Najciekawsze materiały do: X4: Foundations
X4: Foundations - RelationHaggling v.1.0.0
modrozmiar pliku: 3 KB
RelationHaggling to modyfikacja do gry X4: Foundations, której autorem jest iforgotmysocks.
X4 - zapowiedziano dodatek Tides of Avarice i patch 5.00
wiadomość27 listopada 2021
Zapowiedziano dodatek Tides of Avarice do X4: Foundations. Rozbuduje on zawartość gry o nowe frakcje, statki i sektory. Wraz z nim ukaże się patch 5.00.
Najlepsza misja do ArmA 3 i premiera CK3: Northern Lords - Tbone'owy przegląd
wiadomość21 marca 2021
W dzisiejszym przeglądzie opowiadam o najlepszej misji do ArmA 3 i przypominam o premierach CK3: Northern Lords oraz X4: Cradle of Humanity. Jest też coś dla fanów mechów i Hell Let Loose.
Cradle of Humanity drugim dodatkiem do X4: Foundations
wiadomość28 sierpnia 2020
Studio Egosoft zapowiedziało Cradle of Humanity, czyli drugi dodatek do kosmicznego symulatora X4: Foundations. Rozszerzenie zaoferuje nowe lokacje, misje i frakcje.
- Data premiery Darksiders Genesis, Blizzard honoruje zmarłego gracza w StarCrafcie 2 i inne wieści 2019.10.22
- X4 Foundations - patch 2.00 wprowadza wyczekiwane zmiany i nowości 2019.02.27
- Tryb fotograficzny w Metro Exodus, trofea w Resident Evil 2 Remake i inne wieści 2019.01.08
- Premiera X4 Foundations 2018.11.30
- X4 Foundations – data premiery i wymagania sprzętowe space sima Egosoftu 2018.10.01
- X4 - zwiastun i nowe informacje o kosmicznym symulatorze studia Egosoft 2017.08.27
- X4, X Rebirth VR Edition i patche dla starszych gier w planach studia Egosoft 2016.12.16
Jak produkt wydany, kiedy to dopiero zapowiedziane xD
Może się czegoś nauczyli, chociaż jestem pesymistycznie nastawiony.
Od kilku dni Egosoft dawał informacje o X4 na FB wplatając je w wiadomości o innych swoich grach, pomysłach. A tu bęc https://www.youtube.com/watch?v=FuIeKMYaIAk i zaraz po tym seria skrinów http://imgur.com/a/p5cIM. X4 będzie nosić podtytuł: Foundations.
Jak ktoś będzie szukał zaawansowanego MMO w kosmosie z dużą swobodą to wybierze Dual Universe, a nie tą gierkę
Mam nadzieje że grze bliżej będzie do starszych odsłon. Liczę na usprawnienia w zakresie handlu oraz aspektów organizacyjnych związanych z zarządzaniem flotą i stacjami. Ciekawy były również rozwinięty system frakcji i dyplomacji.
Szukają polskich tłumaczy, więc polska wersja chyba będzie https://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=399440
Boooooże kiedyś kiedyś grałem w X2 The Threat za dzieciaka i gra byla miodna a ja tu widzę że już X4 wychodzi, przez przypadek się o tym dowiedziałem :D Nic tylko czekać na premiere i oby polską wersję gry ;)
Zgadzam się. Tym bardziej, że 2 miechy do premiery a oni pokazują wersje ALPHA!
Według mnie przesadzili trochę z wymaganiami sprzętowymi.
Kluczem do sukcesu tych gier od zawsze dla mnie była grywalność, a nie graficzne fajerwerki.
Gra odniesie sromotną porażkę. Twórcy niepotrzebnie pakują się głębokiego spacesima z możliwością chodzenia po statkach, stacjach z masą zbugowanych animacji postaci się tam pałętających. Mamy przecież Elite dangerous, Star Citizen, NMS które robią to o wiele wiele lepiej.
