Ludzie, co Wy z tymi wojnami. Seria Anno to strategia ekonomiczna, jak chcecie wojny, to grajcie w Total War.
Anno 1404 z Wenecją i 2050 z Depp Ocean były absolutnie fantastyczne. Ostatniej części sam nie testowałem ale nie była chyba zbyt wielkim hitem.
Liczę że solidnie doszlifują i wypromują tą część, seria na to zasługuje.
Z kolegi wyżej się naśmiewał bo mu ściana i stolik niepasował ( bo pewnie uznał że tandetny i tani) Czepia się ludzi że mają słabszy sprzęt. Sam zaś jedzie na ruskim vpnie. Taka januszowa filozofia.
Jestem wniebowzięty. Seria Anno i Age of Empires to jedne z niewielu strategii, które mnie przyciągnęły. Jeszcze chyba tylko Settlersi. A tutaj na Gamescomie zapowiedzieli nowe części obu ;)
Ciekawe co z tego wyjdzie. Póki co wszystkie "gameplaye" jakie widzę, to tak na prawdę pokazywanie ładnych budyneczków. Seria Anno się broni mimo potknięć. Pewni możemy być grafiki na dobrym poziomie i dopracowania szczegółów. Mechanika budowania miasta w ramach jednej wyspy też jest raczej niezmienna w serii i tego się nie obawiam. Osadzenie akcji w czasach rewolucji nie tylko przemysłowej to strzał w 10 wg. mnie. Jak dla mnie część militarna może być zmarginalizowana. Anno to strategia ekonomiczna. Chciałbym by wróciła rozgrywka ograniczona do jednej mapy, oraz jej odkrywanie. Realny transport dóbr pomiędzy wyspami z ryzykiem, że nasz stateczek padnie łupem wrogów, ale bez nacisku na aspekty militarne. Owszem 2070 wprowadziło fajne nowości, które mogły by zostać jak na przykład ta arka dzięki której rozpoczynając kolejną losową mapę możemy mieć już jakąś "pomoc ze strony imperium" czy dwie "grywalne rasy". Czasy rewolucji przemysłowej to również czasy intensywnego kolonializmu. Może być dobrze o ile usuną kilka suchych gałęzi z Anno z Anno 2205 (które nie jest w cale złe mimo wad).
Od końca stycznia do 4go lutego będzie zamknięta beta na uPlay, dziś dostałem maila.
.:Jj:. gratulacje! dostałeś zaproszenie do bety. Ja też dostałem i już mam ściągniętą grę na dysku teraz czekam do 31 do 20:00.
Fajnie, że dali tą betę bo można sobie sprawdzić wymagania.
Ja zakupiłem wersję kolekcjonerską w MediaMarkt, i dzięki wykorzystanemu kuponowi za 40 zł. Cena gry wyszła 239 zł.
Jednak Ubisoft się nie popisało. Na płytach jest wersja z lutego 2019 i po zainstalowaniu gry z płyt zaczęła się ciągnąć aktualizacja, która zajmuje ponad 22 Giga. A czas pobierania około 4 godzin przy Neostradzie do 20 Mbit. Porażka.
Po to człowiek kupuje wersję na płycie, bo liczy że gra będzie świeża, a nie z przed 2 miesięcy. I że aktualizacja mała będzie, a nie taka kobyła.
Dopowiem że pudełko z grą jest większe niż kartka A4.
Oto moje miasto w Anno 1800 - pierwsze w pełnej wersji gry (nie liczę tutaj miast które miałem w wersji open beta).
https://www.youtube.com/watch?v=sWjizw3-tQw
No to jeszcze ocena gry - gra z pewnością zasługuje na 8,5. Bardzo dobra produkcja.
Nie wiem co sądzić o tej grze póki co.
Z jednej strony setup, machanika i cała otoczka super. Z drugiej to póki co okrutnie mozolnie mi idzie to granie. Może muszę się na nowo "nauczyć", ale ta mechanika różnych rodzajów pracowników i konsekwencje z nią związane to straszny rak :P
Znacznie bardziej podobało mi się podejście do kampani "fabularnej" z 1404 - jakoś dużo lepiej tam to było zrobione. Strasznym zawodem dla mnie jest brak metagry. W Anno 1404 była cała masa medalików do zebrania, scenariuszy - tu bieda. Pewno prędzej czy później to dodadzą, ale mało tego wszystkiego jest.
Jak dla mnie ta gra cierpi na typową ubisoftowość. Niby wszystko ładnie i fajnie jednak to wszystko takie... Meh... Dłużej pogralem w betę niż w full bo już po prostu kilkanaście godzin wystarczyło mi żeby się znudzić. Kilkanaście godzin na strategie ekonomiczną to śmieszny wynik...jak dla mnie to takie 7/10 można ograć ale nie za tą cenę.
Nie za tę cenę. Kocham tę grę, ale czuję się jak ofiara scamu.
Jestem fanką serii. Testowałam od zamkniętej bety i tak się zauroczyłam, że szarpnęłam się na tytuł (deluxe) warty więcej niż ubrania, które mam na sobie. Przyszedł długo wyczekiwany czas premiery, pierwsze godziny kampanii, masa bugów mniej i bardziej uciążliwych, żałosne błędy w tłumaczeniu, drastyczny spadek FPS-ów i wcale nie tak epickie nagrody za pre-purchase. Minęło 15 godzin, kampanię ukończyłam z małym niedosytem, ale myślę sobie, że w końcu mam deluxe, to może coś fajnego z tego DLC mi wpadnie i posiedzę znacznie dłużej nad sandboxem... i wtedy na twarz dostaję info o season passie za jedyne 100zł.
Gra zbugowana, krótka i cholernie droga, a (dzień po premierze!) studio śmie mi rzucać w twarz ofertami tego typu. Co to, kuźwa, simsy? Nie polecam.
Anno i matematyka:
Anno 1602: 1+6+2 = 9
Anno 1503: 1+5+3 = 9
Anno 1701: 1+7+1 = 9
Anno 1404: 1+4+4 = 9
Anno 2070: 2+7 = 9
Anno 2205: 2+2+5 = 9
Anno 1800: 1+8 = 9
Rozwój tej gry jest na prawdę fajny w porównaniu jak ona wyglądała na premierę to sporo się zmieniło na lepsze.
Kolejne DLC w tym roku też powinny przynieść sporo nowości.
Szkoda że na GoLu nie da się zmienić oceny mam 5.0 na premierę tak to wyglądało teraz śmiało to 8 - 9
W czym problem jeśli chodzi o średnią ocen? To naprawdę genialna gra więc czemu średnia taka niska xD
Gra jest bardzo dobra, ale jak ktoś powyżej napisał - staje się drugą pracą. Więc zależy. Dla tych co po pracy mają za mało excela, idealna. Mi w sumie leży, ale trochę nudzi mnie ciągła rozbudowa kolejnych osad, nowych światów i rozbudowa ciągle to nowych łańcuchów produkcyjnych. Pewnie jeszcze pogram, nazbieram kaski, wypowiem wojnę, rozwalę przeciwnika i włączę mortal combat :D Ps w cities skyline spędziłem >500h. Tu jak dociągnę do 100 to taki maxior. I ok. Developerzy dostali moją kasę, ja sobie trochę pograłem. Polecam
Ja za to mam nadzieje ze te cale wojny bedą sie toczyly tak jak było w 1404,1503 itd. bo to co bylo w 2205 to jest jakas porazka....
Kiedy wrócą czasy, że Anno będzie w pełnej polskiej wersji językowej? Pierwsze Anno 1404 jeszcze brzmi mi w uszach...
Przecież te wszystkie części są na jedno kopyto.. tylko inny okres historyczny..
Jedyne co nie podoba mi się w anno od 1404 to to że nie ma dubbingu.
1701 to chyba najlepiej zdubbingowana gra ever.
Siema. Wiecie czy gierka będzie w polskiej wersji językowej ? Wystarczą napisy oczywiście. Nie grałem nigdy w Anno ale mam chęć na kupić po zapowiedziach i oczytaniu się o poprzednich wersjach. Pzdr.
