Dead Mage
Facebook: https://www.facebook.com/deadmage
Niezależne amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Austin w stanie Teksas. Dead Mage tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, a projektem, który przyniósł mu największą sławę, była wydana w 2019 roku gra Children of Morta.
Historia
Dzieje studia rozpoczynają się we wrześniu 2010 roku. Zespół z Teksasu zaczynał skromnie, bo od przygotowania konwersji gry Garshasp, przystosowującej ten tytuł do specyfiki zachodnich rynków. Pozycja trafiła do sprzedaży w 2011 roku, a rok później doczekała się samodzielnego dodatku, zatytułowanego Garshasp: Temple of the Dragon. Następnie ekipa skoncentrowała się na urządzeniach mobilnych, przygotowując platformówkę pod tytułem Shadow Blade (która z czasem trafiła także na komputery osobiste, jako Shadow Blade: Reload) oraz grę akcji, zatytułowaną Epic of Kings (2016). W marcu 2017 roku deweloperzy zaprezentowali światu swe następne dzieło, czyli turowego RPG-a z grafiką utrzymaną w unikalnej stylistyce, zatytułowanego Tale of Ronin. Niemniej, od jego zapowiedzi autorzy nabrali wody w usta i przez długie lata w temacie tego projektu panowała cisza.
Wiatr w żaglach
W 2019 roku do sprzedaży trafiła gra, która przyniosła ekipie Dead Mage rozpoznawalność na całym świecie. Mowa o Children of Morta, czyli RPG-u akcji z elementami roguelike’a, w której wcielaliśmy się w postać próbującą uratować źródło życia znajdujące się pod tytułową górą. Produkcja doczekała się „bardzo pozytywnych” recenzji na platformie Steam, a w parze z nimi szły wysokie oceny od branżowych mediów (według serwisu Metacritic, średnia not przyznanych jej wersji na komputery osobiste wynosiła 82/100). Po jej premierze twórcy nabrali wiatru w żagle, przygotowali konwersje na konsole, a następnie niespiesznie zabrali się do pracy nad swoimi następnymi projektami.
W maju 2023 roku dowiedzieliśmy się, że studiu Dead Mage powierzono przygotowanie gry Wizard of Legend 2, czyli sequela roguelike’owej gry akcji z 2018 roku.