Mogli zostać przy stare koncepcji gry jak w X3, tylko skupić się na udoskonaleniu samego kosmosu. Zrobić to co dają mody np. możliwość zostania piratem handlowania nielegalną technologią, ale zrobić to w sposób zbalansowany bo mody powiedzmy sobie szczerze są zbugowane i w niespodziewanych momentach nie do wygrania. Dodali by też możliwość lądowania na planetach (mody to umożliwiają) i by była super kontynuacja i by się może przy tym nie narobili, mieliby siłę robić dodatki czy cuś.
Szkoda serii :(
Chodzenie po statku i stacjach było już w XRebirth więc to żadna nowość. A lądowanie na planetach, owszem, ale trzeba by opracować jakiś sens takiego działania (jakieś mini przygody) a to mam być kosmiczny sims, a nie misz-masz.
A na Star Citizen to raczej bym się nie powoływał:)
Najnowszy X4 to ulepszony silnik Rebirtha. Jak na razie ani razu mnie z gry nie wywaliło, jakiś wrednych bugów nie spotkałem, ale może dlatego że jak na razie sobie latam i odkrywam sektory. Jak ktoś grał tylko w stare X to musi przyzwyczaić się do innego sterowania i rozgrywki. Nie grałem na modach, ale kilka osób pisało ze sporo rozwiązań jest wzorowanych na popularnych modach jak np. sterowanie flotą z poziomu mapy, walki między frakcjami, rozwój i awansowanie NPC. Czasami mam wrażenie, że to po prostu Rebirth na sterydach.
Single player... w takim uniwersum nie ma co podchodzić nawet do tego tytułu.
Hmmm jestem wielkich fanem poprzednich serii za wyjątkiem X:Rebirth. Zaczynałem od X: Beyond the frontier i była to jednak z gier które mnie zafascynowały (miałem co prawda wtedy jakieś 15 lat więc o to było nietrudno :) ). X3: Terran Conflict był już bardzo rozbudowany z ogromnymi możliwościami prowadzenia zabawy (szczególnie z super modami). A potem był upadek czyli X: Rebirth..., cóż nie potrafiłem się zmusić aby w to grać.
Ale na temat, do X4: Foundation zrobiłem na razie jedno podejście jakieś 5 godzin... Cóż jest lepiej niż Rebirth to bez dwóch zdań, ale nie potrafię.... Za dużo nieodpracowanych rzeczy. Zrobiono duuuże sektory jednak, niewiele się w nich dzieje. Handel jak dla mnie nie działa jak należy. Mapa bardzo nieczytelna, podobnie interfejs. Walka jest jakaś sztuczna nieczytelna. Nawet efekty dźwiękowe i wizualne podczas walki są gorsze niż w poprzednich częściach. Misje, cóż po pierwszej misji z 3000 zarobiłem jakieś 100000, naprawiając jakieś spawy przy stacji. Czy to na poważnie? Czy można się wkręcić w taki wszechświat? O ile poprzednie części to był dla mnie majstersztyk grywalności i pochłaniacz mojego czasu, tak do X4: Foundation nie potrafię się zmusić. Poczekam na łatki, patche jakieś mody i spróbuję za jakiś rok. Na razie 3,5/10.
....dla kolejnej część z serii X, można poświęcić wiele godzin, a tym bardziej, że pojawiło się fanowskie spolszczenie do X 4....
https://www.nexusmods.com/x4foundations/mods/25
...dla mnie i wielu fanów seria X, to mistrzowska klasyka symulatorów kosmicznych i strategii , Egosoft do czwartej częsci mocno się przyłożyło !!!
...( prezntacja: Split Wendeta v.3.0 )...
Też tak macie? Ledwie wejdę do menu tej gry, a wentylatory karty graficznej zaczynają pracować na pełnych obrotach.
Właśnie weszła najnowsza aktualizacja. Dodali język polski.
Ja dziś kupuję , po sporych peczach będzie teraz lepiej.
NO gra skradła mi rozum i duszę. Absolutny sztos, a plus kikla drobnych modów sztos do kwadratu. Czy ktoś wie w jaki sposób obracac moduły stacji podczas trybu budowy ?