1404 było genialne, następne to nie moje klimaty. Na 1800 znowu czekam i to bardzo. Zniechęca chciwość Ubisoftu, za niszową grę ( tak, tak bym nazwał serię Anno mimo, że jest już kilkanaście lat na rynku) każą sobie zapłacić 250 zł. Co śmieszniejsze jest opcja wersji deluxe, no to patrze co tam dają - a tu wzorem innych gier jakieś popierdółki "in game items" w ilości 3 sztuk za jedyne 40 zł czyli za wersje deluxe 290 zł. Trochę kpina. I podam przykład, Original Sin 2 gra niszowa, ale po pierwsze można w nią spokojnie przebić 100 h tylko na jednym ukończeniu gry, po drugie była po 160 zł na premiere, po trzecie wymagała nieporównanie większych nakładów pracy, czasu i pieniędzy do jej ukończenia. To już te dwa nowe AC od Ubi również po 200+ zł wydają się stosunkowo normalną ceną za AAA. Anno niestety taką nie jest. Trzeba będzie poczekać na obniżkę...
PS: dawniej preordery były taniej, jakaś nagroda za zaufanie do wydawcy. Teraz jest kompletnie odwrotnie. Preorder jest na równi z ceną co w dniu premiery, a często w krótkim czasie po premierze gra dostaję przecenę ( niesławny F76 to najsmutniejszy i najbardziej przykry przykład tego w ostatnim czasie ). Jak nazwać to inaczej gdzie zpo 2 miesiącach z 250 zł robi się cena 100.
Mam ograne dość mocno już Cities Skylines (300h), w 1404 grało mi się bardzo przyjemnie. Jako, że jeśli chodzi o gry na pc, to zazwyczaj pociągają mnie strategie pewnie kupię. Ale tak jak koledzy wyżej- dopiero jak spadnie <100 zł i dadzą wersję Anno celebration ze wszystkimi dodatkami. Nie będę kupował za 300 zł :D To nie zakupy w dla całej rodziny w Tesco
Mimo, iż nie grałem w Anno, to zawsze chciałem. Teraz jest okazja bliżej zapoznać się z tym tytułem, a zapowiada się znakomicie!
Oczekiwania nie mogą być zbyt wysokie chociaż takie Anno 1404 to akurat szanuje :D
Jest Hype! Pograłem 2h i musze powiedzieć, że jestem pod wielkim wrażeniem. Idylla wypływa z ekranu, człowiek wpada w totalny relaks.
Takie Anno 1404 z podrasowaną grafiką (mimo 400 lat różnicy ;) ). Jakie to jest fajne!
Nie będę ukrywał czekam na tę pozycję. Zastanawiam się czy podobnie jak w 2070 będziemy mogli wybrać jaką frakcją mamy kierować.
Rosną wam papryki ?(wszystkich roboli mam na +) U mnie jest jakiś błąd a bez pasty nie rozwinę budynku do poziomu 4 ;)
Pewnie rośnie na innej wyspie. Celem gry jest nieustający (moze nie do końca) rozwój naszej małej społeczności a tym samym spełnianie ich "zachcianek". Prawdopodobnie będziesz musiał skolonizować kilka następnych wysp aby zapewnić wszystkie potrzebne im dobra.
Szkoda ze opoznili bo nie moge sie doczekac, w koncu jakas porzadna strategia, wiekszosc to teraz jakies early access buble bez zadnego konkretnego celu.
Przełom XIX i XX wieku, a do tego wszystkiego Anno z najlepszymi elementami 1404 i 2070?
Kupuję to, nie ma innej opcji! Zawsze chciałem taką grę!
Optymalizacja gry jest tragiczna - jak to Ubi !
Zobaczymy czy coś poprawią na 12 kwietnia...
https://youtu.be/SI4wr2ITop8?t=88
No no fajnie fajnie. Czekam do 12 i zacieram rączki. Po lekkim zawodzie jakim było sekiro mam nadzieję że w świecie anno spędzę więcej czasu. Orientujecie się czy ta beta pokarze coś innego niż ostatnia czy dadzą coś nowego ?
Info v.Steam:
You’re receiving this email because you wishlisted Anno 1800.
Sales of Anno 1800 will be discontinued on Steam after April 16th, due to a publisher decision to limit distribution of the game. The publisher has assured us that all prior sales of the game on Steam will be fulfilled on Steam, and Steam owners will be able to access the game and any future updates or DLC through Steam.
We don’t know whether or not the game will become available on Steam again in the future. We wanted to let you know in advance so you can buy the game on Steam if you wish.
We apologize to Steam customers that were expecting it to be available for sale after the April 16th release date.
The Steam Team
Jeśli ta gra przynajmniej dorówna poziomem Anno 1404, to będzie niesamowicie dobra. :-)
Open beta zaczyna sie 12.04, juz pobrane i czekam :D
Po ograniu open bety mam niedosyt. Zapowiada się całkiem przyjemnie, ale prawdopodobnie wstrzymam się z zakupem do momentu pojawienia się niższej ceny.
Ogrywam bete i zastanawiam się czy brać na steamie jeszcze póki są ostatnie chwile do kupienia, ale nurtuje mnie jedno pytanie....
Orientuje się ktoś czy przyszłe DLC do Anno 1800 będą również wydane na wersji steam ?
Od 16 kwietnia gra nie będzie sprzedawana na steam. To uwaga do tych co pisali powyżej.
Troche pograłem w otwartą betę. Pomysł dobry - wciąga, ładna grafika natomiast niestety optymalizacja gry nadal kuleje i to bardzo. Płynność gry jest stabilna. Nie wiem czy to kwestia Denuvo ale przy rozbudowanych miastach spadki klatek są do 32 FPS na sprzęcie I7 8700k 32 GB Ram i GTX 1080 11 VRam. To na razie niestety nawiększy problem tej gry - optymalizacja ! No i chyba cena na premierę znacznie za drogo...
Swoją drogą ciekawe że w dniu premiery mają dać patcha który będzie zajmował tyle co sama gra... Niech ktoś wtedy się wypowie jak z optymalizacją.
Wszystkich chętnych do obejrzenia, jak wygląda gra, zapraszam serdecznie do obejrzenia filmu:
[link]
O co chodzi z tym "nie sprzedawaniem" na steam po 16 kwietnia. Przecież oczywiste jest, że to chwyt marketingowy i product nie zrezygnuje z przychodów i gra będzie dystrybuowana inaczej, tylko jak?
W sklepach gra jest za 189 zł, więc nie tak dużo jak na dziesiątki czy setki godzin grania. Fajnie mi się gra w betę, optymalizacja wymaga jeszcze pracy, ale nie jest źle. Trochę zmian zaszło w mechanice od czasu gdy grałem w 1404 - tam mi się bardziej podobał styl graficzny, a tutaj też nie wszytko jeszcze rozkminiłem w mechanice. A moja ukochana część to 1602, więc każdą inną będę do niej przyrównywał ;) Na razie po kilku godzinach widzę, że jest dobrze, a będzie tylko lepiej
Nowe Anno bardzo wciaga i na pierwszy rzut oka, to bedzie udana gra. Jak wczoraj sciagnela mi sie beta o 22:00, to wciagnalem sie do 3:00 i nie chcialem konczyc. Z drugiej strony optymalizacja jest wedlug mnie fatalna - na I5 9600k, Vega 56 i 16 GB ramu spadki do 30 klatek, przy srednim miescie na bardzo wysokich detalach, karta pracuje na 99% a procesor 20-30%. Zastanawiam sie teraz czy nie kupic sobie na steam skoro podobno po 16 kwietnia juz nie bedzie tam dostepna, chociaz cena jest wysoka.
Zgadzam się, gra jest naprawdę niezła. Pograłem sobie już trochę w wersję open beta, rozbudowałem swoje pierwsze miasto, ale niestety zbankrutowałem. Cóż, chyba będę musiał założyć drugie ;]
Zakończyłem betę. Dalej się nie da rozwijać miasta a postęp jest zablokowany. Gra pomimo problemów z optymalizacją jest warta zakupu. Po raz pierwszy od dawna trzeba pochwalić Ubisoft że się postarał i zapowiada się hit. Ciekaw jestem jak będzie wyglądał multiplayer. Jeżeli ktoś grał w multi to niech opisze swoje wrażenia czy warto. Zakup w tej chwili opłaca się chyba jedynie w wersji pudełkowej za 189 zł. Gdyby nie słaba optymalizacja to można by dać 10/10.
Jak zaliczyć to zadanie? W sensie, jak sobie wziąć ten świder? Którym klawiszem? Wszystko już próbowałem a nadal nie mogę zaliczyć zadania...
