Anno 1800 | PC
Ludzie, co Wy z tymi wojnami. Seria Anno to strategia ekonomiczna, jak chcecie wojny, to grajcie w Total War.
Anno 1404 z Wenecją i 2050 z Depp Ocean były absolutnie fantastyczne. Ostatniej części sam nie testowałem ale nie była chyba zbyt wielkim hitem.
Liczę że solidnie doszlifują i wypromują tą część, seria na to zasługuje.
Jestem wniebowzięty. Seria Anno i Age of Empires to jedne z niewielu strategii, które mnie przyciągnęły. Jeszcze chyba tylko Settlersi. A tutaj na Gamescomie zapowiedzieli nowe części obu ;)
Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tym totalnym dnem, 200h i jak dla mnie jest genialna. Być może dla ortodoksyjnych fanów serii coś tam było nie tak z mechaniką. Bo często spotykam się z tym mianem że 2205 jest słabe. Mnie jak dotąd podobały się wszystkie części i na nową również czekam i trzymam za ten tytuł kciuki
Chodzi oczywiście o setting. Dla mnie ostatnie dwie "przyszłościowe" odsłony również były beznadziejne ze względu na realia które wybrano przy ich realizacji.
A co jest złego w umiejscowieniu akcji w przyszłości?
Dla mnie Anno 2070 to najlepsza część serii. Nie tylko ekonomia, ale fajne misje, wysyłanie statków w nieznane, powiązanie rozwoju technologi z eksploracją czy konieczność uporania się z lokalnymi piratami.
W 2205 oddzielono strefę ekonomiczną od militarnej i moim zdaniem nie wyszło to najlepiej.
Z wcześniejszych grałem w 1701 ale niespecjalnie mnie zachwyciła.
Ja za to mam nadzieje ze te cale wojny bedą sie toczyly tak jak było w 1404,1503 itd. bo to co bylo w 2205 to jest jakas porazka....
Znowu mega oczekiwania i znowu będzie bubel jak anna 22000 ileś tam
Ludzie, co Wy z tymi wojnami. Seria Anno to strategia ekonomiczna, jak chcecie wojny, to grajcie w Total War.
Dokładnie. A jak ktoś chce ekonomia i wojna, to niech gra w Knights & Merchants.
Ciekawe co z tego wyjdzie. Póki co wszystkie "gameplaye" jakie widzę, to tak na prawdę pokazywanie ładnych budyneczków. Seria Anno się broni mimo potknięć. Pewni możemy być grafiki na dobrym poziomie i dopracowania szczegółów. Mechanika budowania miasta w ramach jednej wyspy też jest raczej niezmienna w serii i tego się nie obawiam. Osadzenie akcji w czasach rewolucji nie tylko przemysłowej to strzał w 10 wg. mnie. Jak dla mnie część militarna może być zmarginalizowana. Anno to strategia ekonomiczna. Chciałbym by wróciła rozgrywka ograniczona do jednej mapy, oraz jej odkrywanie. Realny transport dóbr pomiędzy wyspami z ryzykiem, że nasz stateczek padnie łupem wrogów, ale bez nacisku na aspekty militarne. Owszem 2070 wprowadziło fajne nowości, które mogły by zostać jak na przykład ta arka dzięki której rozpoczynając kolejną losową mapę możemy mieć już jakąś "pomoc ze strony imperium" czy dwie "grywalne rasy". Czasy rewolucji przemysłowej to również czasy intensywnego kolonializmu. Może być dobrze o ile usuną kilka suchych gałęzi z Anno z Anno 2205 (które nie jest w cale złe mimo wad).
Kiedy wrócą czasy, że Anno będzie w pełnej polskiej wersji językowej? Pierwsze Anno 1404 jeszcze brzmi mi w uszach...
Przecież te wszystkie części są na jedno kopyto.. tylko inny okres historyczny..
Każda część zmienia masę rzeczy i dodaje nową mechanikę.
Co to za zarzut?
Cywilizacje też są 'na jedno kopyto', Mortal Kombat też są 'na jedno kopyto', Call of Duty, Forza, FIFA i prawie wszystkie inne serie też są 'na jedno kopyto'.
Zgodzę się. To Anno wygląda dokładnie tak samo jak poprzednie - ze zmienionymi nazwami surowców. Może się miło rozczaruję, ale grafika naprawdę nie porywa. Niby po co zmieniać coś co działa - tylko z drugiej strony po co wydawać pieniądze na coś co już mam w kilku wersjach.
Jedyne co nie podoba mi się w anno od 1404 to to że nie ma dubbingu.
1701 to chyba najlepiej zdubbingowana gra ever.
Siema. Wiecie czy gierka będzie w polskiej wersji językowej ? Wystarczą napisy oczywiście. Nie grałem nigdy w Anno ale mam chęć na kupić po zapowiedziach i oczytaniu się o poprzednich wersjach. Pzdr.