Wypowiem się, jako osoba z zewnątrz, nie grająca wcześniej w "eXy":
Kocham space-sim i wszystko co związane z lataniem statkami kosmicznymi, craftingiem w kosmosie, strategie sci-fi etc.
Moją miłość do tego tematu zaczęła fantastyczna seria Descent: Freespace, potem Homeworld, dalej Eve Online, Space Engineers, kończąc Elite: Dangerous i testowaniu Scam Citizen.
A co z X4?
Czytając jakie gra oferuje możliwości, byłem zachwycony i chciałem jak najszybciej ja wypróbować
Kupiłem i odstawiłem po kilku minutach.
Dlaczego?
W tutorialu mój statek wpadł w teksturę stacji kosmicznej i utknął - wybaczcie, ale biorąc pod uwagę ile sobie życzą za samą podstawkę jest to masakra.
Miesiąc później przysiadłem do tej produkcji ponownie.
Nie wpadłem w tekstury, ale spotkałem się z innym problemem - misje.
Udaje ci się takową znaleźć i często spotykałem się z jednym z dwóch problemów:
- "gps" często nie jest w stanie cię doprowadzić do misji, albo wpadasz w dziwny loop, że nie możesz dolecieć
- w samouczku w ogóle nie było info jak daną rzecz się wykonuje (np. detonacja min), a niby poziom trudności danej misji "bardzo łatwa", albo "łatwa".
Często też w misjach jest zbyt mało informacji. W jednej miałem zdjąć jakichś awanturników. Dolatuje, latają jacyś oznaczeni na czerwono. Zdjąłem ich i zero info, że task wykonany. Potem się okazało, że to nie byli ci awanturnicy i że trzeba było polecieć nieco dalej, niż wyznaczone miejsce.
To jest chyba największy problem X4 (pomijając ultra-nieprzyjazny interfejs) - jak jesteś nowym graczem, to totalnie nic nie wiadomo, bo często z samej odprawy nic się nie dowiesz.
Ale uparłem się, przetrzepałem mnóstwo video poradników na Youtube i dziś jestem tą produkcją zachwycony.
Nie jest doskonała, często nieogarnięte do dziś błędy potrafią doprowadzić do szewskiej pasji, ale jest właśnie takim niedoszlifowanym diamentem.
Do wszystkich, którzy mieli podobnie jak ja na początku:
Obejrzyjcie poradniki, pozwólcie na frustracje w początkowych etapach gry, bo potem dostaniecie chyba najlepszu sci-fi sandbox, jaki istnieje.
Ach, no i moderzy wykonują świetną robotę.
Ukłon również w ich stronę.
Solidne 7/10
Pięć lat po premierze, X4 jest nadal pełen błędów. Razi brak choć minimalnych znamion inteligencji sterowanych przez grę statków. Trudno się wczuć w taki toporny świat. Wygląda to jak ładna wydmuszka. Jak silnik graficzny o ogromnym potencjale, którym powinni się teraz zająć twórcy dobrych gier - stworzyć porządny interfejs i atrakcyjne misje (te które są są drętwe i wyglądają jak dodane na siłę - na szybko, bez polotu, byle nikt nie mówił, że świat X4 nie ma misji). Brak też jakiegokolwiek w miarę sensownego scenariusza fabularnego.
Chyba z piate podejscie mam do tej gry, poprzednie X2 i X3 przechodzilem po kilka razy, X3 czysta wersje i w roznych calkiem zmodowanych (XTC,LU).
X4 mi po prostu nie pasuje
-ogromne sektory, lecisz przez jeden pare minut
-brak napedu skokowego, wiec wszedzie latasz na "piechote" i tracisz kupe czasu
-brak automatycznego dokowania, wiec tracisz kupe czasu na zabawe w delikatne podlatywanie do stacji
-sterowanie myszka to tragedia (calkiem inne niz w poprzednich X)
-strzelasz do kogos i jak chcesz go zaznaczyc lewym klikiem to otwiera sie menu kontekstowe
Moze do szesciu razy sztuka....