Oto teren na mojej wyspie zarządzany przez bota (przez komputer).
Skąd tam się wzięły latarnie? Z tego co wiem, w 1800 nie było jeszcze masowo instalowanej elektryczności. Chyba, że to latarnie gazowe?
Mam wrażenie że coś jest nie tak z balansem albo robię coś nie tak. Generalnie ekonomia jest bardzo umowna i to może być problemem do zrozumienia mechaniki. O ile ciężko w ogóle zbankrutować to mieszkańcy potrzebują ogromnych ilości towarów które pozyskujemy z mało wydajnych plantacji/fabryk. W momencie gdy miałem około 6k mieszkańców mój obszar mieszkalny był praktycznie tej samej wielkości co obszar przemysłowo rolniczy. W poprzednich częściach działało to dużo lepiej. Tak w zasadzie musimy przenosić cześć produkcji na inne wyspy nawet jeżeli chodzi o podstawowe produkty. Do momentu gdy wszystko mamy na jednej wyspie gra się ok, za wyjątkiem tego że trzeba stawiać masę warsztatów. W momencie gdy musimy zdobyć towary z innej wyspy odechciewa mi się trochę grać bo te wyspy też trzeba rozbudować na tyle żeby dały radę pozyskiwać surowce wyższego lvlu. Oczywiście tak jak w starych częściach można tworzyć szlaki handlowe jednak piraci są tutaj mocno upierdliwi. Nawet nie chodzi mi o ich możliwości militarne tylko o to że są raczej jak natretne muchy. Liczyłem na więcej póki co ode mnie 7.5. Graficznie bardzo ładnie, jednak rozczarowały mnie animacje procesów w warsztatach. Myślałem że faktycznie pokażą jak wszystko powstaje, jednak jest to tylko umowne. Liczę że powstana jakieś modyfikacje na balans bo inaczej nawet duża wyspa będzie ciasna na późnym etapie.
Ech, znowu zaczynam bankrutować. Zacząłem tracić pieniądze po tym, jak wybudowałem dwie fabryki żelaza. Nie wiem, co w takim wypadku robić. Zlikwidować te fabryki? Bo nie chce mi się trzeciego miasta (świata?) zakładać.
Ale jest już postęp - drugie miasto wytrzymało mi trzy razy dłużej i jest znacznie większe od pierwszego.
Moje miasto jeszcze przed pierwszymi symptomami bankructwa:
Rzemieślnicy lubią browara i na tym dużo kasy się trzepie
Lukdirt, to jest generalnie to o czym mówiłem. Słaby balans. Masz za mało domów z mieszkańcami żeby zacząć zarabiać. Trzeba ich postawić na prawdę sporo na początek. Co za tym idzie potrzeba też sporo warsztatów.
W opisie widzę, że można tutaj toczyć wojny, bo już się bałem że jest to gra coś a'la Cities: Skykines. Oczywiście Cities: Skylines to dobra gra, ale pora na coś innego...
Czyli jeżeli sa w tej grze dostepne wojny to można tutaj rekrutować jakieś wyspecjalizowane jednostki? Ktoś się może orientuje? Uwielbiam takie strategie gdzie robimy coś z niczego, później powstaje wielkie imperium z naszej nicości, tylko właśnie liczę na jakiś fajny system rekrutacji armii.
Szkoda tylko, że w grze nie ma widoku z poziomu przechodnia/ulicy. W Cities: Skylines co prawda kamera też była nieco oddalona od ulicy, ale dzięki modom można było sobie zbliżyć kamerę aż do poziomu gruntu. Co do Anno 1800, to chyba nie ma co liczyć na takie mody?
Pograłam kilka godzin łącznie i na razie nie narzekam na balans. Ludki nawet zrobiły paradę na moją cześć :D gdyż chyba podobają im się moje poczynania. (widoczne na screenie)
Na ten moment gra przypomina bardzo stare dobre Anno 1404, ale z ładniejszą grafiką i bardziel czytelnymi zależnościami. Nie wiem czy trochę nie za bardzo podoba nawet, ale ciężko powiedzieć po samej becie. Jak na razie gra na plus. Z oceną wstrzymam się jak już nagram kilkadziesiąt godzin.
Ja pograłem w bete z 6 godzin po czym kupiłem pełną wersję i czekam na premierę. Gra mi się spodobała, więc bety już nie ruszam, żeby się nie "zmęczyć grą" przed pełną wersją, mam tylko nadzieję, że w patchach poprawią coś z piratami, bo są strasznie upierdliwi i często niszczą szlaki handlowe, no i jeszcze niech poprawią trochę optymalizację, żeby procesor coś robił , a nie się nudzi a karta na pełnych obrotach.
Co robić w wypadku gdy co rusz wyświetlają się komunikaty "w mieście brakuje robotników"? Dodam, że wtedy nie idzie ulepszyć domów z farmerskich na robotnicze.
Miałem poczekać aż stanieje ale wsiąkłem. Gra miodzio jak stare dobre Anno. Kupiłem na uplay z 20% zniżki bo ostatnio jak zamawiałem preorder w pudełku to dostałem dopiero tydzień po premierze. Kurczę to chyba mój czwarty preorder jaki kupiłem.
Ok, założyłem kolejne miasto. Trzeba tutaj trochę kombinować metodą prób i błędów. Jednak seria Anno nie jest taka łatwa jak seria SimCity czy Cities: Skylines.
Trzeba przyznać że gra ma świetny klimat jak za starszych części. Miałem betę nie grać bo za dwa dni premiera ale nie wytrzymałem :) Choć gra strasznie droga to i tak warto.
Perspektywa pierwszej osoby to chyba najlepsza rzecz, która spotkała nowe Anno :))
Ok, już wiem - perspektywę z pierwszej osoby włącza się poprzez naciśnięcie klawiszy ctrl+shift+r
Pograłem w weekend, gra bardzo dobra, mam już kupioną.
Czy mapa do gry swobodnej była taka jak będzie jutro na premiere? chodzi o wielkośc. O ile pamiętam w 1404 mapa była o wiele większa niż ta udostępniona w becie.
Pograłem w betę i wygląda to wszystko bardzo dobrze. W porównaniu do 2070 położono większy nacisk na fabułę (i moim zdaniem jest to dobra decyzja) i na pierwszy rzut oka jest tu więcej złożonych mechanik, chociaż krótka beta nie pozwoliła ich w pełni poznać. Anno 2070 zaczęło mnie w pewnym momencie nudzić, ciągle robiło się to samo. Tutaj prawdopodobnie będzie więcej rzeczy, które trzeba będzie przypilnować. Mamy tutaj coś w formie propagandy, zadowolenie ludzi jest bardziej istotne, mogą się nawet buntować, można kupować udziały w wyspach konkurencji, dyplomacja jest bardziej złożona jak i również wszystkie inne interakcje z innymi frakcjami.
W 2205 nie grałem więc się nie doniosę.
Wiecie o której godzinie jutro gra będzie odblokowana ??
Jest pierwsze infoo season passie.
https://www.anno-union.com/en/a-glimpse-of-the-future/
Generalnie nigdy nie byłem wielkim przeciwnikiem DLC. Ciekawi mnie tylko cena i co tam tak dokładnie dostaniemy.
Z ważniejszych (dla mnie) informacji potwierdzili, że dodadzą budynek odpowiedzialny za statystki. Bardzo dobrze :)
Chcialbym zapytac jak wygladaja wojny a Anno, czytalem z 5 recenzji ale nigdzie nie pisza dokladnie jak to wyglada?
Lubie te serie ale jesli nie ma walki to wole sobie pograc w stare czesci.
Z gory dziekuje za odpowiedzi
Właśnie dotarła do mnie paczuszka z grą. Wydanie pudełkowe, jak widać, jest naprawdę bardzo fajne - choć wbrew pozorom nie jest to wersja kolekcjonerska.
Za chwilę wpisuję kod do Uplay'a i pobieram ;)
Wstawiam zdjęcie zgodnie z prośbą.
Czy gra działa lepiej? Nie wiem, bo jeszcze się pobiera. A w to co jest na płycie nie grałem, bo nie zdążyłem.