1404 było genialne, następne to nie moje klimaty. Na 1800 znowu czekam i to bardzo. Zniechęca chciwość Ubisoftu, za niszową grę ( tak, tak bym nazwał serię Anno mimo, że jest już kilkanaście lat na rynku) każą sobie zapłacić 250 zł. Co śmieszniejsze jest opcja wersji deluxe, no to patrze co tam dają - a tu wzorem innych gier jakieś popierdółki "in game items" w ilości 3 sztuk za jedyne 40 zł czyli za wersje deluxe 290 zł. Trochę kpina. I podam przykład, Original Sin 2 gra niszowa, ale po pierwsze można w nią spokojnie przebić 100 h tylko na jednym ukończeniu gry, po drugie była po 160 zł na premiere, po trzecie wymagała nieporównanie większych nakładów pracy, czasu i pieniędzy do jej ukończenia. To już te dwa nowe AC od Ubi również po 200+ zł wydają się stosunkowo normalną ceną za AAA. Anno niestety taką nie jest. Trzeba będzie poczekać na obniżkę...
PS: dawniej preordery były taniej, jakaś nagroda za zaufanie do wydawcy. Teraz jest kompletnie odwrotnie. Preorder jest na równi z ceną co w dniu premiery, a często w krótkim czasie po premierze gra dostaję przecenę ( niesławny F76 to najsmutniejszy i najbardziej przykry przykład tego w ostatnim czasie ). Jak nazwać to inaczej gdzie zpo 2 miesiącach z 250 zł robi się cena 100.
Mam ograne dość mocno już Cities Skylines (300h), w 1404 grało mi się bardzo przyjemnie. Jako, że jeśli chodzi o gry na pc, to zazwyczaj pociągają mnie strategie pewnie kupię. Ale tak jak koledzy wyżej- dopiero jak spadnie <100 zł i dadzą wersję Anno celebration ze wszystkimi dodatkami. Nie będę kupował za 300 zł :D To nie zakupy w dla całej rodziny w Tesco
Od końca stycznia do 4go lutego będzie zamknięta beta na uPlay, dziś dostałem maila.
.:Jj:. gratulacje! dostałeś zaproszenie do bety. Ja też dostałem i już mam ściągniętą grę na dysku teraz czekam do 31 do 20:00.
Fajnie, że dali tą betę bo można sobie sprawdzić wymagania.
Mimo, iż nie grałem w Anno, to zawsze chciałem. Teraz jest okazja bliżej zapoznać się z tym tytułem, a zapowiada się znakomicie!
Oczekiwania nie mogą być zbyt wysokie chociaż takie Anno 1404 to akurat szanuje :D
Jest Hype! Pograłem 2h i musze powiedzieć, że jestem pod wielkim wrażeniem. Idylla wypływa z ekranu, człowiek wpada w totalny relaks.
Takie Anno 1404 z podrasowaną grafiką (mimo 400 lat różnicy ;) ). Jakie to jest fajne!
Nie będę ukrywał czekam na tę pozycję. Zastanawiam się czy podobnie jak w 2070 będziemy mogli wybrać jaką frakcją mamy kierować.
Rosną wam papryki ?(wszystkich roboli mam na +) U mnie jest jakiś błąd a bez pasty nie rozwinę budynku do poziomu 4 ;)
Na górze mini mapy masz wszystkie zasoby na wyspie oraz to co możesz sadzić. Jak widać na screenie na swojej wyspie możesz uprawiać ziemniaki, pszenice (czy tam inne zboże) oraz winogrona. Chmielu ani papryki nie możesz sadzić. Musisz zorganizować ekspedycję i znaleźć toto na innej wyspie tak samo jak w Anno 1404, albo poszukać jakiegoś portu który tym handluje. Powodzenia :)
Tu gość zakłada nową osadę. Potem przewozisz (handlujesz) między nimi towary albo zasoby tudzież półprodukty.
https://www.youtube.com/watch?v=8XDFE1sjAzs
Pewnie rośnie na innej wyspie. Celem gry jest nieustający (moze nie do końca) rozwój naszej małej społeczności a tym samym spełnianie ich "zachcianek". Prawdopodobnie będziesz musiał skolonizować kilka następnych wysp aby zapewnić wszystkie potrzebne im dobra.
Szkoda ze opoznili bo nie moge sie doczekac, w koncu jakas porzadna strategia, wiekszosc to teraz jakies early access buble bez zadnego konkretnego celu.
Przełom XIX i XX wieku, a do tego wszystkiego Anno z najlepszymi elementami 1404 i 2070?
Kupuję to, nie ma innej opcji! Zawsze chciałem taką grę!
Optymalizacja gry jest tragiczna - jak to Ubi !
Zobaczymy czy coś poprawią na 12 kwietnia...
https://youtu.be/SI4wr2ITop8?t=88
Jeśli będzie tak jak mówisz to się nieźle zirytuję. Lagi w grze strategicznej wkurzają mnie wyjątkowo mocno!
No no fajnie fajnie. Czekam do 12 i zacieram rączki. Po lekkim zawodzie jakim było sekiro mam nadzieję że w świecie anno spędzę więcej czasu. Orientujecie się czy ta beta pokarze coś innego niż ostatnia czy dadzą coś nowego ?
