Polyarc
Amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Seattle. Polyarc, na którego czele stoi Tam Armstrong, tworzy gry przeznaczone na zestawy rzeczywistości wirtualnej. Debiutanckie dzieło tego zespołu, czyli zręcznościówka pod tytułem Moss, odniosło sukces artystyczny i komercyjny, co zapewniło mu rozpoznawalność na całym świecie.
Historia
Dzieje zespołu Polyarc rozpoczynają się w 2015 roku. Wówczas to grupa pracowników firmy Bungie postanowiła opuścić jej szeregi i założyć własne studio deweloperskie, tworzące produkcje korzystające z zestawów rzeczywistości wirtualnej.
Co prawda nowa firma szybko zabrała się do pracy nad swoją debiutancką grą, jednak na jej premierę trzeba było czekać niemal trzy lata. Moss zadebiutował bowiem dopiero w lutym 2018 roku. Owa zręcznościówka, w której gracze wcielali się w opiekuna myszki imieniem Quill, próbującej uratować swojego wuja z opresji i niejako przy okazji pokonać pradawne zło, odniosła sukces artystyczny i komercyjny. Gra trafiła najpierw na PlayStation 4 (wymagała do działania gogli PlayStation VR), a po kilku miesiącach pojawiła się również na komputerach osobistych.
Sukces odniesiony przez Moss pozwolił ekipie Polyarc nabrać wiatru w żagle, zatrudnić nowe osoby i rzecz jasna rozpocząć pracę nad drugim projektem. Skrywane karty deweloperzy odsłonili dopiero w lipcu 2021 roku, kiedy to zaprezentowali światu kontynuację swojej pierwszej gry, zatytułowaną Moss: Book II. Podobnie jak pierwsza część serii, owa produkcja zmierzała na PlayStation 4.