W komplecie - są płyty w metalowym pudełku, jest płyta audio CD. Jest na niej 30 utworów i zajmują około 56 minut. Jest list w języku angielskim z gumową pieczęcią. I jeszcze są 3 takie jakby pocztówki, tylko bardzo duże. Do kompletu dołączono 2 kody - do gry oraz z zawartością dodatkową na dodatek The Anarchist i jeszcze jakieś drobiazgi. I jest jeszcze album też w języku angielskim. Jest bardzo ładny. Jednak pakietu imperialnego nie ma w komplecie.
Mam pytanie do forumowiczów. Czy polecicie ten tytuł dla kompletnego laika jeśli chodzi o gry strategiczno - ekonomiczne? Przyznam, że zaintrygowała mnie ta gra, ale wydawać tyle kasy, żeby potem okazało się, że nie potrafię w to grać trochę mija się dla mnie z celem :)
Aż wstyd przyznać że dla fana takich gier, open beta anno 1800 była pierwszą grą z tej serii w którą zagrałem. I już od razu wiem że to gra na dziesiątki godzin, gdzie na spokojnie można sobie budować i planować. Niestety cena póki co zaporowa więc postanowiłem kupić na początek Anno 1404 i tam się trochę pobawić. W między czasie 1800 stanieje, wyjdą dodatki patche i wtedy się kupi. A swoją drogą to 1404 jak na swój wiek to wygląda bardzo dobrze.
VITAM.
Mam pytanko, bo sam nie wiem, czy ja robię coś źle, czy gra ma buga pewnego...
Mianowicie, po ustaleniu w magazynie limito np. na deski 50 opis sugeruje, ze zostaną one sprzedane do limitu 50, tak by nie bylo ich mniej w magazynie.
I teraz moje pytanie, Czy te deski są sprzedawane jakoś z automatu innym graczom którzy je chcą? wydaje mi się, że tak, ale...
Jak ja ustalę szlak handlowy i np. ustalam 10 desek płynie do pana X to wydaje mi się, że limit w magazynie jest olewany, i na mój statek handlowy zawsze jest pakowane właśnie te 10 desek, nawet jak stan magazynu powinien to zablokować niby...
Jak Wam się wydaje, czy to nie jest błąd?
Na ścianie spękana lamperia, stolik wczesny gierek, ale gra być musi:D
Jak teraz po premierze wygląda optymalizacja gry (stan techniczny) ? Czy jest lepiej po patch'u w dniu premiery ?
Cena na Epic Game to nie porozumienie. Niby taniej a o 40 dychy drożej niż w sklepie.
Sorry Epic Game to nie porozumienie. Wręcz praktyki wyłączności to zmowa cenowa i kumoterstwo.
Poczekamy aż pojawi się na Steam.
wtedy ocenię grę choć po transmisjach youtube wygląda fajnie :)
Jak nie bankrutować w tej grze? Bo już naprawdę nie wiem...
Mam odpowiednią ilość pracowników oraz dostępnych miejsc pracy, a i tak bankrutuję.
Jak miałem za mało miejsc pracy, to mniej traciłem pieniądze, ale wtedy mieszkańcy skarżyli się na bezrobocie.
A jak mam za dużo miejsc pracy, to jeszcze więcej bankrutuję, bo fabryki stoją puste...
Po pierwsze nie masz jeszcze rzemieślników? Oni przynoszą najlepszy dochód. Po drugie jakie masz obłożenie mieszkańców w domach? Bo masz rozległe miasto ale mało ludności. Powinieneś mieć że dwa razy więcej. Wejdź w domy brzegowe i sprawdź najpierw w zakładce potrzeb (tej pierwszej nie pamiętam jak się nazywa) a potem w drugiej zadowolenia. Jak są blisko usług publicznych i mają papu to są zadowoleni i płacą większe podatki i masz ich więcej. Jeśli masz nadmiar jakiś towarów to sprzedawaj w porcie a jak brakuje robotników a masz dużo towaru to zatrzymaj produkcję. Wyślij statek i porób questy dla sąsiadów.
Po głębszym ograniu grę oceniam dość wysoko...
Głównie za "dopracowanie graficzne standardowego trybu (widok pierwszej osoby, żałuję, że go włączyłem)
Sama gra w swojej klasie moim zdaniem wymiata.
Natomiast gra jako gra, dla gracza który nie ma własnej ulubionej kategorii szybko może się znudzić, nawet napisał bym (q przestrodze) że za szybko, to oznacza, że nie zdążymy jej odkryć/poznać w całej krasie i stwierdzimy, że się nam już znudziła...
DLA FANÓW GIER EKONOMICZNYCH - LUX POZYCJA.
DLA GRACZY ZWRACAJĄCYCH UWAGĘ NA ASPEKTY WIZUALNE (JA) BĘDZIECIE ZADOWOLENI - jak macie na czym grać, lub jak macie maszyne do pisania a nie PC to będzieta beczeli o optymalizacji...
Optymalizacja jest dobra...
Mechanika gry? mi brakuje więcej opcji w dziale sandboxowym, głównie redukcji kosztów utrzymania, aby można było bezkarnie budować niekoniecznie ekonomicznym podejściem...
Pozdrawiam, polecam. i ważne, że nie na sreamie tylko na uplayu
P.S. 3kropki często ma naprawdę fajne ceny.
A NAJLEPIEJ - zmieniamy VPN na ruski, w przeglondarce wchodzimy w sklep ubisoftu (logujemy się jako my oczywiście) i za rubelki kupujemy na jakiś tam ruski adres (nie problem coś znaleźć) the crew 2 ultimate kupiłem tak 120zeta taniej:)
Jak już dokonamy płatności gasimy vpn i włączamy naszego uplaya:)
mialem tylko problem z logowaniem się na paypala przez litery pl, ale zmieniłem hasło czasowo na nieinwazyjne z cyrilicą i poszło :D
Poza tym polecam cdkeys.com <<< przykład v-rally 4 na syeam coś koło 180zeta na cdkeys.com wczoraj byl za cos koło 40 zeta;)
Jak wypada multiplayer? Korci mnie żeby kupić ale cenę to sobie niezłą życzą.
Dotarł już ktoś do ostatniej, czwartej grupy społecznej - inżynierów?
Bo ja zazwyczaj dochodzę do robotników. Tylko raz, w jednym mieście udało mi się ulepszyć zaledwie JEDEN dom do rzemieślników.
No i dupa. Znowu zacząłem bankrutować.
Najpierw zarabiałem 1500 monet dzięki wymianom handlowym, a teraz nagle tracę blisko 2000 monet... wszędzie nad fabrykami mam komunikaty, że magazyny fabryczne mam pełne. Nie wiem, co z tym zrobić.
Musisz trzymać stabilną liczbę pracowników,na screenie widać że masz za mało robotników i dlatego masz w plecy kasę.
Co do inżynierów to niewiele zrobisz jak nie odkryjesz drugiego świata (ekspedycja) która może się skończyć dość szybko jak nie wyekwipujesz odpowiednio okrętu.
spoiler start
Na drugim świecie (w grze to Nowy Świat) masz A.Południową :) czyli bawełna,banany i inne rzeczy tropikalne :)
spoiler stop
Nie inwestuj za mocno w jedną wyspę ale znajdź drugą blisko i zrób ją farmerską a towary do swoich fabryk po prostu transportuj.
Moje kolejne podejście - tym razem najbardziej udane.
Mam zarobki na poziomie ponad 2500 monet i całkiem niezłą ilość rzemieślników.
Czy też macie problem z zanikającymi drogami (teksturami) w trybie pierwszej osoby?
Udało mi się już zasiedlić trzy wyspy na jednej mapie. Jednak musiałem zatrzymać produkcję w wielu zakładach, żebym miał dochody - bo inaczej znowu bym zbankrutował. No ale przez to mam kolosalną nadwyżkę siły roboczej.
A na screenie obok - widok na ratusz w moim głównym, pierwszym mieście.