Info v.Steam:
You’re receiving this email because you wishlisted Anno 1800.
Sales of Anno 1800 will be discontinued on Steam after April 16th, due to a publisher decision to limit distribution of the game. The publisher has assured us that all prior sales of the game on Steam will be fulfilled on Steam, and Steam owners will be able to access the game and any future updates or DLC through Steam.
We don’t know whether or not the game will become available on Steam again in the future. We wanted to let you know in advance so you can buy the game on Steam if you wish.
We apologize to Steam customers that were expecting it to be available for sale after the April 16th release date.
The Steam Team
Jeśli ta gra przynajmniej dorówna poziomem Anno 1404, to będzie niesamowicie dobra. :-)
Open beta zaczyna sie 12.04, juz pobrane i czekam :D
Niestety po pierwszych gameplayach widać że zanosi się na rozczarowanie roku
Rozczarowaniem roku to jesteś Ty :P Zapowiada się jedna z najlepszych serii Anno ;) Tylko najpierw trzeba w ogóle zagrać by móc go ocenić.
Przesadzasz i to bardzo chyba nie lubisz po prostu serii Anno. Na razie muszą popracować nad optymalizacją gry bo reszta ok.
Po ograniu open bety mam niedosyt. Zapowiada się całkiem przyjemnie, ale prawdopodobnie wstrzymam się z zakupem do momentu pojawienia się niższej ceny.
Mam to samo. Gra prezentuje sie pieknie, a gameplay wciaga, tylko cena jest na ten moment za wysoka. Niedługo będzie wiele przecen, penwie Anno też sie załapie. :)
Ogrywam bete i zastanawiam się czy brać na steamie jeszcze póki są ostatnie chwile do kupienia, ale nurtuje mnie jedno pytanie....
Orientuje się ktoś czy przyszłe DLC do Anno 1800 będą również wydane na wersji steam ?
Od 16 kwietnia gra nie będzie sprzedawana na steam. To uwaga do tych co pisali powyżej.
Troche pograłem w otwartą betę. Pomysł dobry - wciąga, ładna grafika natomiast niestety optymalizacja gry nadal kuleje i to bardzo. Płynność gry jest stabilna. Nie wiem czy to kwestia Denuvo ale przy rozbudowanych miastach spadki klatek są do 32 FPS na sprzęcie I7 8700k 32 GB Ram i GTX 1080 11 VRam. To na razie niestety nawiększy problem tej gry - optymalizacja ! No i chyba cena na premierę znacznie za drogo...
Swoją drogą ciekawe że w dniu premiery mają dać patcha który będzie zajmował tyle co sama gra... Niech ktoś wtedy się wypowie jak z optymalizacją.
Wina leży prawdopodobnie po stronie narzutu procesora. Widać to w postaci RTX 2080 ti. Procesor śpi a karta graficzna pracuje cały czas na 99% (Ma zapas, gdyż nie osiąga 100%). W coraz większej ilości gier problem z przeładowanym rdzeniem występuje. Nawet najlepsze procesory mają z tym problem i spadkami do 30 klatek lub niżej.
PS: Cities skylines, Stelaris, hearts of iron itp. są tego przykładem. Już dawno zrezygnowano z zwiększenia wydajności pojedynczego rdzenia i postawiono na wielordzeniowość. Problem jest taki, że gry mają problem z pełnym wykorzystaniem tych możliwości.
Tutaj niestety pokaz złej optymalizacji gry - spadki nawet do 30 FPS na RTX 2080 ti w 4K:
Wszystkich chętnych do obejrzenia, jak wygląda gra, zapraszam serdecznie do obejrzenia filmu:
[link]
O co chodzi z tym "nie sprzedawaniem" na steam po 16 kwietnia. Przecież oczywiste jest, że to chwyt marketingowy i product nie zrezygnuje z przychodów i gra będzie dystrybuowana inaczej, tylko jak?
W sklepach gra jest za 189 zł, więc nie tak dużo jak na dziesiątki czy setki godzin grania. Fajnie mi się gra w betę, optymalizacja wymaga jeszcze pracy, ale nie jest źle. Trochę zmian zaszło w mechanice od czasu gdy grałem w 1404 - tam mi się bardziej podobał styl graficzny, a tutaj też nie wszytko jeszcze rozkminiłem w mechanice. A moja ukochana część to 1602, więc każdą inną będę do niej przyrównywał ;) Na razie po kilku godzinach widzę, że jest dobrze, a będzie tylko lepiej
Nowe Anno bardzo wciaga i na pierwszy rzut oka, to bedzie udana gra. Jak wczoraj sciagnela mi sie beta o 22:00, to wciagnalem sie do 3:00 i nie chcialem konczyc. Z drugiej strony optymalizacja jest wedlug mnie fatalna - na I5 9600k, Vega 56 i 16 GB ramu spadki do 30 klatek, przy srednim miescie na bardzo wysokich detalach, karta pracuje na 99% a procesor 20-30%. Zastanawiam sie teraz czy nie kupic sobie na steam skoro podobno po 16 kwietnia juz nie bedzie tam dostepna, chociaz cena jest wysoka.
