Witam w wątku seryjnym na temat najlepszej do tej pory gry wydanej na PlayStation 3 - Gran Turismo 5. Po długim czasie oczekiwania nareszcie możemy zagrać, przetestować i zrobić wszystko na co tak długo oczekiwaliśmy. Czy gra spełnia nasze oczekiwania?
Data Premiery : 24 listopad 2010
Data Premiery PL : 24 listopad 2010
Info o grze:
Gran Turismo 5 to kolejna odsłona cyklu bardzo popularnych wyścigów samochodowych wydawanych tylko na konsole koncernu Sony. GT5 to pierwsza gra serii, która zostanie wydana na PlayStation 3. Podobnie jak wszystkie poprzednie, stworzona została przez studio Polyphony Digital. „Piątka” prezentuje ten sam symulacyjny charakter, co poprzedniczki, dzięki czemu z pewnością trafi do każdego fana cyklu.
Dzięki usłudze PlayStation Network gracze mogą pobrać dodatkowe samochody i trasy, zatem ich ostateczna lista nie jest zamknięta. Oprócz zabawy dla pojedynczego gracza, rozgrywka online jest również dostępna. W jednym wyścigu w trybie multiplayer może brać udział maksymalnie dwudziestu graczy jednocześnie.
Linki:
- Gramy! nr.1 - http://tvgry.pl/?ID=1325
- Metacritic - http://www.metacritic.com/game/playstation-3/gran-turismo-5
- Recenzja GOL - https://www.gry-online.pl/recenzje/gran-turismo-5-recenzja-gry/z71bac
- Oficjalna strona gry - http://www.gran-turismo.com/
- GT5 vs. Forza 3 - http://www.youtube.com/watch?v=Wo4mJCJ0Q3k
- Trailer TGS 2010 - http://www.youtube.com/watch?v=neXKU2MUA3M
- Największa strona społeczności GT - http://www.gtplanet.net
- GT5 vs. GT5 Prologue - http://www.youtube.com/watch?v=7hP6mkvkrZ0
Galeria zdjęć od sszakiego (Signature Edition - wszystkie części zestawu!) - http://s184.photobucket.com/albums/x33/sszaki/GT5%20Gol/
Banner:
http://i184.photobucket.com/albums/x33/sszaki/gt5bannn.png
Poprzednia:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=10897222&N=1
Lista posiadaczy:
1. sszaki | sszaki | Kierownica (Driving Force GT)
2. Michał Raven | MichalRaven | Kierownica (Fanatec Porsche 911 GT2)
3. W_O_D_Z_U | Paulpiercee | Pad
4. Windows XP 16 | jamaniek_PL | Kierownica (Driving Force GT)
5. Duriii | DuriPL | Pad
6. władca lemurów | funciak | Pad
7. el.kocyk | elkocyk | Pad
8. eXtreme86 | mjex86 | Pad
9. Reavek | ReAVek | Pad
10. Ambitny Łoś | oO_Cthulhu_Oo | Kierownica (Formula Force EX)
11. Piotrek K. | Tommi_84 | Kierownica (Driving Force GT)
12. Taikun44 | Raito_PL | Pad
13. Michalxd90 | Cck_90 | Pad
14. Shifty | Shifty_PL | Kierownica (Driving Force GT)
15. legrooch | legrooch | Kierownica (G25)
16. Pamir | Pamir_pl | Kierownica (MOMO Racing)
17. J0T | j0tasghan | Pad
18. Lutz | Halucjan | Kierownica (G27)
19. fifomaniak | fifomaniak | Kierownica (Logitech Driving Force GT)
20. Radek436 | Radek69PL | Pad
21. pompaziom | pompus69698 | Pad
22. DobryZiomal135 | Skowronxter | Pad
23. CFH | CFH999 | Kierownica (Driving Force GT)
24. Aretse02 | szyszunia14 | Kierownica (Logitech Driving Force GT)
25. Karl0ss | K4RL0SS38 | Pad
26. danielo | paosuperdan | Kierownica (G25)
27. yazz_aka_maish | yazz_aka_maish | Pad
28. Cros1sman | Cros1sman | Pad
29. Marchello777 | Marchello_PL | Pad
30. diaboł | diabol_16 | Pad
31. fenfir | Marek_G_PL | Kierownica (G25)
32. czekers | czekers | Pad
33. Maxblack | SalieriMT | Kierownica (Driving Force GT)
34. =D=2 | brak PSN | Pad
35. koosa | koosa666 | Pad
36. rKlonos | rklonos | Kierownica (Driving Force GT)
37. mexx97 | mexx_PL | Pad
38. K@kTuUuS | KaktusPL | Pad
39. Cyber Rekin | Cyber_Rekin | Pad
40. Cremek | Cremek | Pad
41. Wormsek | Wormsek | Pad
42. Polaco | Robsonaldo80 | Pad
43. Conath | Conath86 | DFGT
44. kamikaze2000 | mj_PL | Kierownica (G27)
UWAGA!
Jeśli chcemy zostać dodani do listy, nie kopiujemy całej, tylko wpisujemy w poście POGRUBIONĄ CZCIONKĄ swoje dane, a założyciel tematu skopiuje je na listę.
Schemat wpisywania na listę:
Nr. Nick GOL | Nick PSN | kontroler (pad, kierownica)
np.
6. władca lemurów | funciak | Pad
Nową część zakładamy po 300 postach!
Pozwoliłem sobie walnąć nową część, bo osoba odpowiedzialna za dwie poprzednie części najwidoczniej zapomniała o wątku, który przekroczył 300 postów.:P
Jak wspomniałem w poprzedniej części, stałem się posiadaczem Fanateca GT2 i mogę powiedzieć, że kierownica jest świetna. Cicha, wygodna, dokładna i działająca z trzema platformami jakie mam. Fakt, kosztuje tyle co G27, ale coś za coś.
Dwa małe porównania DFGT i GT2 w Gran Turismo 5:
http://www.youtube.com/watch?v=rOoPLJNkuJM
http://www.youtube.com/watch?v=Nj6Hj6ZQ4Mk
Raven- a jak jest z mocowaniem? da sie wygodnie przytwierdzic do blatu za pomoca uchwytow (te od logitecha spisuja sie moim zdaniem wysmienicie) czy trzeba przkrecac subami?:)
edit: nowy, klimatyczny filmik z DiRT`a 3
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11190574&N=1
ciary:]
>>> conath
Moze i fajny, ale twoj link prowadzi do... watku o GT5, a dokladniej rzecz ujmujac do tego w ktorym napisales posta...
Conath --> Będąc szczery, w Logitechu mocowanie jest świetne, a w Fanatecu tanie. Spełnia swoją rolę, ale musisz mieć dobre biurko. :P Dobrym wyjściem jest zakup bardziej pr0 mocowania Fanateca (40 euro), ale to bydle wymaga duuużo miejsca...
Możecie się zalogowac do PSN? mi od dwóch dni chyba pisze ze nie da się zalogować do PSN bo jest w czasie konserwacji. WTF??
PSN padł już kilka dni temu i jeszcze nie wiadomo kiedy wstanie. Ponoć atak.
ktoś mi poradzi jakim autem najłatwiej przejść event Historic Racing Car Cup (Expert Series)? im tańsze auto tym lepiej, niestety cierpię w GT na brak gotówki;)
widzę, że wątek od GT powoli umiera...
Historic przejechałem Toyota 7. Do wygrania za Like The Wind (tylko nie pamiętam które, ale chyba w B-Spect).
A co do PSNa, to ciągle nie działa :(. Jak ktoś ciekaw jest, to na oficjalnej stronie ogłoszenie Sony przetłumaczyło:
http://pl.playstation.com/home/news/articles/detail/item369672/Aktualizacja-dotycz%C4%85ca-przerw-w-dzia%C5%82aniu-us%C5%82ugi-PSN/
Trzeba się po prostu w cierpliwość uzbroić.