@ Lukdirt
Ładnie, ładnie. Widać, że kasa jest reinwestowana mocno i gotówa nie kiszona, obrót jest, tak trzymać. Ja nie rozgryzłem jeszcze do końca ekonomii w grze, ale grałem kilka godzin dopiero i to moja pierwsza gra z tej serii. Jedna rzecz mnie zastanawia jak na razie, a konkretnie to właśnie nadwyżka siły roboczej. Nie wiem jaki poziom bezrobocia w tej grze jest "zdrowy" w porównaniu do utrzymania inwestycji w kopalnie itp. Gram na razie kampanię (obecnie 44%) i na początku dążyłem do tego, żeby wykorzystać jak najwięcej złóż do produkcji cegieł i nadwyżkę sprzedawać. Niestety gra szybko zweryfikowała moje zamiary, bo utrzymanie kopalni i cegielni powodowało straty, bo sprzedaż nie wchodziła w grę, z tego powodu, że nie było popytu na najbliższych wyspach. Później dopiero sprawdziłem co się opłaca sprzedawać i szybko wyłączyłem dwa złoża i cegielnie, przerzucając się na węgiel i mydło. Ogólnie kasa leci, ale poziom przychodu 1,5k - 4k jest raczej słaby. Pieniążki niby cały czas idą do przodu i mam nadwyżkę kilkaset tysięcy, które mogę zainwestować dalej i tutaj skłaniam się ku poprawie atrakcyjności miasta, żeby turystów ściągnąć. Na razie mogę tylko zoo, bo muzeum jeszcze zablokowane mam. Jak masz jakieś porady, co warto a co nie, to daj znać :) Pozdrawiam :)
Ja mam pytanie:
Jak wejść w Anno 1800, w tryb pierwszej osoby? Kręcę kółkiem od myszy, dochodzę w zbliżeniu do konkretnego momentu i koniec.
Jak wygląda wątek multiplayer w tej grze ?
Czy jest na tyle rozbudowany aby warto było wydać około 200 zł obecnie na tą grę ? chodzi głównie o multi?
Wie ktoś, skąd bierze się taka niestabilność przychodu? Czasem jest to stała liczba, ale momentalnie spada czasem nawet poniżej wartości dodatnich, żeby po chwili znów wrócić do normy. Podczas tych skoków nie zmieniam niczego w mieście, liczba mieszkańców jest stała i wszystkie potrzeby mieszkańców są spełnione w 100%. Trochę to wkurza ale widziałem na gameplayach, że inni też tak mają.
Konsumpcja poszczególnych dóbr jest mało przewidywalna w porównaniu do np Anno 2205. W 2205 zawsze widać było dokładnie ile jest nadprodukcji lub niedoboru i łatwo było to kontrolować, a w 1800 nawet jak mam lekki niedobór np -1 zboża, to warto poczekać, bo często sam wraca do 0 czyli równowagi produkcja/konsumpcja, więc niepotrzebnie budowałbym kolejne pole. Do tego najbardziej denerwujące jest to 0, bo często nie jest to równowaga, a minimalny niedobór i w końcu coś przestaje pracować.
Czy w multi da się grać na jednej wyspie budując jedno miasto w dwie osoby?
Najgorzej, gdy jeden z graczy komputerowych którego akurat jesteś sojusznikiem, wytoczy wojnę komuś z potężną flotą i z automatu masz tą flotę przeciwko sobie. Jeśli gracz z tą flotą objął wcześniej panowanie na paru wyspach, to nie masz już szlaków handlowych. Akurat szlaki handlowe robiłem do takich rzeczy, których sam nie mogę wyhodować, więc jedna z potrzeb już nie będzie mogła być zaspokojona. Nagle mam wojnę z kimś z kim nie mam szans, nie z mojej winy i nie da się tego gracza przekupić. Wcześniej zacząłem grę od nowa i znów mam wojnę, więc mam nadzieję że to część fabuły i jakoś da się to odkręcić. Też tak mieliście?
Ponawiam pytanie - czy też macie problem z zanikającymi teksturami w trybie pierwszej osoby?
Bo ja mam ten kłopot zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i na laptopie. Czyli pewnie to wina gry...
Najważniejsze pytanie jakie zadałem do tej pory o Anno 1800. Po przejściu historii fabularnej, mamy do dyspozycji miasto/wyspę Bright Sands, która jest całkowicie zrujnowana, ale możemy odbudowywać budynki. Jest przy tym fabularne zadanie, dotyczące przyciągnięcia do Bright Sands 500 inżynierów. Skoro można odbudowywać budynki, to może jest to tak skonstruowane, że po ich odbudowaniu to miasto działa w jakiś sposób? Mi się wydaje że nie, bo widać, że nie ma praktycznie żadnej struktury gospodarczej i większość to budynki mieszkalne i od razu fabryki do produktów końcowych. Jest na forum ktoś kto robił to tak, że odbudowywał to tak jak stoi? Wcześniej ta wyspa normalnie działała gdy była pod działaniem gracza komputerowego, ale może to działało tylko dla celów fabularnych? Jest może ktoś kto odbudował wyspę w takim stanie w jakim zastał? Czy to jakoś działało?
Ludzie daja sie nabierać na ładną oprawę graficznę - widać to działa. Gra sprzedała się w czterokrotnie większej ilości egzemplarzy w pierwszym tygodniu jak Anno 2205.
Chciałem się dowiedzieć czy jest mozliwość prowadzenia wojen na lądzie bo na morzu widzę że tak. I czy ewentualnie Ubi ma w planach wprowadzenie czegoś takiego ? (wiem że to strategia ekonomiczna "i kup sobie Total War jak chcesz wojen" ale jednak...).
Zbudowałem rafinerię przy polu naftowym, połączyłem ją torami z naftoportem i rafineria nie pracuje z tego powodu, że nie ma szybu naftowego. Nigdzie w wyborze budynków nie ma czegoś takiego jak szyb naftowy. Jak to zrobić?
Następne pytanie. Jak dostarczać ropę do elektrowni? Czy naftoport musi być w zasięgu elektrowni żeby elektrownia działała?
Dopiero niedawno zauważyłem, że w tej grze jest jeszcze jedna, piąta grupa społeczna - INWESTORZY.
Ja chyba nigdy do takiego poziomu nie dojdę. Ledwo udaje mi się zdobywać trzecią grupę społeczną, czyli rzemieślników.
W jaki sposób można wyeliminować innych graczy i przejąć ich wyspy ? Da się?
militarnie czyli atakując wyspę.
a konkretnie jak, rozwalając nadbrzeże? I jak rozbiję to mogę wyspę zająć?
Nie wiem czy ktoś tak ma. Po dodaniu portu pasażerskiego, który przenosi ludzi na inne wyspy poziom zadowolenia na wyspach spada mi do -2000 czasami nawet więcej. Jak zrobię pauzę "przewozową" to zadowolenie wraca mi do normalnego poziomu +30 czy to jest jakiś błąd czy pojawia się u kogoś jeszcze? ps. jak ustawię produkcje w fabrykach na normalnym poziome to jest ok ale jak chce zwiększyć produkcję o np 20% to znowu zadowolenia spada o tysiące ? :(:(:(
Witam serdecznie.Mam pytanie i problem nie wiem co robic.Kupilem Anno 1800 przed premiera powinienem dostac dwie skorki i pomnik niestety nie otrzymalem nawet jak rozpoczelem kolejna na nowo gre obojetnie jaka to nie mam tych rzeczy co jest nie tak....Gdzie to moge znalesc jak mi nie wyswietla nawet pomnika w meni gry....
Czy miał ktoś problem taki, że dymek misji się nie pojawiał? Jestem przy misji w 3 rozdziale, w której muszę przyjąć na pokład zakładników innych wysp i nie wyskakuje powiadomienie o zaakceptowaniu ich na pokład. Dodatkowo misje mieszkańców przestały działać, również nie mogę ich podjąć : |
Witam.
Jak mam epidemię na statku, to jak to leczyć? Przecież nie da się zbudować pływającego szpitala.
heh 2 dni czekania i doopa :) dociągnąłem do elektrowni ,żarówek itp. i utkłem bo nie złapałem wyspy na początku z
spoiler start
saletrą
spoiler stop
i się okazuje że nikt takowego towaru nie ma w sprzedaży :) troszku trzeba inaczej zacząć.
Witam serdecznie..U niektorych z graczy na zdjeciach z gry widnieje po prawym gornym rogu znaczek na zielono u mnie w grze on jest albo przekreslony albo na zielono z wykrzyknikiem na zoltym trujkacie..Dlaczego tak jest ze nie moge wlaczyc aby swiecil na zielono internet..Jaki blad robie jak go wlaczyc..
Witam serdecznie dziekuje za mile odpowiedzi sprawdzilem co to jest firewall..Mysle ze z gra jest dobrze po prostu jest zabespieczenie przed Hakerami i dlatego tak mam w grze z tym znaczkiem przekreslonym..gra dziala z internetem choc ten znaczek nie swieci na zielono.
