Najciekawsze materiały do: Another World: 20th Anniversary Edition

Another World: 20th Anniversary Edition - Heart of the Alien Redux v.1.2.2
modrozmiar pliku: 379,3 KB
Heart of the Alien Redux to opracowany przez Glima open-source’owy fanowska konwersja Heart of the Alien. Ta gra to kontynuacja kultowego Another World, która ukazała się wyłącznie na konsolę SEGA CD.

Promocje mobilne na weekend 9–10 sierpnia (m.in. Deus Ex: The Fall, Another World, Final Fantasy VI)
wiadomość9 sierpnia 2014
Prezentujemy kolejne wydanie cyklu poświęconego najciekawszym promocjom cenowym na gry mobilne. W przeglądzie zamieściliśmy informacje o przecenach takich gier jak Deus Ex: The Fall, Another World, Final Fantasy VI, Might & Magic: Clash of Heroes oraz Joe Dever's Lone Wolf.

Wieści ze świata (Another World, Little Inferno, Beyond: Dwie Dusze) 5/4/13
wiadomość5 kwietnia 2013
Dziś piszemy m.in. o premierze gry Another World: 20th Anniversary Edition na Steamie, wynikach sprzedaży Little Inferno, a także kosztach produkcji Beyond: Dwie Dusze. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

20 starych gier z PC, które odpalisz na telefonie z Androidem
artykuł30 lipca 2024
Kiedyś to były gry, nie to co dzisiaj... ale zupełnie poważnie - przyglądamy się starym klasykom na smartfonach i sprawdzamy, czy nostalgia wytrzyma w starciu z topornym sterowaniem.

Wszystko cudnie pięknie ale mogli by zrobić końcu remake z 2 częścią gry czyli "Heart of the Alien" która wyszła tylko na konsolę Sega CD. Można też zagrać w tą 2 część za pomocą emulatora tejże konsoli;)
Tak przy okazji w tej 2 części na konsole jest też umieszczona 1 cześć gry.
Przeszedlem jakis miesiac temu na moj smartfonie :P Mialem kiedys Amige, niestety nie mialem okazji zagrac w another world. Mimo to uwielbiam ten klimat starych gier. Bardzo wciagajca i zaraz trudna gra. Po ukonczeniu Another world od razu mialem ochote przejsc ja drugi raz. Az dziwne ze tak swietna gra powstala w tamtych czasach :)

Sentymentalny powrót do lat dzieciństwa. Krótka ale niezwykle treściwa, bardzo wymagająca. Chyba wyłącznie dla starszego pokolenia które w to kiedyś grało. Można rzec giercowy klasyk.

Powieści "Solaris", "Głos Pana" Stanisława Lema czy "Piknik na skraju drogi" Strugackich łączy przekonanie o niemożności pełnego kontaktu z rozumnym bytem spoza Ziemi, niemożności obopólnego zrozumienia. W skrócie - niemoc ta wynika z uwikłania ludzkości w siebie samą. Próbujemy pojąć coś rzutując siebie, swoje rozumowanie na coś Innego.
Zgodnie z teorią prakseologii Ludwiga von Misesa podstawowe, aprioryczne struktury logiczne ludzkiego rozumowania umożliwiają działanie w warunkach, w których żyjemy - umożliwiają przetrwanie. Przykład działania powszechnych struktur logicznych: absurdalne dla nas jest, że A mogłoby być jednocześnie nie-A. Wszelkie odchyły od podstawowych norm rozumowania byłyby irracjonalne, doprowadziłyby jednostkę do zguby w momencie ich używania. Jednocześnie poznanie obcej istoty rozumnej wymaga posiadania nieludzkiego rozumowania.
"Another World" Erica Chahi to krótka, platformowa gra z 1991 roku przedstawiająca perypetie rudowłosego naukowca. Zaczyna się w bunkrze na pustyni, do którego protagonista, niczym gwiazda sportu, dojeżdża Ferrari-podobnym samochodem. Podczas przeprowadzania eksperymentu zostaje przeniesiony na inną planetę, na której żyje obca cywilizacja. Realia tej cywilizacji są czytelne - patriarchalne społeczeństwo, w którym miejsce kobiet jest w haremie, podzielone jest na niewolników i panów. Fabuła i cała sytuacja w grze jest pretekstowa. Jedyne co się liczy to wielowymiarowa transgresja głównego bohatera - bogaty naukowiec o statusie gwiazdy w nowym otoczeniu musi walczyć o przetrwanie. Ląduje na samym dole hierarchii społecznej, gdzie może i panuje szacunek do natury, ale i zacofanie technologiczne. Eric Chahi daje się ponieść karnawalizacji i częstuje protagonistę czymś co dla rudowłosego jest "światem na opak".
W "Another World" przedstawione są dwa światy. Oba są zrozumiałe. Żaden z nich nie jest bardzo obcy. Żaden z nich nie jest bardzo inny od naszego (no może ten pierwszy - niezależny naukowiec, którego stać na Ferrari wydaje się nierealny :P).