Kamikaze2000 -> ja objechałem historic w Dodge'u Challengerze, zrobiłem mu tylko najpierw Racing Mod i kupiłem opony wyścigowe i lekki tuning do 600BHP. Toyota 7 "Like the wind" (Bspec) wychodzi taniej ale musisz mieć odpowiednią furę aby twoi kierowcy Bspec dali radę ( np toyota minolta 88 wygrana w tym samym wyścigu w Apec).
Grałem u kolegi i muszę powiedzieć że gra zmiata z powierzchni inne tego samego gatunku...
Ponad koła samochodów! :O (WTF WOW). Przy takiej liczbie samochodów zajmuje "jedyne" 20 GB?
Najlepsze jest to że ciągle wychodzą nowe wozy możliwe do pobrania :D Niestety trudno było wypróbować wszystkie wozidełka po kolei. Wiadomo że zajęło by to trochę (z jeden-dwa dni?) Jechaliśmy na Le Mans 24H Real Time... Po 8 h wysiadłem i mnie koleś zastąpił...
Fajna gierka, trzeba to przyznać. Nie znam jej bardzo, bo wiadomo na Le Mans się skupiłem.
Więc pytanie, jest opcja freeroam drivingu jak w TDU?
Pozdrawiam.
spoiler start
Zapomniałem dodać że grałem z kierownicą logitecha G25 i sterowało się zajebiście :D
spoiler stop
Więc pytanie, jest opcja freeroam drivingu jak w TDU?
Niestety nie. Ale Kaz wspominał coś w związku z planami rozwoju gry, że może coś takiego zaimplementują. Coś mają na E3 ogłosić, pytanie czy GT NGP czy coś nowego.
Siemka, w planach jest zakup gt5, chciałbym kierownicę, ale mam do przeznaczenia na nią max 250 zł. Pytanie czy ta jest spoko do tej ceny: http://allegro.pl/kierownica-thrustmaster-ferrari-gt-experience-ps3-i1573743370.html
Może coś od siebie polecicie miszczowie?
Nie bierz jej. Dozbieraj do Driving Force GT, ew. poszukaj Driving Force Pro, ale nowej nie znajdziesz, tylko używaną.
Nie ma żadnej alternatywy? Widzę, że to najpopularniejsza kiera w wątku, jest ona naprawdę aż tak dobra? Nie znam się na tym, więc ktoś mógłby napisać różnice dotyczące tych dwóch?
Zacznijmy od tego, że te główne cechy w opisie aukcji pochodzą od T500RS, który kosztuje 10 razy tyle.
Szanse, że ktoś kupił tę kierownicę i nie zrezygnował z niej po dwóch godzinach są znikome. Ogólnie, unikać tej kierownicy.
Dlaczego DFGT? Kierownica budżetowa. Za te 400-500zł masz to co w G27, ale bez h-shiftera i sprzęgła + oficjalne wsparcia dla GT5. Miałem DFGT przez półtora roku i na sam początek śmiało mogę polecić. Sprawdza się świetnie w GT5 jak i w innych grach.
Nie wiem jak z jej jakością wykonania i precyzją sterowania, ale już sama różnica między Vibration Feedback a Force Feedback'iem w DFGT jest wręcz ogromna. Poza tym kierownica Logitecha jest lepiej wspierana przez developerów gier, ma własny program konfiguracyjny w przypadku PC i ma więcej konfigurowalnych przycisków. Pod względem budodowy wewnątrz jest to podobno zubożona kierownica G25 (brakuje jej chyba tylko jednego silnika FF), więc tak naprawdę częściowo masz sprzęt za o wiele wyższą cenę, tylko bez sprzęgła i H-Shiftera :)
Problem może być jednak z ceną, od ostatniego roku ta kierownica zdrożała dosyć mocno, była (jest?) przerwa w dostawach sprzętu, więc prawdopodobnie będziesz musiał zwiększyć budżet...
Edit: Właśnie mnie MichałRaven wyprzedził i napisał praktycznie to samo, tyle że zwięźlej :)
Co tu tak pusto?
Właśnie, trzeba przejechać te 24-godzinne wyścigi, a to zajmuje trochę czasu. :P
Michał - jak się Twój Fanatec sprawuje ?
albz --> Z jednej strony genialne, ale z drugiej mam ochotę go wyrzucić za okno czasami. Ostatnio zdarza się, że rozłącza się w trybie PS3 i to tylko na PS3. Wykombinowałem, że to wina podłączonego PSEye i na razie jakoś działa. Inna sprawa z pedałami ClubSport, które działały świetnie, ale teraz już nie, bo czasami nie wykrywa, że gaz jest wciśnięty na 100% i, że nie mam już nogi na sprzęgle. Tu pobawiłem się śrubkami i na razie jest OK, ale jak będzie źle, to będę pisał do supportu. Ogólnie kierownica genialna, działa ze wszystkimi platformami jakie mam, jakość wykonania pozostawia Logitechy w tyle, tylko te dwa problemy irytują, podobnie jak cena. Zapłaciłem 2000zł za cały zestaw, a tu takie psikusy robi...
Bac --> Jak odblokujesz 35lvl A i w B-specu.
O.o
to jeszcze daleko, mam w a-spec 23lvl a w b-spec 19lvl, nie mam kasy na samochody i ciężko nabić kilka milionów na autko.
Najlepiej zarabiać w sezonowych, płacą górę kasy, a większość zawodów jest bardzo łatwa.
45. mr 45 | Igorbien | Pad
GT5 przyszło do mnie wraz z nową konsolą. Żeby nie pisać za długo - jestem pod ogromnym wrażeniem. Później postaram się napisać cuś więcej - gdzie jestem, jakie mam fury, itp.
Ja wziąłem Hondę Jazz, z salonu używanych. Nie było to zbyt mądre, ale trudno. Teraz mam GTR V-spec 09'
mr45 - no to nie było zbyt mądre :p
Ja kupiłem Nissana Silvie (s13)'88, a później Nissana 300zx który ma 307km i starczył mi na dużo leveli ;)
A ja olałem używane i kupiłem nowiutką Hondę Civic Type R '97. Kosztowała 19980, czyli prawie wszystko co miałem, ale był to strzał w dziesiątkę. Służy mi dzielnie aż do teraz, choćby w ostatnim seasonalu dedykowanym Civicom właśnie. Notabene to w niej mój B-Specowy kierowca objeżdżał wszystkich na początku.
Chyba nie jestem na liście, więc możecie mnie dodać. :)
46. Karrde | MartanBrix | Driving Force GT
Moją pierwszą furą była Mazda Eunos Roadster z 89. Premium ofc.
Tak dla ciekawostki, obecnie mam 961 fur i w używkach z cudem graniczy spotkanie czegoś, czego nie mam w kolekcji. :P
Ja właśnie na niego poluje tylko nie wiem ile kasy szykować i gdzie go znajde bo na giełdzie jest pewnie raz na kilka tysięcy wejść. Mam gt od premiery i nigdy go na giełdzie nie widziałem.
Nie mam Chaparrala 2J. Pamiętam, że widziałem go raz w używkach i raz był w sieciowym salonie kolekcjonerskim. Liczę, że może teraz znów go dadzą do kolekcjonerskiego za połowę ceny, czyli by kosztował 7,5M Cr. Łatwo teraz zarabiać kasę, więc w 2h bym na niego uzbierał.