Mam jeszcze pytanie.Czy w grze mozna wylaczyc wojny- atakowanie na wyspy.Mialem mala wysepke z paroma farmerami bo to druga wyspa ale nie stety LEDY jakas tam za atakowala i stracilem ludzi i wyspe zajela ja sobie..Sorki za bledy np.zajela i nie ma polskiego znaku bo mam klawiature Niemiecka i nie ma polskich znakow...Prosze o podpowiedz czy mozna wylaczyc czy nie...
Mam pytanie dotyczące muzeum. Na ich materiałach reklamowych widać fajne obiekty jak np. szkielet dinozaurów, czy jakieś budowle natomiast u mnie jak wróci ekspedycja lub zakupię jakiś obiekt to mam zwykłą nie wiem jak to nazwać kapliczkę, budyneczek czy jak coś robię źle czy wy też tak macie?
Wie ktoś może jak wysłać pieniądze innemu graczu w tej samej drużynie?
Super gra wymaga myślenia i niema znaczników. Tak ma być. Coraz więcej gier prosimy nieobrażających inteligencji graczy takich jak ta. 9.5/10
No więc tak - grałem już w pierwsze Anno jakie wyszło 1998 (!) i polubiłem serię. Najnowsze Anno 1800 wypada... średnio.
1) Gra praktycznie bez zmian - ta, lepiej zrobić to samo niż zepsuć, ale wypuszczanie tego samego i kasowanie za to 200zł to typowe dla gier z ostatnich lat. Jak masz poprzednie Anno to kupowanie tego nie ma sensu (chyba że jesteś wielkim fanem serii).
2) Wkradł się pośpiech i chaos. Pierwsze Anno urzekało niespiesznym tempem. Tu szybko zaczynamy miotać się między wyspami, atakującymi piratami, mapą Nowego Świata - bez możliwości wstrzymania akcji - często nie da się ogarnąć dwóch rzeczy naraz i np. nagle tracimy połowę floty bo...
3) Idiotyczne zachowanie twoich statków płynących za każdym wrogiem wprost pod działa fortu (chwila zagapienia i nie masz budowanej od 2 godzin floty...)
4) Czuć 'Ubisoftowość'. Zamiast ulepszyć mechanikę mamy jakieś losowe ekspedycje (wybory kafelków), 'misje' zrób zdjęcie i inne pierdoły.
5) Na dłuższą metę wieje nudą. Gra bez celu.
Jak lubisz Anno - spróbuj. Ale raczej się nie zakochasz.
Witam wszystkich,
Mam pytanie dotyczące prawidłowego połączenia elektrowni portu oraz sztabów wydobywczych. Próbuje wielokrotnie podłączyć to w sensowny sposób ale zawsze część elektrowni nie działa bo nie jest do nich dostarczana ropa. Czy jest na to jakiś "patent" albo dobry sposób na połączenie tego że sobą razem.
No to doszedłem do czegoś takiego jak Inwestorzy i się wziąłem za budowę obiektu o nazwie - wystawa światowa
Jak zmienić nazwę osady? Mogę na nią kliknąć i wpisać, ale nie mogę w żaden sposób jej zatwierdzić - po kliknięciu ENTERA przywraca poprzednią nazwę. Jest mi to szczególnie potrzebne, żeby odnaleźć się w gąszczu szlaków handlowych.
Co są i skąd zebrać punkty wpływu? Nie mogę budować więcej statków ponieważ ich mi brak :/
Molo dla pasażerów można wybudować też w nowym świecie ? W celu przeniesienia siły roboczej
Co lepsze Anno czy Settlers ? Chodzi mi o bardziej skomplikowaną i rozbudowaną produkcję.
Czy w tym dlc z Arktyką budujemy nowe grupy społeczne na nowej mapie analogicznie to nowego świata - Amazonii?
Gdzie mogę znaleźć daty wydania dodatków:
- Zatopiony Skarb,
- Botanika,
- Przeprawa
?
Witam.
Następne pytanie: Skąd wziąć okładzinę drewnianą? Nie mogę nigdzie znaleźć co jest odpowiedzialne za produkcję tego, i gdzie to się produkuje.
Mam taki problem. Zbudowałem Wystawę Światową i urządzam w niej wystawę naukową, spełniam kryteria ale wóz stoi i nic. Czas na dostarczenie towarów konsumpcyjnych mija i gościa narzekają, że wystawa była klapą. Dostaję pewne przedmioty ale raczej nie mocne. Upewniałem się, że odpowiednie towary mam, magazyn w zasięgu też, to czemu wóz nie przywozi potrzebnych na wystawie towarów? Miał ktoś taki problem?
Pograłem ten darmowy tydzień i chciałem już kupić ale cena zaporowa niestety.. od 180 do prawie 300 zł
Będzie trzeba poczekać niestety na jakieś obniżki
Ale gra super mimo, że skakanie miedzy mapami dość upierdliwe.
Czy ta gra jest bardziej podobna do Anno 2070 czy Anno 2205?
Jakie nowości i różnice?
Czy jeśli mój komputer dawał radę z Anno 2205, na prawie najwyższych ustawieniach, da radę z Anno 1800?
witam
chciałem zapytać jak dostać Salvagera wiem , ze można go dostać u Old Nate ale Ja go nie dostałem , nie wiem czemu , może Mi ktoś wytłumaczyć czemu ??
Wersja Gold za 170 zł, naprawdę warto za tą cenę! Odpaliłem iii... wsiąkłem na 5 h. Gra ulepszona bardzo względem 1404. Zarabia się nadal stosunkowo łatwo, natomiast kłuje w oczy brak tabeli finansowej, gdzie byłby informacje o przychodach z handlu, a zwłaszcza "co i za ile" można sprzedać. Na plus ekspedycje, oraz ich "otoczka fabularna", sądzoiłem, że po prostu zbierasz materiały na wyprawe klikasz wyślij i czekasz, a tutaj trafiają się różne nieprzewidziane sytuacje, na które musimy odpowiednio reagować. Póki co odkryłem niedawno Amazonie (?) oraz przylądek królowej z dlc zatopione skarby, i powiem, że tak jak na początku po zobaczeniu "dużej" ( największej dostępnej ) mapy w trybie piaskownicy wydałem jęk zawodu, że jest mała, tak gdy doszły nam dodatkowe dwa światy czuję się lekko przytłoczony jak wielkie imperium jesteśmy w stanie zbudować. Już teraz cięzko skupić się na rozbudowie nowego i starego świata, wykonywaniu misji, reagowaniu na ekspedycje, przeglądaniu nowych towarów ( zakup zwierząt u npc do zoo wydaje się być dobrym planem na start ). A gdzie czas na rozbudowę jeszcze nei założonej bazy na przylądku ? A jak dojdzie jeszcze kontynent przejście ? Po prostu O M G. Naprawdę, w tej grze niema nudy, ba nawet przydałby się drugi mózg i para rąk ;d. Przy cenie jaka jest teraz, gra warta swojej ceny, król gatunku. Rzadko chwalę tak gry, ale ta na to zasługuje. Muzyka jest idealnie dopasowana, miła dla ucha, ale nie denerwuje na dłuższą metę. Z wad poza tym brakiem tabeli finansowej, narazie nie dostrzegłem nic innego, ale dopiero 5 h, zobaczymy co będzie dalej.
ps: słyszałem, że na handel dobre są działa i statki, bo można je tanio produkować, a nieźle sprzedać, prawda to ? Niemam problemów finansowych, ale kasy nigdy za mało ;d, dochód wacha mi się od 1,5 - 4 k przy 6 k populacji. Duża rozbieżność, bo manipuluje kartami na dochód w gazecie i dodatkowo handluje kilkoma towarami ( wyroby rzemieślnicze i robotnicze )
ps2: Jednak drugi mały/średni minus, popieram kolegę powyżej, związki zawodowe, a raczej sposób ich funcjonowania został zrobiony słabo. Dużo bardziej wolałem opcję z 1404 gdzie działało to na cała wyspę. Wtedy można było fajnie rozplanować produkcję niezbędnych dóbr na poszczególne wyspy maksymalizując na każdej z nich daną produkcję, nie wspominając o tym, że wzrost produkcji był za darmo, a tutaj trzeba postawić budynek, płacić, za jego utrzymanie plus płacić za zwiększoną produkcję 1:1
Jedno pytanie, w 1404 dało się wyłączyć w sandboxie pożary, katastrofy itp, tutaj albo przeoczyłem to, albo chyba niema takiej opcji i chcąc niechąc, musimy być gotowi na to
Nie wiem, co autor tej gry miał na myśli ją tworząc, ale chyba mu się pokićkały tematy. Gra ekonomiczna nie kończy się po tym, że naród ma przez 5 minut zły humor. A tu jednak się kończy i trzeba od nowa ciułać. Jestem zawiedziony. Zbyt dużo na raz trzeba wykonywać ruchów, żeby grać długo, a to już raczej gra zręcznościowa niż ekonomiczna.