Ok, postanowiłem już teraz sobie kupić grę. Zamówiłem grę w wersji pudełkowej - mam nadzieję, że jest w niej klucz do Uplay'a.
Kiedy przesyłka z grą powinna przyjść do mnie? Skoro premiera jest 16.04, to chyba najpóźniej we wtorek?
Zgadzam się, gra jest naprawdę niezła. Pograłem sobie już trochę w wersję open beta, rozbudowałem swoje pierwsze miasto, ale niestety zbankrutowałem. Cóż, chyba będę musiał założyć drugie ;]
Zakończyłem betę. Dalej się nie da rozwijać miasta a postęp jest zablokowany. Gra pomimo problemów z optymalizacją jest warta zakupu. Po raz pierwszy od dawna trzeba pochwalić Ubisoft że się postarał i zapowiada się hit. Ciekaw jestem jak będzie wyglądał multiplayer. Jeżeli ktoś grał w multi to niech opisze swoje wrażenia czy warto. Zakup w tej chwili opłaca się chyba jedynie w wersji pudełkowej za 189 zł. Gdyby nie słaba optymalizacja to można by dać 10/10.
Jak zaliczyć to zadanie? W sensie, jak sobie wziąć ten świder? Którym klawiszem? Wszystko już próbowałem a nadal nie mogę zaliczyć zadania...
Kliknąłem, i co dalej? Ludzie podświetlają się na żółto i nic. Gdy klikam na przycisk "odbierz prezent oferowany ci przez mieszkańca" to nic się nie dzieje. Tak, jakby opcja była nieaktywna. A gdy klikam na "szczegóły zadania" to pojawia się to okienko co pokazałem na screenie.
Mam też problem z tym czymś dryfującym na morzu (screen)
Ani myszką, ani klawiaturą nie da się tego podnieść.
Zbliż podgląd. Przesuń kursorem aż zobaczysz dłoń i kliknij. To na wodzie to rozbitkowie zaznacz najpierw swój statek i dopiero podnieś.
Poszukaj skrzynki w okolicach tłumu, powinna się pokazać złota dłoń zamiast kursora. Tam będzie świder.
Mam natomiast pytanie odnośnie zasięgu straży pożarnej, czy magazynu. Czy da się gdzieś sprawdzić zasięg po wybudowaniu?
Niestety za bardzo wierzyłem w moc swojego laptopa. Na Intelu 4600 nawet przy i7 i 16 GB RAMu mam ok.15-20 FPSów w 720p, a im większe miasto tym gorzej. Na szczęście 1404 działa poprawnie. ??
Ad 1) Co do ładunku na morzu to upewnij się, czy masz wolne miejsce na statku (domyślnie jest pełny i ma deski, żelazo i działa).
Ad 2) Obserwowałem kursor i świder zadziałał jak kliknąłem trochę obok tej grupy.
Co do optymalizacji mam ryzena 1600, GTX 1060 i 16 GB ramu. Ustawiłem opcje na wysokie i odpaliłem w dx 12. FPS wahają mi się między 50-60. Spada niżej jeśli szybko przesune mapę na inną wyspę wtedy nam ok 40. Gdyby nie ten licznik nie zauważyłbym różnicy bo nie przeszkadza to w grze.
Oto teren na mojej wyspie zarządzany przez bota (przez komputer).
Skąd tam się wzięły latarnie? Z tego co wiem, w 1800 nie było jeszcze masowo instalowanej elektryczności. Chyba, że to latarnie gazowe?
Mam wrażenie że coś jest nie tak z balansem albo robię coś nie tak. Generalnie ekonomia jest bardzo umowna i to może być problemem do zrozumienia mechaniki. O ile ciężko w ogóle zbankrutować to mieszkańcy potrzebują ogromnych ilości towarów które pozyskujemy z mało wydajnych plantacji/fabryk. W momencie gdy miałem około 6k mieszkańców mój obszar mieszkalny był praktycznie tej samej wielkości co obszar przemysłowo rolniczy. W poprzednich częściach działało to dużo lepiej. Tak w zasadzie musimy przenosić cześć produkcji na inne wyspy nawet jeżeli chodzi o podstawowe produkty. Do momentu gdy wszystko mamy na jednej wyspie gra się ok, za wyjątkiem tego że trzeba stawiać masę warsztatów. W momencie gdy musimy zdobyć towary z innej wyspy odechciewa mi się trochę grać bo te wyspy też trzeba rozbudować na tyle żeby dały radę pozyskiwać surowce wyższego lvlu. Oczywiście tak jak w starych częściach można tworzyć szlaki handlowe jednak piraci są tutaj mocno upierdliwi. Nawet nie chodzi mi o ich możliwości militarne tylko o to że są raczej jak natretne muchy. Liczyłem na więcej póki co ode mnie 7.5. Graficznie bardzo ładnie, jednak rozczarowały mnie animacje procesów w warsztatach. Myślałem że faktycznie pokażą jak wszystko powstaje, jednak jest to tylko umowne. Liczę że powstana jakieś modyfikacje na balans bo inaczej nawet duża wyspa będzie ciasna na późnym etapie.
