc po tych kilkunastu godzinach gry zacząłem trochę czuć, że (przynajmniej dla mnie) taka gra bez końca jest dla mnie bezcelowa. Do tego walka zaczęła robić się powtarzalna a możliwości rozwoju dość ograniczone. Doceniam jednak fajny pomysł na crafting, różne niecodzienne w tego typu grach profesje czy dający się poczuć klimat średniowiecznego, codziennego życia. A skoro ja się bawiłem całkiem nieźle, to ludzie zagrywający się w gry bazujące na swobodzie rozgrywki będą bawić się świetnie. Ze swojej strony daję mocne 7/10. A jeśli twórcy dodadzą jakąś wyraźną linię fabularną, to z chęcią zagram ponownie i podwyższę ocenę do co najmniej 8 :)
Szkoda, że gra ma tak niską ocenę, bo całość jako koncept i mechaniki rozgrywki zasługują na solidną dychę. Może nie jest to całkowity powiew świeżości, ale ja osobiście dawno nie grałem w nic podobnego. Gra jest cały czas rozwijana i na bieżąco łatana. Bugi związane z zadaniami czy lokacjami są na porządku dziennym i jak się na to nie przymknie oka to faktycznie może odrzucać i zaniżać ocenę. Tak samo przycinki animacji co kilka sekund mogą denerwować (podobno developerzy póki co nie znają przyczyny i nie wiedzą co z tym zrobić). Także na razie pozostaje tylko czekać, bo produkt końcowy moim zdaniem będzie rewelacyjny.
Po ostatniej aktualizacji często pada dźwięk w grze.. Zazwyczaj ponowne uruchomienie naprawia problem.. Męczę tę piękną grę już tak długo, może za długo, ale nie mogę się oderwać..
Dawno mnie tu nie było.
Muszę jeszcze nieco porobić aktywności. Twórcy (na Steamie) wczoraj przypomnieli o nadchodzącej darmowej aktualizacji ze ścieżkami, jak również zaktualizowali roadmap.
Na szczęście część rzeczy (w tym nowa klasa (a w związku z tym nowi wrogowie)) będzie dostępna za darmo, nowy region (jako, że (przypomnienie) okres EA się skończył) już będzie dostępny w ramach DLC.
Czekam już na nowy update.
Dzisiejszy update (jeszcze nie ten community) wprowadził długo wyczekiwane wsparcie dla padów. Teraz już pozostaje tylko czekać, aż oficjalnie ogłoszą wersję na konsole.
Oczywiście dalej czekam na pozostałe dwa update.
Dobrze, że GOL zaktualizowało tą stronę, bo wczoraj znienacka wyskoczyła nowa informacja, że Wartales wyszedł już na Switcha (jeszcze przed community update 2). Teraz pozostaje już czekać na wersje dla PS i Xbox i po raz trzeci wyruszyć na przygodę (tym razem bogatszy o nowe doświadczenia z gry na PC). No i oczywiście przy okazji zapowiedzieli też crossplay, co nieczęsto się zdarza w grach RPG z naciskiem na taktyczny.
Główny problem tej gry to powtarzalność. 15-20 pierwszych godzin jest super, cały czas rozwijamy drużynę, widać że jesteśmy w stanie coraz więcej, ale do momentu kiedy mamy tyle jednostek ile potrzeba i nie ma sensu rozwijać drużyny dalej. Wszystkie walki wtedy zaczynają wyglądać tak samo, co bardzo szybko robi się nudne, wina niestety level scalingu wszystkich przeciwników wyznaczonych sztywno na poziom drużyny. System z Battle Brothers wyszedł o wiele lepiej, gdzie trudność rośnie z czasem, mamy łatwiejsze i trudniejsze walki, także takie które są praktycznie niemożliwe do wygrania. W Wartales na prawdziwe wyzwanie trafiłem tylko gdy zaatakowałem obóz bandytów za wcześnie, gdzie drużyną kilkunastu wojowników musiałem pokonać ponad 50 bandytów. Z dobrymi tankami nawet taką walkę wygrywa się z automatu bez strat. Pominę kilku specjalnych przeciwników i areny, bo to tylko mała część rozgrywki. Jest niby tryb region-locked, gdzie trudność przeciwników zależy od miejsca, ale jest też wadliwe rozwiązanie bo potem w części regionów jest za łatwo, a w innych za trudno. M&B potrafiło rozwiązać tę kwestię, zmuszając do ciągłego rozwoju jeśli chciało się pokonywać większe wyzwania, Battle Brothers również miało swój angażujący sposób, ta gra niestety poległa mimo bycia bardzo rozbudowaną i zamierzoną na bardzo długi czas, mnie niestety szybko wynudziła. Lepiej wyszłoby urozmaicenie gameplay'u niż ładowaniem wielu nudnych misji, bo fabuła niestety była pisana przez kogoś kto nie miał na to ciekawej wizji ani umiejętności.