Trochę już pograłem mam wszystkie dodatki daję jej 9.5/10 tyle tego jest że nie ogarniam tematu w pewnych momentach :)
W rekomendowanych podają 8gb ramu, a gra przy średnich ustawieniach potrafi zjadać 12gb ramu u mnie...
Moze ktos pomoze... U was tez wieje nuda w tej grze po jednej pelnej grze?
Przeszedlem kampanie na najwyzszym poziomie trudnosci, toczylem wojne ze wszystkimi co dalo rzeczywiscie troche trudnosci i rozrywki. Potem uruchomilem swobodna gre tez najtrudniejsze opcje, generalnie z sasiadami sie dogaduje i wlasciwie nie ma co robic... Zadnych wyzwan, moge ustalic warunki zwyciestwa danego scenariusza tylko ze komputer do tego nie dazy (nie wiem w ogole czy komp jako taki moze spelnic te warunki i wygrac) wiec taki wyscig sameu ze soba.
wlaczylem sobie Anno ale w sumie mam mieszane uczucia. Niby kampania jest fajna (ta wlasnie gram) ale nie moge sie przekonac do tego skakania pomiedzy lokacjami. Nie dosc ze w starym swiecie, AI szybciej ode mnie buduje bo na kilku wyspach rownoczesnie, to na dodatek mam jeszcze wyspy w nowym swiecie i z dodatkow. amiast milej relaksujacej gierki robi mi sie z tego jakis RTS.
Tak mała adnotacja jeszcze. Brakuje mi tutaj czegoś na kształt ultra rzadkich przedmiotów które działają globalnie na wyspie, już nie mówię o całym imperium. Oczywiście aby je zdobyć trzeba by się sporo natrudzić ( może jakieś ekspedycje 4* bez gwarancji trafienia na ów przedmiot, lub jakiś nowy budynek laboratorium wynalazków działające w oparciu o wystawę światową, by rozpocząć badania trzeba zebrać surowce, oczywiście te z końcowej epoki rozwoju ). Taką właściwością przedmiotu byłby np. zwiększony zasięg budynków administracyjnych wyspy o 100% lub w ogóle sprawiający, iż każdy budynek działa globalnie na całej wyspie. Podkreślam zdobycie tego przedmiotu miałoby być trudne, lecz nagroda pozwalająca na wybudowanie nam supermiasta byłaby angażująca.
ps: w obecnej formie w mojej 1 rozgrywce to raz na 3-4 nurkowania po legendarny skarb z mapy dostaje legendarnych przedmiot, więc rzadkie to to nie jest.
Gra wybitna, grafika jest wspaniała. Jeśli ktoś się zastanawia czy kupić to niech się nie zastanawia i kupuje. Mnogość wszystkiego przytłacza w bardzo pozytywnym sensie. Brakuje mi jedynie scenariuszy (jak w Anno 1404) ale można ustawić warunki wygranej dla danej sesji. Kampania to właściwie tutorial na kilkanaście godzin. Polecam!
Gra trzyma poziom wszystkich serii Anno. Świetna strategia ekonomiczna.
Rewelacyjna strategia, jedna z lepszych jakie kiedykolwiek powstała. Wiele możliwości.
Minusem jest Ai, nie zależnie od poziomu trudności rozwija sie dużo szybciej bo wykonuje kilka, kilkadziesiąt ruchów naraz, a my fizycznie nie jesteśmy w stanie tak robić :) widać nasze powolne tempo jak chcemy rozwijać 2-3 wyspy jednoczesnie.
Polecam kupować udziały u każdego na każdej wyspie, tak by zostawał każdemu przeciwnikowi tylko jeden udział, dla nas to tez szybszy przypływ gotowki i też zabezpieczenie, wystarczy jedno kliknięcie i wyspa jest nasza chyba że chcemy rozwiązać to siłowo. Łatwo kazdego usunąć z mapy kupując udziały :)
A ktoś gra multi ? bo jak z kimś losowym chce się zagrać to 5 min i wywala się wszystko, ma ktoś jakąś grupę, discorda która gra w Anno ?
Na starcie wystarczyło 8 gb ram i zwykły HDD. Po wgraniu dodatków musiałem zaktualizować do 16 i zmienić dysk na m2 bo gra spadała do 10 FPS. Też tak macie?
Sama w sobie gra jest świetna, poczułem się jakbym wrócił do starego Anno, ale no właśnie - przez to gra jest już trochę odgrzewanym kotletem bez naprawy rzeczy, które dawno już powinny być zmienione:
- W dalszym ciągu możemy na górny pasek wyciągnąć tylko 5 zasobów, co jest absurdalne, bo w tej odsłonie łańcuchy produkcyjne są o wiele bardziej złożone i jest ich więcej. W efekcie przy dużej populacji i kilkunastu wyspach gra sprowadza się do klikania ich magazynów i ciągłego sprawdzania stanów magazynowych dóbr konsumpcyjnych.
- Brakuje tu jakichś innowacji produkcyjnych, poprawiania efektywności produkcji itd. na miarę ery industrialnej z XIX wieku, bo rozwój polega jedynie na stawianiu kolejnych domów, żeby nadążyć za potrzebami siły roboczej. Z kolei stawianie domów powoduje wzrost konsumpcji, która prowadzi do konieczności powielania budynków produkcyjnych, co skutkuje brakiem siły roboczej, którą możemy zwiększyć kolejnymi domami i tak w kółko. Po105h, które rozegrałem w trynie swobodnym staje się to męczące,
- Konsumpcja naszych obywateli jest nierówna - z jakiegoś powodu raz jedzą więcej, raz mniej. Nie wiadomo od czego to zależy, a na dostawy dóbr ze strefy tropikalnej trzeba długo poczekać,
- Zasięg działania budynków też pozostawia wiele do życzenia, bo wystarczy, że jakiś obiekt ma o jeden mały przylegający chodnik mniej i już nie możemy awansować pobliskich mieszkańców, którzy co prawda widzą ten budynek z okien, ale nie są w stanie do niego dotrzeć przez brak jednego kwadracika chodnika,
- Do tego bezsensowne zachowanie piratów, którzy mimo, że zniszczyłem im ostatni okręt, nie chcą zawrzeć pokoju.
Ogólnie oceniam grę dobrze - solidne 8, bo, jak pisałem wyżej, gra sama w sobie jest bardzo dobra. Grafika jest przepiękna, a optymalizacja na moim kilkuletnim kompie jest świetna na maks detalach, skakanie pomiędzy obszarami geograficznymi zajmuje sekundę. Niemniej liczyłem na coś więcej niż tylko większe skomplikowanie łańcuchów produkcyjnych i dołożenie kolejnej warstwy społecznej.
Cześć, mam pewien problem w grze albo czegoś nie rozumiem i źle robie. Otóż niektóre wysyłane statki ze starego do nowego świata po towary, czy to czarterowe czy zwykłe statki nie płyną konkretnie po nie tylko ustawiają się niedaleko wyspy albo daleko w sumie od niej i pokazuje się napis nad statkiem "Statek oczekuje na handel". I tak oczekuje i oczekuje mija bardzo dużo czasu i nic się nie dzieje. Większość wysp należy do mnie i nikt z NPC nie przeszkadza. Jak widać na zdjęciu statek nie czeka przed faktorią tylko daleko od wyspy która jest na przeciwko. Proszę o pomoc może ktoś coś wie! Z góry dziękuje!