Nie wiem jak to będzie w pełnej wersji ale na trailerach pokazane jest olbrzymie miasto z małą ilością fabryk itp. Trzeba będzie przenosić produkcję na inne wyspy ale ja się głowie nad tym jak to będzie skoro do każdej fabryki potrzebni są mieszkańcy.
Generalnie zacząłem tak robić. Stworzyłem sobie wyspy na której miałem wyspecjalizowane podstawowe surowce, tzn na jednej wydobywam tylko drewno, na drugiej robię ubrania, na trzeciej alkohol. Wszystko byłoby spoko gdyby szlaki handlowe były trochę bardziej ogarnięte. Np. statek ma pojemność na 3 różne towary, w szlaku zaznaczyłem żeby zabrał 50 drewna z koloni i przewiózł je do miasta matki z którego zabrałby mydło. Miasto matka miało pełny magazyn drewna więc to 50 drewna zostało na statku. Statek wrócił do portu koloni i zabrał znów 50 drewna plus miał jeszcze stare 50 na pokładzie. Za 3 nieudanym podejściem do rozładunku statek krąży po oceanie niezdolny do przewiezienia mydła które jest potrzebne w kolonii bo jest załadowany drewnem... Już nie wspomnę o tym że trzeba stworzyć prawdziwą pajęczynę szlaków żeby to w ogóle działało. Do tego statków trzeba dosłownie najeba* bo mieszkańcy pochłaniają masę towaru. Do tego jeżeli nie rozbudujesz kolonii to ich magazyn będzie miał jakieś 75 miejsca co szybko się zapełni i równie szybko zostanie opróżnione przez statki ze szlaków handlowych. Gra ma potencjał bo jest teoretycznie dobrze wykonana ale balans zapotrzebowania mieszkańców jest wielkim nieporozumieniem.
Ech, znowu zaczynam bankrutować. Zacząłem tracić pieniądze po tym, jak wybudowałem dwie fabryki żelaza. Nie wiem, co w takim wypadku robić. Zlikwidować te fabryki? Bo nie chce mi się trzeciego miasta (świata?) zakładać.
Ale jest już postęp - drugie miasto wytrzymało mi trzy razy dłużej i jest znacznie większe od pierwszego.
Moje miasto jeszcze przed pierwszymi symptomami bankructwa:
Rzemieślnicy lubią browara i na tym dużo kasy się trzepie
A od kiedy rzemieślnicy zostają odblokowani?
I czy jest jeszcze jakaś "lepsza", czwarta grupa społeczna w tej grze?
Lukdirt, to jest generalnie to o czym mówiłem. Słaby balans. Masz za mało domów z mieszkańcami żeby zacząć zarabiać. Trzeba ich postawić na prawdę sporo na początek. Co za tym idzie potrzeba też sporo warsztatów.
O jakie warsztaty chodzi? Czy chodzi tutaj o budynki wytwarzające deski/cegły itp.?
Chodzi mi że musisz postawić sporo domów a potem miejsc dostarczających towary takie jak ryby, alkohol itp. Zacznij od postawienia dużej ilości domów, rynku, dwóch chatek drwala, dwóch tartaków, chaty rybaka, karczmy i remizy. Potem dobuduj tyle domów ile potrzebujesz żeby wychodzić na plus. Następnie zajmij się innymi potrzebami mieszkańców.
W opisie widzę, że można tutaj toczyć wojny, bo już się bałem że jest to gra coś a'la Cities: Skykines. Oczywiście Cities: Skylines to dobra gra, ale pora na coś innego...
Czyli jeżeli sa w tej grze dostepne wojny to można tutaj rekrutować jakieś wyspecjalizowane jednostki? Ktoś się może orientuje? Uwielbiam takie strategie gdzie robimy coś z niczego, później powstaje wielkie imperium z naszej nicości, tylko właśnie liczę na jakiś fajny system rekrutacji armii.
Naprawdę dużo grałem tylko w 1404, żeby wypowiadać sie na temat wojny. Był to straszny rak, okrutnie czasochłonne rozwiązanie, na szczęście w Wenecji wprowadzili możliwość bezkrwawego przejmowania wysp. To jest strategia ekonomiczna, i jako taką należy ją traktować.
Szkoda tylko, że w grze nie ma widoku z poziomu przechodnia/ulicy. W Cities: Skylines co prawda kamera też była nieco oddalona od ulicy, ale dzięki modom można było sobie zbliżyć kamerę aż do poziomu gruntu. Co do Anno 1800, to chyba nie ma co liczyć na takie mody?
Mam nadzieję że szybko powstaną jakieś mody zmniejszające zapotrzebowania mieszkańców na ilość towarów. Jeżeli tak by było to gra może wciągnąć na godziny, inaczej po pewnym czasie staję się mocno upierdliwa.