Nowy update wyszedł już dzisiaj. Muszę wbić pozostałe poziomy dla ścieżek, gdyż okazało się, że brakuje mi 2 poziomów handlu, 1 poziomu dla ścieżki przestępczości i 3 poziomy dla wiedzy. No i w końcu ruszyć się z tymi poziomami (dobrze, że ścieżka handlu pozwala mimowolnie wbijać te doświadczenie podczas wykonywania zawodu, ale to dostępne staje się od 9 poziomu tej ścieżki)
Zmiany generalnie na plus, teraz już tylko czekać na pierwsze DLC+update.
kilka miesięcy później - patrzę a ocena jeszcze spadła. To jest żart. GOL powinien umożliwić pisanie komentarzy bez oceny ale jak ktoś chce wystawić ocenę to komentarz powinien być wymagany. Wtedy poznałbym tych gagatków... miałbym okazję napisać soczysty komentarz
Ta gra to złoto. Gram już 90 godzin a dopiero się rozkręca. Dla fanów taktycznych RPG Wartales to truskawka na torcie. Mogę śmiało polecić, szczególnie że 14.12.2023 wychodzi update ze statkami i piratami. Jedno co mi tylko przeszkadza to słabo rozwinięte interakcje pomiędzy towarzyszami i dialogi.
Pograłem chyba kilkanaście godzin w ramach GamePassa i bardzo pozytywnie się zaskoczyłem. Nie wiedziałem, że to aż tak rewelacyjna gra. Przez te rozegrane godziny praktycznie wszystko mi się w niej podoba. Nawet nie będę kontynuował rozgrywki w GP, tylko zakupię grę gdzie indziej, może nawet z dodatkiem, bo widzę, że spędzę z nią bardzo dużo godzin.
gierka poczatkowo wydaje sie bardzo ciekawa, rozbudowana i interesujaca ale schemat rozgrywki i powtarzalnosc walk ubija caly gameplay. walki bardzo szybko staja sie niewiarygodnie latwe i w zasadzie przeciwnicy robia za kukly bo nawet ruszyc sie nie moga
gra ma ocenę 4/10 i kosztuje niewiele a jest mega fajna XD mam już około 30h i mam nadzieje, że wyjdzie dużo dlc do tej gry i będą ją dalej rozwijać.
podoba mi się ten mroczny low fantasy świat, jest dużo lepszy niż np. ten dziwaczny kolorowy z baldura3
Właśnie rozpocząłem przygodę - klimat dobry.
Ktoś wie czy w tej grze jest jakiś główny cel - typu pokonanie bossa, czy całkowity podbój krainy?
Czemu ta gra ma tak niska ocenę? Na gameplayach w sieci nie wygląda źle, mało tego jest raczej chwalona, a ocena tu na poziomie paździerza.
W czerwcu odinstalowalem gre, bo mialem zrobione wszystko co bylo do zrobienia i wszystkie osiagniecia Steam.
Dzis zainstalowalem znowu i wczytalem ostatni save, a tu sie okazuje, ze sporo rzeczy doszlo i nie mowie o DLC, bo jeszcze go nie mam. W czerwcu po 530h w grze mialem sciezki 9|9|9|9 wymaksowane. Dzis od razu policzylo mi wczesniejsza nie zliczona nadwyzke i od razu mam 12|12|10|12. Tylko przestepczosc musze wymaksowac. Doszly nowe Areny, nowe rasy, sztuka walki wrecz, nowe odkrycia naukowe i nowe przepisy w roznych kategoriach. A ja myslalem caly czas, ze dopiero DLC przyniesie cos nowego...
To jest porażka! Wkurzają mnie gry, gdzie fabuła polega na spieprzaniu przed wszystkimi, bo "podejrzenie" ci wzrosło (a wzrasta jak praktycznie cokolwiek zrobisz), spada za to wolno jak smoła z gaci. Jak cię dopadną strażnicy, a pałętają się wszędzie i jeszcze idą twoim tropem jak ogary, to możesz pozbyć się całej kasy, stracić członka drużyny lub walczyć, co zwiększa jeszcze bardziej "podejrzenie"! Taki system jest dobry dla masochistów!