To już pewne, czwarta przepustka sezonowa nadchodzi! I skupi się na dodawaniu nowych mechanik do New World'a. Na więcej konkretów trzeba czekać do marca.
https://anno-union.com/season-4-is-coming-in-2022/
Jest szansa pograć w Anno na Mac? Bez instalowania windowsa na NootCamp
Według mnie absolutna topka jeśli chodzi o gry strategiczne. Produkcja dosłownie mnie pochłonęła. Polecam z całego serca !
Korzystając z darmowego okresu postanowiłem trochę pograć. I niestety potwierdzam opinie jakie się wyżej pojawiły. Niby mamy tyle łańcuchów produkcyjnych, dodatkowych zadań, ulepszeń ale tak po 10 godzinach trochę zaczyna to nudzić. Jakoś 1 wyspę to z dużą frajdą się rozbudowuje, ale później jest już tylko gorzej. Wszędzie ten sam schemat i w kółko to samo. Rozumiem że kogoś to rajcuje aby na wszystkich wyspach wszystko super działało, ale mi przy 4 już się nie chce dalej grać.
Niektórzy piszą, że w Anno ciągle robimy to samo i wracamy do budowy poprzednich budynków gdyż ciągle czegoś brakuje.
Na tym ta gra polega, nie ma tutaj zbyt wielu odskoczni jak np w wyżej wymienionym Tropico. Nie uczymy ludzi fachu czy nie nadajemy praw obywatelom. Tutaj tylko rozbudowujemy coraz bardziej miasto zaspokajając potrzeby obywateli i wiadomo czym więcej ludzi tym więcej potrzeba produktów ale też więcej placą.
Wszystko wydaje się łatwe ale proponuje pokombinować przy tworzeniu nowej gry, może trudniejsze wyspy lub zasobyniej dostępne albo mniej żyzne wyspy, można też pokombinować z podatkami i ustalić, że ludzienien placą wtedy gra powinna być ciekawsza.
Anno to citybulider oparty na takich a nie innych zasadach. Dla lubiących bardziej różnorodną rozgrywkę polecam np: Surviving Mars czy Tropico gdzie mamy więcej wpływu na zarzadzanie ludźmi, kształcenie ich czy nadawanie zawodu.
Anno 1800 to chyba, najbardziej rozbudowana cześć i plasuje się na najlepszą ponieważ posiada w zasadzie wszystkie elementy z poprzednich części a dodaje jeszcze swoje. Anno 1800 wraca do korzeni czyli czasów historycznych natomiast czerpie rozbudowę budynków z części 2205 gdzie każdy budynek można było upgradowac.
Dodatkowo wprowadza fajny element - kolejkowanie dostaw do magazynów czy siłe wiatru na morzu.
Brakuje niestety wojska i walk lądowych. Ale mimo wszystko jest tak rozbudowane, że zabawa starcza nawet na 100h.
Ktoś powie, 100h to przesada! I tak i nie, bo są gry w których ludzie spędzają tysiące godzin i takich jest coraz więcej.
Tak czy siak Anno to dla mnie seria 10/10.
Polecam w szczególnosci fanom takich gier jak Factorio.
Mam pytanie z ciekawości: jakim cudem można w tego typu grę grać na padzie na konsoli? Przecież to myszką i klawiaturą nie jest lekko wszystko tam poogarniać taki to jest kombajn.
Jest live 2h na kanale ubi i wygląda to wygodnie i dobrze zaprojektowane :)
Grałam w tą grę kilkanaście razy już, ale gra samemu w późniejszym etapie gry to katorga a nie przyjemność.
Na ogromny minus dla mnie że cały czas zataczamy koło budowania od nowa. Budujemy kolosy a nie przyjemne prosperujące ekonomicznie miasta.
Brakuje większego zarządzania ekonomia i zasobami. Wszystko polega na ciągłym dostawianiu budynków a nie próbie zniwelowania lub ulepszenia produkcji.
Największy zarzut jednak mam do sposobu przeliczania produkcji i zużywalności zasobów, po przegranych ponad 100h nadal nie mam pojęcia skąd nagłe skoki w zasobach.
Zostawiam wyspę w stanie że produkcja jest na dobrym poziomie w stosunku do zużywalności. Idę budować na nowy świat za chwilę wracam a tam już na minus. Nie zwiększyła się ilość ludzi lub inne czynniki które mogłyby to tłumaczyć.
Mam wrażenie że gra ma jakiś system który sprawdza czy gracz co jakiś czas zajmuje się wyspą i specjalnie cały czas zmienia przelicznik by nas zająć.
Już nie wspomnę że system zarządzania ekonomia jest dość ubogi cała ekonomia sprowadza się do ciągłego budowania a nie optymalizacji produkcji.
Sposobów optymalizacji/specjalizacji w grze brakuje mi najbardziej.
Mam parę złotówek do wydania, a jest do zgarnięcia Year 5 Gold Edition za 134 zł. Ładować kasę w Anno 1800 czy oglądać się za czymś innym? Jedyna gra ekonomiczna jaka mnie wciągnęła, to Civ V.
Mam doświadczenie z grami Anno. Pomijając nowocześnie odsłony z historycznymi spędziłem masę godzin. I to jedyna która w endgamie męczy.
Gra polega na rozbudowie coraz bardziej skomplikowanych łańcuchów produkcyjnych. Fajnie. Tylko szybko ilość potrzebnych zasowo rośnie tak że trudno je zaspokoić. Zwiększenie możliwości wydobycia ograniczają wpływy które no cóż są makabrycznie sztucznym ogranicznikiem.
Większość czasu spędza się na próbie optymalizacji transportu. I to trochę na oślep. Nie mamy informacji ile produkujemy zasobów w okresie czasu. Albo jakie wyspa ma zapotrzebowanie. Więc sporo z surowców ląduje w morzu zamiast trafić tam gdzie są potrzebne. Lub zapychają ładownie burząc cały transport.
Chociaż chyba największym problemem gry jest zawartość. Stary świat i nowy świat świetnie się uzupełniaja. Jednak enbessa jest ewidentnie wsadzona na siłe. Nie daje nic ciekawego staremu światu jednocześnie pobierając zasoby.
Arktyka natomiast niby ma większą produkcję futer i złota ale nie ma na to miejsca wiec nie korzysta się za wiele. Natomiast wyjątkowy gaz który tam wydobywany byłby pomocny w zasilaniu miast ale trudno wydobyć go dość by zasilić miasto a każde gazowe miasto pochłania ogrom zasobów mniejszych kolonii.
Po zdobyciu 10k mieszkancow nie ma już wiele do roboty. Fakt . Możesz osiągać kolejne milestony ale już w sumie nie ma nic do osiągnięcia.
Znowu mega oczekiwania i znowu będzie bubel jak anna 22000 ileś tam
Tutaj niestety pokaz złej optymalizacji gry - spadki nawet do 30 FPS na RTX 2080 ti w 4K:
Ok, postanowiłem już teraz sobie kupić grę. Zamówiłem grę w wersji pudełkowej - mam nadzieję, że jest w niej klucz do Uplay'a.
Kiedy przesyłka z grą powinna przyjść do mnie? Skoro premiera jest 16.04, to chyba najpóźniej we wtorek?
Jak dla mnie to gra średnia i nie rozumiem zachwytów. Bardzo szybko zaczyna się nudzić. Zasadniczo żadnych nowości w porównaniu z Anno 1404. Takie kopiuj wklej z lepszą grafiką.
Steam nic mi nie zrobił bo niby co i jak?:) po prostu, wszędzie jest taniej, kazdą grę kupuje gdzieś indiej a w nim tylko klucze wpisuje:)
tankshtela - ale ja na gry w ciągu 1 mc wydaje w okolicach tysiąca:) więc taniej oznacza kilka 100ek oszczędności, sam wows i jego okręty premium to jest masakra.
NP forza horizon 4 ultimate kupilem za mniej niż 300pln.
rally 2.0 za ultimate za mniej niż 200 pln, oczywiście mowimy o cenach do max 3 dni po premierze:)
na uplayu za 100u mam 20% rabatu więc razy kilka i juz jest oszczędność...
wreckfest kupilem za chyba 89 zeta, zobacz ile na steamie kosztuje:)
gra ma denuvo, dziękuje postoję. Czekam dalej na Settlers 8. Swoją drogą brakuję mi gry w czasach średniowiecznych z customizacją wszystkiego jak w Cities Skylines
Pamiętaj, że elektrownia ma wejście i wyjście i obydwa musza być podłączone do torów