To w GT4 jest łatwiej, bo kupiłem go w salonie za 1,2 miliona ;P Mój kumpel ma GT5 i też na niego poluje, także nie jesteście sami ;)
Wow, pierwszy raz widzę Chaparrala 2J na giełdzie, następna okazja pewnie za pół roku :p Niestety nie zakupię go sobie bo chcą 14 446 200 Cr. :/
Ja właśnie zaraz zabieram się do tych 60okr. i chyba wezme NOMAD Diablo GT1 ;)
=D=2 - mało masz tych aut, ja mam w a-spec 25lvl i mam 120 samochodów.
A co do tych Mistrzostw Ameryki to ja nawet nie mam czym pojechać żeby być chociaż 3...
Ford GT? Phi, lepiej kupić Corvettę Z06, zrobić RM i potem wcisnąć części, które jeszcze się da. Maszynka do zarabiania.
Japoński klasyk z przed 1979r? Hmm... ja dałem rade samochodem o 10lat starszym :p Nissan Bluebird rally car '69, albo Dome-zero concept '78
Nissana w salonie nie ma, dostałem go po jakimś wyścigu, może na giełdzie będzie, a o formule nic nie wiem
Nie znacie tego? ;P http://granturismo.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=6086
Bluebirda tam nie znalazłem, może niedokładnie szukam, ale pewnie jest w używkach. Ogólnie to polecam poszperać na tym forum, można sie ciekawych rzeczy dowiedzieć ;)
Coś mi się wydaje że samochody wygrywa sie losowo, bo połowy z tej listy nie mam, a Bluebirda na bank wygrałem w b-spec, aktualnie mam 21 lvl więc nie pamiętam ile wtedy miałem. Ale dzisiaj na giełdzie go widziałem, więc może kiedyś i u innych sie pojawi ;)
A Dome zero powinno sie spokojnie wygrać ten wyścig.
Jakim samochodem można pokonać 400km/h?
W przypadku nagród z tej listy, to nie ma losowych samochodów, są takiej jak na tej liście. Jedynie jak wygrywasz kupon z konkretnym levelem fury, to może trafić się Tobie losowy.
Red Bull X2010, Veyron
>>> Bac02
Przy wydluzeniu przelozen skrzyni, Bugatti Veyronem oraz X-2010
Bo jak kupiłeś konfigurowalną, to pewnie masz źle ustawioną maksymalną prędkość.
Ja mam 79% przy a-spec 25lvl, b-spec 21lvl, wszystkie licencje i zawody specjalne.
Przed chwilą skończyłem ten wyścig 60okr., potrzebowałem na to 2h i 13min, najlepsze 25 okr. 2min 5sek, odwiedziłem 2 razy pit stop i wyprzedziłem przeciwników o prawie 3okr. :P
A wiece dlaczego tor w Monako jest inny niż w rzeczywistości? Brak licencji?
To ile ta twoja mazda ma kucyków? Moja 300KM i przez 28okr. przewaga ok. 7 sek. ,a dalej to już mnie mijają...
=D=2 -> a testowałeś ile przejeżdżasz okrążeń na poszczególnych oponach? Bo jak ja testowałem to różnica była bardzo mała, np. na twardych ~30 okrążeń a na miękkich ~28.
Z tym, że jeździłem te wyścigi dobre pół roku temu, może poprawili to w jakimś patchu.
45 | matek650 | matek650 | [ gry online level: 16 - Asasyn ] pad
Bo skrzynia ma sens jeśli wsadzisz też inne modyfikacje.
X2010 jest za darmo po osiągnięciu 35l. lvlu w B-Spec i po zrobieniu wyzwań Vettela. Za Vettela są trzy X2010.
Na zawodoch specjalnych, tam gdzie sie jeździ lotusem, vw t1, a jak wygrasz to odblokujesz tak do normalnej gry.
Mam lvl 3 czy 4, daleko jeszcze? :)
Za 399 zł warto?
sklepowa nówka:
http://www.komputronik.pl/product/61278/Strefa_Gier_i_Rozrywki/Konsole_i_akcesoria/Logitech_Driving_Force_GT_dla_Playstation_3_i_PC_.html
Chyba trzecie zawody specjalne, nie wiem jaki lvl, zobacz
[72]Ja tam widze 499zł
w Leclercu (hipermarket) mam za 399 :P
Bac02 => Ty cholerny cudotwórco! Wchodzę sobie w Świat GT a tam: Awansujesz na poziom 4. Zawody specjalne Top Gear Test Track (nowicjusz) są teraz dostępne. Dzięki!!!
Jak mogę zmienić godzinę w grze? Cały czas mi przypomina, że mam godzinę do tyłu...
407km/h da radę bez żadnego tuningu, wystarczy jechać w tunelu aerodynamicznym.
Jak chcesz bić rekord szybkości na lądzie, to musisz kupić każdą najdroższą część tuningową, a potem jechać w tunelu aerodynamicznym np. X2010.
Jedna liczba za dużo.
C'mon event z ogórkiem to prościzna, zaliczyłem go jeszcze na padzie za 2 razem bodajże na złoto bez wspomagań. To samo z Kubelwagenem - wystarczy wiedzieć w którym momencie można wyprzedzać na krzyżówkach i złoto wpada. Za to event z Lotusem.. makabra, ten samochód na oponach komfort bodajże oznacza ciągłe poślizgi i walkę o wyjechanie z każdego zakrętu. Zaliczyłem go na złoto po xx próbach i niezliczonej ilości przekleństw + wszelkie wspomagania które mogły pomóc :)
VW T1? Tak, drugi byłem. Ale w tym Lotusie to non-stop zaliczam DSQ.
Raz mnie cofnęli 20 metrów przed metą, Gambona sciąłem. Drugi byłem :(.
ten samochód na oponach komfort bodajże oznacza ciągłe poślizgi i walkę o wyjechanie z każdego zakrętu.
DOKŁADNIE! Nawet przed Follow-Through trzeba użyć hamulca bo bokiem na trawie skończysz.
Event z Lotusem jest makabryczny - w 90% to walka z własnym samochodem. Dzięki za przypomnienie w sumie, bo w końcu muszę zrobić w nim złoto. A poprzedni w tym ogórku był śmiesznie prosty i nie tyle był wyścigiem co zagadką logiczną - kiedy, gdzie i jak wyprzedzić.
Pierwsze i ostatnie wyzwanie Top Geara są łatwe, spokojnie da się wygrać nawet na padzie, za to wyzwanie z Lotusem to istna masakra, sam mam zaliczone jedynie na brąz, i nie zamierzam wracać do tego wyzwania.
Ech, dwóch setnych sekund mi zabrakło do złota w Lotusie. Za to kubelwageny zrobiłem za pierwszym podejściem.
Dzisiaj sobie patrze na Lotusa z ciekawości i o nie brąz, to postanowiłem przejechać. Za drugim razem bez problemu złoto, z przewagą ponad 2,5 sekundy. Po pierwszym okr. byłem 3 a na drugim to bez problemu na 4 pierwszych zakrętach wyprzedziłem.
Ech, nie chce nikt odsprzedać GT5? Najtaniej w necie 130 a ta gra to must have dla mnie:P
Jest! Kupiłem sobie wreście Escudo. Popykam se nim w rajdach. Ile można koni z niego wyciągnąć w Piątce?
No to będzie grubo. Ale w GT3 mozna było mieć z 1700 BHP.
Wygeneruję sobie jakaś traskę szutrową do testowania.
czy to normalne? Mój pierwszy i w zasadzie jedyny samochód to Honda Civic z 97r. Ulepszona prawie pod sufit.
Znalazłem sobie takie jedne zawody specjalne, dla Civiców. 5 wyścigów. Jak wystartowałem w pierwszym miałem 12 lvl i niecałe 200k na koncie. Z łatwością mi przyszło zdobycie 5 złotych pucharów w tych wszystkich zawodach i kończę z niema 2000000 na koncie i z 20 levelem...