Jest kolejna mapa drogowa. W następnym miesiącu możemy spodziewać się kolejnego DLC z karczmami w tle (o ile nie okaże się żartem primaaprilisowym, bo jak wiadomo zbliża się 1 kwiecień)
Za to w czerwcu zbliża się kolejny darmowy kontent dotyczący map do walki.
Jeszcze nie wiadomo, co przyniesie druga połowa 2024 roku.
Gram prawie tylko w turówki od 20 lat i powiem tak: Wasza ocena to jakieś nieporozumienie. Do bardzo solidna, bogata w opcje i wątki gra z przyzwoitą grafiką, dużym światem i swobodą podejmowania decyzji. Gra która zaskakuje do samego końca. Jest nawet bardziej złożona niż nowy Jagged Alliance.
Widocznie teraz jest już lepiej gdy mowa o wymaganiu do jednej piosenki barda. Teraz jest znośniejsze, bo nie wymaga jakichś absurdalnych wyczynów - teraz już wystarczy wygrać bitwę jedną osobą niedotkniętą statusem Agonia, a nie wygrać bitwę na "krytycznym" stanie drużyny. Teraz jest to o wiele bardziej wykonalne i chyba zaraz będę to robił.
Jedynie mogę kłopotać się o odblokowaniu drugiej piosenki (ta, która wymaga pokonaniu grupy co najmniej 8 osób drużyną bez wyposażenia). Zastanawiam się, czy zwierzęta też wliczają się w to wymaganie?
Wczesny dostep zaliczony i ponownie zasiadlem od nowa bo doszlo troche rzeczy a ze pamiec juz nie ta co kiedys to wolalem zaczac od nowa niz cos pominac.Na razie gram bez DLC bo dopiero skonczylem trzy regiony ale mam pytanie dotyczace tawerny-czy jest dostepna od razu czy wymaga jakis lvl/lub zaliczony region i ogolnie czy wnosi cos ciekawego do gry-DLC z regionem morskim,czy pod wzgledem trudnosci plynac po zrobieniu wszystkich regionow ladowych czy mozna wczesniej np jako 4 region juz sie pokusic? Gram bez skalowania.Z gory dziekuje za odp.
Poniewaz nie mozna zmienic oceny to na dzis spokojnie dal bym 10
Czy mial ktos problen odnosnie zapisanych postępow w grze ? Gram na pc w gamepassie. Po wczytaniu save (na ktorym niby data zapisu sie zgadza) mam w ogole nieaktulany stan rozgrywki, tak jakby cofnelo mnie o jakieś kilka godzin gry wstecz i skaosawlo bieżacy postep. Nie usmiecha mi sie przechodzic tych samych walk i misji jeszcze raz...
No i 120 godzin pykło nie wiadomo kiedy, a robiłem praktycznie tylko główne misje, po za może kilkudziesiecioma potyczkami, by podnieść lvl i zdobyć kasę. Gra majstersztyk. Jedynie do czego mogę się przyczepić, to bardzo nierówny poziom trudności i zdarzają się nam bardzo trudne walki w trakcie przechodzenia fabuły na różnym etapie, np. w środku wątku głównego (Arena Berny, Zniekształcony). Do tej pory poziom trudności w gry jakie grałem, zawsze zwykle wzrastał z postępem fabuły a tu jest różnie.
To jest złoto! Gra z cyklu "usiądę, pogram godzinkę" po czym zdaję sobie sprawę, że przesiedziałem 6 godzin i zawaliłem wszystko co miałem na ten dzień xD Niektóre mechaniki są powtarzalne, fabuła (wątki poszczególnych regionów) jest czysto pretekstowa, ale co z tego jak walka wciąga jak bagno, a zarządzanie swoją bandą degeneratów to czysta radocha. Wystawiam gierce 10 trochę na wyrost, ale ocena w GOLu jest zupełnie nieadekwatna, więc podbijam. Polecam!
Podoba mi się ale próg wejścia jest dosyć wysoki i na chwile obecną szkoda mi czasu na naukę. Pierwsze 2 walki dosyć trudne i jedną ledwo wygrałem, a drugą prze.... z kretesem. Znowu walka z wilkami bardzo łatwa i nie wiem czy trzeba łazić X godzin i klepać takie wilki żeby podexpić postacie.
Chętnie wrócę w zimie ale muszę przysiąść pooglądać lub poczytać poradniki bo z marszu to uj wie co robić.