Pograłam kilka godzin łącznie i na razie nie narzekam na balans. Ludki nawet zrobiły paradę na moją cześć :D gdyż chyba podobają im się moje poczynania. (widoczne na screenie)
Na ten moment gra przypomina bardzo stare dobre Anno 1404, ale z ładniejszą grafiką i bardziel czytelnymi zależnościami. Nie wiem czy trochę nie za bardzo podoba nawet, ale ciężko powiedzieć po samej becie. Jak na razie gra na plus. Z oceną wstrzymam się jak już nagram kilkadziesiąt godzin.
Ja pograłem w bete z 6 godzin po czym kupiłem pełną wersję i czekam na premierę. Gra mi się spodobała, więc bety już nie ruszam, żeby się nie "zmęczyć grą" przed pełną wersją, mam tylko nadzieję, że w patchach poprawią coś z piratami, bo są strasznie upierdliwi i często niszczą szlaki handlowe, no i jeszcze niech poprawią trochę optymalizację, żeby procesor coś robił , a nie się nudzi a karta na pełnych obrotach.
Polecam w stoczni zrobić statek kanonierke i przydzielić do eskortowania statku handlowego. Piraci jak na razie bez szans i nie musisz się wtedy tym martwić. Tylko wtedy na brzegu swojego miasta dobrze postawić dwa działa bo piraci będą się mscić jeśli obronisz swoje statki handlowe. A wtedy działa z wyspy ich skutecznie załatwią. U mnie działa na razie :)
Co robić w wypadku gdy co rusz wyświetlają się komunikaty "w mieście brakuje robotników"? Dodam, że wtedy nie idzie ulepszyć domów z farmerskich na robotnicze.
Popatrz jakich materiałów brakuje do ulepszenia o ile nie jestem w błędzie i pamiętam:
a)deski
b)ubrania robocze
c)cegły
Przede wszystkim musisz zbudować więcej domów żebyś miał zapas nisko zatrudnionych. Sprawdź czy masz wystarczająco zapasów żeby awansować domy.
...a mimo to nadal mi wyskakują komunikaty o niedoborze robotników. Domy z robotnikami mam tylko tutaj, na pierwszym planie:
PS. To już moje trzecie miasto, które próbuję budować.
Właśnie, że już nie mogę przekształcić... tak, jakby czegoś brakowało. A mam chyba ze trzy wyrobiska cegieł.
Oto te komunikaty, co mi się pojawiają:
Ło kur... ile farmerów xD Kliknij na domek musi mieszkać 10 farmerów i musisz spełnić ich wymagania (zobacz sobie na filmik)
youtube.com/watch?v=gZNgH7KD7Xw&feature=youtu.be
Według informacji, brakuje mi alkoholu oraz ubrań roboczych dla farmerów. Jak spełnię te warunki, to farmerzy awansują? No i jak zrobić, żeby ich domy były pełne, czyli 10/10? Bo zazwyczaj mam 7/10...
Wklej zdjęcie z zawartością magazynu i jeden z podglądem na stan jakiegoś domu farmera. Jeśli spełnisz te wymagania to będziesz mógł rozbudować domki dalej.
Jeden z domów farmerów oraz przykładowym magazyn:
Niby brakuje ryb, ale wybudowałem już z pięć przystani.
Rynek musi być w zasięgu budynku oraz ryby i ubrania robotnicze w odpowiedniej ilości z tak duża liczbą farmerów będzie to mega trudne ;D
Lukdirt generalnie twoje miasto raczej jest nie do uratowania. Tzn da się ale łatwiej będzie zacząć od nowa. Twój błąd jest taki że postawiles masę domów które wymagają ogromnej ilości towarów. Zacznij od nowa i obserwuj czy zapotrzebowanie mieszkańców jest na zielono czy na niebiesko. Ma być na 100% na zielono. Postaw sobie kilka miejsc produkcji i patrz w magazynie czy ilość dóbr rośnie czy spada. Musi ci cały czas rosnąć inaczej będą braki i nie ogarniesz. Magazyn i potrzeby musisz mieć pełne inaczej ekonomia będzie się mocno chwiała. Musisz znaleźć złoty środek w ilości miejsc produkcji do ilości domów. To znaczy żebyś miał wszystko w przyroście ale jednocześnie nie na tyle by miejsca pracy stały bezuzytecznie.
Szczerze mówiąc w ogóle nie ruszam ustawień produkcji bo wpływaja na zadowolenie. Po prostu jeśli nie starcza produktów stawiam kolejne miejsce.
Musisz posiadać związki zawodowe i tam jest gostek za to odpowiedzialny +40 do wydajności daje
Na górze na masz, że brakuje ci robotników aby wszystkie zakłady pracowały na 100%. Nie buduj tylu farmerów bo marne z nich podatki. Aby awansować domek farmera trzeba spełnić wszystkie jego wymagania czyli dostarczyć mu wszystkie produkty i zapewnić wszystkie rozrywki (klikasz na domek i masz to na obu zakładkach) i zaczekać aż zapełni mu się populacja do maksimum. Przy tysiącach farmerów pewnie nie będzie się dało spełnić ich wszystkich potrzeb dlatego blokujesz dostarczanie produktu na konkretnym domku po prostu klikając na niego, nie wiem czy da się to zrobić globalnie. Pewnie będziesz się musiał wtedy zmierzyć ze wzrostem niezadowolenia.