WOW!
Normalne. Bo zawody specjalne mają to do siebie, że zarabiasz sporo kasy i expa.
Ja tylko chciałbym się pochwalić, że po ośmiu miesiącach grania wbiłem platynę w GT5.
Do 100% zostało mi zrobić trzy ostatnie wyścigi wytrzymałościowe i kupić 5 standardów.
No gratulacje :)
Kierownica coś się zużyła?
Teraz sobie możesz wyścigi wytrzymałościowe przerywać kiedy chcesz wyłączyć konsolę i wrócić do nich później? Czy to inaczej działa?
Michał Raven -> gratulacje! Mi brakuje dwóch Vetteli na złoto, Le mans i Nur24 i tez będzie platynka. Ale ostatnio mało gram tylko boty jeżdzą i nabijają levele.
Piokos-> ostatnia aktualizacja do 1.10 podniosła nagrody trzykrotnie za wyścigi sezonowe. Ale CZASOWO! Więc jeśli masz mało aut i kasy to jeździj tam jak najwięcej. Nie wiadomo kiedy to cofną może 1 sierpnia, może 1 wrzesnia. Opłaca się też kupować auta z kolekcjonerskiego zestawy (ta ikonka ponizej sezonowych) bo ceny sa obniżone tez czasowo. I fury sa zacne
Dzięki. :)
Co do kierownicy, to po czterech miesiącach grania przesiadłem się na Fanateca.
Wyścigi 24h jak na razie trzeba jechać bez wyłączania konsoli. Można zrobić pauzę i pójść spać. Ewentualnie, lepiej wziąć X2010 i zrobić przewagę, pójść spać, a potem od rana zasuwać na całego.
Ja właśnie pytałem o Fanateca - jak on się trzyma :P
A miałeś jakiś konkretny powód zamiany kiery czy po prostu postanowiłeś sobie kupić coś nowego?
Pauzowanie wyścigu na wyłączonej konsoli mieli kiedyś tam wprowadzić.
Fanatec trzyma się dobrze, tylko w pedałach za 8 stówek siadło sprzęgło i to jest problem. :P Liczę, że Fanatec przyśle nowe pedały, bo jakby dali coś do wymiany samemu, to bym się poddał.
Fanateca kupiłem ze względu na współprace z Xboxem 360, co jest dla mnie ważne, bo na co dzień zajmuje się wyścigówkami, więc dobry sprzęt to lepsza "praca".
Szkoda czasu na zatrzymywanie gry, bo potem dłużej jedzie się wyścig. X2010 jest na tyle szybki, że nawet 8 bezczynności da radę łatwo nadrobić. Z konsolą nic się nie stanie. O ile się nie mylę, to el.kocyk robiąc B-Speca nie wyłączał konsoli przez miesiąc.
Szybka kasa w GT5.
Postanowiłem sie podzielić z wami swoim sposobem na naprawdę szybką i dużą kasę.
Są swa wyścigi, oba w sezonowych, dostępnych tylko gdy konsola jest podpięta do netu.
Pierwszy:
K-car championship, wyścig numer 5 (eiffel kart), 3 okrażenia, czas ok 2:56 (2 min 56 sekund), nagroda 300 000 kredytów. Auto może być Suzuki cappucino jakieś (do kupienia u dealera) albo Daihatsu OFC-1 concept. Robimy furę na maksa ale tak aby nie przekroczyć 420 Performance Points i gonimy po torze do upadłego.
Drugi:
Sezonowy wyścigi Ferrari. Wyścig Circuit de La Sarthe 2009, 1 okrażenie, czas ok 3:30, nagroda 500 000 kredytów. Ja jeżdzę Enzo Ferrari, rasowane na maks, silnik ma 922 konie, opony racing soft. Niesamowita maszyna. Ten wyścig jest o tyle niż pierwszy że można bardzo dokładnie poznać ten fajny i wymagający tor, no i zarabia się szybciej niż w pierwszym, tylko trzeba mieć ok 1,5mln kredytów na auto ale potem idzie szybko.
Miłego grindowania.
kali93 -> level A-spec jedynie ograniczy cię przy wyścigach Sezonowych Ferrari w taki sposób że nie kupisz najmocniejsztch fur (pewnie Enzo jeszcze jest niedostępne, ale spokojnie inne ferrari też mozesz kupic i wygrywać po odpowiednim stuningowaniu maszyny). Dziś jeździłem 430 Scuderia i spokojnie dawała radę (680 koni, ok 340 Vmax, pełen tuning aerodynamiczny, opony oczywiscie Racing Soft, a najlepszy czas jaki mi się udało wykręcić to 3:34).
Ale w tych wyścigach zarabia się oprócz góry kasy też całkiem zacne ilości exp tak ze niedługo powinieneś nabic parę leveli.
kali93 => przeczytaj mój post [94]. Zajęło mi to góra godzinę.
Drugi:
Sezonowy wyścigi Ferrari. Wyścig Circuit de La Sarthe 2009, 1 okrażenie, czas ok 3:30, nagroda 500 000 kredytów.
a to to jest czyste samobójstwo, tam tak trzęsie jak cholera, że przy hamowaniu to się trzeba modlić. Startowałem tam 3 razy (dwa razy 3. i jedna wygrana). Faktycznie Enzo + tuning zwrócił się w 15 minut. Ale więcej tam nie pojadę. Zdecydowanie wolę Toskanię (ostatni wyścig w tych zawodach) albo Indianapolis (tor z F1).
piokos-> Właśnie mam takie same odczucia z tym Enzo:)
Wczoraj najwięcej przejeździłem w K-car championship, ale wyścig numer 3(taki trójkątny tor), nagroda to 287 tyś kredytów i trwa to około 3:30, używam do tego Hondy beat stuningowanej na maxa(oprócz redukcji masy - bo wtedy przekroczył bym punkty osiągów).
Masę można redukować a potem trochę dobić balastu, albo ująć mocy. Mi wydaje się że auto z maksymalna redukcją wagi i dodanym balastem jedzie lepiej (przynajmniej lepsze czasy okrazeń idą) niż bez redukcji masy l3. Części aero nabijają za to troche punktów osiągów i nie wiem czy nie szkodzą przy tak słabych wozach bo mimo wszystko jeśli ustawi sie docisk na min to udaje się lepsze czasy okrazen zrobić.
Co do Enzo na Le Mans-> prosta Hunaudieres jest bardzo wyboista, dlatego mozna ustawić sprężyny mniej sztywno. Ale ucierpi na tym ostatni sektor. W enzo koniecznie trzeba kupowac spoiler i ustawić go na max docisk - mimo ze tor jest prosty, gargantuiczna moc i tak daje radę z lekkościa rozpedziś wóz do 360-370 między szykanami. Aby polepszyć czasy można przecinać szykany po piasku, odpada wtedy długie hamowanie.
Jeździłęm też ten wyścig F430 Scuderia z max tuningiem (680 koni) i auto jest ok 10 do 15 sekund wolniejsze niż Enzo ale jest też bardziej potulne, może będzie dla was odpowiednijsze.
Mi wydaje się że auto z maksymalna redukcją wagi i dodanym balastem jedzie lepiej (przynajmniej lepsze czasy okrazeń idą) niż bez redukcji masy l3
Też mam takie odczucia.
Powoli uczę się jeździć Enzo i trochę się bawię ustawieniami:D
Cześć,
Mam pytanie apropos edycji signature edition GT5. Czy takie dodatki jak magazyn kierowcy Apex, czy Artbook są po polsku?
I jeszcze jedno już z inne beczki: da się gdzieś kupić osobno pedały do kierownicy? Czy są one tylko w zestawach?
