Świat Gier Komputerowych zawartość Numeru Wydanie Specjalne 01/2005
adres: 85-858 Bydgoszcz, ul. Przyjazna 13
tel: (+48 052) 348-46-32
email: [email protected]
wydawca: Egmont Polska sp. z o.o.
Pierwszy w tym roku numer Świata Gier Komputerowych jest naprawdę wyjątkowy. Tematem przewodnim jest przemoc w grach komputerowych - rzecz, o której zdawałoby się powiedziano już wszystko. Wszystko? Hmmm... Radzimy sięgnąć po ŚGK WS, by przekonać się, iż tak nie jest. Na pierwsze danie proponujemy artykuł Jarosława Chrostowskiego "O jakże złych grach... w jakże dobrym świecie", który w bezlitosny sposób rozprawia się ze stwierdzeniem, iż "gry są złe". Robi to w sposób równie bezwzględny, co i logiczny nie pozostawiając suchej nitki na żądnych sensacji mediach, które winą za każde niepraworządne zachowania dzieci próbują obarczyć gry komputerowe. My wiemy, że często są brutalne, ale proponujemy spojrzeć na to z nieco szerszej perspektywy.
Kolejna atrakcja numeru to przegląd najsłynniejszych morderców, jacy pojawili się w grach na PC. Jeśli nazwiska takie jak Richard Riddick, Tobias Reiper, czy Rayne nic Ci nie mówią, koniecznie zajrzyj do naszego przewodnika. Osoby te znane są już nie tylko z gier, ale i filmów.
Dla rozluźnienia atmosfery proponujemy doskonały psychotest z przymrużeniem oka "Jakim jesteś mordercą". Pozwoli szybko zbadać, czy masz zadatki na "wymiatacza", czy też jesteś mięsem armatnim. Dobra zabawa gwarantowana.
W dalszej części pisma znajdziemy opinie redaktorów ŚGK na temat swojej wymarzonej gry. Sprawdźcie, czy wasze pomysły są równie szalone.
Na koniec warto zwrócić jeszcze uwagę na artykuł zatytułowany "Mordercze pedały" poświęcony różnym dramatycznym zdarzeniom, które media publiczne bezpośrednio wiązały z wpływem gier komputerowych. Przeczytajcie go i zobaczcie, o czym nie mówiono w wiadomościach ani nie pisano w gazetach. Rzeczywistość jest naprawdę inna, niż się wydaje.
Oczywiście interesujące artykuły to nie wszystko. Na deser mamy dwie pełne wersje gier pasujące nastrojem do zawartości numeru. Są to Bandits: Phoenix Rising - połączenie gry FPP i strzelaniny na kółkach rozgrywające się w madmaxowej rzeczywistości oraz Gun Warrior - krwawa wizja Dzikiego Zachodu widzianego oczyma znanego rewolwerowca. I jeszcze jeden mały dodatek: teledysk pokazujący, dlaczego Half-Life 2 jest grą od lat 18. Tak jak cały numer ŚGK WS 1/2005.
Zapraszamy do lektury!