Bit Golem
Firma polski producent wydawca
WWW: http://bitgolemgames.com/
Facebook: https://www.facebook.com/bitgolem
Niezależne polskie studio deweloperskie z siedzibą w Krakowie. W pierwszych latach działalności firma tworzyła produkcje symulacyjne, jednak z czasem postanowiono obrać nowy kierunek i skupić się na grach fabularnych.
Historia
Dzieje studia Bit Golem rozpoczynają się w okolicach 2015 roku. Krakowski zespół zaczął działalność od współpracy z firmą PlayWay. Jej owocem była wydana w październiku 2016 roku produkcja symulacyjna pod tytułem Robot Squad Simulator 2017 (w Polsce nosiła miano Roboty i drony 2017), w której gracz wcielał się w operatora specjalistycznych robotów. W październiku 2017 roku do portfolio opisywanej ekipy trafiła jeszcze jedna gra reprezentująca ten gatunek. Mowa o Ultimate Fishing Simulator, który najpierw pojawił się na urządzeniach mobilnych, a następnie zawitał na PC i konsole. Pozycja odniosła na tyle duży sukces artystyczny i komercyjny, że doczekała się szeroko zakrojonego wsparcia po premierze.
Ambicje Bit Golem sięgały jednak znacznie dalej. Jak informowali deweloperzy, „po latach pracy głównie dla wydawców” chcieli „skupić się na własnych przedsięwzięciach”, których wspólnym mianownikiem miała być koncentracja na fabule. Z tego względu grę Ultimate Fishing Simulator 2 przygotowała już inna ekipa – MasterCode.
Pierwszym owocem samodzielnej pracy studia była wydana we wrześniu 2021 roku interaktywna opowieść pod tytułem Dagon: by H.P. Lovecraft. Tytuł był dystrybuowany za darmo, dzięki czemu trafił do szerokiego grona odbiorców. Gracze przyjęli go niebywale ciepło – na platformie Steam doczekał się „przytłaczająco pozytywnych” recenzji.
Kolejnym projektem wpisującym się w nową politykę Bit Golem miało być Tales of Herring Lake, czyli detektywistyczna przygodówka wzbogacona o... rozbudowane elementy symulacji wędkarskiej (bez wątpienia pomocne w jej przygotowaniu było doświadczenie zdobyte przez autorów podczas produkcji Ultimate Fishing Simulatora). Tytuł zmierzał na komputery osobiste, a jego wydaniem miała się zająć firma Ultimate Games.