Piokos -->
PS3fan --> SE przeznaczona na polski rynek ma wszystko po polsku. Co do pedałów, to jedyny wyjątek to Clubsporty od Fanateca, ale one działają osobno tylko w trybie USB. Na konsoli musisz je mieć podpięte do kierownicy od Fanateca.
no tak, to są nazwy wózków ale w salonie ich nie ma, w używanych też nie widzę.
Wśród kolekcjonerskich też brak.
No i jeszcze pytanie, mogę przejechać się swoim samochodem po torze z Top Gear?
Czyli, jeżeli gra w środku jest w pełnej polskiej wersji językowej, to mogę mieć pewność że dodatki tez bedą, tak?
piokos --> Ale Suzuki to masz w salonie. :)
Można pośmigać po TGTT swoim samochodem.
PS3fan --> Jak na okładce SE masz polska wersja językowa, to na 100% tak.
Jeden znajomy (który wcale nie ma GT5) powiedział mi przed chwilą, że w GT5 system zniszczeń dostępny jest tylko dla samochodów Premium. Czy to prawda? Czyli inne samochody nie mają systemu zniszczeń?
piokos -> to nie sa kitcary! to Kei-car (z japońskiego) inaczej K-car.
Kitcary to kiedys były rajdówki (przewaznie ośki) albo samochody do własnego montażu (np repliki lotusa 7).
Suzuki Cappucino, Daihatsu OFC-1 concept sa w salonie do kupienia.
Wczoraj kupiłem sobie Honde BEAT '91. (w używanych się pojawiła)
To chyba najlepszy z K-carów, (może BEAT version F, albo Beat version Z są lepsze ale jeszcze nie mam ich). Można ją wyciągnąć na 150 koni i ciągle mieć 420 punktów. Ma tylko jeden "feler" - napęd na tył więc jest trochę nerwowa przy dochamowaniach, ale można to załatwić odpowiednim setupem: robimy redukcję masy na maksa, i potem dodajemy balast tak aby mieć 420 PP i równocześnie zmieniamy położenie balastu aby rozkład masy był 50-50. Balans hamulców też zmiana: 6 przód i 5 tył.
PS3fan -> nawet dla premium zniszczenia sa dennie zrobione, olej to, lepiej byłoby bez nich. To kompromitująca cecha dodana chyba na siłę.
BEAT version F
Mam taki :)
Można z niego wyciągnąć 157 koników - po wymianie oleju i zrobieniu remontu silnika może nawet więcej:P
Samochodzik fajny i się fajnie zachowuje, oczywiście jak mówisz trzeba dodać trochę balastu i go wyrównać. Z hamulcami się nie bawiłem, ale grzebie sobie coś w zawieszeniu, tak aby wyciągnąć na tym trójkątnym torze jak najlepszy czas.
Ta honda daje radę w wyścigach kompaktów - pojawiły się one nie dawno i widnieją jako pierwsze po wejściu w zawody sezonowe.
Własnie sa nowe sezonówki,
Nie włacząłem dziś jeszcze GT5 i nie wiem czy wszystkie time triale są aktywne, dlatego każdemu radzę:
Czybko idzcie w sezonowe i time trial nascarami na torze Suzuka (na tym małym wariancie). Za zrobienie czasu 54 sekundy na jednym okrazeniu jest 1 000 000. Wystarczy wóz nascar (łatwo kupić u dealerów) i trochę cierpliwości. Trzeba to zrobić szybko bo niedługo pewnie znów to wycofają bo znaleźli się już oszuści. Ostatnio na Nurburgringu też wycofali zawody jak pojawili się cheaterzy więc się spieszcie bo to łatwa kasa.
Za to jest pół miliona:P
I ciężko zrobić, przynajmniej po 5 przejechanych okrążeniach z czasem około minuty. Straszny jest ten Nascar;/
A na czym te oszustwa polegają?
Pichtowy--> To z Nascarem do grindowania się nie nadaje:P Tylko raz można dostać 1kk:(
Jeszcze jedno pytanie do Ciebie, wiesz może gdzie kupić lub odblokować samochód do niemieckich zawodów samochodów turystycznych?
siwy346 -> jest za milion, jeśli zrobisz złoty pucharek dostajesz: za złoto za srebro i brąz czyli w sumie bańka. Oglądnij replaye tych gości to zobaczysz - jeżdzą poza mapą jakoś albo coś w tym stylu.
Kali93 -> grindowac się nie da, nagroda tylko raz, jak masz auto to masz 1kk na czysto, jak nie to możesz przejechać wyzwania nascar (trzeba zrobic złota w expercie chyba), gdzie nagrodą jest jeden wóz.
Mozna tez zaliczyć drifty, za odpowiednie ilości wydriftowanych punktów też sa pucharki i kasa.
kali93-> auto do DTM, najłatwiej wygrać:
Lexus IS F Racing Concept '08
W wyścigach Endurance Bspec Nurburgring 4 h. Inny sposób to kupić w używanych jak sie pojawi tylko te wozy sa dosyć drogie, coś koło 1 do 1,5 mln.
Swoją droga to jakiś bug ze Lexus łapie sie do DTM, ale co tam. Jest to auto przemium więc być może da się je też kupić u dealera, ale nie jestem pewien i nie mam jak teraz sprawdzić.
Co jaki czas jest wymieniana lista aut używanych i kolekcjonerskich?
Skąd ktoś inny ma kolekcjonerskie? Wygrywa je gdzieś losowo z jakiejś puli?
Używane = 5 wyścigów/jedno przerzucenie wszystkich licencji dowolnej kategorii.
Kolekcjonerskie = różnie, ale bywało, że co tydzień.
Z furami kolekcjonerskimi jest tak, że ktoś mógł je kupić wcześniej w używkach, albo wygrał za kupon 1000, albo były dostępne wcześniej w online dealership
Pichtowy--> Niah, wolałby jedna Merca albo Audice. A to idzie dostać w używkach najłatwiej? Szkoda:(
MR => dzięki. :)
Mam takie karcioszki na wymianę:
CITROEN - 71, 140, 171, 223
FORD - 94, 99, 149 ======= co ciekawe mam obok siebie po 2 karty 94 i 99
MERCEDES-BENZ - 12
TOYOTA - 95
VW - 35
ktoś chętny?
kali93-> W używkach możesz złapać Audi a4, 2 Ople(Astra i Calibra), BMW M3 i jakiegoś merca.
Z tego co pamiętam to Astra kosztuje 750 000 kredytów. Jest jeszcze Audi TT ale nie pamiętam czy tym też można tam jeździć.
Co o tym myślicie?-->http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=185890
Michał--> Jakieś poradniki apropo szybkiego expienia B-Spec'a znasz, albo sam udzielisz jakiś porad?:)
No działa, ale to tylko w wyścigach zdalnie sterowanych.
Powtarzać najwyżej punktowane wyścigi: http://www.wretch.cc/blog/Siufu/34160373
Michał Raven> Pewnie masz jakiegoś Boba clasy 40 to powiedz od mniej więcej którego wyścigu zaczął tracić staty? Mój ma dopiero circa 250 wyścigów za sobą i juz dużo stracił z szybkości i troszku z siły fizycznej.
Jak tylko zdobył lvl 40 to zaczęła mu spadać szybkość, szczególnie było to zauważalne, bo musiałem jeszcze napełnić mu cały pasek kariery, co zajęło jakieś 150 wyścigów. Wydaje mi się, że statsy pospadały też gdzieś tak koło 250. wyścigu.
=D=2 -> cos mało tych okrazeń jak na ten wóz, weź spróbuj jeszcze raz.