Powieści "Solaris", "Głos Pana" Stanisława Lema czy "Piknik na skraju drogi" Strugackich łączy przekonanie o niemożności pełnego kontaktu z rozumnym bytem spoza Ziemi, niemożności obopólnego zrozumienia. W skrócie - niemoc ta wynika z uwikłania ludzkości w siebie samą. Próbujemy pojąć coś rzutując siebie, swoje rozumowanie na coś Innego.
Zgodnie z teorią prakseologii Ludwiga von Misesa podstawowe, aprioryczne struktury logiczne ludzkiego rozumowania umożliwiają działanie w warunkach, w których żyjemy - umożliwiają przetrwanie. Przykład działania powszechnych struktur logicznych: absurdalne dla nas jest, że A mogłoby być jednocześnie nie-A. Wszelkie odchyły od podstawowych norm rozumowania byłyby irracjonalne, doprowadziłyby jednostkę do zguby w momencie ich używania. Jednocześnie poznanie obcej istoty rozumnej wymaga posiadania nieludzkiego rozumowania.
"Another World" Erica Chahi to krótka, platformowa gra z 1991 roku przedstawiająca perypetie rudowłosego naukowca. Zaczyna się w bunkrze na pustyni, do którego protagonista, niczym gwiazda sportu, dojeżdża Ferrari-podobnym samochodem. Podczas przeprowadzania eksperymentu zostaje przeniesiony na inną planetę, na której żyje obca cywilizacja. Realia tej cywilizacji są czytelne - patriarchalne społeczeństwo, w którym miejsce kobiet jest w haremie, podzielone jest na niewolników i panów. Fabuła i cała sytuacja w grze jest pretekstowa. Jedyne co się liczy to wielowymiarowa transgresja głównego bohatera - bogaty naukowiec o statusie gwiazdy w nowym otoczeniu musi walczyć o przetrwanie. Ląduje na samym dole hierarchii społecznej, gdzie może i panuje szacunek do natury, ale i zacofanie technologiczne. Eric Chahi daje się ponieść karnawalizacji i częstuje protagonistę czymś co dla rudowłosego jest "światem na opak".
W "Another World" przedstawione są dwa światy. Oba są zrozumiałe. Żaden z nich nie jest bardzo obcy. Żaden z nich nie jest bardzo inny od naszego (no może ten pierwszy - niezależny naukowiec, którego stać na Ferrari wydaje się nierealny :P).


Gdyby nie "Another World" nie byłoby współczesnych hitów. Grę poznałem w latach 90-tych i był to wówczas szok! Grałem na starym IBM-ie, później w wersję PC "15th Anniversary Edition", a w końcu ostatnio na PS4. Ta gra ma w sobie coś, dzięki czemu prawie w ogóle się nie starzeje, wciąż jest dobra i emocjonująca. Może przez swoją uniwersalność, klimat, konstrukcję i mechanikę? Niby prosta, a jednak rozbudowana, piękna, głęboka i jakby "niedopowiedziana" historia. Każdy szanujący się GRACZ powinien choć raz w życiu ukończyć tę grę - to jest po prostu obowiązek! *Ocena z sentymentu i zachwytu ;)


Gdyby nie "Another World" nie byłoby współczesnych hitów. Grę poznałem w latach 90-tych i był to wówczas szok! Grałem na starym IBM-ie, później w wersję PC "15th Anniversary Edition", a w końcu ostatnio na PS4. Ta gra ma w sobie coś, dzięki czemu prawie w ogóle się nie starzeje, wciąż jest dobra i emocjonująca. Może przez swoją uniwersalność, klimat, konstrukcję i mechanikę? Niby prosta, a jednak rozbudowana, piękna, głęboka i jakby "niedopowiedziana" historia. Każdy szanujący się GRACZ powinien choć raz w życiu ukończyć tę grę - to jest po prostu obowiązek! *Ocena z sentymentu i zachwytu ;)