Ancient Forge Studio
Firma polski producent wydawca
Niezależne polskie studio deweloperskie z siedzibą w Koszalinie. Ancient Forge Studio, na którego czele stoją Maksymilian Strzelecki oraz Dushan Chaciej, tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste. Debiutanckim projektem tego zespołu było Glorious Companions, aczkolwiek na miano sukcesu zasłużyła dopiero jego druga produkcja, czyli The Tenants wydane we Wczesnym dostępie w marcu 2021 roku.
Historia
Zespół Ancient Forge Studio oficjalnie rozpoczął działalność w 2019 roku. Ekipa współpracowała jednak już wcześniej, dzięki czemu w czerwcu 2019 roku we Wczesnym dostępie zadebiutował jej pierwszy projekt. Początkowo autorzy planowali stworzyć nowy system RPG, aczkolwiek ostatecznie postanowiono uczynić z niego grę komputerową.
Mowa o Glorious Companions, czyli turowym RPG-u, który zabierał nas do fantastycznego uniwersum. Produkcja oddawała nam do dyspozycji generowany proceduralnie świat i pozwalała podejmować decyzje rzutujące na przebieg fabuły oraz losy całej krainy. W trakcie rozgrywki równie ważne, co odnoszenie kolejnych zwycięstw i realizacja zadań, było dbanie o dołączających do nas najemników oraz spełnianie ich zachcianek.
Tytuł nie doczekał się szczególnie ciepłego przyjęcia ze strony graczy; po niemal dwóch latach od jego debiutu we Wczesnym dostępie pozostawione przez graczy recenzje były jedynie „mieszane”, a liczba ocen nie przekroczyła setki. Choć autorzy nie składali broni i regularnie publikowali aktualizacje do swojego dzieła, w międzyczasie rozpoczęli pracę nad swoim drugim projektem.
Pierwszy sukces
Mowa o The Tenants, czyli grze symulacyjnej, w której gracze wcielali się we właścicieli wynajmowanych mieszkań. Tytuł zadebiutował we Wczesnym dostępie na Steamie w marcu 2021 roku i doczekał się o wiele cieplejszego przyjęcia: po nieco ponad dwóch tygodniach od premiery w Early Access otrzymał od graczy ponad 1500 recenzji, wśród których przeważały „bardzo pozytywne” opinie. Autorzy mogli więc w spokoju pracować nad rozwojem swojego dzieła, którego pełna wersja miała zadebiutować po dwunastu-osiemnastu miesiącach.