Co do nascara to wytrenuj swojego jeszcze trochę i wtedy da radę, ja go nie popędzałem tylko kazałem mu trzymać tempo a dopiero jak było niewiele do mety to grzać. Miałem Boba na dużo wyższej class niż evel potrzebny do wejscia na NASCAR. Spróbuj też ustawić auto pod trasę (sam nim pojeździj i zobacz na jakich settingach lepszy czas okrazenia się robi - ajważniejsze to moim zdaniem docisk aero i przełożenia w skrzyni).
Zauważyliście to, że na niektórych trasach nie mechaników? A jak już są i chcę nie zmieniać opon i tankować to pokazuje się animacja, że wymieniają ale wszystko jest w takim stanie jak było. Kartony i podobne elementy są źle wykonane a gdy z samochodu, opon wydziela się dym kontur samochodu staje się niewyraźny! W menu pasek raz się ładuje do końca a raz w połowie się już włącza i od czasu do czasu muzyki nie wyłączy.
Kartony? Gdzie? Dym? W czasie wyścigu nie zauwazyłem tego nigdy, bo oponenci rzadko kiedy dymią. Zresztą: "WFC?!?"
Dziś poszukam tych kartonów. Ale GT5 to nie symulacja uderzeń w kartony albo w cokolwiek, to ma być podobno symulator jazdy i jako taki raczej sie sprawdza.
Tak mogłem zrobić więcej ale po trzech godz. już nie starałem się o tempo, i tak też czasy wynosiły nawet 9 minut.
Dlatego musisz jak prawdziwy kierowca dbać o forme fizyczną. W latach 70 samochody F1 zaczeły być na tyle szybkie że kierowcy ich nie ogarniali w długich wyścigach, dużo było błędów wynikających ze zmęczenia. Teraz kazdy kierowca to tytan lekkoatletyczny, wytrenowany jak olimpijczyk. Nie mówię żebyś od razu napinał i robił dziennie 10 km, ale zobaczysz na zdrowie ci wyjdzie.
Co do Nascara to mój Bob miał podobną klasę (chyba 29) jak tam go wpuściłem. Obadam sprawę i podpowiem jak objechac te wyscigi.
kup sobie drugiego veyrona do zabaw.
Co do kartonów: gdybyś nie napisał to bym nie wiedział choć już sporo najeździłem w gt. Nigdy na nie nie wpadłem.
"Jak wyścigi to pełne wyścigi"
Co to znaczy pełne? Mi brakuje że nie trzeba iść sie wysikac w czasie LeMans24, trzebaby lecieć do toytoya a chlapcy zmienialiby w tym czasie opony i lali benzine. I co? Tez nie sa pełne wyścigi i nię będa.
Kartony na Tokio R246 jakoś dziwnie odbijają to prawda, widocznie hitboxy sie blokują. A te na Nurburgringu na szykanie - do testów wziąłem BMW M3 Race Car i też latał, ale na replayu zauważyłem że odrywa się od ziemi przed najechaniem na pudła, kolorowe krawęziki i ziemia w obrębie szykany działają jak skocznia.
Nascar wyścig Daytona Oval 20 Laps: próbowałem ale mój najsłabszy Bob ma 34 class więc niezbyt miarodajny wynik. ale pierwszy wyścig przyjechał 12 ze spora stratą bo auto miało niezmieniony olej, ustawienia na jakiś inny tor. Potem ustawiłem na serie, pare małych tweaków i poszedł, miał 70 koni więcej niż oponenci, którzy w dodatku pod koniec się zmęczyli i jakby zwolnili.
=D=2 ->
Nascar Daytona Bspec setting:
Aero 38 55
Transmission 1st 2,159 2nd 1,482 3rd 1,232 4th 1,061 Final 3,033
LSD initial 60 Acc 60 brake 30
suspension
-10 -20
18,0 20,0
9 9
4 4
6 7
3,5 2,0
0,0 0,1
Brakes 2 2 (może być też 1 1)
Przez 14 pierwszych okrazeń nic nie rozkazywałem kierowcy, wyszedł na piersze se jechał z zmiennym szczęściem, oszczędzał opony, miał ok 2 sekund przewagi. Potem na którymś zakręcie kolesie zostali trochę w tyle to kazałem mu gazować, i tak przez parę okrażen i potem utrzymywać tempo aż do mety. Trzeba bardzo pilnować zużycia opon, jak będziesz pędził boba non stop to szybko zużyje laczki i będzie po zabawie. Mój bob miał class 34.
Nabijanie Bscpec -> wyścigi długodystansowe (jak masz dostęp), jak nie to DTC w extreme (nurburgring 2 laps) albo Dream car champ tokio R246 ( weź formula gran turismo na softach), ja ostatnio puszczam bobów na 4 godziny Nurburgring w M3 gtr race carze.
48. QamilekQ | QamileQ | Pad
Super gra, jestem pod wrażeniem, licencje fajnie się robi, aktualnie mam 10 poziom a spec.
Pojawił się nowy fajny wyścig do grindowania kasy i exp w aspec: Wyścigi sezonowe->world citcuit cup -> Nurburgring (versja 24H) 1 Lap. Zarabia się 678 tys creditów i 66 tys EXP. Można jechać Formula Gran Turismo ale trzeba ją zdetuningować - moc obniżyć do 50 procent, dać 200 kg balastu i w dodatku ująć trochę z docisku aero bo samochód którym startuję się musi mieć mniej niż 750PP. Okążenie robi się ok 7 do 8 minut zależy od wozu, więc nie ma porównanie z wyścigami Ferrari na Circuit de la sarthe iLap w sezonowych gdzie zarobki są prawie dwa razy szybsze ale za to tor jest ciekawszy i możan go zmasterować w aucie wyścigowym grupy C albo GT1
Przed chwilą właśnie wygrałem w tych zawodach ale na Monzie i w Corvettcie ZR1 (race mod). Bez większych problemów. Teraz chce spróbować zrobić Nurgburgring w Mercedesie SLS AMG.
Czymże byłoby życie bez wyzwań. Przy okazji można sobie przypomnieć dlaczego tak bardzo nienawidzę tego toru i dlaczego tak bardzo ciągle chcę na nim jeździć. Ale ok, mission impossible - trzy próby i za każdym razem lider odjeżdża co sektor o 1 sekundę.
ja jeździłem tylko Wyćsigowym MClarenem F1 (jest jako BMW), prawie seria, dotarta i bez problemów (czas ok 7:15). Potem wziąłem parę razy Formula GT i jako głównych oponentów miałem Toyote minoltę (jako pierwsza) Sauber-Merc C9 mazda 787B. Chapparal 2J to była była z masłem, na 3 winklu był wyprzedzony. Minoltę łatwo dojść ale uciec już nie tak łatwo - nawet w krętych sekcjach za bardzo nei zostaje z tyłu, za to na ostatniej prostej jest baaardzo szybka. Raz miałem wypadek na "małej karuzeli" i przewaga stopniała nad drugą Minoltą do 5 sek. Na prostej musiałem jej zajeżdzać drogę ale udało się. Fajny ten wyścig, są emocje.
Jeszcze spróbuję wytoczyć Enzo w pełnym tuningu.
Karrde -> miałeś seryjnego sls'a?
Niedawno widziałem na drodze takiego ->
A rozpędzaliście kiedyś ogórka Zondą? Haha to była moc!
Nie, ale ja z kumplem rozpędzałem gokarta Red Bullem, nie pamiętam już dokładnie, ale ze 300km/h było :D
Nie, ale ja z kumplem rozpędzałem gokarta Red Bullem, nie pamiętam już dokładnie, ale ze 300km/h było :D
Też dobrze.
Tak, seryjnego - notabene brzydkie te nowe SLSy jak nieszczęście.