Miałem poczekać aż stanieje ale wsiąkłem. Gra miodzio jak stare dobre Anno. Kupiłem na uplay z 20% zniżki bo ostatnio jak zamawiałem preorder w pudełku to dostałem dopiero tydzień po premierze. Kurczę to chyba mój czwarty preorder jaki kupiłem.
To nieźle przepłaciłeś skoro można już kupić klucz za 100 zł :)
Ok, założyłem kolejne miasto. Trzeba tutaj trochę kombinować metodą prób i błędów. Jednak seria Anno nie jest taka łatwa jak seria SimCity czy Cities: Skylines.
Jak brakuje ci kasy to wybuduj okręt liniowy i sprzedaj go Archibaldowi Blake dostaniesz 50 tysięcy
Trzeba przyznać że gra ma świetny klimat jak za starszych części. Miałem betę nie grać bo za dwa dni premiera ale nie wytrzymałem :) Choć gra strasznie droga to i tak warto.
Perspektywa pierwszej osoby to chyba najlepsza rzecz, która spotkała nowe Anno :))
Ok, już wiem - perspektywę z pierwszej osoby włącza się poprzez naciśnięcie klawiszy ctrl+shift+r
@up
No nie wiem. Jak na razie w obecnym mieście mam więcej robotników niż farmerów. Po prostu już tak dużo nie buduję nowych domów - mimo, że niektórzy pisali, że na początku gry trzeba nawalić jak najwięcej nowych budynków do zamieszkania.
To ja pisałem, bo w zasadzie w porównaniu do poprzedniej części tych domów trzeba postawić sporo żeby zacząć zarabiać, jednak trzeba to robić z głową :p
Jak dla mnie to gra średnia i nie rozumiem zachwytów. Bardzo szybko zaczyna się nudzić. Zasadniczo żadnych nowości w porównaniu z Anno 1404. Takie kopiuj wklej z lepszą grafiką.
To czego Ty oczekujesz od serii, w której za każdym razem gra opierała się na zaspokajaniu potrzeb mieszkańców?
Pograłem w weekend, gra bardzo dobra, mam już kupioną.
Czy mapa do gry swobodnej była taka jak będzie jutro na premiere? chodzi o wielkośc. O ile pamiętam w 1404 mapa była o wiele większa niż ta udostępniona w becie.
Pograłem w betę i wygląda to wszystko bardzo dobrze. W porównaniu do 2070 położono większy nacisk na fabułę (i moim zdaniem jest to dobra decyzja) i na pierwszy rzut oka jest tu więcej złożonych mechanik, chociaż krótka beta nie pozwoliła ich w pełni poznać. Anno 2070 zaczęło mnie w pewnym momencie nudzić, ciągle robiło się to samo. Tutaj prawdopodobnie będzie więcej rzeczy, które trzeba będzie przypilnować. Mamy tutaj coś w formie propagandy, zadowolenie ludzi jest bardziej istotne, mogą się nawet buntować, można kupować udziały w wyspach konkurencji, dyplomacja jest bardziej złożona jak i również wszystkie inne interakcje z innymi frakcjami.
W 2205 nie grałem więc się nie doniosę.
1602 spoko, 1503 spoko, 1701 spoko, 1404 bardzo spoko, 2070 rak, 2205 niechciany brat z autyzmem, proszę, nie musisz sprawdzać xD
Wiecie o której godzinie jutro gra będzie odblokowana ??
Jest pierwsze infoo season passie.
https://www.anno-union.com/en/a-glimpse-of-the-future/
Generalnie nigdy nie byłem wielkim przeciwnikiem DLC. Ciekawi mnie tylko cena i co tam tak dokładnie dostaniemy.
Z ważniejszych (dla mnie) informacji potwierdzili, że dodadzą budynek odpowiedzialny za statystki. Bardzo dobrze :)
Chcialbym zapytac jak wygladaja wojny a Anno, czytalem z 5 recenzji ale nigdzie nie pisza dokladnie jak to wyglada?
Lubie te serie ale jesli nie ma walki to wole sobie pograc w stare czesci.
Z gory dziekuje za odpowiedzi
Właśnie dotarła do mnie paczuszka z grą. Wydanie pudełkowe, jak widać, jest naprawdę bardzo fajne - choć wbrew pozorom nie jest to wersja kolekcjonerska.
Za chwilę wpisuję kod do Uplay'a i pobieram ;)
Ja zakupiłem wersję kolekcjonerską w MediaMarkt, i dzięki wykorzystanemu kuponowi za 40 zł. Cena gry wyszła 239 zł.
