
Studio Fizbin
Niezależny niemiecki zespół deweloperski z siedzibą w Ludwigsburgu i oddziałem w Berlinie. Studio Fizbin tworzy gry na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, a rozpoznawalność na całym świecie przyniósł mu cykl The Inner World.
Berliński oddział Studia Fizbin należy do kolektywu Saftladen, razem z Megagon Industries i Maschinen-Mensch.
Historia Studia Fizbin
Dzieje Studia Fizbin rozpoczęły się w 2011 roku, kiedy to zostało ono założone przez Sebastiana Hollsteina, Mareike Ottrand i Alexandra Piepera. Ekipa, której siedziba mieściła się w Ludwigsburgu, szybko przystąpiła do pracy nad swoim debiutanckim projektem; sfinansowano go między innymi dzięki rządowemu wsparciu w wysokości 100 tysięcy euro oraz nawiązaniu współpracy z firmą Headup Games.
Inner World
Pierwszym dziełem Studia Fizbin był The Inner World, czyli przygodówka point-and-click, która w 2013 roku ukazała się na komputerach osobistych, a po latach trafiła również na konsole. Tytuł odniósł sukces artystyczny i sprzedał się na tyle dobrze, że jego twórcy mogli zadomowić się na branżowej mapie, a także urosnąć w siłę, otwierając swój drugi oddział w Berlinie (co zapewniło im dostęp do rządowych programów finansowania).
W 2017 roku The Inner World doczekał się kontynuacji w postaci gry The Inner World: The Last Wind Monk, która zadebiutowała na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One, a z pewnym opóźnieniem ukazała się również na urządzeniach mobilnych i platformie Nintendo Switch.
Inne projekty
Cykl The Inner World zapewnił opisywanej firmie stabilność finansową, toteż nie spieszyła się ona z dostarczaniem kolejnych dzieł. W efekcie dopiero rok 2021 przyniósł premiery aż trzech jej projektów. Pierwszym z nim było humorystyczne Say No! More, wydane w kwietniu. Drugi to platformowa przygodówka Minute of Islands, która ukazała się w czerwcu 2021. Trzecim była jeszcze jedna gra przygodowa, czyli wypuszczone w lipcu 2021 Lost at Sea.
Choć Say No! More i Minute of Islands odniosły sukcesy artystyczne, tego samego nie można było powiedzieć o Lost at Sea, które doczekało się „w większości negatywnych” recenzji na Steamie i przeszło bez większego echa. Gra zmagała się z szeregiem problemów obejmujących zarówno jej warstwę techniczną, jak i mechanikę, fabułę czy oprawę graficzną.
Reignbreaker
Następnie twórcy postanowili spróbować swoich sił w nowym dla siebie gatunku i wziąć się za bary z cyklem Hades. Studio Fizbin stworzyło Reignbreakera, czyli grę akcji z elementami roguelike, osadzoną w „medievalpunkowym” uniwersum. Tytuł trafił na komputery osobiste 18 marca 2025 roku.