Ostatecznie Nurburgring wygrałem w Audi R8 Race Car z palcem w nosie. Jakieś 15 sekund przewagi nad drugim. Żaden fun, ale kasa jest. Mimo to trzeba będzie jakieś wyzwanie sobie zrobić - SLS rady nie dał, więc jakieś innego autka w garażu poszukam.
Właśnie instaluje GT5, jakieś rady dla początkującego?
Gram na padzie.
Co to jest ETC? :)
Kup MX5 i ETC potem uzbieraj na GT-R'a.
A... i włączaj GT5 codziennie to będziesz dostawał nowe lakiery i karty muzeum, na początku po 5, potem co dzień o 1 więcej, aż dojdzie do 10.
apropos GT-R'a
tuner AMS przygotoał specyfikację która przyspiesza od 60 do 120 mil (od około 100 do 200 km/h) w 3.3 sekundy! Ciekawei ile robi od 0 do 300
http://alphagtr.com/alpha/models/alpha-12-package/
ETC to chyba nowe sterowniki do silnika, już zapomniałem, ale podnosi moooooooc.
Tak, czy srak na początku masz 20 000 Cr MX5 (w salonie) kosztuje 19 000 Cr, a ETC 1 000 Cr i przy okazji wypadnie ci trofeum "Bez Grosza".
Bardziej polecam Hondę Civic eee.. tą starszą, nie pamiętam który to dokładnie rocznik. Sam na początku ją kupiłem i w pierwszych seriach wyścigów po prostu objeżdżałem całą resztę. Tak jak mówi bob destruktor - ZAWSZE tuninguj chociaż ETC i filtr wyścigowy. Kosztują śmieszne pieniądze a dają sporo koni. Tak samo ZAWSZE wymieniaj olej, nawet jak kupujesz nowy u dealera - spory przyrost mocy.
I rada odnośnie gameplayu - sprawdzaj jakie osiągi maja przeciwnicy w danym wyścigu i w razie czego skręć moc limiterem. Żaden fun mieć auto z 20 więcej Punktami Osiągów i wyprzedzić wszystkich na pierwszym zakręcie - ściganie się z powietrzem może i na początek robi dobrze na morale, ale na dłuższą metę nudzi. :)
PS Oddam nerkę za GT-R R34!
W salonie MX5 nie ma, więc biorę Civica. Zaraz zacznę ogarniać o co tu w ogóle chodzi, ostatnie GT w które grałem to dwójka.
[edit]
A jest cholera, tylko pod nazwą Eunos Roadster, wtf? :P
bardzo fajna gra, sam zacząłem grać na początku lipca. Na początku jeszcze traktowałem wyścigi jako wyzwanie a teraz to już tylko kolekcjonuję kolejne maszyny
Mój pierwszy samochód to był jakiś stary japoński gruchot z używek i ledwo co wygrywałem nie mówiąc wtedy o mojej roślince, potem kupiłem Lancera XVIII i poszło jak ulał.
A teraz jestem o krok od platyny jeszcze 8x 4h Nurburgring i 24h Nurburgring na koniec w B-spec (A-spec 40 poziom), ale cholera nie mam czasu, chociaż mam też x kloca i forze, ale na razie katuje U2 na Crushing i na chama kończę F1 2010 bo 2011 się zbliża. Ehhh...
Jest jakieś ustawienie po której stronie ma być kierownica? Czy to zależy od auta jakim jeżdżę? Na razie we wszystkich (1sza licencja) była po prawej i trochę dziwnie się czuję z tym :P
Nie można ustawiać, jak w LFS.
GT5 to przede wszystkim Japońska gra i nie dziw się, że nawet w niektórych europejskich samochodach będziesz miał kierownicę po prawej stronie.
PS.: Jakby ktoś potrzebował pomocy to proszę pytać, mam wszystkie licencje na złoto + wyzwanie Vettela na złoto + wygrany 24h Le Mans w A-spec.
Karrde -> może i R33 ale cena jak najbardziej akceptowalna
http://otomoto.pl/nissan-skyline-350km-r33-nismo-drift-skyline-C20242627.html
bob--> Ogarniasz się w sprawach setup'ów? Masz może jakiś poradnik który czarno na białym mi wyjaśni co za co odpowiada?:P
Jak nie ogarniasz jakiegoś wyścigu (np. w B-spec) to napisz, który to jest, to ci dam linka do setupów.
W większości wyścigów nie trzeba zmieniać ustawień samochodu, ale np. w Historic, Nascar trzeba.
Chyba, że lubisz się bawić.
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=143628 - Do Historica.
http://www.gamespot.com/ps3/driving/granturismo52/show_msgs.php?pid=941103&topic_id=m-1-57490295 - Do Nascar.
Na necie nie idzie łatwo znaleźć objaśnienie wszystkich setupów, jak chcesz to mogę ja ci wszystko objaśnić, ale daj mi trochę czasu.
gtplanet.com -> forum -> tuning.
Absolutna biblia setupów.
Pichtowy
Całkiem fajny, cena ok nawet ze zmianą strony kierownicy i nawet wsią nie zajeżdża. Ale to nadal R33, a dopóki będę miał wybór/szansę wolę R34 - dużo bardziej mi się podoba. :)
Dobra...
Na początek rada, jak my jeździmy w karierze (czytaj A-spec) to gdy pada deszcz nie zakładamy opon deszczowych, ponieważ gdy nie mamy realistycznej przyczepności, samochód w deszczu na deszczowych kręci gorsze czasy niż na tych przeznaczonych na suchą nawierzchnię, choć zauważyłem to tylko podczas 24h LM w X2010, bo w innych deszczyk nie raczył mnie zachwycić :), gdy nasz kierowca w B-spec jedzie w deszczu trzeba mu założyć opony na deszcz,bo będzie kręcił bączki, takie chore...
Następnie, pamiętaj, że jeśli jeździmy wyścigi sezonowe, to nieraz mamy ograniczenie punktów osiągów samochodu, więc jeśli nasz samochód ma ich tylko minimalnie za dużo, to można w każdej chwili zwiększyć wagę naszego samochodu, o parę kilo, dodając mu balast lub zmniejszyć mu moc max do 50% więc bardzo dużo.
Następnie, prawie w każdym samochodzie opłaca się zwiększyć docisk, widać to szczególnie w RB, kręci lepsze czasy o parę sekund. Pamiętaj, żeby wszystko było robione równomiernie.
Turbo. Turbo nie zawsze najlepsze najdroższe, w wielu przypadkach opłaca się mieć to drugie w kolejności (Mid). Pamiętaj o tym w Historic Race, szczególnie w B-spec.
W skrzyni biegów też należy się trochę pobawić... O ile w szczegółach się tam nie zagłębiałem, to często trzeba zmieniać "Top Speed" , bo to ma znaczący wpływ na wyścig szczególnie w Nascar i Historic (B-spec).
Hamulce, trzeba tu pamiętać, że zwiększenie ciśnienia powoduje skrócenie drogi hamowania, ale negatywnie wpływa na resztę - koła idzie łatwo zblokować i negatywnie wpływa na żywotność opon, z kolei mniejsze ciśnienie negatywnie wpływa na drogę hamowana, ale dzięki temu, nasz samochód jest bardziej stabilny podczas hamowania, ja polecam to pierwsze, ale też trzeba zachować umiar. Jeśli chodzi o Rozkład siły hamowania to zasada jest prosta, jeśli większa siła jest na tył to samochód podczas hamowania jest nadsterowny, jeśli chodzi o przód to podsterowny . Ja wybieram to pierwsze :)
Zawieszenie. Tu sam się za bardzo nie bawiłem (tylko z netem :) ) ale mogę ci napisać mniej więcej co do czego służy.