Jednak Ubisoft się nie popisało. Na płytach jest wersja z lutego 2019 i po zainstalowaniu gry z płyt zaczęła się ciągnąć aktualizacja, która zajmuje ponad 22 Giga. A czas pobierania około 4 godzin przy Neostradzie do 20 Mbit. Porażka.
Po to człowiek kupuje wersję na płycie, bo liczy że gra będzie świeża, a nie z przed 2 miesięcy. I że aktualizacja mała będzie, a nie taka kobyła.
Dopowiem że pudełko z grą jest większe niż kartka A4.
Wstawiam zdjęcie zgodnie z prośbą.
Czy gra działa lepiej? Nie wiem, bo jeszcze się pobiera. A w to co jest na płycie nie grałem, bo nie zdążyłem.
W komplecie - są płyty w metalowym pudełku, jest płyta audio CD. Jest na niej 30 utworów i zajmują około 56 minut. Jest list w języku angielskim z gumową pieczęcią. I jeszcze są 3 takie jakby pocztówki, tylko bardzo duże. Do kompletu dołączono 2 kody - do gry oraz z zawartością dodatkową na dodatek The Anarchist i jeszcze jakieś drobiazgi. I jest jeszcze album też w języku angielskim. Jest bardzo ładny. Jednak pakietu imperialnego nie ma w komplecie.
Mam pytanie do forumowiczów. Czy polecicie ten tytuł dla kompletnego laika jeśli chodzi o gry strategiczno - ekonomiczne? Przyznam, że zaintrygowała mnie ta gra, ale wydawać tyle kasy, żeby potem okazało się, że nie potrafię w to grać trochę mija się dla mnie z celem :)
Jak najbardziej. Anno daje ogromną radość tworzenia i planowania miasta a z czasem gdy w późniejszych etapach staje się bardziej skomplikowane, to już ogarniasz co i jak. Anno 1503 było przesadnie trudne, tej odsłony absolutnie bym nie polecił na początek ale 1404 i 1800 są bardzo noob friendly :)
Aż wstyd przyznać że dla fana takich gier, open beta anno 1800 była pierwszą grą z tej serii w którą zagrałem. I już od razu wiem że to gra na dziesiątki godzin, gdzie na spokojnie można sobie budować i planować. Niestety cena póki co zaporowa więc postanowiłem kupić na początek Anno 1404 i tam się trochę pobawić. W między czasie 1800 stanieje, wyjdą dodatki patche i wtedy się kupi. A swoją drogą to 1404 jak na swój wiek to wygląda bardzo dobrze.
Witam.
Ja proponuję - jest już tańsze, kupić sobie Anno 2205. Ja tu miasto bardzo rozbudowałem i mimo że gra dzieje się w przyszłości to na prawdę jest bardzo ładna. Bardzo dużo czasu nad nią spędziłem.
Ja polecam Anno 1404 lub Anno 2070. Są do siebie dość podobne pod względem mechaniki. Zależy czy wolisz średniowiecze czy bliską przyszłość.
VITAM.
Mam pytanko, bo sam nie wiem, czy ja robię coś źle, czy gra ma buga pewnego...
Mianowicie, po ustaleniu w magazynie limito np. na deski 50 opis sugeruje, ze zostaną one sprzedane do limitu 50, tak by nie bylo ich mniej w magazynie.
I teraz moje pytanie, Czy te deski są sprzedawane jakoś z automatu innym graczom którzy je chcą? wydaje mi się, że tak, ale...
Jak ja ustalę szlak handlowy i np. ustalam 10 desek płynie do pana X to wydaje mi się, że limit w magazynie jest olewany, i na mój statek handlowy zawsze jest pakowane właśnie te 10 desek, nawet jak stan magazynu powinien to zablokować niby...
Jak Wam się wydaje, czy to nie jest błąd?
Limit jest ustalany gdy ktoś od Ciebie coś kupuje. Jak ustawiłeś żeby ładowało za każdym razem 10 desek, to je ładuje. To nie błąd, bo jedno do drugiego nic nie ma
Oto moje miasto w Anno 1800 - pierwsze w pełnej wersji gry (nie liczę tutaj miast które miałem w wersji open beta).
https://www.youtube.com/watch?v=sWjizw3-tQw
No to jeszcze ocena gry - gra z pewnością zasługuje na 8,5. Bardzo dobra produkcja.
Na ścianie spękana lamperia, stolik wczesny gierek, ale gra być musi:D
No tak : chyba, że te "zdjątka" wyżej to nie Twoje.
Ale radzę nie tracić czasu...
Ale radzę nie tracić czasu...
Jesteśmy na GOLu. To chyba normalne, że gramy w gry?
To tak, jakbyś na forum rowerowym napisał: "jazda na rowerze to głupota i strata czasu".
stolik wczesny gierek
Ta komoda została kupiona w 2016 roku, a ściany zostały odnowione w 2008 roku, jeśli już tak bardzo chcesz wiedzieć.
Stary ale co cię obchodzi jakie on ma meble?
Niektórym osobom chyba się nudzi i czepiają się niepotrzebnych rzeczy, ot co.