Wysokość zawieszenia, tu trzeba uzyskać kompromis, jeśli auto wyposażone jest w dyfuzor to zbyt niskie zawieszenie, "zepsuje" całą jego pracę, bo skuteczność dyfuzora jest tym mniejsza im mniejsza odległość jest między spodem auta a nawierzchnią, a czym mniejsza wysokość tym auto lepiej trzyma się nawierzchni, ale wtedy zdarza mu się zahaczyć podczas hamowania, a to moze być nie miłe.
Twardość sprężyn. Tu trzeba uzyskać jeszcze lepszy kompromis :). Bo gdy sprężyny ustawimy na twarde, samochód będzie lepiej reagował na ruchy kierownicą, ale wtedy narażamy opony na zbyt duże obciążenie, więc zużywają się szybciej. Dzięki miękkim sprężynom samochód ma lepszą przyczepność, ale odbywa się to kosztem responsywności na ruchy kierownicą.
Stabilizatory. Moim zdanie stabilizator powinien być sztywniejszy z przodu ponieważ wtedy tył samochodu ma lepszą przyczepność w zakręcie, a przód lepiej sobie radzi podczas wchodzenia w zakręt.
Zbieżność kół. Zmniejszenie zbieżności czy to na kołach przednich czy tylnych zawsze powoduje zmniejszenie zużycia opon + dodatkowo zmniejszenie rozbieżności na kołach przednich skutkuje poprawą stabilności jazdy przy skręcaniu, ale osłabia stabilność jazdy. Zwiększenie zbieżności zawsze skutkuje zmniejszeniu prędkości maksymalnej, ale zwiększa stabilność samochodu.
PS.: kali93 Mogę cię zaprosić do znajomych na PSN jaki masz tam nick? Jak co ja mam Bob_Destruktor.
Dostępny jest specjalny Event Nascar, w którym są cztery wyścigi i za wygranie każdego otrzymujemy 1,5M CR oraz 400000 expa. Do tego w pierwszych trzech kupon na samochodów, a w ostatnim kombinezon i kaska Jeffa Gordoan. I te wyścigi są ihmo z łatwe :P
Prezentacja kombinezonu i kasku.
Bob--> Zaraz się dobiorę do PS'a to Cię zaproszę:) Takie pytanie mam, dlaczego GOL'owicze w ogóle nie pykają po necie razem?:P
[178] Z tego co widziałem, to Bugatti Osiąga gdzieś ok. 505km/h, ale na baaaaardzo długiej prostej i w tunelu powietrznym. Dla mnie było już sukcesem, jak osiągnąłem Veyronem 420km/h. Na początku kup wszystkie możliwe ulepszenia w sklepie, potem zmodyfikuj skrzynię, żeby była jak najwyższa prędkość maksymalna (Top Speed jak najwyżej), Aerodynamikę trzeba zmodyfikować tak, żeby nasze Bugatti było jak najszybsze. No i to tyle z podstaw. Ale wątpię byś zdołał choćby się zbliżyć sam do prędkości 500km/h.
RELACJA NA ŻYWO:
Trial Mountain - czas gówniany - przyjechałem ósmy: 225.000 Cr + 60k XP (nigdy nie lubiłem tego toru; dużo można zyskać tak w 2/3 kółka, wiraż jest w takie żółte pasy od wew. pomalowany, no i szykana zakręty 3, 4, 5)
Indianapolis - fak, fak, fak. 1,89 sek za zwycięzcą. Miejsce drugie 1 125 000 Cr + 300k XP. Dużo zakrętów = można wyprzedzać :).
Rzym i Suzuka na jutro :P
[182] Co prawda nie mam GT5 i nie próbowałem nigdy rozpędzać Veyrona, ale może właśnie skróć trochę te przełożenia? Przy wyższej prędkości silnik może już nie mieć mocy na dalsze rozpędzanie, bo przełożenia są za długie.
Ale w sumie nie zdziwiłbym się, gdyby to tylko wszystko popsuło - w końcu to GT :]
[182] 462km/h Nie licz na więcej niż 20km/h. Te ponad 500km/h to w tunelu aerodynamicznym. A skrzynia pogorszyła, bo nie masz gdzie to wykorzystać, bo wtedy spada przyspieszenie.
"[181] A to w A-Spec?"
W zawodach specjalnych.
Spróbuj to:
Settings:
All parts/oil change
Transmission
- Top Speed : 440kmh
Drive-train
Adjustable LSD (Front/Rear)
- Initial Torque : 7/10
- Acceleration Sensitivity : 17/35
- Braking Sensitivity : 20/14
Torque Sensing Center Differential (Front/Rear)
- Torque Split : 30/70
Suspension
Suspension (Front/Rear)
- Ride Height : -25/-25
- Spring Rate : 10.4/11.6
- Dampers (Extension) : 4/7
- Dampers (Compression) : 6/7
- Anti-Roll Bars : 6/5
Wheel Alignment (Front/Rear)
- Camber angle : +1.2/+0.7
- Toe Angle : +0.0/+0.0
Brakes (Front/Rear)
- Brake Balance 4/5
Drive aids
- ABS : 1
Else all off
Tuning circuit
- High Speed Ring mainly
- Sarthe with no chicanes
Tires
- Racing Soft/Soft. Not checked OK with Hard/Hard.
Tip
- You can't compete with LM cars. You haven't got their agility.
- Don't forget you can brake.
Event Nascara jest prosty. Trial Mountain zrobiłem z marszu, tor jest prosty jak budowa cepa a do tego spędziłem na nim wiele godzin próbują pokonać event fiata 500. Hamuje się tam dosłownie w dwóch miejscach, resztę można pokonać albo odpuszczając przepustnicę albo delikatnym dodatkiem hamulca.
[189] Sam bym nie umiał to doslownie przetłumaczyć, ale wszystko jest po kolei, więc na pewno sobie poradzisz.
D2--> Suspension = zawiesznie
Ride Height = wysokość zawieszniea
Spring Rate = ?
Dampers (Extension)= amortyzatory rozciąganie, rozszerzanie nie pamiętam jak tam to szło w GT
Dampers (Compression)= to samo imć kompresja
Anti - Roll=?
Wheel Alignment= zbieżność kół ( imho tak mi się zdaje)
Indianapolis zaliczone bez większych problemów. Two down, two more to go. :)
Kontrola trakcji na 2 i Nascar jeździ w miarę szybko i bezpiecznie.
Kilka podejść do pierwszego wyścigu żeby poznać tor i poszło całkiem bez problemów - reszta dzisiaj po robocie.
Swoją drogą za wygraną podskoczył mi poziom z 9 na 22 :P
Ja już od 2 miechów ponad mam 40 poziom, więc w połowie te wyścigi na marne, ale zbieram na F1 2007 i 2010.
Event Nascara zrobiony. Rzym był ok, a Suzuka po prostu łatwa. 7 okrążeń, a ja już na 4 byłem pierwszy.
Szkoda że NASCAR tylko raz kazdy wyscig można jechać żeby dostać kasę. Są banalne te wyzwania.
Wszystkie weszły mi za pierwszym razem. Szoda że nie da się ustawiac fury, ale i tak moim zdaniem nie ma większych problemów.
=D=2 -> a próbujesz Formuły Ferrari czy Gran Turismo? Bo te formuły ferrari t mogą startowac tylko w wyścigu z innymi formułami f1 ferrari (co za debilny przepis, chyba w licencji makaroniarze zastrzegli).
chodziło mi o o to że reszta wozó w wyścigu tez musi być formuła f1 ferrari, wiem że sa dwa bo mam oba. U mnie bob się kręci w kóło więc nie sprawdze teraz, więc napisz o jaką formuł ę ci chodzi.